530d vs 535d e60 tietoutta kaivataan

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    #31
    Originally posted by jokes911 View Post
    Tuo sama itselläkin suunnitelmissa. Onko sinulla erilliset katti ja DPF vai samassa paketissa? Onko DPF:n poisto näkynyt kulutuksissa tai tuntunut menossa?
    Siis katti ja DPF on erikseen.
    DPF on vielä paikoillaan mutta otan sen pois kun auto menee karalalle tässä kevään mittaan,talvella kun tuosta lisäpaukusta ei ole pahemmin hyötyä.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • muuris
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #32
      Originally posted by Peetrus View Post
      530d vakio ahdin riittää sinne about 350hv tehoihin
      Monesti tällaista väitetty, vaan koskaan ei kunnon perusteita. Minkä kokoiset imu- ja pakoropelit tuossa on?
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #33
        Originally posted by muuris View Post
        Monesti tällaista väitetty, vaan koskaan ei kunnon perusteita. Minkä kokoiset imu- ja pakoropelit tuossa on?
        tuossa jotain tarinaa noista pannuista,tosin ropellien koko tuolta ei selviä.
        Kovat lukemat M57N koneesta jos 535d suuttimet +putkisto

        Last edited by veku; 27-12-2008, 19:43.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • vekkuli
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1338
          • Liminka

          #34
          Originally posted by Peetrus View Post
          Hyvän pointin löysit, eri laatikot näyttäisi olevan kyllä.
          Alkupaan autoissa nayttais olevan samat laatikot ETK mukaan.
          E93 ///M3
          E60 530dA aka M5
          F11 525dA Xdrive
          Tesla model 3 LR MY22

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            #35
            Originally posted by vekkuli View Post
            Alkupaan autoissa nayttais olevan samat laatikot ETK mukaan.
            Kuinkahan luotettava tuo realoem on?

            535dta PRELCI M57N 1/2004-9/2005 24007544599 RMFD AUTOMATIC TRANSMISSION EH 24407557757 TORQUE CONVERTER
            535dta PRELCI M57N 10/2005-2/2007 24007560465 RMFD AUTOMATIC TRANSMISSION EH 24407557757 TORQUE CONVERTER
            535dta LCI M57N2 11/2005- 24007572487 RMFD AUTOMATIC TRANSMISSION EH 24407567816/24407585539 TORQUE CONVERTER(816 -8/2007)

            530dta PRELCI M57N 1/2004-9/2005 24007539993 RMFD AUTOMATIC TRANSMISSION EH 24407559124 TORQUE CONVERTER
            530dta PRELCI M57N2 2/2005-2/2007 24007555932 RMFD AUTOMATIC TRANSMISSION EH 24407557757 TORQUE CONVERTER
            530dta LCI M57N2 11/2005- 24007572498 RMFD AUTOMATIC TRANSMISSION EH 24407567816/24407585539 TORQUE CONVERTER(816 -8/2007)

            Ts. kaikissa on laation tyyppi sama GA6HP26Z
            mutta sen valmistusnumerot eivät täsmää E61:n kesken missään mallissa 530d vs. 535d. Momentinmuunnin näkyy välillä olevan sama koneesta riippuen...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              Originally posted by Peetrus View Post
              Hyvän pointin löysit, eri laatikot näyttäisi olevan kyllä.
              Siis itse laatikoiden erot kaiketi kuitenkin ovat ulostuloakselin laipan koossa ja erilaisessa venttiilikoneiston "virityksessä".

              Comment

              • JJay
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 88
                • -

                #37
                ihan by the way, bmw liikkees väittivät että 530d:ssä on nykyään myös 2 turboo kuten 535d, en tiiä sit missä vaiheessa se on vaihtunu...
                -----
                2004 645Ci
                -----
                Ex: 330i Cabrio -02, 320d -05, 525i -06
                -----

                Comment

                • Exami
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 986
                  • Hyvinkää, Tuusula

                  #38
                  Huomioikaa myös muutokset uuden ja vanhan 535d:n välillä.. ihka uusissa E60.. uudemmat suutin tekniikat yms kun niissä alkupään vekottimissa.. toi nyt ainekin 1 konkreettisena erona mikä vaikuttaa varmasti
                  sigpic
                  Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                  Comment

                  • exodus
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 774
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by JJay View Post
                    ihan by the way, bmw liikkees väittivät että 530d:ssä on nykyään myös 2 turboo kuten 535d, en tiiä sit missä vaiheessa se on vaihtunu...
                    aprillipäivä on vasta tulossa....

                    Comment

                    • 10+
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2084
                      • Nivala

                      #40
                      535D ehdottomasti. Arvo säilyy huomattavasti paremmin kuin 530D. Ja kone on jo valmiiksi tarpeeksi viriä. Sen 5000€ saat menemään että vilahtaa jos 530D:stä haluaa 535D:n vertaisen ja SILTIKÄÄN se ei ikinä ole 535D

                      Kokemusta on noin 20tkm kummastakin autosta. btw. kulutus on kummassakin ihan sama.
                      E39 M5 -00

                      Ex E60 530Da M-Sport -04
                      Ex E39 M5 -00
                      Ex E39 M5 -00 Individual
                      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                      Ex E36 3.0 M3 -93
                      Ex E36 2.5 Cabrio -94
                      Ex E36 3.2 M3 -97
                      Ex E36 2.5 Coupe -93

                      Comment

                      • JJay
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 88
                        • -

                        #41
                        jep just kyselin kaverilta joka vähä enemmän tietää näistä ku minä... ihan kusetustahan toi on

                        miten voi valtuutetulla bmw myyjällä olla joko a) faktat noin sekasi tai b) pokkaa nii vitusti ett kusettaa

                        vaan mitäpä näistä...

                        Originally posted by exodus View Post
                        aprillipäivä on vasta tulossa....
                        -----
                        2004 645Ci
                        -----
                        Ex: 330i Cabrio -02, 320d -05, 525i -06
                        -----

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by JJay View Post
                          jep just kyselin kaverilta joka vähä enemmän tietää näistä ku minä... ihan kusetustahan toi on

                          miten voi valtuutetulla bmw myyjällä olla joko a) faktat noin sekasi tai b) pokkaa nii vitusti ett kusettaa
                          Kyllä tämä taitaa olla ihan perinteistä merkkiorganisaation "tietämystä".
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            #43
                            Tämä on tietysti aivan irrelevanttia pohdiskelua, mutta jos ajattelee, että normi 530d vetäisee sataseen 6:lla alkavalla sekuntilukemalla niinkuin 535d:kin, niin onko järkeä pistää esim. 5 000 euroa siihen, että lukemat alkaa 5:llä?

                            Pistä ulkonäköön nekin tontut!
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • jms1601
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 338
                              • P-Pohjanmaa

                              #44
                              Kuten Anttikin tuossa jo sanoi, niin on 535d:llä aivan eri jälleenmyyntiarvo kuin 530d:llä. 530:ä on markkinoilla Suomessakin jo niin paljon että ei taho enään tätä vauhtia arvo kovin kauaa säilyä kun taas 535:a on huomattavasti vähempi. Aina kannattaa miettiä myös autonsa jälleenmyyntiarvoa vaikkakin se on edessä vasta 3-4 vuoden päästä. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

                              Ja tekniikaltaan jos 530d:stä ottaa maksimit ulos niin orgis pakosarja ei sitä ainakaan kestä pitemmissä repäisyissä, sulaa paikoilleen ovat viisaammat kertoneet.

                              Eli äänet 535d:lle täältä.
                              530e G30 M-Sport -21
                              ***********************
                              Ex Audi A6 allroad -17
                              Ex X5 xd30 M-Sport -14
                              Ex 530dA F11 M-Sport -11
                              Ex E61 530xD M-Sport -08
                              Ex 530DAT E61
                              Ex E39 M-Sport

                              Comment

                              • casino
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 663
                                • Keski-Suomi

                                #45
                                Originally posted by jms1601 View Post
                                Kuten Anttikin tuossa jo sanoi, niin on 535d:llä aivan eri jälleenmyyntiarvo kuin 530d:llä. 530:ä on markkinoilla Suomessakin jo niin paljon että ei taho enään tätä vauhtia arvo kovin kauaa säilyä kun taas 535:a on huomattavasti vähempi. Aina kannattaa miettiä myös autonsa jälleenmyyntiarvoa vaikkakin se on edessä vasta 3-4 vuoden päästä. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

                                Ja tekniikaltaan jos 530d:stä ottaa maksimit ulos niin orgis pakosarja ei sitä ainakaan kestä pitemmissä repäisyissä, sulaa paikoilleen ovat viisaammat kertoneet.

                                Eli äänet 535d:lle täältä.
                                TIETENKIN 535 D!

                                Jos on mahdollista ottaa valmistajan tarjoamasta mallisarjasta suurimmalla mahdollisellla padalla oleva auto pitää ostaa se ja jos ei VETO riitä sitä pitää sitten lastuttaa tai muuten piristää tai vaihtaa sitten nopeampi kuski
                                Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                                Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                                http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                                e39 -530d touring 11/1999
                                ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                                Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                                Comment

                                Working...
                                X