530d vs 535d e60 tietoutta kaivataan

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1178
    • Tuusula

    #91
    Originally posted by msp75 View Post
    ps. elämä olisi huomattavasti helpompaa jos ois joku tampio, ajelisi tyytyväisenä jollain nissan almeralla ja olisi tyytyväinen kun perässä lukee sport
    Halvempaa se ainakin olisi.
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

    Comment

    • msp75
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 123
      • Heinola

      #92
      Originally posted by 174000 View Post
      Halvempaa se ainakin olisi.
      juu varusteena seuraavaan autoon voisi unelmoida esim. vauhtiviivoista, vai onkohan ne jo siinä sport mallissa.

      kannattaako harkita noita -04 tai -05 vuosimalleja?

      Comment

      • jopeh
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 694
        • Tampere

        #93
        Originally posted by msp75 View Post
        kannattaako harkita noita -04 tai -05 vuosimalleja?
        En minä näe mitään ongelmaa noiden vuosimallien kanssa. Jos siellä on jokin tyyppivika ollut, niin kyllähän se on korjattu tähän päivään mennessä.

        Kannattais ehkä panostaa enemmän hyväkuntoisen, luotettavan huoltohistorian omaavan ja oikeilla varusteilla olevan yksilön etsintään, kuin yrittää epätoivoisesti löytää mahdollisimman uusi ja tinkiä tärkeistä varusteista.
        "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

        Comment

        • ///Makke
          Newbiemmer
          • Jul 2009
          • 2
          • Helsinki

          #94
          E61

          Minä olen jonkin aikaa katsellut 231 hv:n E61:stä. Tuollaista 231 (170 kw) hv:n padalla olevaa mallia alettiin tekemään muistaakseni 09/2005. Tuossa koneessa on pienempi kulutus ja paremmat tehot kuin aiemmassa E61:ssä (2004-2005/08).

          Itse listaan "tärkeiksi" omituisuuksiksi nämä:
          1) M-sport packet
          2) Comfort jakkarat
          3) Prof Navi
          4) Prof Hifi tai Hifi
          5) Active Steering
          6) Adaptive Corner lights
          7) Panoraama kattoluukku
          8) Alle 120 tkm ajettu
          9) 170 kw
          10 ) ei Neliveto (verot ja kulutus nostaa käyttökuluja turhaan)

          Kivoina lisukkeina voisi olla vielä:
          11) HUD
          12) Aux heater
          13) Automaattinen takaluukku
          14) takaovien rullaverhot

          Ja autossa pitää olla Europlus-takuu ja vielä parempi jos se on Premium Selection-auto. En viitsisi jumpata turhaan, koska auto maksaa kuitenkin yli 30 ke ja about 10-11 ke veroja päälle.

          Tällainen kärry oli ilman takuuta tai kolaritietoa myynissä jokin aika sitten (10/2005, 170 kw, 92 tkm, Hopea, hp 23 ke ). Mielestäni tuossa autossa ei voinut olla kaikki kohdallaan, hinta oli noin 7-8 ke liian halpa :think, joskin myyjänä oli BMW:n valtuuttama myyjä. Auto kuitenkin myytiin kahdessa päivässä. Muutoin olisi ollut auto meikäläisen makuun.
          -----------------------------------------------------------
          Farbe: silbergrau metallic, Polster: Leder Exclusiv schwarz, aus 1. Hand, Navigationssystem Professional, Panorama-Glasdach elektrisch, Adaptives Kurvenlicht, TV-Funktion, Head-Up Display, Aktivlenkung, Automatische Heckklappenbetätigung, Komfortzugang, M Sportpaket, Innen- und Außenspiegel automatisch abblendend, Edelholzausführung, Aktivsitz für Fahrer und Beifahrer, Komfortsitze vorn elektrisch verstellbar, Lichtpaket, BMW Assist, Handyvorbereitung Business mit Bluetooth Schnittstelle, CD-Spieler, CD Wechsler 6-fach, HiFi System Professional, M Sportfahrwerk, M Lederlenkrad, M Aerodynamikpaket, Dachhimmel Individual anthrazit, Sitzheizung für Fondsitze, Scheinwerfer-Waschanlage, BMW TeleServices, Hochglanz Shadow Line, Klimakomfort-Verbundverglasung, Dachreling, Innenspiegel automatisch abblendend, Fernlichtassistent, Sprachsteuerung, Nebelscheinwerfer, Sitzverstellung elektrisch, Klimakomfort-Frontscheibe, Tempomat, Alarmanlage mit Fernbedienung, Skisack, BMW Online, Ablagenpaket, Blinkleuchte weiß, Schiebe-/Hebedach.

          Comment

          • msp75
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 123
            • Heinola

            #95
            unohtui tuosta hud jutusta kysyä, mitä ootte mieltä? onko pakko olla vai vaan kiva lisä?

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #96
              Originally posted by msp75 View Post
              unohtui tuosta hud jutusta kysyä, mitä ootte mieltä? onko pakko olla vai vaan kiva lisä?
              Onhan se mukava lisuke, mitä tuollaisella varustettua on tullut ajettua. En kuitenkaan pitäisi minään deal breaker:nä.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1968
                • Seinäjoki

                #97
                Minkälainen homma on vaihtaa normaalit vakiopenkit sport tai comfort mallisiin? Lähinnä johdotus ja tuo tuuletus toiminto kiinnostaisi, eli olisko järkeä laittaa niitä jälkeenpäin? Ei noita varmaan puissa kasva mutta kai noita saksanmaalta vois hyvällä tuurilla löytyä. Eli itellä on ne perus nahat sähköllä (taitaa olla kaikissa tuo osittainen sähkösäätö?)
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • S.P.R
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1009
                  • Oulu area

                  #98
                  Kukaan ei vielä maininnut servotronicia vai onko oletuksena se, että se löytyy varmasti tämän hintaluokan kamppeista? Onko se esim. saksassa osa jotain yleistä varustepakettia tai onko se vakio jossain malleissa? Suomen karvalakeista ei ainakaan löydy Aktiiviohjaushan tuo samalla myös tuon servon.

                  Comment

                  • msp75
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2008
                    • 123
                    • Heinola

                    #99
                    servotronic = aktiiviohjaus

                    on kyllä listalla korkealla, nyky autossani 530dA e39 parkkipaikalla saa käyttää ratin kääntämiseen muutakin kuin etusormea....

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #100
                      Originally posted by msp75 View Post
                      servotronic = aktiiviohjaus
                      Ei nuo ole sama asia. Servotronic on E60:ssä vakiona, aktiiviohjaus on lisävaruste. Tosin Servotronickin taisi alussa olla lisävaruste (ja saattaa aidoissa Suomi-autoissa olla yhä...)
                      E39 528iA

                      Comment

                      • msp75
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2008
                        • 123
                        • Heinola

                        #101
                        Servotronic.


                        Effortless agility when parking, light-footed responsiveness and stability at higher speeds: Servotronic adjusts the amount of steering assistance to suit the current speed, enhancing driver comfort by lowering the effort needed to turn the steering wheel.

                        Aktiiviohjaus.

                        Erittäin tunnokas ohjaus suurissa nopeuksissa. Vaivattoman kevyt ohjaus pysäköitäessä. BMW 5-sarjan Touringiin tehdaslisävarusteena saatava aktiiviohjaus sopeuttaa ohjauspyörän kääntämisen vaikutuksen etupyörien kääntymiseen planeettavälityksen avulla ajonopeudesta riippuen. Mitä hitaampi ajonopeus, sitä nopeampi ohjaus. Tarkempi ohjaustuntuma, enemmän ajamisen iloa suorilla teillä ja kaarteissa, vaivattomasti kevyempi pysäköitäessä.

                        servotronic on siis vakiona ja aktiiviohjauksesta kaipaan kommentteja, tärkeyslistalla aktiiviohjaus tippui sinne HUD - panorama osastolle eli ois ihan asialliset mutteivät pakolliset varusteet.
                        Last edited by msp75; 08-07-2009, 19:15.

                        Comment

                        • jms1601
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 338
                          • P-Pohjanmaa

                          #102
                          Jos haluaa ajamisesta nauttia niin ehdottomasti aktiiviohjaus ja dynamic drive ja muut sitten sen jälkeen. Mutta makuasioita kaikki....
                          530e G30 M-Sport -21
                          ***********************
                          Ex Audi A6 allroad -17
                          Ex X5 xd30 M-Sport -14
                          Ex 530dA F11 M-Sport -11
                          Ex E61 530xD M-Sport -08
                          Ex 530DAT E61
                          Ex E39 M-Sport

                          Comment

                          • S.P.R
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1009
                            • Oulu area

                            #103
                            Originally posted by msp75 View Post

                            servotronic on siis vakiona ja aktiiviohjauksesta kaipaan kommentteja, tärkeyslistalla aktiiviohjaus tippui sinne HUD - panorama osastolle eli ois ihan asialliset mutteivät pakolliset varusteet.
                            Löytyisköhän mistään tietoa missä malleissa ja mistä lähtien tuo servotronic on ollut vakiona? Itsellä on kokemusta vain -04 520i ja 525i ja niistä luonnollisesti puuttui servo.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #104
                              Originally posted by S.P.R View Post
                              Löytyisköhän mistään tietoa missä malleissa ja mistä lähtien tuo servotronic on ollut vakiona? Itsellä on kokemusta vain -04 520i ja 525i ja niistä luonnollisesti puuttui servo.
                              Saksalainen hinnasto 2005 maaliskuu kertoo sen olevan vakiona kaikissa. Siis näissä: 523i-545i ja 525-535d. Suomalainen hinnasto 2006 tammikuu kertoo sen olevan vakiona kaikissa. Joten olisiko se 2005 lähtien vakiona?
                              E39 528iA

                              Comment

                              • ART
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2003
                                • 305

                                #105
                                Originally posted by msp75 View Post
                                ps. elämä olisi huomattavasti helpompaa jos ois joku tampio, ajelisi tyytyväisenä jollain nissan almeralla ja olisi tyytyväinen kun perässä lukee sport
                                Jepjep. Mies jolla ei ole muutamaa tonnia käteistä päällä käsirahaan että saisi velaksi ostettua huomattavasti kalliimman auton kuin mihin rahkeet ilmeisestikään riittää, kutsuu tampioksi sellaisia joilla niissä Almeroissakin on pääsääntöisesti omaa pääomaa enemmän pelissä.

                                O tempora o mores. Toistetaan se mitä tässä viime vuosina on tästä joidenkin velkaelämisestä aiemminkin todettu: "Poor people shouldn't live in big houses and drive fancy cars".

                                Comment

                                Working...
                                X