ps. elämä olisi huomattavasti helpompaa jos ois joku tampio, ajelisi tyytyväisenä jollain nissan almeralla ja olisi tyytyväinen kun perässä lukee sport
kannattaako harkita noita -04 tai -05 vuosimalleja?
En minä näe mitään ongelmaa noiden vuosimallien kanssa. Jos siellä on jokin tyyppivika ollut, niin kyllähän se on korjattu tähän päivään mennessä.
Kannattais ehkä panostaa enemmän hyväkuntoisen, luotettavan huoltohistorian omaavan ja oikeilla varusteilla olevan yksilön etsintään, kuin yrittää epätoivoisesti löytää mahdollisimman uusi ja tinkiä tärkeistä varusteista.
"Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."
Minä olen jonkin aikaa katsellut 231 hv:n E61:stä. Tuollaista 231 (170 kw) hv:n padalla olevaa mallia alettiin tekemään muistaakseni 09/2005. Tuossa koneessa on pienempi kulutus ja paremmat tehot kuin aiemmassa E61:ssä (2004-2005/08).
Itse listaan "tärkeiksi" omituisuuksiksi nämä:
1) M-sport packet
2) Comfort jakkarat
3) Prof Navi
4) Prof Hifi tai Hifi
5) Active Steering
6) Adaptive Corner lights
7) Panoraama kattoluukku
8) Alle 120 tkm ajettu
9) 170 kw
10 ) ei Neliveto (verot ja kulutus nostaa käyttökuluja turhaan)
Kivoina lisukkeina voisi olla vielä:
11) HUD
12) Aux heater
13) Automaattinen takaluukku
14) takaovien rullaverhot
Ja autossa pitää olla Europlus-takuu ja vielä parempi jos se on Premium Selection-auto. En viitsisi jumpata turhaan, koska auto maksaa kuitenkin yli 30 ke ja about 10-11 ke veroja päälle.
Tällainen kärry oli ilman takuuta tai kolaritietoa myynissä jokin aika sitten (10/2005, 170 kw, 92 tkm, Hopea, hp 23 ke ). Mielestäni tuossa autossa ei voinut olla kaikki kohdallaan, hinta oli noin 7-8 ke liian halpa :think, joskin myyjänä oli BMW:n valtuuttama myyjä. Auto kuitenkin myytiin kahdessa päivässä. Muutoin olisi ollut auto meikäläisen makuun.
-----------------------------------------------------------
Farbe: silbergrau metallic, Polster: Leder Exclusiv schwarz, aus 1. Hand, Navigationssystem Professional, Panorama-Glasdach elektrisch, Adaptives Kurvenlicht, TV-Funktion, Head-Up Display, Aktivlenkung, Automatische Heckklappenbetätigung, Komfortzugang, M Sportpaket, Innen- und Außenspiegel automatisch abblendend, Edelholzausführung, Aktivsitz für Fahrer und Beifahrer, Komfortsitze vorn elektrisch verstellbar, Lichtpaket, BMW Assist, Handyvorbereitung Business mit Bluetooth Schnittstelle, CD-Spieler, CD Wechsler 6-fach, HiFi System Professional, M Sportfahrwerk, M Lederlenkrad, M Aerodynamikpaket, Dachhimmel Individual anthrazit, Sitzheizung für Fondsitze, Scheinwerfer-Waschanlage, BMW TeleServices, Hochglanz Shadow Line, Klimakomfort-Verbundverglasung, Dachreling, Innenspiegel automatisch abblendend, Fernlichtassistent, Sprachsteuerung, Nebelscheinwerfer, Sitzverstellung elektrisch, Klimakomfort-Frontscheibe, Tempomat, Alarmanlage mit Fernbedienung, Skisack, BMW Online, Ablagenpaket, Blinkleuchte weiß, Schiebe-/Hebedach.
unohtui tuosta hud jutusta kysyä, mitä ootte mieltä? onko pakko olla vai vaan kiva lisä?
Onhan se mukava lisuke, mitä tuollaisella varustettua on tullut ajettua. En kuitenkaan pitäisi minään deal breaker:nä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Minkälainen homma on vaihtaa normaalit vakiopenkit sport tai comfort mallisiin? Lähinnä johdotus ja tuo tuuletus toiminto kiinnostaisi, eli olisko järkeä laittaa niitä jälkeenpäin? Ei noita varmaan puissa kasva mutta kai noita saksanmaalta vois hyvällä tuurilla löytyä. Eli itellä on ne perus nahat sähköllä (taitaa olla kaikissa tuo osittainen sähkösäätö?)
Kukaan ei vielä maininnut servotronicia vai onko oletuksena se, että se löytyy varmasti tämän hintaluokan kamppeista? Onko se esim. saksassa osa jotain yleistä varustepakettia tai onko se vakio jossain malleissa? Suomen karvalakeista ei ainakaan löydy Aktiiviohjaushan tuo samalla myös tuon servon.
Ei nuo ole sama asia. Servotronic on E60:ssä vakiona, aktiiviohjaus on lisävaruste. Tosin Servotronickin taisi alussa olla lisävaruste (ja saattaa aidoissa Suomi-autoissa olla yhä...)
Effortless agility when parking, light-footed responsiveness and stability at higher speeds: Servotronic adjusts the amount of steering assistance to suit the current speed, enhancing driver comfort by lowering the effort needed to turn the steering wheel.
Aktiiviohjaus.
Erittäin tunnokas ohjaus suurissa nopeuksissa. Vaivattoman kevyt ohjaus pysäköitäessä. BMW 5-sarjan Touringiin tehdaslisävarusteena saatava aktiiviohjaus sopeuttaa ohjauspyörän kääntämisen vaikutuksen etupyörien kääntymiseen planeettavälityksen avulla ajonopeudesta riippuen. Mitä hitaampi ajonopeus, sitä nopeampi ohjaus. Tarkempi ohjaustuntuma, enemmän ajamisen iloa suorilla teillä ja kaarteissa, vaivattomasti kevyempi pysäköitäessä.
servotronic on siis vakiona ja aktiiviohjauksesta kaipaan kommentteja, tärkeyslistalla aktiiviohjaus tippui sinne HUD - panorama osastolle eli ois ihan asialliset mutteivät pakolliset varusteet.
Jos haluaa ajamisesta nauttia niin ehdottomasti aktiiviohjaus ja dynamic drive ja muut sitten sen jälkeen. Mutta makuasioita kaikki....
530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
servotronic on siis vakiona ja aktiiviohjauksesta kaipaan kommentteja, tärkeyslistalla aktiiviohjaus tippui sinne HUD - panorama osastolle eli ois ihan asialliset mutteivät pakolliset varusteet.
Löytyisköhän mistään tietoa missä malleissa ja mistä lähtien tuo servotronic on ollut vakiona? Itsellä on kokemusta vain -04 520i ja 525i ja niistä luonnollisesti puuttui servo.
Löytyisköhän mistään tietoa missä malleissa ja mistä lähtien tuo servotronic on ollut vakiona? Itsellä on kokemusta vain -04 520i ja 525i ja niistä luonnollisesti puuttui servo.
Saksalainen hinnasto 2005 maaliskuu kertoo sen olevan vakiona kaikissa. Siis näissä: 523i-545i ja 525-535d. Suomalainen hinnasto 2006 tammikuu kertoo sen olevan vakiona kaikissa. Joten olisiko se 2005 lähtien vakiona?
ps. elämä olisi huomattavasti helpompaa jos ois joku tampio, ajelisi tyytyväisenä jollain nissan almeralla ja olisi tyytyväinen kun perässä lukee sport
Jepjep. Mies jolla ei ole muutamaa tonnia käteistä päällä käsirahaan että saisi velaksi ostettua huomattavasti kalliimman auton kuin mihin rahkeet ilmeisestikään riittää, kutsuu tampioksi sellaisia joilla niissä Almeroissakin on pääsääntöisesti omaa pääomaa enemmän pelissä.
O tempora o mores. Toistetaan se mitä tässä viime vuosina on tästä joidenkin velkaelämisestä aiemminkin todettu: "Poor people shouldn't live in big houses and drive fancy cars".
Comment