530d vs 535d e60 tietoutta kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    Originally posted by JutiM5 View Post
    Komiathan ne on lukemat Kesällä pitäs omasta 530 suuttimet vaihtaa ja softa päivittää ni JTM-motorsilla epäilivät et päälle 360hepan lähtee,sen jälkee solmusta loppuu puhti
    Aika mukavasti lupailivat, laita ihmeessä foorumille juttua, videota, kuvia, lappoa jne näytille kun saat "projektin valmiiksi"
    Niin ja tietenkin partyille varttia koittamaan

    edit. näyttävät myyvän karalan softia tuolla JTM:llä
    Last edited by Matson^; 07-03-2011, 21:09.
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • JutiM5
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 328
      • K-system

      Originally posted by Matson^ View Post
      Aika mukavasti lupailivat, laita ihmeessä foorumille juttua, videota, kuvia, lappoa jne näytille kun saat "projektin valmiiksi"
      Niin ja tietenkin partyille varttia koittamaan

      edit. näyttävät myyvän karalan softia tuolla JTM:llä
      Juup semmosta ois suunnitteilla Showroominki vois ähkästä pirssistä ku sais aikaiseksi, pitäs vaan joku hommata ottaan kunnon kuvia autosta:think KU joskus selviäis partyille asti
      E39 M-sport 530da vm03
      Vw ransuportteri vm03

      ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
      E34 525i vm90
      E34 525i vm89

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by Slazha View Post
        sherlock
        Watson , kumpikaan kirjoittamistani asioista ei nähdäkseni ole itsestäänselvyys.

        Originally posted by loukkis View Post
        Eri alusta siinä on. Se mukavuus tulee siitä, että se on jonkin verran vakaampi esim. mutkatiellä. En osaa luetella mahdollisia syitä sille, mutta kun mennään lujaa mutkissa, niin ratin takana se ero takavetoiseen on aika suuri ja nimenomaan sen xDriven eduksi. Tämä on tietysti vain mielipide ja joku toinen saattaa olla toista mieltä. Kannattaa käydä ajamassa ja todeta itse.
        Niinno. Mukavuus mutkatiellä saattaa tarkoittaa jollekulle ohjaustuntumaakin. Etuvedon kanssahan tarvii mm pienemmän olka-akselipoikkeaman eli kumit kääntyy ennemmin "paikallaan" kuin kaarta pitkin (mietinkin senkö takia takavedossa ja ix:ssä on eri ET:n vanteet kun sattu kohdalle) .
        Last edited by petrolhead; 08-03-2011, 20:17.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • AlliumPorrum
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 316
          • Suomi

          Originally posted by kt0510 View Post
          Eiköhän se sitten ole aika selvä asia?
          Voi kunpa olisikin ;=) Kun tuosta nelivedosta on sitten kuitenkin hyötyä vain max. 3-4 kuukautta vuodessa, ja loppuajan se on vaan turhaan polttoainetta kuluttamassa. DD taasen olisi huippujuttu aina ja joka kelissä, kuten myös aktiiviohjaus. Ja nämä kaksi puolta nyt kiikkuvat vaa'assa ees-taas...

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5466
            • S:t Karins

            Originally posted by AlliumPorrum View Post
            Voi kunpa olisikin ;=) Kun tuosta nelivedosta on sitten kuitenkin hyötyä vain max. 3-4 kuukautta vuodessa, ja loppuajan se on vaan turhaan polttoainetta kuluttamassa. DD taasen olisi huippujuttu aina ja joka kelissä, kuten myös aktiiviohjaus. Ja nämä kaksi puolta nyt kiikkuvat vaa'assa ees-taas...
            Kokemuksella sanon: DD RULES!
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • AlliumPorrum
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 316
              • Suomi

              Nyt on pakko myöntää että näistä rajoitteista johtuen myös A6 alkaa kiinnostamaan; siinä kun saisi 3.0TDI:n, nelivedon JA ilma-alustan samassa paketissa. Noita vaan on Suomessa melko vähän enkä siis ole koskaan moista päässyt kokeilemaan, joten onkos kellään täkäläisellä kokemusta tuosta alustasta?? Kuinkahan tuo pärjää mukavuudessa ja ajo-ominaisuuksissa DD e60:lle?

              Valitettavasti vaan A6:sta ei taida saada millään lisävarusteella joka tekisi siitä oikeasti hiljaisen... ;=)

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Sigfried View Post
                Ei kai tossa nyt mitään epäselvää ole? Jos budjetti kestää niin hanki 535d LCI ja tyrkkää siihen Karalan softa Talvella ei kyllä ole pitoa yhtään ja kuulemma kesälläkin voi pyöräyttää tyhjää varomattomalla kaasun käytöllä

                Todella tyytyväinen olen ollut tuohon omaan, kävin kokeilemassa myös 530d kun olin ostamassa tota ja ei kyllä ole kaduttanut.

                Muista vaan ottaa semmoinen missä on isolla kädellä ruksittu varusteita. Nimimerkillä MajorDrake on kokemusta noista useammasta kappaleesta ja taitaa sillä olla parasta aikaa myynnissä hyvin varusteltu yksilö. Ja tarjonnee koeajot jos olet kiinnostunut kokeilemaan tuommoista.
                Hyvä että auto on vielä maittanut ;-)

                M-sportti -korisarjan asennus on lähiviikkoina...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2328
                  • Uusimaa

                  Nyt on muutama tuhat kilometriä takana 535d:llä ja auto on aika napakymppi meikäläiselle... lukuunottamatta sitä lievää nykimistä ja nyhtämistä ajettaessa tasakaasulla 70-100km/h välillä. Ja erityisesti kun auto on lämmin ja keli on kuuma. Ja erityisesti kun pudottaa motarivauhdista 80km/h pintaan, ja jatkaa ajoa pintakaasulla. Kuinka moni oikeasti tunnustaa tuon saman ongelman autossaan? Muutamalta taholta olen kuullut, että nykimisen aiheuttaja olisi vaihdelaatikko, ja selkeämmin ilmaistuna momentinmuunnin. Samaa turbiinia käytetään näköjään myös 530dA:ssa. Joten onko joku oikeasti uusinut autoonsa pintakaasunyhtämisen vuoksi autoonsa ko. murikan? Perstuntumalta oire saattaisi tulla kyllä laatikosta :think Normaali ihminen tosin oppisi nopeasti elämään tuon vian kanssa, mutta kun mutta kun... Sitten kun lasissa on 110kmh--> alkaa kaikki toimia ok ja kaikki nykimiset ja omituisuudet on poissa. Voisin sen uuden turbiinin pistää, jos edes muutama rohkaiseva kokemus löytyisi?

                  Ja tänään sitten vielä ohjelmoitiin auto uudelleen, ja mielestäni nyhtäminen vain paheni sen myötä. Samalla tuntuu, että 1000-2000rpm väliltä katosi sellainen tasainen, reipas ja nöyrä veto. Samalla tosin yläreserviin tuli paljon voimaa lisää. Esim. vakionop.säätimeen kun laittaa ylämäessä 100km/h nopeudessa +10km/h, kestää nopeuden nosto uuden softan kanssa paljon pidempään kuin ennen. Tuntuu jotenkin takkuiselta??? Omituista. 2000rpm--> aletaan sitten olla ns. vahvasti toiminta-alueella. Ohjelmoinnin jälkeen auto nyki 10km matkan ajan todella rumasti, ja antoi vikakoodin "throttle body actuator". Sitten se karkea nykiminen tasaantui ja ko. vikakoodiakaan ei enää tullut. Sama softa on kuulemma asennettu yli kymmeneen muuhunkin samanlaiseen autoon ilman ongelmia.

                  Kiinnostaisi tosiaan muidenkin 530dA/535dA omistajien kokemukset ohjelmoinnin tuomista "uusista ominaisuuksista". Muuttuiko jotain kentien huonompaan suuntaan? Ja tuo turbiinikysymys kiinnostaisi myös?
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8974
                    • Kellokoski

                    Sitä egrn korjausarvoa on ainakin ohjelmoitu ja joillakin se on auttanut.

                    Tuolla ketjussa lisää aiheesta :think
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by JKK View Post
                      Kiinnostaisi tosiaan muidenkin 530dA/535dA omistajien kokemukset ohjelmoinnin tuomista "uusista ominaisuuksista". Muuttuiko jotain kentien huonompaan suuntaan? Ja tuo turbiinikysymys kiinnostaisi myös?
                      Edellinen, Sigfried:n nykyinen, 535dTA LCI tuli lastutettua, 326 hp/~700 Nm,
                      muutokset olivat vain positiivisia.
                      Nykyistä ei vielä ole tullut lastutettua kun on kaikennäköistä M-sporttiin liittyvää projektia ko. autoon ollut koko kevään käynnissä,
                      tänään tuli tilattua musta sisäkattokin ;-)


                      Mulla on ollu 2 kpl pre-lci automaattia, 530dTA ja 535dTA,
                      eikä laatikot ole niissä nykineet lainkaan,
                      sekä 3 kpl 535dTA LCI mallia ja näissäkään ei mitään ongelmia laatikon kanssa.

                      kt0510:llä on mun vanha -05 535dTA ja sillä on vajaa 260 tkm ajettu, mulle tullessa oli muistaakseni 140 tkm mittarissa, ja laatikkoon on vissiin kerran öljyt tuossa välissä vaihdettu, eikä vissiin nyvi missään tilanteessa?
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19181
                        • -

                        Aikoinaan, kun nuo E60/E61-pommit oli uusia, niin noihin 530d yms malleihin vaihdettiin merkkiliikkeessä momentinmuuntimia juuri tuon nykimisongelman vuoksi. En tiedä sitten, mikä oli todellinen vika. Mutta näin muistan tapahtuneen, kun juttelin asiasta kaverini (BMW-merkkiliikkeen asentajan) kanssa.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by JKK View Post
                          ... Kiinnostaisi tosiaan muidenkin 530dA/535dA omistajien kokemukset ohjelmoinnin tuomista "uusista ominaisuuksista". Muuttuiko jotain kentien huonompaan suuntaan? Ja tuo turbiinikysymys kiinnostaisi myös?
                          No ei kyllä mikään oo menny huonompaa suuntaa, alas tuli vaikka kuinka paljo lisää ja ylös sitä vasta tulikin. Kenen ohjelma?
                          Vakkarilla kiihdytys nyt ei kerro vielä mitään, mutta senkään nyt huonompaan suuntaan kuuluisi mennä.

                          Momentinmuuntimen vaihdolla noita nykiviä yksilöitä on korjattu.
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • loukkis
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2003
                            • 73
                            • Vantaa

                            Originally posted by Matson^ View Post
                            Momentinmuuntimen vaihdolla noita nykiviä yksilöitä on korjattu.
                            Kuten myös MAFin vaihdolla..
                            320d LCI

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5466
                              • S:t Karins

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              kt0510:llä on mun vanha -05 535dTA ja sillä on vajaa 260 tkm ajettu, mulle tullessa oli muistaakseni 140 tkm mittarissa, ja laatikkoon on vissiin kerran öljyt tuossa välissä vaihdettu, eikä vissiin nyvi missään tilanteessa?
                              Jes, 270 th kohta mittarissa, ikinä ei ole nykinyt. Ei ennen eikä jälkeen huuhtelemalla tehdyn laatikon öljyjen/suodattimen vaihdon jälkeen. Öljyt vaihdettiin 200 th:n kohdalla, ei purua eikä moskaa öljyissä...
                              Hanaa!
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              Working...
                              X