Tänään tipahti sitten postiluukusta päätös, jossa minun 2005 tuomastani autosta palautetaan ELVI. Toki olin vaatinut paljon muitakin asioita valituksessani, mutta kaikki ne systemaattisesti hylättiin. Myös vaatimukseni omien kulujen korvaamisesta asiaan käytetyn ajan tiimoilta. Ja hylkäysperusteet olivat erittäin epämääräisiä ja "mutu" osastoa. Sanamuotoja "oikeus katsoo, että" jne. Aikamoista hommaa täällä Suomessa. Oikeuslaitos kun käyttää jossain harkintaa, niin sehän on selvä, että se on kansalaisen päänmenoksi. Kansalaiselle ei edes riitä lakipykälät joihin vedotaan kun oikeus "katsoo, että". Ainahan olisi mahdollista hakea valituslupaa KHO:een, mutten taida jaksaa.
No, onneksi ELVI sentäs tulee takaisin, mutta kokonaisuutena olen erittäin pettynyt oikeuslaitoksen toimintaan. Vain se myönnetään, mikä on jo EU-tuomareidenkin esilletuomaa ja julkisuudessa riepoteltua, ja loput on osastoa, "ähäkutti".
Tero
No, onneksi ELVI sentäs tulee takaisin, mutta kokonaisuutena olen erittäin pettynyt oikeuslaitoksen toimintaan. Vain se myönnetään, mikä on jo EU-tuomareidenkin esilletuomaa ja julkisuudessa riepoteltua, ja loput on osastoa, "ähäkutti".
Tero
Comment