MARVO nyt on yksi arpaijaisryhmä joka selaa nettiautoa päivät pitkät ilman mitään lähdekritiikkiä. Niille kelpaa vaikka yksi tekaistu ilmoitus veropäätökseen
Ok, mulla oli eri käsitys. Luulin, että lähteet kummankin hintageneraattorin toiminnassa on olleet kuitenkin samat.
MARVO nyt on yksi arpaijaisryhmä joka selaa nettiautoa päivät pitkät ilman mitään lähdekritiikkiä. Niille kelpaa vaikka yksi tekaistu ilmoitus veropäätökseen
Juurikin näin. Ja muitakin aika kyseenalaisia asioita liittyy kyseisen instanssin toimintaan. Verotin aikoinaan firman nimissä erää auton, jonka arvoa ei löytynyt MAHTI-järjestelmästä ja meni siis MARVO-ryhmään. Silloin oli Nettiautossa myynnissä muutamia vastaavia autoja yksityishenkilöillä noin 15000-22000 euron hintaan. Mutta minun autoon verrokeiksi oli hyväksytty vain noin 25000 - 30000 euron hintaluokassa olevat autoliikkeiden ilmoitukset. Muistaakseni MARVO:n ratkaisussa oli vielä oikein maininta, että verrokkeina on käytetty muiden kaupallisten toimijoiden vastaavia autoja. WTF?!
Ja nuo MARVO:n käsittelyajat ovat myös oma lukunsa. Olen odottanut nykyiseen autoon jo neljä kuukautta veropäätöstä, mutta eipä ole kuulunut mitään. Ensimmäisen kolmen kuukauden jälkeen kävin uusimassa ajoluvan Tullissa. Samalla tiedustelin, että milloinka päätös voisi olla odotettavissa. Katsoivat tietokoneelta, että näkyy olevan edelleen MARVO:ssa. "Kai se pian sieltä tulee". No eipä ole kuukauden odottelusta huolimatta tullut.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Ei pitäis olla merkitystä sillä katsastamisella sen veropäätöksen saamiseen. Ne on kikkaillu siellä jotain muuta.
Lieneekö eri systeemi kun tuo auton EU:n sisältä vs. ulkoa, mutta mulle eivät luvanneet veropäätöstä ennen kun auto on katsastettu (tuotu USA:sta). Auton verotus tuli painon mukaan ja painoksi ei kelvannut mikään muu kuin katsastuksen merkitsemä paino. Jonka he kyllä merkkasivat minun ilmoitukseni perusteella mutta se sama ilmoitus ei kelvannut Tullille
Verot maksoin viime perjantaina, maanantaina loppui 3kk siirtokilvistä ajoaika ja uusia ei enää saanut, ti-ke olin ajamatta kun ei ollut kilpiä ja tänään kävin töiden jälkeen hakemassa kilvet kun näkyi verojen maksu AKE:n järjestelmässä.
Verot maksoin viime perjantaina, maanantaina loppui 3kk siirtokilvistä ajoaika ja uusia ei enää saanut, ti-ke olin ajamatta kun ei ollut kilpiä ja tänään kävin töiden jälkeen hakemassa kilvet kun näkyi verojen maksu AKE:n järjestelmässä.
Jos käyt tullin tiskillä maksamassa verot esim. pankkikortilla,
näkyy verojen maksu konttorilla jo puolentunnin/tunnin päästä...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Jos käyt tullin tiskillä maksamassa verot esim. pankkikortilla,
näkyy verojen maksu konttorilla jo puolentunnin/tunnin päästä...
Tulin perjantaina työreissusta kotiin klo 19:30 ja oli silloin eräpäivä, maksoin samantien että saa sen pois päiväjärjestyksestä. Mut pitää ens kerralla muistaa et sen voi tehdä siellä tiskilläkin
Ok, mulla oli eri käsitys. Luulin, että lähteet kummankin hintageneraattorin toiminnassa on olleet kuitenkin samat.
MAHTI-hinnat perustuu autokauppojen (käytännössä mukana on lähinnä merkkiliikkeitä) myynti-ilmoituksiin. MARVO käsittelee kaikki ne tapaukset joihin ei löydy "riittävästi" aineistoa kyseisistä liikkeistä. Eli MAHTI ja MARVO joutuu käyttämään väkisinkin eri aineistoa.
Yksi hyvä esimerkki MARVO:n järjettömistä päätöksistä on eräs Porsche jota MARVO piti yli 20 tuhannen arvoisena. Kyseinen auto on ollut myynnissä melkein siitä lähtien kun veropäätös tuli eli noin puoli vuotta eikä puhelin soi turhan tiuhaan vaikka hintapyynti on noin 5 tuhatta alle MARVO:n arvion. MARVO:n arvio oli mm. tuhansia suurempi kun muutama tunnettu vastaavan auton kauppahinta jo useamman vuoden takaa. Päätös perustui käytännössä yhden yli vuoden Nettiautossa myynnissä olleen auton pyyntihintaan. Kaikkein hulluinta hommassa on, että auton tuonut soitti heti päätöksen nähtyään sen tehneelle MARVO:n jäsenelle. Tämäkin myönsi keskustelun jälkeen arvon olevan liian kova ja sanoi ottavansa asian esille seuraavassa sisäisessä palaverissa josko päätös saataisiin muutettua ennen maksuajan umpeutumista. MARVO:n päälikkö oli kieltäytynyt muuttamasta mitään ja näin järjetön vero meni maksuun. On aivan varmaa, että valtio tulee häviämään tämänkin tapauksen aikoinaan. Lopputuloksena veronmaksajat joutuu todennäköisesti maksamaan enemmän asianajajan palkkioita ja palautuskorkoja kun mitä valtio sai verotuloja. Mutta kun rahat ei ole tullilaisten omista taskuista pois on helppo tehdä typeriä päätöksiä.
Moni muukin MARVO:n tekemä päätös perustuu yhden tai muutaman Nettiautosta löytyvän ilmoituksen hintapyyntiin. Mitä harvinaisempi auto on kyseessä sen varmemmin verrokkiautoihin eksyy merkittävässä määrin näitä järjettömiä pyyntihintoja. Kannattaakin pyytää tullista tarkat tiedot mihin hintapyynteihin MARVO:n päätöset perustuu. Samaten kannattaa seurata ja ottaa talteen ilmoituksia jo hyvissä ajoin ennen verotusta ja myös pitkään sen jälkeen. Kun ilmoitukset on tallessa on helppo todistaa, ettei tullin käyttämä pyyntihinta ollut realistinen kun kyseinen verrokkiauto säilyi myymättä vielä pitkään verotus ajankohdan jälkeenkin. Noin toimimalla on paljon paremmat mahdollisuudet taistella tullia vastaan jos veropäätös osoittautuu liian suureksi.
MAHTI-hinnat perustuu autokauppojen (käytännössä mukana on lähinnä merkkiliikkeitä) myynti-ilmoituksiin. MARVO käsittelee kaikki ne tapaukset joihin ei löydy "riittävästi" aineistoa kyseisistä liikkeistä. Eli MAHTI ja MARVO joutuu käyttämään väkisinkin eri aineistoa.
Yksi hyvä esimerkki MARVO:n järjettömistä päätöksistä on eräs Porsche jota MARVO piti yli 20 tuhannen arvoisena. Kyseinen auto on ollut myynnissä melkein siitä lähtien kun veropäätös tuli eli noin puoli vuotta eikä puhelin soi turhan tiuhaan vaikka hintapyynti on noin 5 tuhatta alle MARVO:n arvion. MARVO:n arvio oli mm. tuhansia suurempi kun muutama tunnettu vastaavan auton kauppahinta jo useamman vuoden takaa. Päätös perustui käytännössä yhden yli vuoden Nettiautossa myynnissä olleen auton pyyntihintaan. Kaikkein hulluinta hommassa on, että auton tuonut soitti heti päätöksen nähtyään sen tehneelle MARVO:n jäsenelle. Tämäkin myönsi keskustelun jälkeen arvon olevan liian kova ja sanoi ottavansa asian esille seuraavassa sisäisessä palaverissa josko päätös saataisiin muutettua ennen maksuajan umpeutumista. MARVO:n päälikkö oli kieltäytynyt muuttamasta mitään ja näin järjetön vero meni maksuun. On aivan varmaa, että valtio tulee häviämään tämänkin tapauksen aikoinaan. Lopputuloksena veronmaksajat joutuu todennäköisesti maksamaan enemmän asianajajan palkkioita ja palautuskorkoja kun mitä valtio sai verotuloja. Mutta kun rahat ei ole tullilaisten omista taskuista pois on helppo tehdä typeriä päätöksiä.
Moni muukin MARVO:n tekemä päätös perustuu yhden tai muutaman Nettiautosta löytyvän ilmoituksen hintapyyntiin. Mitä harvinaisempi auto on kyseessä sen varmemmin verrokkiautoihin eksyy merkittävässä määrin näitä järjettömiä pyyntihintoja. Kannattaakin pyytää tullista tarkat tiedot mihin hintapyynteihin MARVO:n päätöset perustuu. Samaten kannattaa seurata ja ottaa talteen ilmoituksia jo hyvissä ajoin ennen verotusta ja myös pitkään sen jälkeen. Kun ilmoitukset on tallessa on helppo todistaa, ettei tullin käyttämä pyyntihinta ollut realistinen kun kyseinen verrokkiauto säilyi myymättä vielä pitkään verotus ajankohdan jälkeenkin. Noin toimimalla on paljon paremmat mahdollisuudet taistella tullia vastaan jos veropäätös osoittautuu liian suureksi.
Hyvää inffoa.
Mulle tuli tässä yllärinä lähinnä se, että MAHTI ei käytä lainkaan nettiauton arvoja hyväkseen. Sen tiesin, että Marvossa ihmiset plaraa läpi nettikauppoja ja niistä luo nämä pyyntihintalistat, ja laskee arvonalenemien ja muun skeidan jälkeen kuvitteellisen arvon autolle. Tuo touhuhan ei kestä päivänvaloa millään opilla.
Käsittämätöntä, että Suomen valtio ja ennenkaikkea VVM on niin umpiluupäinen, typerä ja suorastaan virka asemaansa törkeällä tavalla väärinkäyttävä, että kansalaisia kusetetaan vuosikausia näillä autoverokuvioilla surutta ja epäilyksittä.
Jyrki Kataisen kommentit ELV päätöksen aikarajoituksista on yksi loistava esimerkki siitä, miksi tuntuu, että demokratialla tässä maassa saa määrätyissä asioissa pyyhkiä persettä. Täydellisen piittaamatonta ja harhaanjohtavaa toimintaa viranomaisten taholta (valtion ja VVM:n ohjaamana), ja sitten kehdataan vedota johonkin kansalliseen valitusoikeuden aikarajaan. Törkeyden ja hävyttömyyden huippu tässä koko sopassa minusta. Kun tuomio on tullut, jossa erikseen sanotaan, ettei ajallisia vaikutuksia oteta lieventävänä haarana huomioon, niin siitä huolimatta keksivät toisen ulospääsytien, ja kansalaiset maksavat. Se on aivan varma, että mikäli meillä olisi joku muu kuin porvarivetoinen hallitus, että tämmösiä törkeyksiä ei kansalaisia kohtaan tehtäisi.
Joskus oksettaa tuo päättäjien välinpitämättömyys kansalaisten asioista. Samaan aikaan kohkataan kuukausitolkulla jostain muutaman kympin veroeduista kuussa, kun toiselta kansanosalta, "rikollisilta" EU:n autontuojilta kustaan silmään tuhansia euroja väärinperittyä laitonta veroa. Että sylettää.
Mulle tuli tässä yllärinä lähinnä se, että MAHTI ei käytä lainkaan nettiauton arvoja hyväkseen. Sen tiesin, että Marvossa ihmiset plaraa läpi nettikauppoja ja niistä luo nämä pyyntihintalistat, ja laskee arvonalenemien ja muun skeidan jälkeen kuvitteellisen arvon autolle. Tuo touhuhan ei kestä päivänvaloa millään opilla.
Käsittämätöntä, että Suomen valtio ja ennenkaikkea VVM on niin umpiluupäinen, typerä ja suorastaan virka asemaansa törkeällä tavalla väärinkäyttävä, että kansalaisia kusetetaan vuosikausia näillä autoverokuvioilla surutta ja epäilyksittä.
Jyrki Kataisen kommentit ELV päätöksen aikarajoituksista on yksi loistava esimerkki siitä, miksi tuntuu, että demokratialla tässä maassa saa määrätyissä asioissa pyyhkiä persettä. Täydellisen piittaamatonta ja harhaanjohtavaa toimintaa viranomaisten taholta (valtion ja VVM:n ohjaamana), ja sitten kehdataan vedota johonkin kansalliseen valitusoikeuden aikarajaan. Törkeyden ja hävyttömyyden huippu tässä koko sopassa minusta. Kun tuomio on tullut, jossa erikseen sanotaan, ettei ajallisia vaikutuksia oteta lieventävänä haarana huomioon, niin siitä huolimatta keksivät toisen ulospääsytien, ja kansalaiset maksavat. Se on aivan varma, että mikäli meillä olisi joku muu kuin porvarivetoinen hallitus, että tämmösiä törkeyksiä ei kansalaisia kohtaan tehtäisi.
Joskus oksettaa tuo päättäjien välinpitämättömyys kansalaisten asioista. Samaan aikaan kohkataan kuukausitolkulla jostain muutaman kympin veroeduista kuussa, kun toiselta kansanosalta, "rikollisilta" EU:n autontuojilta kustaan silmään tuhansia euroja väärinperittyä laitonta veroa. Että sylettää.
Tero
Hallitusta ei kiinnosta muut kuin valtion rahat, millään muulla ei ole väliä, oli pöntössa kuka tahansa.
Moni muukin MARVO:n tekemä päätös perustuu yhden tai muutaman Nettiautosta löytyvän ilmoituksen hintapyyntiin. Mitä harvinaisempi auto on kyseessä sen varmemmin verrokkiautoihin eksyy merkittävässä määrin näitä järjettömiä pyyntihintoja. Kannattaakin pyytää tullista tarkat tiedot mihin hintapyynteihin MARVO:n päätöset perustuu. Samaten kannattaa seurata ja ottaa talteen ilmoituksia jo hyvissä ajoin ennen verotusta ja myös pitkään sen jälkeen. Kun ilmoitukset on tallessa on helppo todistaa, ettei tullin käyttämä pyyntihinta ollut realistinen kun kyseinen verrokkiauto säilyi myymättä vielä pitkään verotus ajankohdan jälkeenkin. Noin toimimalla on paljon paremmat mahdollisuudet taistella tullia vastaan jos veropäätös osoittautuu liian suureksi.
Yep, minun ex. 535dTA 12/04 verotettiin noiden nettiauton hintapyyntöjen mukaan. Mukana oli 5 havaintoa, haitari 34-53 tonnia.
Ja kaiken huvittavinta oli että halvimman ja kalleimman ero oli se että halvin oli 10 tkm vähemmän ajettu kun kallein...
Tullihan vähentää yli 2 vuotiaista 10% noista hintapyynnöistä ja lisäksi ne normaalit alennukset eli 5% ja 750 euroa...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Kertoiko mistä keksi hinnan, sullahan oli e39 540 jota ei löydy MAHTIsta :think
Eipä kertonut, vaan kysyi paljonko minä arvioisin veron määräksi, johon sanoin 2500-3500 euron väliin, sanoin vertailleeni syyskuun taulukoita sovelletuista verotusarvoista, verotus arvoksi sanoi noin 10300, vero noin 3400 ja risat joka tulee autonosto hinta saksassa miinus verotusarvo.
Tietty ostohinta näkyy kauppakirjassa, olisikohan se ollut edes tarpeellista lähettää, mistähän ne laskee tuon verotusarvon! onko se keskihinta suomessa vastaavista myytävistä autoista, laitan tarkempaa tietoa kun saan dokumentit, voivat tulla jo huomenna.
Comment