Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa uudesta verotusarvosta ja veroprosentista

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Bimmer85 View Post
    Kuinka se on mahdollista jos kerran papereissa lukee että rekisteröinti pitää tehä ennen veronmaksun eräpäivää? Jos oletetaan vielä että maksaa veron vasta tuolloin viimeisenä mahdollisena päivänä ja vielä auto ei meneisi läpi katsastusta?
    Kannattaa maksaa hyvissä ajoin ja katsastaa, muuten loppuu autoilu. Eihän sitä ole pakko rekisteröidä lainkaa jos ei halua ajaa sillä.

    Tosin jos ajat siirtokilvet loppuun, kuka sen tietää? Poliisi ei tiedä koska veron eräpäivä oli.

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Kannattaa maksaa hyvissä ajoin ja katsastaa, muuten loppuu autoilu. Eihän sitä ole pakko rekisteröidä lainkaa jos ei halua ajaa sillä.
      Jos tarkkoja ollaan, kannattaa aina katsastaa ennen kuin maksaa verot. Ainakin silloin, jos on tuomassa jotain härveliä, josta ei ihan satavarma ole, saako kilpiin. Perusautoissahan tuolla ei tietenkään ole mitään väliä.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Sammo
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 139
        • Helsinki

        Originally posted by Taky View Post
        Missä paperissa - ei autoa voi rekisteröidä suomeen ennen kun verot on maksettu.

        Kyllä minä ainakin kävin hoitamassa rekisteröintikatsastuksen ennen verojen maksua. Ja sitten ku verot maksettu niin kutin kanssa vaan käy hakemassa kilvet konttorilta.

        Comment

        • Taky
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 562
          • Ola

          Originally posted by Sammo View Post
          sitten ku verot maksettu niin kutin kanssa vaan käy hakemassa kilvet konttorilta.
          Nus nus, katsastuksen - mutta sittenhän se vasta on rekisteröity.....
          Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
          Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17837
            • PKS

            Originally posted by baier_crew View Post
            terve yritin kovaa lukea teidän kaikkien pohdiskeluja mutta en itse oikein ottanut selkoa niin nyt sanokaa mulle että jos tuon e46 m3:sen 1.4 jälkeen niin onko siihen olemassa suuntaa antavaa määrää miten paljon mun pitää kukkaroa raottaa lisää?

            eli jos päästöt on 330g/km(korjatkaa jos) niin onko se tässä taulukossa sanottu itse en ymmärrä vaikka kuinka yritän

            http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/as...1/20111316.pdf
            Originally posted by bemu2000 View Post
            287g päästöillä näkyy olevan suurin osa verotettu. Prosentti ennen 40% ja 1.4 jälkeen 46%
            Originally posted by baier_crew View Post
            kiitoksia vastauksista en oo niin matematiikan miehiä välttämättä. Mutta se on hyvä että joku tietää ja että ei se nyt kumminkaan 280g autolla nouse ku joku ~4 prosenttia.ajattelin että se olis paljo enemmän. eli ämmäläinen hakuun siis
            Originally posted by bemu2000 View Post
            Se vero nousee noin 6%, eli noin 1500-2000e nousee verot. Eipä toikaan toki ihan älyttömiä ole, mutta pistää miettimään jo löytyiskö suomesta samaan hintaan, tai halvemmalla...
            Muuten hyvää ja oikeaa matematiikkaa, mutta kukaan ei tiedä mikä on tuollaisen verotusarvo 1.4. jälkeen. Varsinkaan kun ko. automallia ei löydy MAHTI-järjestelmästä vaan menee MARVO:n kautta.

            Auki väännettynä sama: Mikäli E46 M3 myyjät nostavat pyyntihintoja (jolle tosiaan on perusteet olemassa verouudistuksesta johtuen), nousee myös verotusarvo.
            Last edited by Dualfun; 22-03-2012, 12:05.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17837
              • PKS

              Originally posted by _nixu_ View Post
              No eihän sitä tuolta haeta? Käyttöönotto tehdään satamassa ja tarrat haetaan katsastuskonttorilta jos niitä tarvitsee. Itse vedin svedupetterin kilvillä kesän
              Originally posted by jaki View Post
              Juuri noin. Eli kaksi viimeistä olen tuonut siten, että keltapäissä oli virtaa jäljellä. Vuosi sitten Vuosaaressa nimenomaan tullin heput viittelöi POISTUMAAN suoraan satama-alueelta. Kuten kaikki muutkin, joissa oli puna/keltakilvet ja virtaa jäljellä.
              Kyllä suurimmista satama Tulleista saa ihan tarratkin otettua maahantuonti-ilmoituksen yhteydessä.
              Esimerkiksi Vuosaaresta.

              Saksasta usein tuodaan auto keltapäisillä kilvillä, joilla EI saa ajaa Suomessa. Eikä niissä ole liikennevakuutusta. Tarvitaan siirtotarrat (+vakuutus) ja maahantuonti-ilmoitus.

              Punaisilla saa ajaa EU-alueella päättymispäivään asti (myös liikennevakuutus on voimassa). Maahantuonti-ilmoitus täytyy silti tehdä.
              Last edited by Dualfun; 22-03-2012, 12:14.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by Dualfun View Post
                Kyllä suurimmista satama Tulleista saa ihan tarratkin otettua maahantuonti-ilmoituksen yhteydessä.

                Esimerkiksi Vuosaaresta.
                No perkele, nekin muuttelee niitä vähän väliä. Ei ole kauaa kun kieltäytyivät myymästä ja ohjasivat konttorille. Olisko ollut reilu vuosi sitten kun viimeksi kysyin :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Muuten hyvää ja oikeaa matematiikkaa, mutta kukaan ei tiedä mikä on tuollaisen verotusarvo 1.4. jälkeen. Varsinkaan kun ko. automallia ei löydy MAHTI-järjestelmästä vaan menee MARVO:n kautta.

                  Auki väännettynä sama: Mikäli E46 M3 myyjät nostavat pyyntihintoja (jolle tosiaan on perusteet olemassa verouudistuksesta johtuen), nousee myös verotusarvo.

                  Kyllä, eli vähintään tuon 1500-2000e tekee 6%... Ei ne ainakaan verotusarvoja ala laskea. Kohta sitten taas pitää alkaa polttoaineveroja nostaa, kun ei kassaan kilahdakaan tarpeeksi rahaa, ihmisten ostaessa pienikoneisia autoja :think
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Kyllä valtio kuppaa kuiviin saatana näissä veroasioissa.

                    540iA vanhempi ajoneuvovero noin 334e. Nousee 2013 alusta 426 euroon. (tai 2012 alusta, mutta siirtymäajalla)

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Snow Dog
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 185
                      • Raisio

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Saksasta usein tuodaan auto keltapäisillä kilvillä, joilla EI saa ajaa Suomessa. Eikä niissä ole liikennevakuutusta. Tarvitaan siirtotarrat (+vakuutus) ja maahantuonti-ilmoitus.

                      Punaisilla saa ajaa EU-alueella päättymispäivään asti (myös liikennevakuutus on voimassa). Maahantuonti-ilmoitus täytyy silti tehdä.
                      eikös nämä kilvet ja vakuutus kuitenkin ole 2 eri asiaa? Ja miksei niillä keltapäisillä kilvillä saa ajaa Suomessa?
                      F01 740d -11
                      F11 530d -13
                      E93 325 -07
                      ex: E38 730d -00
                      ex: E39 523AT -97
                      ex: E39 530dAT -00

                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        Originally posted by Sammo View Post
                        Kyllä minä ainakin kävin hoitamassa rekisteröintikatsastuksen ennen verojen maksua. Ja sitten ku verot maksettu niin kutin kanssa vaan käy hakemassa kilvet konttorilta.
                        Tarkoitat siis maahantuontikatsastusta? Rekisteröintikatsastus juuri tarkoittaa käytännössä kilpien "hakemista"...
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17837
                          • PKS

                          Originally posted by ka00z View Post
                          Tarkoitat siis maahantuontikatsastusta? Rekisteröintikatsastus juuri tarkoittaa käytännössä kilpien "hakemista"...
                          Nus nus.
                          Terminologiaa, samaa asiaa varmaan tarkoitatte kuitenkin.

                          Ei ole olemassa sellaista asiaa kuin maahantuontikatsastus. Rekisteröintikatsastus käsittää sanana toimenpiteen, jossa auto katsastetaan (joko täysimääräisenä, tai mikäli katsastus voimassa toisessa ETA-maassa "ylimalkaisesti"). Rekisteröinti on "kilpien hakeminen".

                          Nämä kaksi toimenpidettä voi nykyään suorittaa samalla kertaa. Kuten aiemmin todettu, toiset edelleen suosivat rekiströintikatsastusta ennen verojen maksua - ja sitä seuraavaa rekisteröintiä.

                          Originally posted by Snow Dog View Post
                          eikös nämä kilvet ja vakuutus kuitenkin ole 2 eri asiaa? Ja miksei niillä keltapäisillä kilvillä saa ajaa Suomessa?
                          On joo toki, mutta punaisissa Saksan siirtokilvissä on aina liikennevakuutus. Keltaisissa ei. Suomessa pitää olla käytössä olevissa ajoneuvoissa voimassa liikennevakuutus. Liikennevakuutuksen saat lyhytaikaisiin siirtokilpiin tai ns. 3kk siirtokilpiin. Toisen voit ostaa Trafilta, toisen omalta vakuutusyhtiöltäsi.
                          Last edited by Dualfun; 22-03-2012, 14:10.
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36
                          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          Muut talouden vehkeet:
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • Snow Dog
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 185
                            • Raisio

                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Nus nus.
                            On joo toki, mutta punaisissa Saksan siirtokilvissä on aina liikennevakuutus. Keltaisissa ei. Suomessa pitää olla käytössä olevissa ajoneuvoissa voimassa liikennevakuutus. Liikennevakuutuksen saat lyhytaikaisiin siirtokilpiin tai ns. 3kk siirtokilpiin. Toisen voit ostaa Trafilta, toisen omalta vakuutusyhtiöltäsi.
                            liikennevakuutuksen saa soittamalla vakuutusyhtiöön, ja jos keltapäisissä kilvissä on vielä rekisteröinti voimassa, niin eikös niillä voi ajella suomessa?
                            käyttöönottoilmoitus toki tulee nakata tulliin
                            F01 740d -11
                            F11 530d -13
                            E93 325 -07
                            ex: E38 730d -00
                            ex: E39 523AT -97
                            ex: E39 530dAT -00

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              Originally posted by Snow Dog View Post
                              liikennevakuutuksen saa soittamalla vakuutusyhtiöön, ja jos keltapäisissä kilvissä on vielä rekisteröinti voimassa, niin eikös niillä voi ajella suomessa?
                              käyttöönottoilmoitus toki tulee nakata tulliin
                              .Voi.

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                Tottakai keltapäisissä kilvissä on myös liikennevakuutus. En kyllä käsitä mikä se pointti on, että miksi niillä ei saisi enää ajaa esim. ruotsissa

                                Suomessahan saa toki ajaa, kunhan on tullissa käyty täyttämässä ajolupa.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎