Originally posted by cuie
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa uudesta verotusarvosta ja veroprosentista
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Originally posted by pyroz View PostVerotin 2010 keväällä oman E46 M3 cabrion. Noitahan ei Mahdista löydy, eli menevät MARVO:n arvottavaksi (nettiauton keskiarvo jne.).
Jos olisin tuomassa autoa mikä löytyy mahdista, niin tulostaisin tiedot varmuuden vuoksi paperille siltä varalta että niitä ei enää verotusta tehtäessä löydykään sieltä.
Tässä näyttäytyy taas tämä autoverotuksen huono ennustettavuus, eli byrokraatit vievät alamaisiaan 6-0 mielitekojensa mukaan. Näin toimii maailman edistyksellisin autoveromalli.Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostIhan näin sivukommenttina heittäisin, että voisivat hieman nostaa noita veroprosentteja, kun näkyy olevan niin saakelin köyhä lafka ettei ole varaa edes tehdä hakukonetta noille sovelletuille verotusarvoille. Tuntuu hieman vanhanaikaiselta selailla jotain pdf-liuskoja.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Post
Ja VW:n amarok on hakuun kirjoitettu väärin "amorak" joten haku ei anna oikein tuloksia...
Joku bittinikkari voisi tehdä tullille vaikka päättötyön aiheesta hakukone autoveropäätöksille...
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostNoo onhan tuokin kai parempi kuin ei mitään, mutta ei tuo ihan oikein pelaa tai sitten en vain osaa.
Ja VW:n amarok on hakuun kirjoitettu väärin "amorak" joten haku ei anna oikein tuloksia...
Joku bittinikkari voisi tehdä tullille vaikka päättötyön aiheesta hakukone autoveropäätöksille...
Mitä tulee tuohon Amarokiin, niin sehän on aika uus automalli, kuinkahan paljon niitä on edes vielä tuotu käytettynä :thinkF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Olen tässä pitemmän aikaan miettinyt tuollaisen e46 m3:sen hakemista Saksasta, mutta tuntuu olevan vaikea saada kaikkeen selkoa. Olen koittanut etsiä tietoa internetin laajasta maailmasta, mutta ehkä täällä ihmiset osaisivat vastata minulle muutamaan kysymykseen.
Ensinnäkin voisiko joku viisaampi kertoa minkä takia autoveropäätöksien autoveroprosentti vaihtelee vaikka autot ovat malliltaan ja kunnoltaan samoja? Mitkä muut seikat vaikuttavat nykyään autoveroprosenttiin kuin auton CO2 päästöt?
Esimerkkejä tullin toteutuneista autoveropäätöksistä (toivottavasti jotenkin saa selkoa):
Malli Mallin tarkennin Kunto Päätöspäivä Käyttöönottopvä Ajokm /1000 Verotusarvo Autovero %
M3 3.2 2D COUPE 252KW N 20120926 20031030 58 26760.10 12336.40 46.1
M3 3.2 2D AVO N 20120720 20041231 180 30940.10 10117.41 32.7
M3 3.2 2D COUPE 252KW N 20120528 20010427 77 23876.85 9526.86 39.9
M3 3.2 2D COUPE 252KW N 20120523 20031030 89 25119.45 11580.06 46.1
M3 3.2 2D AVO 252KW OHJ.OIK N 20120509 20011207 203 16429.80 6654.06 40.5
Eli viimeinen sarake kertoo tapauksen autoveroprosentin. Eli siis minkä takia prosentti vaihtelee näin paljon? Käsittääkseni nämä kaikki ovat uuden CO2 päästöperustaisen autoverotuksen jälkeisiä tuontiautoja.
Lisäksi törmäsin helsingin sanomien artikkeliin Kouvolan oikeuden päätöksestä, missä todettiin CO2 perustaisen autoveropäätöksen syrjivän autoja, jotka on valmistettu ennen päätöksen voimaantulopäivämäärää (2008). Onkohan täällä asiasta tehty valituksia ja saatu prosenttia laskettua?
Itsellä siis kiikarissa e46 m3, minkä CO2 on noin 323 g/km. Nykyisellä autoverotuksella prosentin tulisi olla käsitääkseni noin 48%.
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostNoo onhan tuokin kai parempi kuin ei mitään, mutta ei tuo ihan oikein pelaa tai sitten en vain osaa.
Ja VW:n amarok on hakuun kirjoitettu väärin "amorak" joten haku ei anna oikein tuloksia...
Originally posted by Masatus View PostJoku bittinikkari voisi tehdä tullille vaikka päättötyön aiheesta hakukone autoveropäätöksille...
Mahdinkin toteutus tuntuu olevan tehty ilman käyttäjillä testausta...Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Originally posted by Squamish View PostTartun tähän; oletteko huomanneet, että Mahdin tietokanta elää niin että yhtenä päivänä joku automalli löytyy sieltä, toisena ei. Outoa?
Jos olisin tuomassa autoa mikä löytyy mahdista, niin tulostaisin tiedot varmuuden vuoksi paperille siltä varalta että niitä ei enää verotusta tehtäessä löydykään sieltä.
Tässä näyttäytyy taas tämä autoverotuksen huono ennustettavuus, eli byrokraatit vievät alamaisiaan 6-0 mielitekojensa mukaan. Näin toimii maailman edistyksellisin autoveromalli."Hinta perustuu tulostuspäivän tietoihin, eikä ole valtiota sitova."S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Post
Sisältää kaikki Tullin julkaisemat autoveropäätökset tammikuu 2009 - helmikuu 2013S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by Energizer View PostOlen tässä pitemmän aikaan miettinyt tuollaisen e46 m3:sen hakemista Saksasta, mutta tuntuu olevan vaikea saada kaikkeen selkoa. Olen koittanut etsiä tietoa internetin laajasta maailmasta, mutta ehkä täällä ihmiset osaisivat vastata minulle muutamaan kysymykseen.
Ensinnäkin voisiko joku viisaampi kertoa minkä takia autoveropäätöksien autoveroprosentti vaihtelee vaikka autot ovat malliltaan ja kunnoltaan samoja? Mitkä muut seikat vaikuttavat nykyään autoveroprosenttiin kuin auton CO2 päästöt?
Esimerkkejä tullin toteutuneista autoveropäätöksistä (toivottavasti jotenkin saa selkoa):
Malli Mallin tarkennin Kunto Päätöspäivä Käyttöönottopvä Ajokm /1000 Verotusarvo Autovero %
M3 3.2 2D COUPE 252KW N 20120926 20031030 58 26760.10 12336.40 46.1
M3 3.2 2D AVO N 20120720 20041231 180 30940.10 10117.41 32.7
M3 3.2 2D COUPE 252KW N 20120528 20010427 77 23876.85 9526.86 39.9
M3 3.2 2D COUPE 252KW N 20120523 20031030 89 25119.45 11580.06 46.1
M3 3.2 2D AVO 252KW OHJ.OIK N 20120509 20011207 203 16429.80 6654.06 40.5
Eli viimeinen sarake kertoo tapauksen autoveroprosentin. Eli siis minkä takia prosentti vaihtelee näin paljon? Käsittääkseni nämä kaikki ovat uuden CO2 päästöperustaisen autoverotuksen jälkeisiä tuontiautoja.
Lisäksi törmäsin helsingin sanomien artikkeliin Kouvolan oikeuden päätöksestä, missä todettiin CO2 perustaisen autoveropäätöksen syrjivän autoja, jotka on valmistettu ennen päätöksen voimaantulopäivämäärää (2008). Onkohan täällä asiasta tehty valituksia ja saatu prosenttia laskettua?
Itsellä siis kiikarissa e46 m3, minkä CO2 on noin 323 g/km. Nykyisellä autoverotuksella prosentin tulisi olla käsitääkseni noin 48%.
Ps. Aika erikoista, että E46 M3:ssa on yli 300g päästöt. Mikäs auto kyseessä?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostLyhyesti: Jokaisella autolla on oma yksilökohtainen CO2-arvo, joka selviää auton papereista, tai hankkimalla vaatimuksenmukaisuustodistuksen (ellei tule mukana). Nuo listaamasi päätökset sisältävät coupeja ja avoja, joilla on aina eri päästöt, sekä yhden oikealta ohjattavan, josta on saanut veroalennusta(?). Tämän lisäksi viimeiset muutokset on tullut 1.4.2012, jolloin tuli taas uudet korotetut päästöjen mukaiset prosenttitaulukot: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...t/04401012.pdf
Ps. Aika erikoista, että E46 M3:ssa on yli 300g päästöt. Mikäs auto kyseessä?
Eli olen itse katsonut ihan mobile.de:n antamia co2 päästöjä noille m3:lle, mikä on ~328g/km (48.7%). Nyt kun katsoin sitä tarkemmin niin siinä on sana kombi, eli ei välttämättä ole se millä suomessa veroprosentti määräytyy.
Heitteleekö noi yksilöiden päästöt sitten niin paljon, että selittänee noi vaihtelut? Suurimmassa osassa tuo prosentti on noin 46.5%, mihin ajattelin olettaa sen osuvan. Mikäköhän olisi voinut alentaa tuon yhden tapauksen veroprosentin tuonne 33% hujakoille?
Comment
-
-
Originally posted by Energizer View PostKiitos tosta suorasta linkistä.
Eli olen itse katsonut ihan mobile.de:n antamia co2 päästöjä noille m3:lle, mikä on ~328g/km (48.7%). Nyt kun katsoin sitä tarkemmin niin siinä on sana kombi, eli ei välttämättä ole se millä suomessa veroprosentti määräytyy.
Heitteleekö noi yksilöiden päästöt sitten niin paljon, että selittänee noi vaihtelut? Suurimmassa osassa tuo prosentti on noin 46.5%, mihin ajattelin olettaa sen osuvan. Mikäköhän olisi voinut alentaa tuon yhden tapauksen veroprosentin tuonne 33% hujakoille?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostEi kannata luottaa 100% myynti-ilmoitusten lukuihin. Yleisesti ainakin avomalleissa tuntuu olevan 292g CO2-arvona, josta saadaan 46,5% nykyisillä taulukoilla. Kuten tuossa ylemmässä viestissä sanoin, niin tuo yksi on ollut todennäköisesti se oikeanpuoleisella ohjauksella oleva, joka on saanut tuntuvan veroalen em. syystä.
M3 3.2 2D AVO N 20120720 20041231 180 30940.10 10117.41 32.7
Korjataankohan noita listoja jos valitus menee läpi?
Comment
-
Comment