Talveni pääasiassa kitkoilla ajaneena lähtee nyt toinen talvi nastoilla. Auton taas vaihtuessa jossain välissä, niin varmaan kitkat tulee alle myös jossain vaiheessa.
E39:ssä kitkat, perusteluita asuinpaikkana etelä-suomi ei pysyvää lumipeitettä pääväylillä. 90%:sesti on suolauskalusto ehtinyt tiet suolata aina ennen kuin itse olen tien päällä, autossa luistonesto sekä ajonvakautus.
E34:ssa nastat, perusteluita tuli auton oston yhteydessä. Ei luistonestoa eikä mitään muutakaan ajoa parantavaa ominaisuutta, ellei kitkalukkoperää sellaiseksi lasketa. Vaimokin tällä joutuu välillä ajamaan, ja ajotaito ei samaa tasoa kuin itsellä.
Viime talvena laskeskelin itse tienpäällä ollessani "liukasta" olleen 6 tai 7 päivän aikana, jolloin keli oli ollut liukasta myös nastarenkaille. Ja kyllä, käyn töissä normaalit 220vrk/vuodessa, työ matkaa kertyy n.135km/päivä
Comment