Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä ärsyttää liikenteessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^^henu
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 728
    • Ylivieska

    Originally posted by soda View Post
    Miksi? Moottoritie, haloo, olisin päässyt koska vaan ohitse, joten en roikkunut perseessä vittuuntuneena niinkuin maantiellä jengillä on tapana tehdä. Tarkoituksena nimenomaan säästää bensaa, kiire kun ei ollut.

    Toivottavasti ei tavata tien päällä.
    Sitä pensaa voi säästää myös muilla tavoin, eikä roikkumalla toisten perseessä kiinni. Luultavasti tämä kuski ei sitä tiennyt että ihan huvikseen siellä imussa roikut säästääksesi polttoainetta. Itseäkin ärsyttää ne henkilöautot, jotka roikkuvat perseessä kiinni vaikka, kuinka näyttää merkkiä että mennä ohi jäädään roikkumaan sinne loskapaskan sekaan, mutta mikäs siinä jos siellä on mukava ajella.

    Niin ja jos ohitetaan älkää jääkö siihen eteen hidastelemaan samaa nopeutta. Ainakin itse henkilöautolla ohittaessa pistän tallan pohjaan että ohitus tapahtuu ripeästi enkä näin ollen jää matelemaan kenenkään eteen.

    E60 535dA -05
    E39 530i Touring M-Sport -02

    1.3 Toyota Corolla DX -83 - Rokki Corolla

    EX:
    E46 330Ci -00 M-Sport
    E36 318i sedan -91 - Tuninki "projekti"
    E30 318i -88 - Punainen Paholainen


    sigpic

    Comment

    • crane
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 6392
      • Ex Lappilainen, nykyään etelä

      Originally posted by ^^henu View Post
      Sitä pensaa voi säästää myös muilla tavoin, eikä roikkumalla toisten perseessä kiinni. Luultavasti tämä kuski ei sitä tiennyt että ihan huvikseen siellä imussa roikut säästääksesi polttoainetta. Itseäkin ärsyttää ne henkilöautot, jotka roikkuvat perseessä kiinni vaikka, kuinka näyttää merkkiä että mennä ohi jäädään roikkumaan sinne loskapaskan sekaan, mutta mikäs siinä jos siellä on mukava ajella.

      Niin ja jos ohitetaan älkää jääkö siihen eteen hidastelemaan samaa nopeutta. Ainakin itse henkilöautolla ohittaessa pistän tallan pohjaan että ohitus tapahtuu ripeästi enkä näin ollen jää matelemaan kenenkään eteen.
      Näis se olla pitää

      Comment

      • asse21
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2005
        • 1243
        • Tampere

        Originally posted by mikkod View Post
        Kaikki ne vitun runkkarit jotka eivät osaa/viitsi käyttää vilkkua. Ai vittu että palaa käpy...tungetaan tungetaan, mutta sitä vilkkua ei vaan voi käyttää kun samalla puhutaan puhelimeen tai tekstataan. Prkl...ja sit jos ei pääse juuri siihen 0.5m väliin työntämään, ilman vilkkua toki, niin näytellään nyrkkiä tai muita ihania sormimerkkejä...vittu seuraavalle käy kertomassa muutaman elämän tosiasian...
        Itellä ollu kortti vähän aikaa kuivumassa, joten saanut istua sit työkaverin kyydissä...Muijansa kans koko ajan näpyttää txt-viestejä ja autolla ajaminen "unohtuu".
        Vilkkua ei näytä juuri koskaan, jos näyttää, niin vasta 5m ennen risteystä äkkijarrutuksen säestämänä.
        Välillä mennään päin kanttaria, ottaen kalliita alustaremontteja ja joka ikinen routakuoppa ajetaan yli. Joka talvirenkaasta runko paskana.
        Vaihteiden vaihto on myös jotain uskomatonta, pakko runnoa väkisin kylmänä ja kiihdyttää aina täpöllä.
        Omaa työpakua käy kyllä sääliksi tällasessa käsittelyssä. Jotenkin vaan yrittää purra hammasta ja kestää. Toivottavasti ei tarvi enää maanantain jälkeen päästää äijää rattiin ikinä!
        E39 523i
        i3

        Comment

        • ZNI
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 802
          • Kontiolahti

          Originally posted by -challenger- View Post
          Se on myös näkemisen arvoinen hommeli kun kaasuttelee hieman jos sulla on mopoilijoita edessä. Ei vaan voi olla nauramatta kun ne kääntyy kattomaan
          Tästä tuli mieleen, kun melkeen mopoiässä oleva veli kertoi kuinka uusi trendi mopopoikien keskuudessa on pysähtyä valoissa niin, että mopon eturengas koskettaa auton puskuria Eikä siihen ole mitään järkevää syytä edes, kehuskelevat kuulemma sitten koulussa minkä auton perää kukakin on päässyt hipaisemaan Aloin seuraamaan miten mopoilijat sitten käyttäytyy valoissa autojen takana ja kyllähän sitä on pari kertaa päässy näkemään, miten sitä auton perää tökitään ihan tarkoituksella...
          E39 528i ///M-sport
          E30 "316"
          E38 740iA
          E34 M5


          ex.

          E34 525iA touring
          E34 525i
          E30 316


          Originally posted by beemers
          sanoo nainen joka ajaa e30:llä
          Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

          Comment

          • Benzi87
            BTCF Member
            • Feb 2011
            • 1106
            • Oulu

            Suunnannomasti ärsyttää se kun moottoritielle mennään niin ei voida kiihdyttää ennen moottoritielle liittymistä.
            Aina on joku edessä joka ajaa rampilla maksimissaan 60km/h ja sitten kun on liittynyt moottoritielle niin yritettään jollain 1.2 nissanilla keretä kiihdyttämään nopeus 100km/h ennen ku esim. rekka tulee puskuriin kiinni.
            Yleensä käy vielä sillain että se edessä ajava ei uskalla mennä jouhevasti moottoritielle kun on liikennettä niin pitää entisestään hidastaa vauhtia ja jäädä kyttäämään kerkeääkö sinne väliin.
            Toinen mikä myös liittyy moottoritiehen niin miksi siinä vasemman puoleisella kaistalla pitää roikkua jos ajaa samaa vauhtia kun viereisellä kaistalla olevat autot?
            Sitten vielä oikein kytätään ja vilkutetaan jarruvaloja takanatulevalle että mene pois sieltä kun mä ajan tässä ja sä tuut liian likelle mun perää.

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              Originally posted by Ramzez View Post
              Samaa harrastetaan ihan normaalillakin tiellä, kun ohitat vaikka vain yhden auton. Ohitettava huomaa, että häntä joku ohittaa ja itse painaa kaasun rintapeltiin. Tuo vituttaa erityisesti silloin, jos olen tuolla minun riisikipollani liikenteessä. Seiskalla nyt onneksi ei yleensä moisia ongelmia ole, kun siinä vaiheessa kun ohitettava löytää kaasupolkimensa, olen jo mennyt ohi.
              "Onnistunut ohitus perustuu yllätykseen" pitääkin hyvin paikkansa. Hiacella ajaessa on pakko pitää reilu turvaväli, kiihdyttää ja vasta viime hetkellä vaihtaa kaistaa, että pääsee ohi
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • jsa014
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1651
                • Turun Pallivaha

                Jatkuva punaisia päin ajaminen. Joka kerta, kaikissa valoristeyksissä vähintään yksi menee täysin päin punaisia. Useimmiten vielä pari muuta, viimeinen siten että toinen suunta on jo vihreillä.
                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                Comment

                • maukka86
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 490
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by jsa014 View Post
                  Jatkuva punaisia päin ajaminen. Joka kerta, kaikissa valoristeyksissä vähintään yksi menee täysin päin punaisia. Useimmiten vielä pari muuta, viimeinen siten että toinen suunta on jo vihreillä.
                  Tämä ärsyttää kyllä. Valojen pitäisi toimia siten, että tyhjiä välejä ei jäisi ja näin kannustettaisi ajamaan vanhoilla vihreillä. Eli samantien kun vaihtuu punainen, niin toiseen suuntaan syttyy vihreä. Näin valot toimii esim. keski-euroopassa ja liikenne sujuu jouhevasti. Ja punaisia päin ajavia ei tästä syystä pahemmin ole.

                  Toinen ärsytyksen aihe on valoihin tuleminen ja lähteminen. Ensin tullaan valohin ja pysähdytään reilusti ennen pysäytysviivaa tai jonon päätä ja sitten aletaan valuttelemaan pikku hiljaa kohti valoja tai jonon päätä. Minkä ihmeen takia ei voi ajaa kerralla siihen pysähtymiskohtaan? Ei siinä bensaa ainaskaan säästä, kun pysähtyyn joutuu kumminkin. Usein nämä valuttelijat joutuvat pysähtymään vielä kaksi kertaa, ensin sinne pitkän matkan päähän ja sitten toisen kerran jonon päähän/pysätysviivalle, kun valot eivät kerkeäkään vaihtumaan. Sen kyllä ymmärrän, jos moottorijarrutuksella hidastetaan ja ajetaan hitaasti jonon päähän ja pysähdytään siihen, mutta en näitä ensin auton pysäyttäviä ja sen jälkeen hitaasti eteenpäin ryömiviä.
                  Sitten liikkeelle lähtö. Miten voi olla niin vaikeaa lähteä liikkeelle sillä hetkellä, kun valot vaihtuvat. Siinä vaiheessa pitää olla jo liikkeellä, eikä etsiä oikeata vaihdetta.
                  Last edited by maukka86; 09-04-2011, 13:32. Reason: lisäys
                  f22 220i

                  Comment

                  • tuumas
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2564
                    • Lapland, Finland

                    Originally posted by mikron View Post
                    En ikinä anna tietä jalankulkijoille, jollei ne itse tee aloitetta ja ole selvästi ylittämässä sitä tietä. Etenkin jos samaan suuntaan menee kaksi kaistaa. Siihen ku pysähdyt, niin voit olla varma, että toista kaistaa samaan suuntaan ajava auto ei pysähdy.
                    Tottahan tässä tarkoitin sellaista tilannetta että selvästi jalankulkija on menossa yli suojatien mutta alkaa jarrutella kun näkee että auto tulee -> autoilija hidastaa jo kaukaa näyttääkseen että päästää yli -> vielä sumplitaan mennäänkö -> auto pysähtyy viimeistään ennen suojatietä -> näytetään että "mene, mene, en ole tulossa yli!"

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      Voi helvetti, tulin tuossa tallille, niin Pori-Tre-tiellä sain kohtalaisen letkan kiinni En laskenut kaikkia, mutta noin lähelle 30kpl autoja toistensa perseessä kiinni ja letkaa veti kuorma-auto, jonka kyydissä traktori. Porukka ajaa 60-70km/h, satkun alueella kymmeniä kilometrejä, eikä edes aikeissakaan ohittaa. Nenä vaan toisen perseessä kiinni ja sormi varmaankin omassa - ohi ei päässyt helvetilläkään, kun kyyrää puskee vastaan. Heräsi taas päähäni kysymys: MIKSI! Pelkääkö ne, että se kuorkki syö pahat ohittelijat vai että se vanha verkun raato putoaa konepellille. Tun munapäät.
                      Hieno repiä autoa ja väkisin vetää väleihin, joita ei ole.

                      Minähän ajan sitä 110-120km/h letkeää matkavauhtia ja sitä ei yksikään persesilmä-kyyrä pilaa.
                      Last edited by Rockford; 09-04-2011, 13:52.
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • nekholm
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 860
                        • Porvoo

                        Originally posted by Benzi87 View Post
                        Suunnannomasti ärsyttää se kun moottoritielle mennään niin ei voida kiihdyttää ennen moottoritielle liittymistä.
                        jollain 1.2 nissanilla
                        Itsehän sen sanoit, ei 1.2 Nissani kovin nopeasti kiihdy. Sille nyt ei voi mitään. Mutta kyllä se ärsyttää kun joku tulee toisesta suunnasta ja kääntyy moottoritielle kauheella kiireellä nenän edestä, eikä sitten saa vauhtia ylös
                        VW Passat 1.4 TSI -12
                        Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

                        Comment

                        • Dark angel
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 358
                          • Tornio

                          Toinen ärsytyksen aihe on valoihin tuleminen ja lähteminen. Ensin tullaan valohin ja pysähdytään reilusti ennen pysäytysviivaa tai jonon päätä ja sitten aletaan valuttelemaan pikku hiljaa kohti valoja tai jonon päätä. Minkä ihmeen takia ei voi ajaa kerralla siihen pysähtymiskohtaan? Ei siinä bensaa ainaskaan säästä, kun pysähtyyn joutuu kumminkin. Usein nämä valuttelijat joutuvat pysähtymään vielä kaksi kertaa, ensin sinne pitkän matkan päähän ja sitten toisen kerran jonon päähän/pysätysviivalle, kun valot eivät kerkeäkään vaihtumaan. Sen kyllä ymmärrän, jos moottorijarrutuksella hidastetaan ja ajetaan hitaasti jonon päähän ja pysähdytään siihen, mutta en näitä ensin auton pysäyttäviä ja sen jälkeen hitaasti eteenpäin ryömiviä.

                          Tässä varmasti ajetaan takaa sitä että päästäisiin "lentävään lähtöön" ja näin säästetään bensaa. Itse teen samalla tyylillä jos nään että edessä on valot punasella. Mikä kumma siinä on että on kiire odottamaan kun voi valutella rauhassa ja sitten kun valot vaihtuu pääsee liikkeestä painaan tallan pohjaan? Monesti kun näin tekee 2 kaistaisella tiellä nii joku hemmetin amis kiilaa siihe eteen ja hurauttaa valoihin seisomaan. Sitten ku valot vaihtuu minulla on auto jo liikkeessä kun amis arpoo vielä minkä wunderin se laittaisi illalla boksereiden sisään kun olisi tarjolla yläasteelaista piparia.
                          Ennakoiva ajo on yksi sellainen taito jonka harva osaa...
                          Se minkä sinä mainitsit että jos valoissa on jo jonoa paljon nii silloin tuo ei tietenkään toimi ja varmasti ärsyttää takanatulijoita ja olen kanssasi samaa mieltä että semmoinen on turhaa.
                          e30 m50b25 -86

                          Toyota Carina E -95

                          Comment

                          • Cock
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 752
                            • Tsadi

                            Joillain tuntuu käyvän kovasti itsetunnon päälle se, että pakettiauto lähtee ohittamaan. Aina löytyykin yhtäkkiä se kaasupoljin siitä paskakasasta kun ensin kyräillään nenä kiinni ratissa helvetillistä alinopeutta. Työn puolesta käväsin tänään pikakeikan Pieksämäellä, niin melko monta tälläistä persereikää oli liikenteessä. Onneksi 160hv Ducatossa on sen verran kuitenkin vetoja ettei jalkoihin jää..
                            540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                            Audi A6 C7 S-Line ABT

                            Comment

                            • soda
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 552
                              • Helsinki

                              Originally posted by ^^henu View Post
                              Sitä pensaa voi säästää myös muilla tavoin, eikä roikkumalla toisten perseessä kiinni. Luultavasti tämä kuski ei sitä tiennyt että ihan huvikseen siellä imussa roikut säästääksesi polttoainetta. Itseäkin ärsyttää ne henkilöautot, jotka roikkuvat perseessä kiinni vaikka, kuinka näyttää merkkiä että mennä ohi jäädään roikkumaan sinne loskapaskan sekaan, mutta mikäs siinä jos siellä on mukava ajella.

                              Niin ja jos ohitetaan älkää jääkö siihen eteen hidastelemaan samaa nopeutta. Ainakin itse henkilöautolla ohittaessa pistän tallan pohjaan että ohitus tapahtuu ripeästi enkä näin ollen jää matelemaan kenenkään eteen.
                              Aaaarhg.

                              Pitääkö vääntää rautalangasta? Ensiksikin en "roikkunut" "toisten" perseessä kiinni. Enkö tehny asiaa tarpeeksi selväksi? Kyse oli moottoritiestä, täysin tiedostetusta polttoaineen kulutukseen liittyvästä kokeesta. Kyllä sen nyt tyhmempikin kusimulkku tajuaa, että henkilöautolla pääsee rekasta ohi moottoritiellä. Itse ajelen duunin puolesta paripyörillä, että extrapitkällä, eikä itseäni hevonhelvettiä kiinnosta jos joku roikkuu takana. Siinähän roikkuu, sen verran löytyy järkeä ja pinnaa. Valitettavasti ei kaikilta löydy, mukana ilmeisesti ammattiautoilijoita. Pelottavaa.
                              BMW - Ex. z3 Coupe 2.8l, e30 Mtech-2 m50b25, CLS 55 AMG, Toyota Supra Eurospec mkIV manuaali (T)T +700hp, e39 530da "työjuhta" e39 530da pre-fl Shadowline M-sport
                              Nyt; e93 330da, VW T5.1 Caravelle "FakeTaxi"

                              Comment

                              • Enska325i
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2003
                                • 333
                                • Masku

                                Pikku autolla ajaessa kaikki pyrkivät ohi, varsinkin kaksi kaistaisella tiellä. Kun kaksikaistainen loppuu niin, ajonopeus laskee alle sallitun ja hinutetaan edellä... (ajonopeus on tarkastettu myös navigaattorista)
                                Mikä ihmeen järki tässä on? Onneksi kakkosauto on pieni, mutta pirteällä koneella, niin voi taas seuraavissa valoissa ottaa ykköspaikan tarvitessaan.
                                E46 330i M-sport touring

                                ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎