Vuonna 2010 toin E61 525ixTA:n, jolloin veroa vedettiin hatusta €10 218.
Nyt näyttää siltä että 7 vuoden tappelun jälkeen tuosta palautuu €2 700 + korot. Tässä kyse siis CO2-tullimuurista, jossa VM:n ajatukset tonavat keksivät että tokihan kotimaista autokauppaa voi suojella sisämarkkinoilta maalamalla tullimuurin vihreänpunaiseksi.
Toki tämäkin on yksittäistapaus, eli tuhannet muut joita tuolloin kusetettiin joutuvat itse kukin tappelemaan omista rahoistaan itse :(
Edellisen elvikusetuksen rahojen takaisin saaminen huijareilta kesti viisi vuotta.
On tämä kyllä ihmeellinen maa. Senttiäkään en enää maksa veroa jonka voin välttää.
BMW verotus
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-E46
-316i
-2001
-134000km
-Verotusarvo 2422€
-22,8%
-Autovero: 552€
Autoveroilmoitus jätetty 21.11.2017, päätös tuli 23.11.2017.
Leave a comment:
-
-
- F11
- 535xd
- 2012
- 190000km
- Mahti 35492€ - 2524€ tavanomaiset alet = 32967€ verotusarvo
- 28,3% (alin mahdollinen)
Autovero 9330€
Leave a comment:
-
-
E93 335i LCI, nettiautostahan ei löydy ensimmäistäkään eikä tietysti mahdista.
Nettiauton yksilöihin Majorin mainitsema 9,2%/vuosi päälle ja veroprosentti 32,5%. Tuskin alle kympillä selviää? Kuulostaa aika huonolta
Leave a comment:
-
-
Ihan normaali kauppa. Asiaan tietysti vaikuttaa se että siirtyykö verovelvollisuus vai ei.
Jos siirtyy, tullille pitää ilmoittaa asiasta.
Periaatteessa uusi omistaja voi ajella autossa mahdollisesti olevilla siirtoluvilla mutta vakuutusta ei voine siirtää joten pitää joko tehdä uusi käyttöönottoilmoitus uuden omistajan nimissä ja hakea uudet tarrat jos ei haluta antaa uuden omistajan ajella vanhan omistajan vakuutuksilla...
Leave a comment:
-
-
Kysytäänpäs nyt tietäjiltä, että pystyykö nykyään myymään auton joka odottelee veropäätöstä?
Eli on katsastettu ja verotettu, mutta päätöstä ei ole tullut.
Joskus ennenhän oli tullin lomakkeessa paikka uudelle omistajalle, mutta nythän niitä lappuja ei ole kun sähköisesti tehty verotus...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostVarusteet vaikuttavat minulle kerrotun mukaan alle 2 vuotiaissa autoissa.
.
3tkm ajettu, vero 30609e ja uuden business mallin vero on 24073e, eli tässä tapauksessa korotusta on tullut veroprosenttiin varustelun myötä? Tämä auto katsotaan kyllä uudeksi, koska on ajettu alle 5tkm
BMW X5 3.0 D 5D MA 4WD AUT 190KW 2016/05 2016/04 3 30609
BMW X6 3.0 D 5D MA 4WD AUT 280KW 2016/06 2015/10 16 45395
Alemmassa taas veroa on kannettu huomattavasti enemmän kuin uudessa vastaavassa ("karvalakki" alkaen 39ke), vaikka autolla on ajettu 16tkm. Tietysti autoveron muutos tullut tämän jälkeen, mutta ei vaikuta tässä tapauksessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nullzwei View PostLyhyt kertomus autoverotapauksestani (A2005-70-220-300-007 myöhemmin A2007-70-220-300-007)
Yritin verottaa BMW- merkisen auton Vaasan tullissa 31.05.2005. Perin merkillisen ”väännön” jälkeen auto on verotettu ja katsastettu, sekä rekisteröity Suomeen elokuussa 2007.
Miten kaikki tapahtui ja miten luulin siihen kuluvan vain kaksi vaivaista vuotta?
1) Tullin MARVO (Suoraan Tullihallituksen alainen epävirallisen statuksen omaava, Hämeenlinnassa sijaitseva Markkina-arvolautakunta) teki ko. auton yleisen markkina-arvonmäärityksen elokuussa 2005 (tosin väärän vuosi- ja korimallin- ja moottorityypin mukaan) jonka perusteella
2) Vaasan tullissa tehtiin 8.8.2005 verotuspäätös (em. MARVOn määrittelyn mukaan -> mutta selkeästi väärin perusteluin =väärä vertailuautomalli). Veron määräksi tuli yli 700 euroa, eli viisi kertaa enemmän autoveroa, kuin samanlaisesta, samanikäisestä, mutta paremmin varustellusta ja vähemmän ajetusta tuontiajoneuvosta on tullin aikaisemmin yksityisesti tuotuna autoveroa määrätty maksettavaksi.
3) Yritin em. viisinkertaisesta verosta ensin puhelimitse ja myöhemmin paikan päällä keskustella Vaasan tullin autoveron määränneen autoverovirkailijan kanssa. ”Aina voi valittaa” oli virkailijan lakoninen vastaus. Käymäni varsin hedelmättömän keskustelun jälkeen anoin kirjallisesti verotuksen keskeytyspyyntöä Helsingin hallinto-oikeudesta ja samalla valitin autoveropäätöksestä Helsingin hallinto-oikeuteen.
4) Varsin nopeasti sain asianmukaisen verotuksen keskeytyspäätöksen Helsingin hallinto-oikeudesta. Hallinto-oikeus antoi päätöksen tiedoksi myös Läntiseen tullipiiriin. HAO lupasi myöhemmin puhelimitse tekemäni tiedustelun perusteella muutoinkin kiirehtiä asiaa veropäätöksen osalta, tietenkin vain omalta osaltaan.
5) Myöhemmin pyysin tullia ja Helsingin hallinto-oikeutta useasti kiirehtimään asiaa.
6) Vielä myöhemmin vastasin em. hallinto-oikeuteen tekemäni verovalituksen perusteella saamaani Läntisen tullipiirin vastineeseen.
7) Vuoden 2006 loppupuolella, vastoin Helsingin hallinto-oikeuden päätöstä (verotustoimi oli keskeytetty ja vero oli myös tullille ulosmittauskiellossa) tulli ulosmittasi autolle määrätyn (siis keskeneräisen) veron korkoineen. Varmuudeksi kahteen kertaan. (Perintä tapahtui ansiotulon veronpalautuksistani ja erään toisen auton maahantuonnin yhteydessä liikaa peritystä, mutta palautetusta verosta: -> siinä tapauksessa erillinen selvitys ajoneuvon ajetuista kilometreistä vaikutti verotusarvoa alentavasti, ja ko. ajoneuvosta palautettava autovero ulosmitattiin tässä kuvailemani esimerkin ajoneuvon veron maksua varten.)
8) Olin asiasta varsin tuohtunut ja vaadin tullia palauttamaan ”molemmat” perityt verot heti. Sain rahat ja vaadin sekä sain tullista kirjallisen selvityksen miksi näin vain oli päässyt käymään.
9) Kantelin tullin menettelystä Eduskunnan oikeusasiamiehelle joka myöhemmin vuosikertomuksessaan nuhteli asiassa tullia sopimattomasta reskontran käytöstä.
10) Huhtikuussa 2007 sain Helsingin hallinto-oikeudelta puhelimitse tiedoksi, että eivät voi tehdä päätöstä asiassani, koska Läntinen tullipiiri ei lähetä autoverovalituksesta laaditun, tullin vastineesta tehdyn vastineen vastinetta heille tiedoksi! Lähestyin tullia sähköpostitse ja puhelimitse useasti.
11) Sain myöhemmin keväällä 2007 hallinto-oikeudesta päätöksen jonka perusteella Läntisen tullipiirin Vaasan tullin piti korjata verotuspäätöstä, tulli korjasi…
12) Sain Vaasan tullista uuden MARVOn verotuksen perustelut toukokuussa 2007 tutkittavaksi jonka perusteella on totesin että kohta 1 on edelleen muuttumaton (Verotusarvo oli edelleen määritelty väärän vuosi- ja korimallin-, sekä moottorityypin mukaan), minkä perusteella lähes välittömästi valitin asiasta ja
13) Vaadin Vaasan tullia ja MARVOa tekemään uuden verotusarvon määrittelyn..
14) Vaasan tulli sai MARVOsta uuden, eli kolmannen arvion.
15) Vaasan tullin autoverovirkamies lähetti minulle uuden MARVO-veropäätöksen sen enempiä taustatietoja tutkimatta... joka oli ensihavaintoni perusteella edelleen tehty väärän vuosi- ja korimallin sekä moottorityypin mukaan.
16) Vaadin jälleen kerran MARVOsta tiedoksi em. kohdassa 14 mainitun verotuksen perustelut joihin tutustuttaessa totesin heti, että taas meni verotuksen perustelut pieleen, aivan kuten kohdassa 1 on jo mainittu.
17) Kyllästyin vääntöön mm. työ-, perhe- ja asumisolosuhteitteni totaalisen muutoksen (muutto pohjanmaalta Pk-seudulle) takia, maksoin määrätyn veron, jota on sovittelin puhelimitse sekä paikan päällä todella tiukasti Vaasan tullin apulaispäällikön kanssa ja...
18) Myin itselleni tarpeettomaksi käyneen auton.
Eikä siinä vielä kaikki:
19) Uusi omistaja haki minulta ko. auton sekä kaikki auton kirjalliset dokumentit ja meni katsastamaan autoa; teknisesti auto on hyväkuntoinen mutta ne dokumentit eli paperit ovat kuulemma puutteelliset!
- Lähtömaan (Ruotsi) rekisteriotteen toinen osa "puuttuu".
- ”Alkuperäinen” jo vuonna 2005 tehty autoveropäätös ”puuttuu”.
20) Tulli taisi tulli unohtaa, että toimitin kaikki alkuperäiset paperit, kuten lähtömaan eli Ruotsin rekisteriotteen (kaksiosaisena) tulliin tiedoksi jo verotuksen alkuvaiheessa toukokuussa 2005, koska arvelin ongelmia myöhemmin syntyvän. Käytetyn ajoneuvon rekisteröinti”määräykset” muuttuivat vuoden 2007 alkupuolella ja siksi ote tulee olla täysimittainen (eli kaksiosainen), mutta olisiko minun pitänyt tietää tämä asia toukokuussa 2005? Eivät vain olleet tullissa syystä tai toisesta hoitaneet asiaa kuntoon ja tässä vaiheessa huomasin, että AKE? määräämänä katsastuskonttori tutkii auton papereista sellaistakin, mikä ei AKEn alaisille katsastuskonttoreille kuulu ollenkaan? Selvitys kohdassa 21.
21) Mitä AKE/katsastuskonttori tekee alkuperäisellä mitättömän arvoisella autoveropäätöksellä (A2005-70-220-300-007), koska tullikin on myöntänyt sen selkeän virheellisyyden?
22) Selvitettäessä auton asiakirjojen oikeellisuutta jouduin mm. soittamaan Ruotsin Vägverketiin; tilasin Vägverketistä kopion sinne Vaasan tullista saapuneesta asiakirjasta, missä Vaasan tullin virkamies virallisella tullin leimalla ja tullin virkamiehen allekirjoituksella vahvistettuna ilmoittaa ajoneuvon tuodun 2005 Ruotsista Suomeen (käyttöä, verotusta ja rekisteröintiä varten) ja jonka perusteella ajoneuvo on poistettu Ruotsin rekisteristä. Eivät vain olleet tätä tietoa Vaasan tullista AKE:n toimittaneet vaikka olisi pitänyt.
23) Lisäksi soitin AKE:en, Helsingin Tattarisuon katsastuskonttorille, (missä uusi omistaja katsasti autoa Suomeen), tulliin, vierailin tullikonttorilla, kirjoitin muutaman kiukkuisen sähköpostin ja olin muutoinkin hetkittäin varsin pahalla päällä.
24) Asiaa omatoimisesti kaivellessani selvisi, että alkuperäistä jo kumottua veropäätöstä ei kaikesta huolimatta tarvitakaan rekisteröinnin yhteydessä! Tätä ei AKE ja tulli osannut minulle kertoa.
25) Selvisi myös, että maksettavaksi määrätty ”lopullisen arvon” vero on jollain ihmeellisellä tullimatematiikalla kasvanut korkoa vuodesta 2005 lähtien (A2005-70-220-300-007 maksupäivämäärään saakka) joten se pitää maksaa. Ennen ko. koron maksua autoa ei saisi rekisteriin, koska verotuksellisesti ensisijainen korko vähennetään maksetusta pääomasta ja pääomasta jäljelle jäänyt loppusumma kohdistetaan itse veron määrään. Toisin sanoen jo maksetusta veron määrästä jäi uupumaan (perusteeton) koron määrä. Perin kummallista siis.
26) Maksoin em. kohdassa mainitun korkomäärän, jonka jälkeen...
27) Auto saatiin uuden omistajan toimesta Suomen kilpiin.
28) Reklamoin uudelleen tulliin em. kohdassa 25 mainitusta korosta.
29) Myöhemmin Vaasan tulli peruutti ko. koronmaksun ja palautti sen, sekä
30) Ilmoitti vastineessaan minulle seuraavasti: ”Vaasan tulli katsoo, että viivästys on tapahtunut viranomaisen toiminnan johdosta ja viitekorko on siten kannettu aiheettomasti.”
Asia ei kuitenkaan jäänyt tähän.
31) Kahden vuoden kuluttua viimeisestä maksetusta autoverosta tulli ilmoitti uudessa autoveropäätösasiakirjassaan Dnro 2009054013, päivätty 2.6.2009, että saman ajoneuvon verotusarvo onkin ollut korkeampi kuin veropäätöksen perusteella maksettu. Samassa asiakirjassa tulli ilmoitti, että autoveron lisäksi voitaisiin periä ei-arvonlisäveroa eli elviä. Tämä kaikki ilmoitettiin reilusti maaliskuussa 2009 tehdyn C-10/08-päätöksen jälkeen. (Euroopan Unionin tuomioistuimen päätös missä elvin periminen kiellettiin.) Tosin tulli kohteliaasti asiakirjassaan ilmoitti, että tuota autoveroa ja elviä ei peritä, vaikka verotusarvo olikin korkeampi kuin päätöksessä jota kohtuullistettaessa piti yrittää taivutella muun muassa Vaasan tullin silloinen apulaisjohtaja rautalangasta vääntämällä ymmärtämään (kohta 15, 16 ja 17), miksi olen asiassa oikeassa.
Koska tulli uudella em. kohdassa mainitulla varsin ihmeellisellä päätöksellään selkeästi halusi jatkaa asiasta oikeustoimin niin:
32) Hallintomenettelylain suomin oikeuksin otin asian uudelleen käsittelyyn, 15.6.2009 Läntiseen Tullipiiriin osoitetun oikaisuvaatimuksen kautta. Sain oikaisuvaatimukseen suoraan sanoen varsin heikkolaatuisen tullin vastineen, jonka perusteella 5.9.2009 kirjoitin tullille osoitetun uuden, mielestäni erittäin perusteellisen autoverovalituksen.
33) Yllättäen ja varsin nopeasti edellisen kohdan jälkeen eli jo 10.6.2010 klo 1245 soitti tuntemattomasta numerosta, mutta ilmeisesti Tullihallituksen autoverotusyksiköstä henkilö (henkilön nimi on tiedossani, mutta en halua mainita sitä tässä yhteydessä), joka kertoo käsittelevänsä kyseisen ajoneuvon valitusasiakirjoja. Henkilö jutteli varsin laveasti mutta erittäin kohteliaasti, että ko. autosta tekemäni autoverovalitukseni on oikein seikkaperäinen. Henkilö lisäsi että autoverotuksessa on varmasti tässä tapauksessa tapahtunut virheitä, joita pyritään korjaamaan. Henkilö piti asiaani rahallisesti vähäpätöisenä, koska se on mm. työllistänyt verotusjärjestelmää huomattavasti saavutettavaan hyötyyn nähden. Vastasin ko. henkilölle muun muassa. kertoen tuntevani nämä tuomani kaltaiset ajoneuvot kuin omat taskuni ja ihmettelin ääneen, miten toisessa, toisen henkilön aikaisemmin omaan käyttöön verotetussa autossa voi olla viisi kertaa vähemmän veroa kuin omassa tuomassani. Kommenttini aiheutti puhelimen päässä lievää ähinää. Henkilö pyysi yleisestikin minua kommentoimaan lisää ko. ajoneuvoni verotusta, mutta ilmoitin sen olevan puhelimessa sekä kesken työpäivän vaikeaa. Hän lupasi palata myöhemmin asiaan.
Myöhemmin samana päivänä klo 1418 sama henkilö soitti uudelleen ja ilmoitti tutkineensa asiaa, teki puhelun aikana ehdotuksen, jonka perusteella ajoneuvon verotusarvoksi (alennusten jälkeen) laskettaisiin noin neljäsataa euroa. Henkilön mukaan, autokaupan alallakin toimineena, ajoneuvon arvo voisi nyt olla jopa hieman alakanttiin. Henkilön mukaan hän on noin kymmenen autoverotusvuotensa aikana ottanut vain muutaman kerran puhelimitse yhteyttä asiakkaaseen (tehnyt pieniä tarkennuspyyntöjä asiakirjoihin) ja tämä on ehkäpä ensimmäinen kerta kun verotusarvosta keskustellaan suoraan valittajan eli auton verottaneen kanssa. Henkilö painotti, että kyseessä on yksittäistapaus, eikä sillä ole merkitystä muitten verotusten kanssa. Koska olin kiireinen, ilmoitin henkilölle, että asiassa voidaan edetä hänen esittämällään tavalla. Henkilö lupasi laatia asiasta uuden verotusarvoesityksen Läntiselle tullipiirille joka voi sen perusteella toteuttaa verotuksen oikaisun. Henkilö kertoi hänellä olevan valtuudet tällaisen tekemiseen.
34) Tässä vaiheessa minulla oli kuitenkin vahva syy epäillä Tullin todellisia tarkoitusperiä. Asiaa hieman mietittyäni päätin että asia saa vastoin henkilön ehdotusta oikeasti hallinto-oikeuteen lisättynä Läntisen tullipiirin henkilön esityksen mukaisella mahdollisella uudella veroehdotuksella. Perustelin itselleni tyytymättömyyttäni mm. sillä, että mahdollinen uusikaan päätös ei ehkä ole C-10/08 päätöksen, eikä etenkään kohtien 22, 23,24 ja 48 mukainen. Ehkäpä päätös on minulle suosiollinen, mutta entäpä muut tuontiautoilijat? Kohdellaanko heitä yhdenvertaisesti? Soittaako heillekin joku tullihallituksen autoverotuksen ”henkilö”, joka kertoo verovalitusasiassa olevan ”mahdollisuuden”? Viittaan myös Apulaisoikeuskanslerin päätökseen, annettu 15.03.2010 Dnro OKV/2/50/2008, osoitettuna Valtiovarainministeriölle asiassa Autoverotuksen toimeenpanon turvaaminen:
Perustuslain 21 §:n 1 momentin mukaan jokaisella on oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman aiheetonta viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun riippumattoman lainkäyttöelimen käsiteltäväksi. Pykälän 2 momentin mukaan hyvän hallinnon takeet turvataan lailla. Hyvään hallintoon kuuluvat muun muassa asiakkaiden tasapuolinen kohtelu, hallinnon palveluperiaate, menettelyä koskeva neuvonta ja asian käsittelyn objektiivisuus. Näitä vaatimuksia turvaavia säännöksiä on etenkin hallintolaissa (434/2003). Hallintolain 7 §:ssä säädetään, että asiointi ja asian käsittely viranomaisessa on pyrittävä järjestämään siten, että hallinnossa asioiva saa asianmukaisesti hallinnon palveluita ja viranomainen voi suorittaa tehtävänsä tuloksellisesti.
35) Kesäkuu 2010: Nyt odottelen Läntisestä tullipiiristä uutta, ”henkilön ohjauksessa tehtävää” veropäätöstä ja katsotaan, joko jo vuonna 2010 saisin vuonna 2005 maahan tuodulle ja täällä jo kaksi vuotta ajetulle autolle lopullisen autoverorauhan.
36) Myöhemmin kesäkuussa 2010 em. henkilön ohjauksessa tehty veropäätös tuli tietooni, jonka perusteella autosta maksettua autoveroa palautettiin minulle prosentuaalisesti sievoinen summa.
37) Tätä kirjoitettaessa (3.2.2011) Asia etenee edelleen oikeusjärjestelmän rattaissa eikä ole lainkaan selvää, kuinka paljon tulli joutuu maksamaan minulle korvausta oikeudenkäyntikuluna. Vaadin 100 euroa. Sillä pääsen reilusti omilleni. Tai no, tulli "maksaa" minulle muutaman kympin siitä hyvästä että toin auton Suomeen.
38) Autoverolain esitöissä sekä tullin selvityksissä on monesti mainittu, että suomalainen ajoneuvo romutetaan noin 18 vuoden ikäisenä. Harmillista, etten hankkinut tällaista keskimääräistä autoa, siinä kun ei olisi ollut enää autoveroa jäljellä?
39) Marraskuu 2011. Edelleen odottelen hallinto-oikeudesta päätöstä. Huomenna maanantaina lähetän sähköpostia Vaasan hallinto-oikeuteen ja kysyn, miten asia on edennyt. Onhan mielestäni täysin selvää asiaa jo kokonaisuutena vatvottu pian kuusi vuotta…
40) 21.11.2011 mennessä ei ole tapahtunut yhtään mitään. Kohdan 39 osalta Vaasan hallinto-oikeus ilmoitti sähköpostitse, että asia ei ole vielä heillä käsittelyssä, koska se on tullissa edelleen kesken.
41) 15.2.2012 Vaasan Hallinto-oikeus teki asiassa päätöksen Dnro 12/0092/2, jonka perusteella minulle maksettiin oikeudenkäyntikuluna 100 euroa. Vaasan Hallinto-oikeuden tekemä päätös on lainvoimainen viimeistään 16.4.2012, ellei verottaja valita ja saa valituslupaa Korkeimpaan Hallinto-oikeuteen.
42) Valitettavasti hallinto-oikeuden päätöksessä on merkillinen muotovirhe, joten joudun vielä selvittämään, miten olettamani virhe mahdollisesti vaikuttaa päätökseen.
43) Lopputulos vaikuttaa seuraavalta; Maksoin autoveroa 121,80 euroa. Sain kahden hallinto-oikeuskierroksen perusteella oikeudenkäyntikuluna eli korvauksena 150,00 euroa.
44) Näin ollen verottaja on ”maksanut" minulle 28,20 euroa, jotta toin käytetyn ajoneuvon maahan.
45) Lisäksi saanen pienen koron jo palautetulle mutta viranomaisen toimesta viivästyneelle autoverolle.
46) Odotan valitusajan päättymiseen, eli 16.4.2012 saakka ja jos Vaasan Hallinto-oikeuden päätöksestä tulee lopullinen julkaissen asiaan liittyvät kaikki asiakirjat asialliseksi katsomallani tavalla sellaisenaan.
-nullzwei-
Jo tällaisen lukemisesta sappi alkaa kiehumaan.
En tiedä miten olisin itse jaksanut hoitaa asian.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bmw47 View PostKyllä tullista voi hakea ennakkoratkaisua.
"Tulli voi antaa ennakkoratkaisun siitä, kuinka autoverolakia sovelletaan hakijan ajoneuvon verotukseen."
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...aisu/index.jsp
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bmw47 View PostKyllä tullista voi hakea ennakkoratkaisua.
"Tulli voi antaa ennakkoratkaisun siitä, kuinka autoverolakia sovelletaan hakijan ajoneuvon verotukseen."
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...aisu/index.jsp
Lisäksi: Ennakkoratkaisua ei anneta ajoneuvon verotusarvosta eikä arviolaskelmia veron määrästä tehdä.
Leave a comment:
-
-
Kyllä tullista voi hakea ennakkoratkaisua.
"Tulli voi antaa ennakkoratkaisun siitä, kuinka autoverolakia sovelletaan hakijan ajoneuvon verotukseen."
Leave a comment:
-
-
Näin on, ennakkopäätöksiä ei saa. Voit olemassaolevalla tiedolla itse arvioida tulevan veron määrää, ja itse asiassa yleisillä vehkeillä (MAHTI:sta löytyvät) se osuu kyllä hyvin lähelle. Mutta mitään valtiota sitovaa ennakkopäätöstä et varmasti saa.
Leave a comment:
-
-
En ole autoja tuonut, mutta eikö noista autoveroista tosiaan saa mitään ennakkopäätöksiä? Eli voisi sormella näyttää Saksan listalta, että "tuommoinen" ja saada sille jokin suomalainen verotusarvo, niin tietäisi ennen ostamista, että paljonko lysti tulee maksamaan. Ei siis pelkästään niin, että voi katsella toteutuneista päätöksistä jotain osviittaa ja sitten pistää lottoa vetämään tullille, kun auto rantautuu Suomeen.
(Juu, olen tietoinen, että noi verotusarvot ja prosentit menee aina väärin ja sitten valitetaan vuositolkulla, mutta kysyn nyt edes periaatteessa.)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostCabeille löytyy muutenkin huonosti verrokkeja. Mahdista ei taida löytyä yhdellekkään Bemarin Cabille verotusarvoa...
Tästä saa jo aika hyvin osviittaa...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostVerotusarvo on todennäköisesti aikalailla sama kuin bensakoneessa. Sitten vaan lasket verot dieselin päästöjen mukaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: