Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eisenmann vai Supersprint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JonasG
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 2160
    • Porvoo/Helsinki

    #31
    Originally posted by tomippa View Post
    Eipä ole ainakaan mun kohdalla ikinä puuttuneet takavaimentajiin, vaikka ikinä ollutkaan hyväksytyt ja nykysilläkin mökää kyllä tulee.

    Ei noissa Race mallisissa mikään ärsyttävä matkamelu ole, kunhan ajaa vain nätisti ilman kengittämättä. Näin ainakin itse kuulleena/kyydissä olleena, jossa Race mallinen eisenmann putkisto.
    Näihin -98 ja uudemmat niin tarvii olla tuo TUV lappu jos pönttö on vaihdettu. Omassa touringissa meinasi muodostua ongelmaksi kun kyseistä lappua ei ollut näyttää mutta onneksi ukko oli reilu ja sanoi että hyvinhän se siinä istuu ja päästi läpi.

    Comment

    • BMW
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 3822
      • California

      #32
      Yhdestä pajasta sanoivat että jos tuohon omaan 540i korvaisi viimeisen pöntön suoralla putkella, häviäisi autosta tehoa

      Kyllähän vastapaine pitää ollla mutta että V8 hävittää tehoa jos hönkii ilman viimeistä vaimentajaa :think
      P
      R
      N
      D

      Comment

      • BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3822
        • California

        #33
        EuroStainless:ila olisi Cat Back 540i 750€ asennuksineen... Netistä lukenu että ovat alkanee ruostua jo vuoden päästä vaikka ovat rosteria. Vähän epäilyttää toi lafka...
        P
        R
        N
        D

        Comment

        • tomippa
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 656
          • pk-seutu

          #34
          Originally posted by JonasG View Post
          Näihin -98 ja uudemmat niin tarvii olla tuo TUV lappu jos pönttö on vaihdettu. Omassa touringissa meinasi muodostua ongelmaksi kun kyseistä lappua ei ollut näyttää mutta onneksi ukko oli reilu ja sanoi että hyvinhän se siinä istuu ja päästi läpi.

          Riippuu paljon myös paikasta, missä leimaa autonsa. Harvoin tommonen todellisuudessa ongelmaksi muodostuu, vaikka takapöntöillä ei olisi TUV -hyväksyntää.

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            #35
            Hmm, omassa vanhassa autossa ei ruostunut putki eikä pöntöt, ainoastaan kiinnikkeet ruostuivat. Putken päällä toki jotain shittiä, mutta kun vilautti teräsharjaa niin kirkkaaksi veti.

            Onkohan EuroStainless:n pojat nyt sitten säästökuurilla, vai onko nämä nyt niitä kuuluisia netin asioita jotka voi 95% varmuudella pyyhkästä maton alle?

            8 vuoden takuu kun umpeutuu niin ainakin mun auto on jo jollain toisella omistajalla
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • JonasG
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 2160
              • Porvoo/Helsinki

              #36
              Originally posted by tomippa View Post
              Riippuu paljon myös paikasta, missä leimaa autonsa. Harvoin tommonen todellisuudessa ongelmaksi muodostuu, vaikka takapöntöillä ei olisi TUV -hyväksyntää.
              Totta, katsastajasta se usein rippuu.

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #37
                Toinen joka vääntää "rosterista" on Lakesteel: http://www.lakesteel.org/tuotteet.html
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3822
                  • California

                  #38
                  Empä huomannu kysyä onko tuo Cat Back putkisto yhdellä vai kahdella vaimentajalla.. ja onko edes paljoakaan äänekkäämpi kuin vakioputkisto. Kun netissä on EuroStainlesin omistajasta haastatteluja, missä hän kehuu rosteriputkiston olevan hyvä vaihtoehto alkuperäiselle putkistolle, koska ei ruostupuhki. Jos se kerran on alkuperäiselle vaihtoehto, niin uskoisin että olisi aika hiljainen... :think
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • JonasG
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 2160
                    • Porvoo/Helsinki

                    #39
                    EuroStainless käytää Ferritan vaimentimia kun ne vääntää käsin tehdyn putkiston alle. Cat back putkisto on myös tourinkeihin se 750e.
                    Last edited by JonasG; 31-01-2008, 18:12.

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      #40
                      Mun vanhaan Toyota Corolla G6 vm. -99 kun teetätin tuon niin kysyttiin että saako olla äänekäs vai vakion kuuloinen. No vastasin että äänekäs, mutta ei kimee sirkkeli.
                      Sitten kysyivät että minkälainen ulostulo tohon mahdollisesti tulis, vastasin että maltilliset 3". Asia oli siis selvä, auto aamulla pihalle, avaimet äijälle ja itse lähdin töihin.
                      Iltapäivällä sovittuun aikaan kävin noutamassa auton, koeajo piti kuulema suorittaa että asiakas on tyytyväinen, no kävin heittää niin oli kyllä aika mureet mutta samalla pehmeät äänet. Olin tyytyväinen, vaikka remppamies vielä heitti että "äkkiäkös tuon yhedn pöntön tuolta poistais"
                      Ainut että motarilla otti korvaan kun ajoi 120kmh, 140kmh ei enää niinkään, muuten kivat äänet, no mitä nyt 1.6L koneesta irtoo


                      Itselleni jäi kyllä hyvä maku tosta paikasta suuhun, kaikki meni kuten halusin.
                      Last edited by Dani; 31-01-2008, 18:20.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Freak
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2533
                        • .

                        #41
                        Originally posted by BMW View Post
                        Kyllähän vastapaine pitää ollla mutta että V8 hävittää tehoa jos hönkii ilman viimeistä vaimentajaa :think
                        Ai, mä en tiennytkään, että 540i on 2-tahtikoneella.
                        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                        Vanha Uuden liiton mies...

                        Comment

                        • BMW
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 3822
                          • California

                          #42
                          Originally posted by Freak View Post
                          Ai, mä en tiennytkään, että 540i on 2-tahtikoneella.
                          P
                          R
                          N
                          D

                          Comment

                          • Freak
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2533
                            • .

                            #43
                            Niin, mitä haluat oikein sanoa?
                            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                            Vanha Uuden liiton mies...

                            Comment

                            • BMW
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 3822
                              • California

                              #44
                              Originally posted by Dani View Post
                              Mun vanhaan Toyota Corolla G6 vm. -99 kun teetätin tuon niin kysyttiin että saako olla äänekäs vai vakion kuuloinen. No vastasin että äänekäs, mutta ei kimee sirkkeli.
                              Sitten kysyivät että minkälainen ulostulo tohon mahdollisesti tulis, vastasin että maltilliset 3". Asia oli siis selvä, auto aamulla pihalle, avaimet äijälle ja itse lähdin töihin.
                              Iltapäivällä sovittuun aikaan kävin noutamassa auton, koeajo piti kuulema suorittaa että asiakas on tyytyväinen, no kävin heittää niin oli kyllä aika mureet mutta samalla pehmeät äänet. Olin tyytyväinen, vaikka remppamies vielä heitti että "äkkiäkös tuon yhedn pöntön tuolta poistais"
                              Ainut että motarilla otti korvaan kun ajoi 120kmh, 140kmh ei enää niinkään, muuten kivat äänet, no mitä nyt 1.6L koneesta irtoo


                              Itselleni jäi kyllä hyvä maku tosta paikasta suuhun, kaikki meni kuten halusin.
                              joo kaupunki pyörittelyssä ei ääntä yleensä ole liikaa mutta tollanen pidemmän siivun heittäminen saattaa olla tuskainen kokemus jos liian äänekäs putkisto. En itse halua että joutuu korvatulppia käyttää moottoritiellä ns. edustusautossa. Eli kultaista keskitietä pitäisi käyttää äänekkyyttä hakiessa kun itse tuota putkistoa laitatan.
                              P
                              R
                              N
                              D

                              Comment

                              • Janza182
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4987
                                • 013

                                #45
                                Originally posted by Freak View Post
                                Ai, mä en tiennytkään, että 540i on 2-tahtikoneella.
                                ittellä oli 740iA josta oli katit tyhjennetty.. alavääntö katos ton ansiosta..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎