Eipä juuri tule juuri kulutusta fiilisteltyä, mutta taitaa 8,3l/100km näyttää oma M54b25. Auto kylläkin kevyempi compact, tosin myös perä on tiheämpi. Ajelen lähinnä työmatkaa, joka on täydellinen esimerkki "seka-ajosta"
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 osto edessa, tietoja kaivataan
Collapse
X
-
Osaako joku heittää suoraa faktaa kulutuseroista 320i,325i ja 330i välillä?
Mietinnässä tässä millaiset ylläpitokulut tuollaiseen autoon tulee (kulutus,vakuutukset yms.), mikä on hankinnassa vai onko noiden välillä suurempia eroja, jolloin olisi suht sama minkä niistä valitsee jolloin tietenkin kannattaisi ottaa se 330i...G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Originally posted by Ozzy #69# View Postolloin olisi suht sama minkä niistä valitsee jolloin tietenkin kannattaisi ottaa se 330i...
Comment
-
-
Originally posted by Ozzy #69# View PostOsaako joku heittää suoraa faktaa kulutuseroista 320i,325i ja 330i välillä?
Mietinnässä tässä millaiset ylläpitokulut tuollaiseen autoon tulee (kulutus,vakuutukset yms.), mikä on hankinnassa vai onko noiden välillä suurempia eroja, jolloin olisi suht sama minkä niistä valitsee jolloin tietenkin kannattaisi ottaa se 330i...
PS: En ymmärrä tota 330 jumalointia
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostKulutuseroista ja maksuista ei niin paljoa tietoa, paitsi että isompi mylly yleensä luonnollisesti vie vähän enemmän, mutta jälleenmyynnin kannalta kannattaa ostaa mahdollisimman isolla koneella. Pienikoneinen (316i,318i tai 320i) E46 voi olla vaikeaa myydä eteenpäin, toki tarpeeksi halvalla kaikki autot vaihtavat omistajaansa!
Originally posted by arzi View PostPohjolan sivuilta katoin et 330 vakuutukset on n. 20 % kalliimmat kun 320. Ostat vaan sen yksilön missä on sulle riittävästi varusteita ja tarpeeksi hyvässä kunnossa. Ei taida loppupeleissä olla järkyttäviä eroja kulutuksen osalta 325, 328 ja 330 väillä.
PS: En ymmärrä tota 330 jumalointia
Joo näin se täytyy tehdä. Onhan noita jonkun verran ruotsissa ja saksassa tarjolla, mutta se "helmi" on vielä piilossa.
Osaako joku sanoa kuka näitä on ajanut, että millainen tuo tehoero noissa on perstuntumalta siis 320,325,330?G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Alkaa taas olemaan talviauton hankinta edessä kohtapuoliin ja meinasinkin että nyt vois repästä ja ostaa sitten kerralla työmatka/käyttöauton kun ei toi E30 touring oikeen oo passeli tähän käyttöön mitä nyt on 120kmtyömatkaa/pvä ja on muutenkin semmonen laitettu vimosen päälle peli niin mielellään ei turhia ajelis tolla kombilla.
Jotain tänsuuntasta on ollu mielessä..
E46 330D Touring jossain 2001(tuliko facelift loppuvuodesta jo ?)-2003 välillä.
M-sporttia+Voll pitäs saada mahollisimman pienillä kilsoilla ja pienellä hinnalla
Saksanmaalta oon noita katellu kun suomessa tuppaa hyvillä varusteilla olevista nuo hintapyynnit karkailemaan 2002 malleissakin vähän turhan korkealle.
Vähän on tullu kysymyksiä mieleen tässä kun noita on tullu kateltua ja etittyä semmosta "hyvää" yksilöä.
-Kuinka paljon enemmän sitä nyt pitää ajaa tolla tupaöljyllä että on halvempaa kun bensakoneella ajaminen ?
-Käyttövoimavero vuodessa ?
-Kulutus tommosessa normaali ajossa ? 20km kaupunkia ja 50km 100km/h tietä ?
-Minkälaista kalliimpaa huoltoa tossa bemun diiselissä on ?
Miljoona muuta kysymystäkin ois mutta kysytään sitten jos jotain tulee mieleen..E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Ozzy #69# View PostVarustevaatimuksetkin ovat suht kovat, koska täytyy olla m-sport 2, manuaalilaatikko, xenonit, vähän ajettu jne...
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostSaiko olla diesel? http://www.nettiauto.com/bmw/320/3432273G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Originally posted by Osku View Post-Kuinka paljon enemmän sitä nyt pitää ajaa tolla tupaöljyllä että on halvempaa kun bensakoneella ajaminen ?
Originally posted by Osku View Post-Käyttövoimavero vuodessa ?
Originally posted by Osku View Post-Kulutus tommosessa normaali ajossa ? 20km kaupunkia ja 50km 100km/h tietä ?
Originally posted by Osku View Post-Minkälaista kalliimpaa huoltoa tossa bemun diiselissä on ?
* Omalla ajettu nyt 240tkm. Ei lastutettu/viritetty. Sekä talvi- että kesäpyörinä vakio 225/45R17.
* Muuta: ehdottomasti imusarjan läpät pois! Mulle sattunut varmaan normaalia parempi yksilö, kun katselee esim. ongelmat-osiosta muiden pöllö-öljykuskien sattumuksia.. (koputtaa puuta)Last edited by Vecara; 16-08-2010, 23:10.** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Comment
-
-
330i ostamassa
Tässä luovuin 5 satkusta ja tarkoitus olis tollanen 330 hommailla. Ei ole ennen noita ollu eli näiden omistajien kommentit olis kiva kuulla. Lähinnä kiinnostaa millanen on käyttöautona. Onko paljon ollut huolto kuluja ym. Onkos mitään ns. tyyppivikoja joita ostaessa olis hyvä tarkastaa. Auto tulee olemaan 02-03 vuotinen ja noin 100-150 ajettu.
Comment
-
-
Originally posted by kartsa View PostTässä luovuin 5 satkusta ja tarkoitus olis tollanen 330 hommailla. Ei ole ennen noita ollu eli näiden omistajien kommentit olis kiva kuulla. Lähinnä kiinnostaa millanen on käyttöautona. Onko paljon ollut huolto kuluja ym. Onkos mitään ns. tyyppivikoja joita ostaessa olis hyvä tarkastaa. Auto tulee olemaan 02-03 vuotinen ja noin 100-150 ajettu.
Ainoita kulutusosia mitä olen tuossa vaiheessa joutunut vaihtamaan 40tkm matkalla on etu alatukivarsien kumihelat, koiranluut eteen, sekä jarrulevyt. Kaikki muut rempat menee enemmän tai vähemmän "ylimääräisten muutosten" piikkiin.
Loistava käyttis, ei valittamista. Menee samaan syssyyn arkiset ajot kuin piiskaamiset radalla. MonikäyttöautoE30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally Posted by arzi
Pohjolan sivuilta katoin et 330 vakuutukset on n. 20 % kalliimmat kun 320. Ostat vaan sen yksilön missä on sulle riittävästi varusteita ja tarpeeksi hyvässä kunnossa. Ei taida loppupeleissä olla järkyttäviä eroja kulutuksen osalta 325, 328 ja 330 väillä.
PS: En ymmärrä tota 330 jumalointia
Joo näin se täytyy tehdä. Onhan noita jonkun verran ruotsissa ja saksassa tarjolla, mutta se "helmi" on vielä piilossa.
Osaako joku sanoa kuka näitä on ajanut, että millainen tuo tehoero noissa on perstuntumalta siis 320,325,330?
__________________
Jos mun nyt pitäis ostaa e46 niin vaihtoehdot olisi 318 (16V) tai 330. 318 siksi, että se jaksaa viedä tuota koppaa jo sen verran, kuin käyttöautolta vaaditaan ja vie kutosia huomattavasti vähemmän bensaa. Muissa taas vastaavasti ei oo mitään mieltä, ellei se kulje edes jollain tavalla. Eikös kutosbemuja osteta sen takia, että niissä on sitä suorituskykyä (vai onko?). 320 ja 325 ei kyllä kauheasti tarjoile sitä kulkupuolta. Kyllähän ne nyt kiihtyy kun lapun polkee lattiaan,mutta ei siellä mitään ihmeellistä ole odotettavissa. FR ibizat vetelee ohi. (325ti compactia lukuun ottamatta. Siinäkin taitaa eniten auttaa tiheämpi perävälitys...).
Yks merkillinen juttu tossa kuutosessa kyllä on. Sillä on aika paljon rasittavampi ajaa kaupungin ruuhkissa kuin neloskoneella (pois lukien automaatti). Jotenkin se mylly on semmose raskassoutuisen oloinen ja kun siihen vielä lisätään ICV, niin homma on joskus jopa vittumaista. Ens huollossa tuo ICV saa kyllä saa luvan lähteä. Työmatkaruuhkissa matelen paljon mielummin iS:llä. Se reagoi paljon herkemmin kaasuun, vaikkei vaste tietenkään olekaan samanlainen.
330i on kyllä saakelin mukava ja vaivaton käyttis. Toi on varmaan paras "tavallinen" bensakone jolla olen ajellut. Se ei oo mikään ohjus, mutta tarjoilee voimaa sopivasti leppoisaan etenemiseen. Kulutuksissa ei juuri oo eroa 320-330 akselilla. Vakuutuksissa paljonkin.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostOn tehoeroa. 320-325 ei kummosta eroa ole. Molemmat rasittavan hengettömiä alakierroksilla. 330 vetää mukavasti läpi koko kierrosalueen. Käykää koeajamassa niin huomaatte. Älkää kenkikö koko ajan vaan ajakaa myös normaalisti ja sivistyneesti. Silloin se ero tulee kaikista selvimmin esille. 330:lla kyyti on melko vaivatonta ja vaihtamisen tarve on aika paljon vähäisempää. Toki lappu lattiassakin eroa on.
Jos mun nyt pitäis ostaa e46 niin vaihtoehdot olisi 318 (16V) tai 330. 318 siksi, että se jaksaa viedä tuota koppaa jo sen verran, kuin käyttöautolta vaaditaan ja vie kutosia huomattavasti vähemmän bensaa. Muissa taas vastaavasti ei oo mitään mieltä, ellei se kulje edes jollain tavalla. Eikös kutosbemuja osteta sen takia, että niissä on sitä suorituskykyä (vai onko?). 320 ja 325 ei kyllä kauheasti tarjoile sitä kulkupuolta. Kyllähän ne nyt kiihtyy kun lapun polkee lattiaan,mutta ei siellä mitään ihmeellistä ole odotettavissa. FR ibizat vetelee ohi. (325ti compactia lukuun ottamatta. Siinäkin taitaa eniten auttaa tiheämpi perävälitys...).318i vääntää hyvin alhaalta mutta huipputehoa ei ole ollenkaan. Eikä omien kokemuksien mukaan syö juurikaan vähemmän kuin vaikka 323ci... M54B30 on hyvä kone mutta ei siinä valtavaa eroa ole M52TUB25 tai varsinkaan M52B28TU:n verrattuna. Ja oikeasti ne vanokset, imupuoli ja muut jutut vaikuttaa aika paljon.
F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View Postsanot että 318i olisi myös hyvä vaihtoehto
Sen enempää en silti dissaa noita "välimalleja", loistovehkeitä nekin. Ei tässä niin isoa harppausta voida tehdä kuin esim. E30 oli 320i ja 325i mallien välillä.Last edited by Dualfun; 20-08-2010, 15:28.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostOn tehoeroa. 320-325 ei kummosta eroa ole. Molemmat rasittavan hengettömiä alakierroksilla. 330 vetää mukavasti läpi koko kierrosalueen. Käykää koeajamassa niin huomaatte. Älkää kenkikö koko ajan vaan ajakaa myös normaalisti ja sivistyneesti. Silloin se ero tulee kaikista selvimmin esille. 330:lla kyyti on melko vaivatonta ja vaihtamisen tarve on aika paljon vähäisempää. Toki lappu lattiassakin eroa on.
Jos mun nyt pitäis ostaa e46 niin vaihtoehdot olisi 318 (16V) tai 330. 318 siksi, että se jaksaa viedä tuota koppaa jo sen verran, kuin käyttöautolta vaaditaan ja vie kutosia huomattavasti vähemmän bensaa. Muissa taas vastaavasti ei oo mitään mieltä, ellei se kulje edes jollain tavalla. Eikös kutosbemuja osteta sen takia, että niissä on sitä suorituskykyä (vai onko?). 320 ja 325 ei kyllä kauheasti tarjoile sitä kulkupuolta. Kyllähän ne nyt kiihtyy kun lapun polkee lattiaan,mutta ei siellä mitään ihmeellistä ole odotettavissa. FR ibizat vetelee ohi. (325ti compactia lukuun ottamatta. Siinäkin taitaa eniten auttaa tiheämpi perävälitys...).
Yks merkillinen juttu tossa kuutosessa kyllä on. Sillä on aika paljon rasittavampi ajaa kaupungin ruuhkissa kuin neloskoneella (pois lukien automaatti). Jotenkin se mylly on semmose raskassoutuisen oloinen ja kun siihen vielä lisätään ICV, niin homma on joskus jopa vittumaista. Ens huollossa tuo ICV saa kyllä saa luvan lähteä. Työmatkaruuhkissa matelen paljon mielummin iS:llä. Se reagoi paljon herkemmin kaasuun, vaikkei vaste tietenkään olekaan samanlainen.
330i on kyllä saakelin mukava ja vaivaton käyttis. Toi on varmaan paras "tavallinen" bensakone jolla olen ajellut. Se ei oo mikään ohjus, mutta tarjoilee voimaa sopivasti leppoisaan etenemiseen. Kulutuksissa ei juuri oo eroa 320-330 akselilla. Vakuutuksissa paljonkin.
Ok. Kiitoksia tästä. Harmittaa vaan, kun noita ei liiemmin tässä maassa ole tarjolla ainakaan tässä lähistöllä että pääsisi ihmettelemään.
Ruotsi/Saksa akselilta löytyykin sitten varmaan kunnolla noita.
Kerrotko vielä suuntaa antavaa hintaa vakuutuksista, tietenkin bonukset vaikuttaa suuresti, mutta edes jotain suuntaa...G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
Comment