mistä uusi peräkärry halvalla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    #46
    Mites on tämän päivän järkevät kärryvaihtoehdot? Pituus saisi olla n.260-300cm ja laidan korkeus 24-30cm.

    Paikallisesta liikkeestä sain tästä http://www.muuli.fi/Default.aspx?tabid=926 1100e tarjouksen. On hitsaamalla kasattu jonka jälkeen upposinkitty
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #47
      Originally posted by bemu2000 View Post
      Mites on tämän päivän järkevät kärryvaihtoehdot? Pituus saisi olla n.260-300cm ja laidan korkeus 24-30cm.

      Paikallisesta liikkeestä sain tästä http://www.muuli.fi/Default.aspx?tabid=926 1100e tarjouksen. On hitsaamalla kasattu jonka jälkeen upposinkitty


      tuollasella on nyitty 1-1,5T kuormia useammin kuin kerran
      tai samoilla specseillä mutta eri mallimerkinnällä
      sähköt tuosta tein viime keväänä ja pohjavanerin vaihdoin mutta eipä ollut ihme kun se takapään liitin ja lava on ollut molemmat suojaamattomia ja säilytetty vielä pihalla, ikääkin se 15-20v
      voiko tuota sitten moittia:think
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        #48
        Onko kellään kokemuksia JT Trailerin kärryistä? 1290e hintaan saisi 150x300 kippikärryn kuomulla. Ei paha hinta ainakaan...
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Brasco
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 221

          #49
          Originally posted by bemu2000 View Post
          Mites on tämän päivän järkevät kärryvaihtoehdot? Pituus saisi olla n.260-300cm ja laidan korkeus 24-30cm.

          Paikallisesta liikkeestä sain tästä http://www.muuli.fi/Default.aspx?tabid=926 1100e tarjouksen. On hitsaamalla kasattu jonka jälkeen upposinkitty
          Kaveri haki tuollasen K-raudasta metrin korkeella kuomulla ja sanoi maksaneesa 1300€.


          editti..sillä ei ollukkaan kippiä muistaakseni.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            #50
            Originally posted by Brasco View Post
            Kaveri haki tuollasen K-raudasta metrin korkeella kuomulla ja sanoi maksaneesa 1300€.


            editti..sillä ei ollukkaan kippiä muistaakseni.

            Joo tuohon hintaan saa sen halvemman pulttiliitoksilla olevan kärryn. Pro kärryssä on kippi ja kaikki rungon saumat hitsattu ja sen jälkeen upposinkitty. Pro malli on n.300e kalliimpi. Kävin niitä siellä pihalla ihmettelemässä.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Hannu_H
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 410
              • Paskakaupunni

              #51
              Originally posted by bemu2000 View Post
              Onko kellään kokemuksia JT Trailerin kärryistä? 1290e hintaan saisi 150x300 kippikärryn kuomulla. Ei paha hinta ainakaan...
              Minulla on tuollainen JT pelkästään kelkan kuskaamiseen ja ihan hyvä kampe se siihen on ollut. Etu ja takalaitojen kiinnitys on ehkä vähän heikko ja nokkapyörä meinaa taittua alle, mutta ainakin omassa käytössä tuolla ei ole ollut mitään merkitystä. Suoraan valmistajalta taisi olla pelkkä kärry alle 800e, että tuohon rahaan en kyllä muualta edes katsellut ja vieläkin naurattaa tuo hinta.

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17571
                • Turku

                #52
                Originally posted by Hannu_H View Post
                Minulla on tuollainen JT pelkästään kelkan kuskaamiseen ja ihan hyvä kampe se siihen on ollut. Etu ja takalaitojen kiinnitys on ehkä vähän heikko ja nokkapyörä meinaa taittua alle, mutta ainakin omassa käytössä tuolla ei ole ollut mitään merkitystä. Suoraan valmistajalta taisi olla pelkkä kärry alle 800e, että tuohon rahaan en kyllä muualta edes katsellut ja vieläkin naurattaa tuo hinta.
                Muttei varmaan tuo hinta sisältänyt kuomua kuten bemu2000:n esimerkki?
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • ruikki
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 585

                  #53
                  Originally posted by arska84 View Post
                  Oot varmaan jonkinlaista kokemusta saanut tuosta, Onko hyvä? Minkä kokoisen ostit tuolta? Itse ajattelin ostaa tuon 3000L:n. Käytettynä tosiaan ei kannata ostaa kun hintoja kattelee ja tuo olis suht edullinen.. Onko tuossa jo se uudempi sähköpistoke?
                  vähä myöhässä mutta jos muillakin tiedonhalua niin ostin sen teknotrailer 3300t-mallin kuomulla.
                  käyttökokemuksia:
                  takalaita ei ole hyvä jos tarvii kuskata pitempää tavaraa niin se ei irtoa mitenkään pikajutskalla vaan tarttis pultata irti. ite oon köyttänyt sen aina ylös jotta ei peitä takavaloj a ja viista tietä.
                  upposinkityt varmasti on ruostekestävänpiä. omasta oli jo etulaidan alalaita ihan ruosteessa ku sitä tuossa joutu irti käyttään ja sekin ois voitu toteuttaa paremmin. tässä se pitää nostaa opis paikoltaan eik äniinku joissakin muissa kärryissä että taittuu saranoilla eteen.
                  pistoke on vanhaa mallia jos ymmärrän mitä tarkoitetaan .

                  vetoominaisuuksissa en ole huomannut moitittavaa.
                  kuomun kiinnityskoukku meni melekein uutena poikki hitsauksesta jonka sain takuuseen uuden.
                  myös kärryn takalaita missä valot on tietyissä paikoissa liian alhaallaa varsinkin korkealla autolla vejettäessä. itellä ottanut jonku kerraan maahan peruutellessa.
                  !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                  Comment

                  • -KK-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 265

                    #54
                    Originally posted by ruikki View Post
                    vähä myöhässä mutta jos muillakin tiedonhalua niin ostin sen teknotrailer 3300t-mallin kuomulla.
                    käyttökokemuksia:
                    takalaita ei ole hyvä jos tarvii kuskata pitempää tavaraa niin se ei irtoa mitenkään pikajutskalla vaan tarttis pultata irti. ite oon köyttänyt sen aina ylös jotta ei peitä takavaloj a ja viista tietä.
                    upposinkityt varmasti on ruostekestävänpiä. omasta oli jo etulaidan alalaita ihan ruosteessa ku sitä tuossa joutu irti käyttään ja sekin ois voitu toteuttaa paremmin. tässä se pitää nostaa opis paikoltaan eik äniinku joissakin muissa kärryissä että taittuu saranoilla eteen.
                    pistoke on vanhaa mallia jos ymmärrän mitä tarkoitetaan .

                    vetoominaisuuksissa en ole huomannut moitittavaa.
                    kuomun kiinnityskoukku meni melekein uutena poikki hitsauksesta jonka sain takuuseen uuden.
                    myös kärryn takalaita missä valot on tietyissä paikoissa liian alhaallaa varsinkin korkealla autolla vejettäessä. itellä ottanut jonku kerraan maahan peruutellessa.
                    Itellä edelleen TeknoTrailer 3300 ja täytyy kommentoida, että omalla kohalla onnistuu 6m kuljetukset näppärästi vielä. Takalaitaan tein ketjut sakkeleilla. Parin minuutin homma laittaa vaateriin. Etulaitakin on toiminut omassa hyvin kun sen voi taittaa alas ja se pysyy paikallaan, taikka sitten sen voi irrottaa samantien. Tässä vielä kuvat, minkä laitoin jo aiemmin.





                    Ja vielä, että tuo tulee kyllä perässä hyvin, mutta aika vempula se on rakenteeltaan. Omassa kärryssä maahan ottaa helpommin se nokkapyörä. Takalaita ei ole vielä 6 vuoden ja 105 reissun aikana osunu maahan omalla kohalla kun on normaali henkilöauto. Lumipenkkaan sitten olen peruuttanu kymmenisen kertaa ja ihmeen hyvin on kestäny ne takavalot hajoamatta.
                    Last edited by -KK-; 01-07-2012, 22:37. Reason: korjaus

                    Comment

                    • Hannu_H
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2002
                      • 410
                      • Paskakaupunni

                      #55
                      Originally posted by Laku View Post
                      Muttei varmaan tuo hinta sisältänyt kuomua kuten bemu2000:n esimerkki?
                      Nimenomaan pelkkä kärry. Kuomuja saa taas edullisesti paikallisesta lasikuitufirmasta...

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2846
                        • South Carelia

                        #56
                        Nostellaas tätä...

                        Ajatuksena oli ostaa uusi kuomukärry.

                        Tämä ---> https://www.kärryverkkokauppa.fi/tuote...ekisteroityna/ olisi nyt ostolistalla ykkösenä...

                        Jos vastaavaa kärriä löytyy laadukkaampana/halvemmalla jostain niin linkittäkkee !!

                        Kärri tulisi pääasiassa moottorikelkan kuljetukseen sekä muuhun kevyeen rahtiin.

                        Noutamalla osto tarttis löytyy E-Karjalan alueelta...
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4048
                          • Turku

                          #57
                          Katoppa trailertukusta, ja soita Vallelle. Tuovat kärryn kotiin kyllä asuinkunnasta riippumatta.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            #58
                            Originally posted by suppari View Post
                            Katoppa trailertukusta, ja soita Vallelle. Tuovat kärryn kotiin kyllä asuinkunnasta riippumatta.
                            Ei Valleltakaan kyl kuomulla saa tohon hintaan. Laadusta en sit tiä.
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • -Markus-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1463
                              • Ihan Savossa

                              #59
                              http://www.jtmotors.fi Teuva

                              Tuolta haettiin suoraan reissulla ollessa 2-akselinen pari vuotta sit. Joo, ei oo Etelä-Karjalassa

                              Ford Mondeo Mk3 STW
                              VW E-Golf 2015
                              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                              Comment

                              • MPV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1193
                                • Muhos

                                #60
                                Originally posted by nappe74 View Post
                                Nostellaas tätä...

                                Ajatuksena oli ostaa uusi kuomukärry.
                                Mulla on tuollanen JT-Trailerin kärry 50cm korkeilla laidoilla ollut nyt käytössä reilun vuoden. Hyvin tulee perässä, mutta tottakai melkein asuntovaunun kokoisena aiheuttaa jonkin verran ilmanvastusta. Kelkan ja mönkijän kuljettamisessa tosi hyvä tuo kuomullinen kärry, ja korkeammilla laidoilla ei tarvi mönkijästä irrotella peilejäkään, kun mahtuu juuri ja juuri kuomun alle. Vaikka tuo 150x350cm tuntuu ensin isolta, niin ei sinne ihmeitä sitten kuitenkaan mahdu. Joskus on kelkan kanssa ollut kyydissä myös reki, ja ne saakin sitten asetella jo tosi tarkkaan, mutta mahtuvat kuitenkin. Kahta kelkkaa ei kyytiin mahdu mitenkään. Pari huomiota tuosta kärrystä nyt vähäisen kokemuksen kautta kuitenkin on tullut, ja osa nyt saattaa olla semmoisia että koskee ihan muitakin kärryjä.

                                Ensimmäinen asia, minkä tuonkin kärryn kanssa huomaa, on se että sidontalenkkejä on aivan liian vähän. Se mainoksen 8kpl sidontalenkkejä tarkoittaa, että laitojen sisäpuolella on 4, ja samoista rei'istä on laitojen ulkopuolella toiset neljä. Mitä kuomukärryssä tekee niillä laitojen ulkopuolella olevilla sidontalenkeillä? Omaani asentelin heti kättelyssä niitä neljä lisää, ja silti toisinaan tuntuu että vielä saisi olla muutamassa eri kohdassa jokunen lisää. Vähän riippuen siitä mikä kuskailee.

                                Takalaitaa kun laittaa kiinni, niin kannattaa pukata laita ensin kunnolla perille ja sitten vasta laittaa salpa kunnolla kiinni, niin laidoista ja takalaudasta tulee tukeva "paketti". Tätä hieman vaikea selittää ilman kuvia, mutta sen kyllä hoksaa kun ajatuksella tekee.

                                Takalaitaa avatessa kannattaa muuten laittaa ne takalaidan salvat "kiinni" siihen laitaan ennenkuin päästää sen laidan maahan. Varsinkin jos ajaa jotain kyytiin, niin että takalaita toimii ajosiltana, niin ne salvat on äkkiä mutkilla, jos jättää ne valtoimenaan auki. Kai siihen kuitenkin joku syy on, miksi nuo salvat on takalaidassa, eikä sivulaidoissa.

                                Mun kärrystä on nyt jo molempien takavalojen lasit halki. Tottakai huomasin tapahtuneen sen jälkeen, kun olin lainannut kärryä sen ainoan kerran... en muuten lainaa enää. Toki yksi mahdollinen syy tuohon takavalojen lasien halkeamiseen on se, että takavalothan on aika ahtaassa poterossa siinä takalaidan alla olevassa "palkissa". Tuo "palkki" kun on vain peltiä, niin lienee mahdollista, että kelkkaa tai mönkijää pois kyydistä otettaessa, kun tuo palkin alalaita ottaa maahan kipatessa, niin joko liian rajun kippauksen ja/tai epätasaisen alustan johdosta tuo palkki on joustanut sen verran, että se on painanut lasit halki.

                                Kaikesta huolimatta olen ollut kyseiseen kärryyn aivan tyytyväinen.
                                Last edited by MPV; 21-02-2019, 11:44. Reason: kirjoitusvihreitä korjasin

                                Comment

                                Working...
                                X