Originally posted by jussi_r
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Mad_Mike View PostNimimerkin "snelle" 530d M-SPORT Touring -02
Eli tulipa tuo auto "bongattua" netistä ja soiteltiin myyjän kans ja auton "piti" olla priima kunnossa, joten lähdin autoa ostamaan Tampereelta. Tuloksena menomatka junalla - tulo matka junalla. Auto oli täys paska. Tästä voi hyvin oppia, että ei pidä luottaa valokuviin, eikä myöskään myyjään(ainakaan tässä tapauksessa). Auto oli kauttaaltaan paikkamaalailtu, ruostetta sopivasti ja tehot kateissa. Joten onnea myynti/kusetus yrityksiin ei toiminu mulle. Siinäpä uteliaille linkki http://www.nettiauto.com/bmw/530/3519135 ei uskos tuon perusteella että auton todellinen arvo ei ole yli 10k€
Laitetaan nyt tämä tännekkin threadiin ei tule muille samaa virhettä tehtyä kuin minulle.
Eli on se näköjään vaikea löytää hyvää autoa.
Ja autostahan ei löytynyt vikakoodeja, kun Juhis ne luki. Ja koeajollahan Juhiskin sanoi, että vaikea niitä puuttuvia tehoja on ajaessa auto porukkaa täynnä todeta.
Ja mitä auton hintaan tulee, niin pyyntihintahan on pyyntihinta ja myyntihinta on se joka ostaja on valmis maksamaan. Lupasinhan sinulle jo puhelimessa hyvän alennuksen tuohon pyyntihintaan. Ja sinähän tulit katsomaan käytettyä autoa.
Ja yölliset soittelut perään ja uhkailut meilitse menee tässä tapauksessa mielestäni hieman liian pitkälle.F11 520dA M-sport
ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91
Comment
-
-
Jos E39 530d:n hintapyynti on likimain 20k€, niin yksilön täytyy olla Euroopan paras. Itse kenkkasin alkupään mallin pois ja hintapyynti oli alle 6k€. Eikä junalla kaumpaa tulleen ostajan tarvinu turvautua VR:n kyytiin paluumatkalla. Onko niin, että pohjoisesta hakiessa voi suuremmalla todennäkösyydellä varata vain meno-lipun kuin etelästä autoa hakiessa kannattaa ottaa varuiksi meno-paluu.
Ja jos jollakki ahdistaa, että kaverien myynnissä olevia autoja moitiaan
vapaan sanan internetissä, pitäisikö ensin kattoa että niitten autojobbari-kaverien myyntipuheet pitää?
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostJussi_r kaivahan ne unihiekat silmistä! Kyllä tuonhintaisen e39 530da:n pitää olla jo täysin huippukunnossa. Eli ne ketkä tuon hintaisia katselevat odottavat auton olevan kunnossa, mutta näin ei selvästikkään tämän yksilön kohdalla ollut.
Junamatkojen vetäminen keskusteluun ei liity asiaan kuin erittäin löyhästi. Myyjä myy autoa kotonaan ja ostajat etsivät autoa niin kaukaa kuin mitä kiinnostaa reissata, ja varmistelevat kaupan kohteet sekä asettavat omat kriteerinsä sen mukaan. Mä olen ratkaissut pitkät välimatkat siten, että olen joskus pyytänyt myyjän näyttämään autoaan. Maksamalla bensarahat etukäteen myyjälle tapaa tuokin onnistua.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostNyt on kuultu myös toinen puoli, ja ehkäpä Juhis kuittaa vielä neutraalin näkemyksen. Mulla ei ole tähän minkäänlaista osaa, mutta aloituksen kaltainen toisten kerholaisten moittiminen nyt vaan ei ole hyvien tapojen mukaista.
Junamatkojen vetäminen keskusteluun ei liity asiaan kuin erittäin löyhästi. Myyjä myy autoa kotonaan ja ostajat etsivät autoa niin kaukaa kuin mitä kiinnostaa reissata, ja varmistelevat kaupan kohteet sekä asettavat omat kriteerinsä sen mukaan. Mä olen ratkaissut pitkät välimatkat siten, että olen joskus pyytänyt myyjän näyttämään autoaan. Maksamalla bensarahat etukäteen myyjälle tapaa tuokin onnistua.M550d
Comment
-
-
Kyllä olettaisi liki 20ke e39 olevan hyvässä kunnossa, taitaa olla hintataso hyvin vääristynyt jos näin ei ole. Olis mielenkiintoista nähdä tuo auto livenä koska kuvissa tosiaan näyttää hyvältä. Mutta kuvissa saa tietysti kaiken näyttämään hyvältä, jos ei muuten niin kastelee auton.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by Kanerv4 View Postvoi jestas :http://www.nettiauto.com/bmw/530/3526207
vähän lisää ja tuollainen
Nuo jakkaran väritMB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Mitähän ihmettä täällä oikein puidaan...
Mitä järkeä edes lähteä katsomaan autoa varautumatta siihen että jos se on huono niin tulee takaisin? Sen takiahan autoa mennään katsomaan että tiedetään miellyttääkö se itseä vai ei? Ja miksi lähteä edes katsomaan autoa kaukaa, jos ei ole etukäteen viilannut hintaa myyjän kanssa kohdalleen jos pyyntihinta ei itseä miellytä?
Eli jos tässä tapauksessa auto ei miellyttänyt ko. ostajaa paikanpäällä tai hinnasta ei tullut sopua niin so what, junalla kotiin ja uutta matoa koukkuun. Näinhän se oma auto yleensä lopulta sitten löytyy kun muutamaa käy katsomassa ja käy sitten tekemässä mieluisimmasta kaupan. Ennenkin oltu autokaupoilla?530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostMitähän ihmettä täällä oikein puidaan...
Mitä järkeä edes lähteä katsomaan autoa varautumatta siihen että jos se on huono niin tulee takaisin? Sen takiahan autoa mennään katsomaan että tiedetään miellyttääkö se itseä vai ei? Ja miksi lähteä edes katsomaan autoa kaukaa, jos ei ole etukäteen viilannut hintaa myyjän kanssa kohdalleen jos pyyntihinta ei itseä miellytä?
Eli jos tässä tapauksessa auto ei miellyttänyt ko. ostajaa paikanpäällä tai hinnasta ei tullut sopua niin so what, junalla kotiin ja uutta matoa koukkuun. Näinhän se oma auto yleensä lopulta sitten löytyy kun muutamaa käy katsomassa ja käy sitten tekemässä mieluisimmasta kaupan. Ennenkin oltu autokaupoilla?MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostEnnenkin oltu autokaupoilla?
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostEnnenkin oltu autokaupoilla?
Jos alkaisin vastaavia tapauksia listaamaan omalta kohdalta, niin ei riittäisi tunti kirjoittamiseen. Olen toki myös vastaavista joskus maininnut, mutta ovat ollut selkeästi tapauksia esim. myyjää ei löydy tai koko autoa jne. Mutta auton kunto on aina kahden eri kaverin näkemys ja sitä on turha puida, vaan katsoa uusi mato koukkuun.
Jos tässä nyt vielä jotain uhkailuja on ollut, niin se vasta säälittävää on. Jos kerran pokeria vittuiluun löytyy, niin miksi ei voinut siellä paikan päällä vetää vaikka myyjää pataan? Ei. Mailia päivän päästä, että ihan paska ja saat turpaas.
Ehkä ihan pelkkä linkki nettiautoon ja oma mielipide, miksi en ostanut olisi riittänyt.Last edited by Rockford; 03-10-2010, 15:26.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Comment