Ei tietenkään herneitä, tämä ketjuhan on pyhitetty tälläiselle itkulle. Jos ei kestä lukea, niin kannattaa mennä ketjuun "Bemarin myynnin sietämätön vaikeus"
Aivan varmasti auto on alla viimeistään reilun viikon päästä... se on sitten eriasia onko se tonnin ritsa vai hieman kalliimpi menopeli...
Herneitä syödään torstaisin rokan muodossa, nessuun ei vedetä.
Saatan olla ostamassa tätä autoa http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2130269
Mutta välimatkaa on 450km. Et ei ihan huvikseen viitti käydä katsomassa. Tietääkö joku tota autoa? En ole vielä puhunut myyjän kanssa, lupasi soittaa mulle huomen aamul. bmw kuume olis kova ja toi osuis pudjettiin, näyttäis KUVISSA hyviltä. Epäilyttää vaa ku ei lue mitää katsastuksesta tai huolloista
F31 335dx m-sport
Ex F10 535d m-sport
Ex E30 325i
Ex E36 325td
Ex E30 320i
Aivan varmasti auto on alla viimeistään reilun viikon päästä... se on sitten eriasia onko se tonnin ritsa vai hieman kalliimpi menopeli...
Heh, kaikkea sitä on tullut kaljoissaan näköjään kirjoitettua!
Puolustukseksi, todella lähellä kauppoja ollaan käyty mutta mutta... pikku yksityiskohdat ovat ratkaiseet. Harmittaa välillä, että selkeitä vikoja (esim. tuulilasi halki) ei voida kertoa etukäteen reilusti...
Heh, kaikkea sitä on tullut kaljoissaan näköjään kirjoitettua!
Puolustukseksi, todella lähellä kauppoja ollaan käyty mutta mutta... pikku yksityiskohdat ovat ratkaiseet. Harmittaa välillä, että selkeitä vikoja (esim. tuulilasi halki) ei voida kertoa etukäteen reilusti...
Ei ole tarkoitus vittuilla, mutta jos haetaan suomen halvinta/halvimmasta päästä olevia niin ei ole ihme jos ei löydy. Noissa halvemmissa on aina jotain sanomista.
Toissa viikolla tuli kierrettyä saksassa katsomassa max 150tkm ajettuja ja 6000-8000€ maksavia E46 malleja (323, 328, 325). Tuohon hintaluokkaan ei löytynyt yhtään ostettavaa vaihtoehtoa. Joko oli surkeat varusteet tai luukut ruosteessa tai isompaa vekkiä jossain kulmassa. Huoltokirjat oli mitä sattuu jne...
Löytyihän itselle kuitenkin lopulta E46, mutta hintakin meni jo reilusti yli edellä mainitun...
Itseäni kanssa vitutti suuresti autoa myydessä että koska omassa hintapyynti oli vedetty jo alas niin silti piti olla tinkivaraa väh. 3k€, mutta kun tarjosivat henkilöt omaa vaihdossa niin sen hinta olikin taas jotain tähtitieteellistä yms. Ja aivan varmasti mullakin oli jo hinta suomen halvin..
Joten hyvät autonostajat, menkää nyt itteenne ja miettikää oikeasti mitä autosta kannattaa maksaa milloinkin. Turha alkaa vänkäämään satasista/tonnista, jos auto on oikeasti kunnossa, kun taas huonoimmassa tapauksessa ostatte auton joka on rempallaan vähän sieltä ja täältä kun siitä sai taas niin ja niin paljon hinnasta pois. Ette te alennusta ole ostamassa vaan autoa.
Itseäni kanssa vitutti suuresti autoa myydessä että koska omassa hintapyynti oli vedetty jo alas niin silti piti olla tinkivaraa väh. 3k€, mutta kun tarjosivat henkilöt omaa vaihdossa niin sen hinta olikin taas jotain tähtitieteellistä yms. Ja aivan varmasti mullakin oli jo hinta suomen halvin..
Joten hyvät autonostajat, menkää nyt itteenne ja miettikää oikeasti mitä autosta kannattaa maksaa milloinkin. Turha alkaa vänkäämään satasista/tonnista, jos auto on oikeasti kunnossa, kun taas huonoimmassa tapauksessa ostatte auton joka on rempallaan vähän sieltä ja täältä kun siitä sai taas niin ja niin paljon hinnasta pois. Ette te alennusta ole ostamassa vaan autoa.
Juurikin näin.
Zeta: Toi sun auton osto tuntuu aika mahdottomalta ja siltä että et löydä sopivaa koskaan eli saat kyllä ettiä sellasta autoa joka on halpa ja priima kunnossa aivan helvetin kauan, eikö kannattaisi nostaa budjettia muutama tonni niin olis jokseenkin helpompaa löytää kunnon autoja? :think Ja eikä sitten niitä papuja nenuun!
Bmw osto-ilmoitus Voi jeesus, et repesin "Pitää olla jo hyvä tuohon hintaan"
Niin pitää. 92-95 e36 coupet alkaa olemaan ihan puhdasta paalauskamaa eurooppalaisesta näkökulmasta ajateltuna. Joku ihmetteli, olikohan tässä threadissa, että miksei Saksasta löydy enää e36 325i coupeja. No, ne on puristimen välissä, vanhoja paskoja joilla ei ole keräilyarvoa ja näin ollen ei myöskään jälleenmyyntiarvoa.
Zeta: Toi sun auton osto tuntuu aika mahdottomalta ja siltä että et löydä sopivaa koskaan eli saat kyllä ettiä sellasta autoa joka on halpa ja priima kunnossa aivan helvetin kauan, eikö kannattaisi nostaa budjettia muutama tonni niin olis jokseenkin helpompaa löytää kunnon autoja? :think Ja eikä sitten niitä papuja nenuun!
Budjettia on jo nostettu, mutta ei se tarkoita että mitä tahansa paskaa pitäisi ostaa. En näe järkeväksi maksaa esim. 20te jostain 2001 320/328 ihan sen takia, että on helvetin hyväkuntoinen. Nyt ei ole enään niin kiire, kun on laina-auto alla.
Sitäpaitsi enään ei ole katsottu edes pelkästään BMW:tä vaan muutkin merkit ovat jo mukana.
Parikymmentä autoa omistaneena voin luvata, että kyllä se auto vielä löytyy! Älkää hyvät herrat/pojut/rouvat/neidit huolestuko!
Homma on taas toisinpäin, kun olet itse ostamassa... trust me! :think
autot tarkastetaan paikanpäällä mutta ainakin itse kysyn aina pari perusjuttua puhelimessa ennen tapaamista;
- Kolaroitu?
- Muuten maalattu?
- EI-normaalin kulumisen aiheuttamia lommoja yms.?
- Tunnetut viat?
Noihin en kaipaa mitään erityistä lässytystä vastaukseksi vaan likipitäen kyllä / ei riittää mulle koska tarkastan auton jokatapauksessa ostohetkellä.
Jos joku vitun tuulilasi on rikki ja sitä et tajua kysyä etukäteen niin saattaa olla parempi antaa se auton osto taitavempien hommaksi.Nimittäin, ihan tosissaan pidätkö rikkinäistä tuulilasia ESTEENÄ KAUPANTEOLLE?
Ymmärrän sen jossain tonnin autoissa koska korjauskustannus (200-300e) on prosentuaalisesti suuri osa auton käyvästä hinnasta mutta käsittääkseni olet liikkeellä +10 000€ budjetilla? Voi herranjestas sentään, tää on just tätä että haetaan sitä nettiauton parhainta ja iskemättömintä mutta perse kestää maksaa siitä vain sen nettiauton paskimman hinnan. Luin ton sun ostoilmotuksen ja totesin että kyllä sulla on nyt aivan väärät hakukriteeritkin. Jotain hyväkuntoisia kaksia renkaita yms. höpöhöpöjä...Niitä saa kaupasta ja niiden puute otetaan autosta tarjousta tehdessä huomioon.
Taidat olla ostamassa jotain muuta kuin itse autoa.
Näin sitä kauppaa tehdään, ei noin.
Ja tämä viesti ei ole kirjoitettu tälläisen reaktion seurauksena vaan normaalina mielipiteenä;
Jos joku vitun tuulilasi on rikki ja sitä et tajua kysyä etukäteen niin saattaa olla parempi antaa se auton osto taitavempien hommaksi.Nimittäin, ihan tosissaan pidätkö rikkinäistä tuulilasia ESTEENÄ KAUPANTEOLLE?
En tietenkään pidä (oli vain esimerkki), mutta se pitää näkyä sitten hinnassa! Jos puhelimessa kysyn "kerro mahdolliset viat ja korjaustarpeet, koska tulen kaukaa katsomaan" ja paikanpäällä löytyy aivan selkeitä vikoja (esim ruostetta/spray paikkausta) niin onko vika ostajassa vai myyjässä??
Kun itse olen myynyt autoa niin olen pyrkinyt kertomaan kaikki tiedossa olevat viat/puutteet puhelimessa tai mailissa etukäteen. Ja jokainen on mennyt kaupaksi asialliseen hintaan.
10v wanhasta 328i 16te? Kauankohan on ollut myynnissä, vuoden päivät?
En tietenkään pidä (oli vain esimerkki), mutta se pitää näkyä sitten hinnassa! Jos puhelimessa kysyn "kerro mahdolliset viat ja korjaustarpeet, koska tulen kaukaa katsomaan" ja paikanpäällä löytyy aivan selkeitä vikoja (esim ruostetta/spray paikkausta) niin onko vika ostajassa vai myyjässä??
Kun itse olen myynyt autoa niin olen pyrkinyt kertomaan kaikki tiedossa olevat viat/puutteet puhelimessa tai mailissa etukäteen. Ja jokainen on mennyt kaupaksi asialliseen hintaan.
10v wanhasta 328i 16te? Kauankohan on ollut myynnissä, vuoden päivät?
Onneksi tänään on perjantai....
ps. ostoilmoitus muokattu
Esimerkissäsi "vika" on ilmanmuuta myyjässä. Itse kun olen lähiaikoina autoja ostellut niin en ole oikeastaan edes katsonut nettiauton pyyntihintaa, tänä päivänä markkinat on täyttyneet näistä haaveilijoista jotka erittelevät myynti ja vaihtohinnankin joka on lapsellisinta temppuilua mitä tiedän kaupanteon suhteen. 16te on tuossakin pyyntihinta ja mikäli olet siitä kiinnostunut niin käy katsomassa ja antamassa siitä tarjous. Ja painotan sitä että toi kys.auto on mulle täysin vieras ja heitin sen vain esimerkiksi eli mitään omaa lehmää tässäkään ei ole todellakaan ojassa.
Comment