Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DTR
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 387
    • Vantaa

    Originally posted by pmtk View Post
    Itse lähtisin etsimään siistiä loppupään e34:sta riittävällä moottorilla.
    Kuten myös, jää vielä tuolla budjetilla hieman ylläpitorahaakin. Ite ainakin unohtaisin nuo M5:set, koska tuolla rahalla ei niiden kanssa pärjää alkuunkaan, varsinkin jos sitä rahaa ei hirveästi ole patjan alla tuon ostobudjetin lisäksi.
    Mini Cooper S JCW -06
    Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
    Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
    Ex. E39 528i ///M -00
    Ex. E34 535i -91

    Comment

    • kolariauto
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 138
      • 017

      tällä hetkellä tuon verran, tokiha sitä tulee lisää työtä tekemällä =)...
      mikäs siinä e34 m5 sissa tekee sen kalliiks? toki niille bensa kelpaa jne..
      E39 M5

      Comment

      • TROCK
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 435
        • Tampere

        Originally posted by opl21 View Post
        Löysin tänään ensimmäisen ehdokkaan uudeksi autokseni eli -04 e60 530d
        -Idrive---->kauhea laitos,toimintoja suht vähän ja niiden käyttämisen epäloogisuus hakee vertaistaan.
        -Alusta oli mersumaisen löysä ja sitä myötä käytös mutkissa oli kuin jousitetulla kahvikupilla---->sporttialusta näyttäisi olevan tuohon kuuskymppin aivan välttämätön
        En osaa sanoa oliko kyseessä "huono yksilö", mutta ainakin pariin kohtaan voisin kommentoida...

        I-drive... Mitä niin ihmeen hankalaa siinä on?! Tätä haukuttiin myös aikanaan kaikissa koeajoissa. Mun mielestä suhteellisen yksinkertainen tapa käyttää kaikkia (suhteellisen moninaisia) toimintoja. Vasuriin climate-säädöt (ei tartte koskea usein, jos koskaan... ainakaan laajennetun ilmastoinnin kanssa), ylös esim. puhelimen käyttö, oikealle navi ja alas radio, cd ja tv. Oikopolkuna näihin pääsee, kun vetää/työntää pylpyrää "pitkään" suuntaansa. Kokeeko joku I-driveen tottunut käytön vielä hankalaksi muutaman päivän/viikon jälkeen?!

        Alustaan en osaa sanoa muuta kuin, että vaikka mulla ei sporttisatsia olekaan, niin dynamic drive tekee aika hyvää kallistelulle. Muista valita sellainen yksilö josta tuo löytyy. (Saattoi olla niin, ettei saa sport-alustan kanssa.)

        Laatuvaikutelmastakaan en keksi kauheasti valitettavaa. Ne perusmallin harmaat säkkipenkit ovat kyllä tuon tasoiseen autoon todella kaameat, mutta sinähän valitsetkin sellaisen yksilön, jossa on sporttinahat tai vielä mieluummin comfortnahat.
        - - - - - - -
        F10 520dA
        ex E61 530dA, ex E39 530dA

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2883
          • Akaa / Toijala

          Originally posted by kolariauto View Post
          mikäs siinä e34 m5 sissa tekee sen kalliiks? toki niille bensa kelpaa jne..

          No onhan se nyt ollut uutenakin kallis. vrt 520 (~150 000mk) ja M5 (~650 000mk).
          M5 on myös käsin kasattu ja ns aito 4ovinen urheiluauto.

          Tietty tv/kv on sitten ihan eri juttu, niistä en maksais ylimääräistä "m-lisää".

          Comment

          • cojama
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1421
            • www.e30m3.fi

            Originally posted by Kal.ju View Post
            No onhan se nyt ollut uutenakin kallis. vrt 520 (~150 000mk) ja M5 (~650 000mk).
            M5 on myös käsin kasattu ja ns aito 4ovinen urheiluauto.

            Tietty tv/kv on sitten ihan eri juttu, niistä en maksais ylimääräistä "m-lisää".
            TV/KV:t on oikeasti käsin kasattuja, niistä vasta kannattaakin maksaa.

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15259
              • Ajamisen Iloa

              jepjep

              Originally posted by cojama View Post
              tv/kv:t On Oikeasti Käsin Kasattuja, Niistä Vasta Kannattaakin Maksaa.
              :d:d:d:d:d
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • jyrbba69
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2394
                • Kouvola

                Vitsi noi facelift 330 M-sportit on tiukassa :7 Taisit mun rahat on... jokatapauksessa ei meinaa osua :(
                2015 AMG GTS
                -----------------------------

                www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                [email protected]

                Comment

                • Andep
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2008
                  • 120
                  • Kajaani

                  Originally posted by jyrbba69 View Post
                  Vitsi noi facelift 330 M-sportit on tiukassa :7 Taisit mun rahat on... jokatapauksessa ei meinaa osua :(
                  Tiedän tunteen. Tosin, tuo jälkimmäinen on mun osalta se suurin ongelma, eli raha. Saan varmaan odottaa seuraavat 7 vuotta ennen kuin voin haaveillakaan tuommosesta..

                  Nyt etsimässä kohtalaisen kuntoista 523i/528i e39-bemua, nahkasisustus, autom. ilmastointi, vakionopeudensäädin, parkkitutka... ehkäpä xenonit tai vaihtoehtoisesti hellan facelift-umpiot halogeeneillä yms varusteita . Ei tahdo minun budjettiin oikein pahemmin löytyä, edes saksasta. Yksi todella mielenkiintoinen tapaus löytyy suomen rajojen sisäpuolelta, mutta rahoitus ei välttämättä onnistu..

                  Comment

                  • maXmauku
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 847
                    • hki

                    Itselläkin hakusessa 330D facelift m-sport touring. Ensin olin 330 bensaa ajatellut, kun tulee vähän kilometrejä vuodessa noin 20tkm. Mutta sitten kun laskeskelin niin diesel kannattaa taloudelliselta kantilta. Ja tämä korostuu vielä 2010-> kun autovero muuttuu Co2 painotteiseksi.

                    Mutta olisihan se bensa sporttisempi ja steppilaatikollisen voisi hyvin mielin hommata, toisin kun diisselissä se steppi huolestuttaa.

                    Noniin ja sitten siihen ostamisen vaikeuteen. Monessa pelissä tuppaa olemaan jo noita kilometrejä jonkun verran. Kysyisinkin, kannattaako niitä liikaa tuijottaa vai ostaakko muilla kriteereillä siisti peli? Tarkoitus olisi pitää autoa kuitenkin useampi vuosi, jopa >5v. Noilla tuon ikäisillä tahtoo jo lähes kaikilla olla ajettu se 130-150tkm, joten onko ne vähemmän ajetut vaan kaupunki ajeltuja. Arvostan kyllä kovasti että sporttipenkkien reunat ei ole nyhrääntyneet ja ratin nahka ei kiillä kuin juutalaisen m****u. Nimittäin monissa alle 100tkm ajetuissa näin on päässyt käymään.

                    http://www.nettiauto.com/2077572 tuossa olisi mielenkiintoinen peli, mutta noita kilometrejä on jo aika paljon. Matka-ajoa kuulemma ja myyjän puheiden mukaan TOSI siistissä kunnossa. Ja kyllä kieltämättä nuo kuvatkin tukevat tätä. Varusteet houkuttelee itseä, mutta kilometrit karsastaa ja on tuo vähän budjetin ulkopuolellakin, mikä on vain järjestely kysymys. =) Onko teistä tuo hinta liian kova? Siis talvirenkaineen 27300€. Myyjä laittaa minulle vielä mailiin isompia kuvia sisustan kunnosta, konehuoneesta ja huoltokirjasta.

                    Tuolla summalla alkaa kyllä jo saksasta tai ruotsista saamaan vaikka minkälaista autoa alle.
                    sigpic
                    Flickr
                    MatiasJurvanenPhotography Facebook page

                    Kesä >E30 Cab 320i -89
                    Talvi >Jeep Cherokee -03
                    ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89

                    Comment

                    • maXmauku
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 847
                      • hki

                      Niin ja laitetaas vielä sellainen informatiivinen seikka, että kovalla rahalla ollaan liikenteessä ja mikään lievää autokuumetta kovempi kiire ei hankinnan kanssa ole. Tuo e30 pommi on käytettävissä, joten liikkumaan pääsee.
                      sigpic
                      Flickr
                      MatiasJurvanenPhotography Facebook page

                      Kesä >E30 Cab 320i -89
                      Talvi >Jeep Cherokee -03
                      ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89

                      Comment

                      • culli
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 378
                        • Helsinki

                        Ihan siistin näköinen, mutta hintaa aivan liikaa...
                        Tommosen vero on nykyään n. 6ke, ehkä jopa vähän alle. Ja +15ke saa saksasta jo asiallisen vastaavan.
                        Jos meinaat kovalla rahalla ostaa niin harkitse tarkkaan. Nyt on ostajan markkinat
                        Last edited by culli; 20-09-2008, 10:34.
                        G20 320i M-sport
                        Alfa GTV 1750

                        Comment

                        • maXmauku
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 847
                          • hki

                          Originally posted by culli View Post
                          Ihan siistin näköinen, mutta hintaa aivan liikaa...
                          Joo sitä minäkin vähän mietin että varmasti tuolla hintaa vastaavia saa euroopasta milloin vain. :think Vaikka huippu varusteet ja tehokkaampi(204hp) malli.

                          Onkohan tuo 320D ihan mopo. http://www.nettiauto.com/2144668
                          Last edited by maXmauku; 20-09-2008, 11:18.
                          sigpic
                          Flickr
                          MatiasJurvanenPhotography Facebook page

                          Kesä >E30 Cab 320i -89
                          Talvi >Jeep Cherokee -03
                          ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89

                          Comment

                          • maXmauku
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 847
                            • hki

                            Pommitetaanhan tähän oikein urakalla =D



                            tuossa olisi kyllä mieleinen ja menisi budjettiin ja olisi mukava talvellakin. Ensiviikolla tulee lisää isoja kuvia mailiin. Kunto pitäisi olla kilometrejä vastaava ainoastaan vanteissa on jotain jälkeä katukivetyksiin ajosta.

                            Semmonen kysymys. Mitä eroa on M-sport I:llä ja II:lla?
                            Last edited by maXmauku; 20-09-2008, 12:27.
                            sigpic
                            Flickr
                            MatiasJurvanenPhotography Facebook page

                            Kesä >E30 Cab 320i -89
                            Talvi >Jeep Cherokee -03
                            ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89

                            Comment

                            • tuumas
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2564
                              • Lapland, Finland

                              Msport I oli prefacelifteissä ja Msport II faceliftatuissa. Kato vaikka laittamies autojen puskureita, erilaisia. Ja vaikka tuo 330d facelift on aika kova hintanen niin on kyllä siisti peli ja hyvillä varusteilla.... ehkä sitä hintaa saa hieman alas??

                              Comment

                              • jussi_r
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1655
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by culli View Post
                                Ihan siistin näköinen, mutta hintaa aivan liikaa...
                                Tommosen vero on nykyään n. 6ke, ehkä jopa vähän alle. Ja +15ke saa saksasta jo asiallisen vastaavan.
                                Jos meinaat kovalla rahalla ostaa niin harkitse tarkkaan. Nyt on ostajan markkinat
                                Aina on ostajan markkinat. Ei nämä autot maailmasta lopu.

                                Tuollaisen 330d:n vero toki tippuu koko ajan, ja samoin käy ostohinnalle Saksasta. Silti erilaisille kuoliaaksitinkijöille ja hinnannaurajille voi todeta, että hae sitten sieltä Saksasta. Niin hain minäkin, ja löysin juuri haluamani auton. Nyt laitoin sen kuitenkin myyntiin, ja joko menee kaupaksi tai sitten ei. Varusteet ja kilsat pitäisi ainakin olla vielä ihan jees, joten eiköhän tuolle joku ostaja löydy.
                                M3 Cabrio Individual
                                530d GT xDrive
                                GL420 CDI
                                ZX-12R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎