Itseähän kiinnostais löytää sopivan hintainen ei täysin raiskattu muovi. e36 318is limusiini kelpais käyttöautoksi kulutuksen puolesta. Tuntuu vain olevan vähän nuo e36:t noh
Usko alkaa loppua ennen kuin auto on pihassa.
Miksi myyjän on niin kovin vaikea kertoa autosta ihan puhdas totuus? Ei pysty ymmärtämään!
Viimeiset 2vk on katsottu nettiautoa 24/7,etsitty,soitettu ja pää on pyörinyt kuin pippuri toosassa!
(myyjä on siis joka kerralla ollut auton vieressä eli ei ole kyse muistikatkoksesta)
Ja tässä pahin esimerkki!!
Sisustan kunnon kyselyä:
Minä: missä kunnossa sisusta, onko reikiä kojetaulussa,penkeissä oviverhoiluissa tai tahroja?
Myyjä: kyllä se on ehjä, kuskin penkissä pieni kuluma, muuten priima
Totuus: Kuskin penkissä tosiaan se pieni kuluma..
Ja sitten, hantin penkistä puuttui nyrkin kokoinen pala verhoilusta&pehmusteesta.
Kojetaulussa, keskikonsolissa ja jokaikisessä oviverhoilussa reikiä varmaan joskus puukkoakin saanut.. Ja pisteenä i:n päälle ratin alta lattialle ulottuvat johtoviritykset (nippusiteitä,rosvoliittimiä yms..)
Renkaiden ja vanteiden kunnon kysely:
Minä: Missä kunnossa renkaat, uskaltaako mennä konttorille? Entä vanteet, onko kanttari-ihottumaa tai muita jälkiä tai mahdollisesti spreillä sutatut? (kyseessä bbs purettavat kiekot)
Myyjä: Vanteet kiiltelee ja on hienossa kunnossa, renkaita en lähtisi kauheasti kehumaan mutta kyllä niillä vielä ajelee ja konttorille uskaltaa.
Totuus: Vanteet vedetty kanttareihin ja maalattu sen jälkeen vannehopealla, takakumeista näkyi kankaat ja metallit.
Korin kunnon kyselyä:
Minä: Autohan on jo vanha ja varmasti löytyy sanottavaa mutta onko ruostetta pahasti?
Myyjä: On tässä pieniä käytön jälkiä mutta ruostetta ei kyllä päälleppäin näy.
Totuus: Ei näkynyt päällepäin ei, ovien alareunat kaikki ruosteessa, helmat mädät samaten kaaret edessä (takana suht ehyet)
Sitten tekniikan kyselyä:
Minä: Missä kunnossa kone, Ääntääkö venttiilit tai vuotaako kone öljyä?
Myyjä: Ei, kyllä se nätisti käy ja eikä öljyäkään vuoda
Totuus: Varmasti oli konehuoneen ulkopuolella enemmän öljyä kuin koneessa itsessään, pohja puoleenväliin autoa ihan öljyssä yms yms.. (en viitsinyt edes laittaa käymään enää)
Kysyin vielä myyjältä puhelimessa että onko auto oikeasti sellainen kuin hän kertoo, vastaus oli kyllä..
Tästä innostuneena menin samantien pankkiin, nostin rahat ja kaveri lähti kuskiksi, matkaa yli 100km per sivu.
Voin kertoa että nousi kyllä pieni ketutus pintaan..
Kiersin auton, avasin konepellin ja totesin: Lähetää menee!
Kyllä näitä tapauksia on enemmän kuin riittävästi. Muutama sattui omallekkin kohdalle, jokseenkin minkään tälläisen tapauksen johdosta en pelkästään pitkiä matkoja ajellut. Tuusulassa oli vaihto+ liikkeessä yksi E46 m-sport touring(on varmaan vieläkin) jota kävin katsomassa. Lähinnä kävin katsomassa sitä sen takia, kun siinä oli pieni ml. ,kova hinta ja siistin näköinen kuvissa, joten hain vertailuksi kaikenlaisia, kalliita ja halpoja. Menin paikan päälle ja heti kimppuuni iski myyjä, joka "minkälaista saisi olla" Kerroin olevani kiinnostunut heillä myynnissä olevasta BMW:stä ja mentiin sitten sitä yhdessä ihmettelemään. Joka puolella pientä jälkeä, vanteet ajettu kanttariin, sisällä haisi rööki, alkantara penkit nukkaantuneet, iskuja, puskurit taisi repsottaa lähes joka kulmalla ja ruostettakin havaitsin nopealla katselmuksella. Minä huomautan kaikista näistä "pikku" vioista ja myyjä vaan kehuu autoa. Sanoin sitten vaan että nyt ei hintataso oikein kohtaa tämän auton kanssa, että kiitos ja näkemiin.
Monessa paikkaa sanovat vaan että tuleehan niitä käytönjälkiä yms. ja se on ihan siitä käyttäjästä kiinni miten paljon niitä tulee ja itse ainakin etsin sellaista autoa mitä on pidetty hyvin ja on vähän niitä em. jälkiä (piste)
Mielenkiintoinen kohde, itselläkin kävi aikoinaan mielessä mutta sitten "täysmoottoristen" hinnat tuntuivat ainakin silloin kilpailukykyisiltä. Jos on tuntumaa E34 540iA:han, niin onko kovasti erilainen peli ajella? Isompihan se on, mutta tuntuuko esim. painoero jossain?
OT-pahoittelu, ollaan hiljaa..
Täysmoottoriset ei innostanut "vajaan" laatikon takia ja toisaalta tuo suorituskyky ei ole mitään ihmeellistä näillä suomen rajoituksilla ainakaan. Siitä on kyllä todella kauan aikaa kun olen E34 540iA ajanut joten en osaa verrata. Itellä on mennyt nämä päivät kruisaillessa joten esim. kick downille ei edes ole ollut käyttöä kuin pari kertaa.
Vaimo on täysillä harrastuksessa mukana:
V: Onko nää jotkut viistoistaset vanteet? Tuonnehan mahtuis 20".
Minä: No, jotkut nätit 17" ois varmaan ens kesäks ihan jees.
V: No, mä aattelin kyllä jotain 18".
No, eihän tuo mitään. Täällä vaimoke ihastu täysmoottoriseen seiskaan heti. Kuulemma pakko saada...?
Sen ostamisen tai vaihtamisen vaikeus näkyy olevan korkeahko.
Meillä kans. E39 530i touringeja kateltiin.
M: Tässä ois kaikki varusteet kohdallaan ja kilsojaki kohtuudella.
V: Miksi tuo on noin korkea? Hirviä horokki. Ei tuommosella kehtaa. Jos joku tuommonen ostetaan, se pitää madaltaa heti.
Kyllä näitä tapauksia on enemmän kuin riittävästi. Muutama sattui omallekkin kohdalle, jokseenkin minkään tälläisen tapauksen johdosta en pelkästään pitkiä matkoja ajellut. Tuusulassa oli vaihto+ liikkeessä yksi E46 m-sport touring(on varmaan vieläkin) jota kävin katsomassa. Lähinnä kävin katsomassa sitä sen takia, kun siinä oli pieni ml. ,kova hinta ja siistin näköinen kuvissa, joten hain vertailuksi kaikenlaisia, kalliita ja halpoja. Menin paikan päälle ja heti kimppuuni iski myyjä, joka "minkälaista saisi olla" Kerroin olevani kiinnostunut heillä myynnissä olevasta BMW:stä ja mentiin sitten sitä yhdessä ihmettelemään. Joka puolella pientä jälkeä, vanteet ajettu kanttariin, sisällä haisi rööki, alkantara penkit nukkaantuneet, iskuja, puskurit taisi repsottaa lähes joka kulmalla ja ruostettakin havaitsin nopealla katselmuksella. Minä huomautan kaikista näistä "pikku" vioista ja myyjä vaan kehuu autoa. Sanoin sitten vaan että nyt ei hintataso oikein kohtaa tämän auton kanssa, että kiitos ja näkemiin.
Monessa paikkaa sanovat vaan että tuleehan niitä käytönjälkiä yms. ja se on ihan siitä käyttäjästä kiinni miten paljon niitä tulee ja itse ainakin etsin sellaista autoa mitä on pidetty hyvin ja on vähän niitä em. jälkiä (piste)
Samoja kokemuksia autokauppiaista, vaikka auto on juuri kuvailemassasi kunnossa ja se ei todellakaan ole pyyntinsä arvoinen lähimainkaan niin myyjä vaan kehuu autoa ja yrittää kaupata sitä . Onneksi ei tarvitse tienata leipäänsä autoja myymällä !
Tuo 330i coupekin mitä kävin katsomassa viimekeväänä hirvaskankaalla on vieläkin myynnissä.. Ei todellakaan ollut kovin priima.
Itellä on nyt 318IS A, oon ajatellu seuraavaks autoks joko e36 328, e46 korista pienemmällä koneella tai sitte e39 520,523. Voisitteko kertoa hieman mielipiteitänne kyseisistä autoista Manuaaliaskilla mielellään sitte auton ottaisin..
Itellä on nyt 318IS A, oon ajatellu seuraavaks autoks joko e36 328, e46 korista pienemmällä koneella tai sitte e39 520,523. Voisitteko kertoa hieman mielipiteitänne kyseisistä autoista Manuaaliaskilla mielellään sitte auton ottaisin..
E46 Bemuista suosittelen vähintään 323i ostamista. Nimimerkillä: Keväällä tulee myyntiin E46 320i
Kannattaa varmaankin käyttää tuota searchia niin sieltä löydät tietoa ko. malleista enemmän koska noista ollut niin paljon juttua.
Ihtelläni on kaupan E46 tourinki. Ei toki uudesta mene, muttei ole penkeissä reikiä, ei oikeasti yhtään kanttariosumaa vanteissa jne jne. Jokunen tyyppi on käyny kattoon, mitään ei ole moitittu, kommentit on ollut että "kyllä mää taidan sitteki hankkia automaatin". Hyvän auton myynnissä taitaa olla vaikeinta se että kun huonoja kehua retostetaan enemmän ku hyviä, ni ei kukaan tule kattomaan jos ite rehellisesti kertoo että joo, on siinä yks naarmu.
Haussa olisi mahdollisimman halpa e36 325i. Ei pienet viat haittaa kun laittoon se menee talveksi. Erityisesti tuo kiinostaisi http://www.nettiauto.com/2269238
Mutta taas tulee se että onkohan se liian halpa?
Mitäs mieltä te olette?
"My wheelbolts requiremore torque than your Hondamakes..."
Comment