Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7439
    • Oulu

    Originally posted by Tctic View Post
    Hyvästä e39:sta saa maksaa 20t€, mutta kohtuullisesti ajetun e60:n saa jo 25t€:lla.
    En ole itse tutkinut onko tosiaan näin, mutta jos on niin näkyykö tässä sitten se, että E39 on (tai on ollut) korimallina jotenkin halutumpi kuin E60? Vai laskeeko alkupään E60 hintoja se että niissä on osin vielä samat koneet kuin E39:ssä? Tietysti E39 alkaa nyt olla liian vanha monelle käyttöautoa hankkivalle, mutta koska sen luulisi lähinnä laskevan hintoja, ei nostavan...

    Jos tuota oman auton ostoa mietin niin 3,5 vuotta sitten kun sen ostin niin ainakin kuvittelin ostavani ihan hyvän (ei siis erinomaisen) E39:n ja maksoin silloin sen himpun yli 20ke. Jos nyt olisin ostamassa autoa vastaavassa tilanteessa samalla rahalla niin edelleen siis saisin aika samannäköisen auton, toki jopa 3 vuotta uudemman facelift-mallin isommalla koneella ja paremmin varustein, ehkä myös parempikuntoisena.

    Kuitenkin tässä 3,5 vuoden aikana E39-korimallin ikä suhteessa uusiin autoihin on kasvanut paljon, ja siksi en olisi ollenkaan varma haluaisinko sellaista enää ostaa. Toisaalta myöskään E60 ei himotattaisi juuri sen enempää, koska kunnolliseen ei olisi varaa. No onneksi ei tartte ostaa mitään.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      ...............
      Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:56.
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        ....................
        Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:53.
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Taitaa jäädä Bemari ostamatta nyt kun ei sopivaa löydy. Osakekurssit laskee, taidan ylijäämä tuohet työntää sinne ja odotella ensi kesää...

          Comment

          • tuomas20
            Newbiemmer
            • Jan 2005
            • 20

            Olen katsellut mobile.de:stä tuommoisia e91 320d bemuja, ja osassa näyttäisi suoraan ilmoituksessa lukevan nettoexportpris. Yleensä 1-2k euroa pienempi kuin pyynti, hintaluokassa 16-17k euroa. Tulisiko näitä välttää, vai ovatko vaan suoraan laittaneet siihen typeriä tinkaajia varten? :think Kyseiset mobiilit kuitenkin ovat täydellä huoltokirjalla jne, eikä halvimmasta päästä. Kai saksasta autoa haettaessa katsotaan vain täydellä huoltokirjalla olevia? Rajaa kyllä vaihtoehtoja aika kiitettävästi...

            Comment

            • Tctic
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 215
              • Raahe

              Originally posted by tuomas20 View Post
              Olen katsellut mobile.de:stä tuommoisia e91 320d bemuja, ja osassa näyttäisi suoraan ilmoituksessa lukevan nettoexportpris. Yleensä 1-2k euroa pienempi kuin pyynti, hintaluokassa 16-17k euroa. Tulisiko näitä välttää, vai ovatko vaan suoraan laittaneet siihen typeriä tinkaajia varten? :think Kyseiset mobiilit kuitenkin ovat täydellä huoltokirjalla jne, eikä halvimmasta päästä. Kai saksasta autoa haettaessa katsotaan vain täydellä huoltokirjalla olevia? Rajaa kyllä vaihtoehtoja aika kiitettävästi...
              Nettoexport taitaa olla ilman Saksan alvia eli kyseinen hinta on tarkoitettu eu:n ulkopuolelle myyntiin (venäjä + yms.).
              Lähes autoton...

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by tuomas20 View Post
                Olen katsellut mobile.de:stä tuommoisia e91 320d bemuja, ja osassa näyttäisi suoraan ilmoituksessa lukevan nettoexportpris. Yleensä 1-2k euroa pienempi kuin pyynti, hintaluokassa 16-17k euroa. Tulisiko näitä välttää, vai ovatko vaan suoraan laittaneet siihen typeriä tinkaajia varten? :think Kyseiset mobiilit kuitenkin ovat täydellä huoltokirjalla jne, eikä halvimmasta päästä. Kai saksasta autoa haettaessa katsotaan vain täydellä huoltokirjalla olevia? Rajaa kyllä vaihtoehtoja aika kiitettävästi...
                Itse skippaisin kyllä nuo exportpris autot välittömästi, eiköhän ne ole tarkoitus myydä venäjälle tms.


                Mutta entäs Ruotsista?



                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • tuomas20
                  Newbiemmer
                  • Jan 2005
                  • 20

                  Minulla on melko tarkat vaatimukset varusteiden suhteen, joten sen puolesta Saksasta ostamalla olisi enemmän valinnanvaraa. Esim. Navi prof. ja xenonit tulisi olla, sekä ehdottomasti automaattiloota. Mistäs nuo sporttipenkit muuten tunnistaa, ei ne ilmeisesti nahkaa aina ole? Luin vaan että niitä on kovasti kehuttu. Saako tuohon hintaluokkaan edes mitään hyväkuntoista autoa noilla varusteilla?

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    Originally posted by tuomas20 View Post
                    Minulla on melko tarkat vaatimukset varusteiden suhteen, joten sen puolesta Saksasta ostamalla olisi enemmän valinnanvaraa. Esim. Navi prof. ja xenonit tulisi olla, sekä ehdottomasti automaattiloota. Mistäs nuo sporttipenkit muuten tunnistaa, ei ne ilmeisesti nahkaa aina ole? Luin vaan että niitä on kovasti kehuttu. Saako tuohon hintaluokkaan edes mitään hyväkuntoista autoa noilla varusteilla?
                    Sporttipenkit tunnistaa kätevimmin liikuteltavista reisituista. Ja voi olla nahkaa, alcantaraa taikka tavallista kangasta.
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by tuomas20 View Post
                      Minulla on melko tarkat vaatimukset varusteiden suhteen, joten sen puolesta Saksasta ostamalla olisi enemmän valinnanvaraa. Esim. Navi prof. ja xenonit tulisi olla, sekä ehdottomasti automaattiloota. Mistäs nuo sporttipenkit muuten tunnistaa, ei ne ilmeisesti nahkaa aina ole? Luin vaan että niitä on kovasti kehuttu. Saako tuohon hintaluokkaan edes mitään hyväkuntoista autoa noilla varusteilla?
                      Merkkiliikkeiden hausta löytyy jonkin verran noilla varustella 17-20k€ hintaluokassa noita. Luulisi sieltä löytyvän huoltokirjallisen 1-omisteisen auton.

                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • _artsi_
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 579
                        • Pori

                        Ei Saksan alv tarkoita sitä, että ollaan myymässä eu:n ulkopuolelle.
                        Paitsi silloin kun se viedään sinne on mahdollisuus saada se pois.
                        Ennen suomen jäsenyyttä saatiin kaikesta tavarasta alv vero pois.
                        Viinat, radiot, vaatteet ym.
                        Yleensä liikkeissä myytävissä autoissa on maininta oikeudesta palautukseen.
                        BMW 330dA e92 M-SPORT

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Eikös suomalainenkin yritys saa alvit pois? Tai siis sai ennenkuin homma muuttui hetki sitten?

                          Joskus alviton audi tuotiin suomeen ja meni suomessa yritykselle.

                          Comment

                          • tuomas20
                            Newbiemmer
                            • Jan 2005
                            • 20

                            Minä kun luulin että tuo exportpris tarkoittaa vaan ns. takavalo takuuta Mutta jokatapauksessa yhtä epäilyttävää. Ainoat luotettavat autot voi varmaan olettaa olevan tuolla saksalaisilla bmw jälleenmyyjillä?

                            Mitä mieltä klubilaiset on mittarilukemista, paljonko on maksimi? onko 150 tkm jo liikaa? Tuleeko 100-150 tkm välillä joitain kalliita huoltoja?
                            Last edited by tuomas20; 26-06-2009, 11:56.

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              .................
                              Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:51.
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                Nettohinta tarkoittaa hintaa, kun ostajana on yritys. Firmat kun eivät keskenäisistä kaupoistaan alveja maksa. Export on sitten sitä eu:n ulkopuolelle myyntiä. Näin saksassa asusteleva tuttu kertoi, kun tuota kyselin. Ilmeisesti suomalaisetkin firmat saavat ostettua autot saksasta tuolla nettohinnalla.
                                Sama kaveri ihan mielenkiinnosta on mutamaa exportpommia käynyt katsomassa ja pääsääntöisesti ne ovat olleet juuri export hintansa arvoisia, eli aivan paskoja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎