Tarjottiin e28:iin vaihdossa e23 728i:tä . Mitä kyseisestä korimallista kannattaa tarkistaa ennen ostoa? Auto on katsastettu.
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Pikkuveli on hankkimassa ensiautoaan ja ilmeisesti (luonnollisesti) BMW:hen päätymässä. En nyt ole aivan varma, onko tämä topicci oikea paikka puida asiaa mutta laitetaan tähän nyt vähän spekulaatiota kuitenkin.
Eli budjetti pyörii siinä jossain 4000-7000 euron kieppeillä. Kiikarissa on ollut ensisijaisesti hyväkuntoinen tai jopa toivottavasti erittäin hyväkuntoinen e30 325. e36 on ilmeisesti hylätty ajatuksista kokonaan. Kaikkia kyseinen korimalli ei vain viehätä, vaikka tuosta hintahaarukasta saattaisi löytyäkin hyviä muovivaihtoehtoja.
Alunperin oli tarkoitus hankkia neliveto ihan talvea silmällä pitäen. Auto nyt kuitenkin tulee ympärivuotiseen ajoon. Listalla on vieläkin subarut, celicat ja varauksin s2/s4 2,2 litraisilla. Mitäs raati on mieltä? (noh bemariforumi mutta ainahan sitä voi koittaa)
Tässä nyt on pohdittu tuon takavedon mielekkyyttä talvella ns. aloittelijalle. Eihän se e30 325 nyt mikään raketti ole mutta, mutta... Tämänkin takia katseet ovat kääntyneet muutamaan ix:n. Ovatko nämä nyt aivan susia ja miten on kestävyyden laita sekä nelivedon toimivuus? Ymmärrän kyllä että autot ovat yksilöitä mutta noin yleisesti ottaen voidaan varmaan antaa jokin arvio?
Tietysti e36 328 puoltaisi jonkinlainen luistonesto ja jopa jonkinsortin wannabe ajonvakautus. e46 olisi kuitenkin se ykkösvalinta jos hinnat eivät olisi hieman ohi sektorista. e39 taas nyt muuttuu autona jonkin verran eikä vitoset ole pois suljettu ollenkaan mutta taitaa järkevän löytäminen olla suht mahdoton tehtävä tuohon budjettiin (noh nehän nyt aina venyy tiettyyn rajaan). Ainakin jos puhutaan siis vähintään 528 alkavista.
Nyt siis vinkkejä, mielipiteitä ja tiukkaa faktaa kaivattaisiin. Etenkin ix:stä. Jossen auton vaikka saisi katseltua niin loppuisi tämä sietämätän vaikeus.
Tietysti e36 328 puoltaisi jonkinlainen luistonesto ja jopa jonkinsortin wannabe ajonvakautus. e46 olisi kuitenkin se ykkösvalinta jos hinnat eivät olisi hieman ohi sektorista. e39 taas nyt muuttuu autona jonkin verran eikä vitoset ole pois suljettu ollenkaan mutta taitaa järkevän löytäminen olla suht mahdoton tehtävä tuohon budjettiin (noh nehän nyt aina venyy tiettyyn rajaan). Ainakin jos puhutaan siis vähintään 528 alkavista.
Mun mietteitä:
Itse en maksaisi 4000 euroa mistään perus-E30:sta, ikinä Seitsemällä tonnilla alkaa saamaan jo E39 (523/528) joita ainakin minä katsoisin. Jos saat velipojan puhuttua muovimieheksi, niin hyviä 328-malleja on varmasti olemassa
Ja jos vähän venytätte budjettia, niin mä voin aina myydä tuon mun 528 iA:n (sähkönahat jne), mutta en sitten tiedä onko se ensiauton ostajalle kovin mieleinen, kun ei mikään luisupulkka ole
Itse kattelin noita S4 kans aikoinaan, mutta niin paljon luin kauhutarinoita ufojarruista sun muista käyttökustannuksista että en uskaltanut ostaa
Yleisesti ottaen, kannattaa kunnolla ajan kanssa katsella ja miettiä että mikä on paras käyttötarkoitukseen, niin hyvä tulee
Nyt siis vinkkejä, mielipiteitä ja tiukkaa faktaa kaivattaisiin. Etenkin ix:stä. Jossen auton vaikka saisi katseltua niin loppuisi tämä sietämätän vaikeus.
Kyllä noita 523/528 saa helposti tuohon budjettiin. Talvella ostin -97 528i 205tkm ajettuna 5500€. Pyytäähän ne näistä mitä sattuu mutta rohkeasti vaan tarjoamaan
Toki joku orkkiskuntoinen E30 varmaan pitää hintansa paremmin jos malttaa olla tuunailematta pilalle.
E30 + M-tech 2 = nam
Mun mietteitä:
Itse en maksaisi 4000 euroa mistään perus-E30:sta, ikinä Seitsemällä tonnilla alkaa saamaan jo E39 (523/528) joita ainakin minä katsoisin. Jos saat velipojan puhuttua muovimieheksi, niin hyviä 328-malleja on varmasti olemassa
Ja jos vähän venytätte budjettia, niin mä voin aina myydä tuon mun 528 iA:n (sähkönahat jne), mutta en sitten tiedä onko se ensiauton ostajalle kovin mieleinen, kun ei mikään luisupulkka ole
Itse kattelin noita S4 kans aikoinaan, mutta niin paljon luin kauhutarinoita ufojarruista sun muista käyttökustannuksista että en uskaltanut ostaa
Yleisesti ottaen, kannattaa kunnolla ajan kanssa katsella ja miettiä että mikä on paras käyttötarkoitukseen, niin hyvä tulee
Kiitos vastauksesta rizzo. Siinä tulikin aika hyvin vahvistusta omille ajatuksille. Kyllähän ne oikeasti hyväkuntoiset e30:set alkaa tänä päivänä maksamaan mutta toisaalta onhan siinä sitä jotain mitä ei välttämättä uudemmista löydy ja tuskin ne hinnat ainakaan tippumassa ovat.
Mahdollista rakentelua ajatellen tuo s2/s4 olisi varmasti aika nappivalinta. Helpottaa urakkaa huomattavasti kun siellä konepellin alla on alunperin löytynyt se suuria tunteita herättävä laite eli ahdin. Sama pätee myös celicaan. Noh ehkä sitä laittelua voi tietysti pohtia sitten kun sen aika on mutta hyvä pitää mielessä.
e36 328 olisi varmasti suht hyvä tarjonta ja olisihan se todennäköisesti se järkivalinta tähän tilanteeseen. Ikävä tosiasia kuitenkin on se että jostain kumman syystä tuo korimalli on kokenut kovan inflaation. Mutta onko e36 nyt kuinka paljon oleellisesti parempi ajettava tai tekniikaltaan parempi kuin e30?
Pahoin pelkään, että tomaatti ei ole vaihtoehto. Nämäkin taas näitä mielipidejuttuja. Itse kuitenkin sitä mieltä, että ei sekään mikään huono vaihtoehto olisi tuon e39:n jatkeena. Kyllähän sillä 528:sillakin varmasti tarvittaessa siinä kuuluisasssa sladissa mennään mutta kuitenkin suht sopusuhtaisesti ensiautoilijalle
Tuosta e30 325ix:stä voisin vielä kaipailla tietoja/kokemuksia. Tietysti muukin tähän asiaan liittyvä keskustelu on enemmän kuin tervetullutta.
Niin ja tosiaan siitä rauhassa katsomisesta... Sitä nyt on tehty suoraan sanoen melko hartaasti ja pyöritelty sekä hyöritelty. Olisi pikku hiljaa päätösten aika
Kyllä noita 523/528 saa helposti tuohon budjettiin. Talvella ostin -97 528i 205tkm ajettuna 5500€. Pyytäähän ne näistä mitä sattuu mutta rohkeasti vaan tarjoamaan
Toki joku orkkiskuntoinen E30 varmaan pitää hintansa paremmin jos malttaa olla tuunailematta pilalle.
E30 + M-tech 2 = nam
Joo pyynnit ovat kyllä aika älyttömiä. Tiedä sitten mikä se totuus on kun suoralla kaupalla haalitaan kalustoa. Liikkeiden tarjonta nyt ainakin tällä hetkellä on suht heikkoa.
Niin kyllähän se tekkikakkonen on herkku. Ei siitä mihinkään pääse
tekkiläistä vaan nykyään saa etsiä kyllä että löytää tosin onhan tuolla nettiautossa yks punainen myytävänä + 10 tonnin hintalapulla
Näinhän se on. Lienevät suht haluttua tavaraa ihan Saksassakin. Itsekin tuon bongannut + hupiauton myymät yksilöt. Karmaisevat hinnat. Tietysti jos joku sellaisen välttämättä haluaa ni pakkohan se on pulittaa mutta joku järki nyt kuitenkin.
Mahdollista rakentelua ajatellen tuo s2/s4 olisi varmasti aika nappivalinta. Helpottaa urakkaa huomattavasti kun siellä konepellin alla on alunperin löytynyt se suuria tunteita herättävä laite eli ahdin. Sama pätee myös celicaan. Noh ehkä sitä laittelua voi tietysti pohtia sitten kun sen aika on mutta hyvä pitää mielessä.
Celica on kyllä mun mielestä järkyttävä ulkonäöllisesti ja sisustan laadusta. Tosin, en ole ikinä ajanut 4wd turboa, saati istunut kyydissä, mutta kaverilta löytyy 2.0 GTi ja se on kyllä kaukana esim. E36:n laadusta kaikin puolin
e36 328 olisi varmasti suht hyvä tarjonta ja olisihan se todennäköisesti se järkivalinta tähän tilanteeseen. Ikävä tosiasia kuitenkin on se että jostain kumman syystä tuo korimalli on kokenut kovan inflaation. Mutta onko e36 nyt kuinka paljon oleellisesti parempi ajettava tai tekniikaltaan parempi kuin e30?
E36sia tulee kyllä joka nurkalla vastaan, mutta mun mielestä hyväkuntoinen sellainen on oikein hyvä valinta nuorelle miehelle. Ainakin itsellä on ainoastaan hyviä muistoja entisestä coupesta loppujenlopuksi, vaikka vikaakin välillä oli. Varmasti olisi todella hyvä ajaa jollain 195 nakeilla, mutta ainahan sieltä ne 235:t vähintään löytyy. Kaupunkiautona todella loistava! Ja vaikka mullakin oli vanhemmalla 2.5 padalla niin kulutus pysyi kympin pintaan mummomaisessa kaupunkipyörityksessä. Ei mun mielestä yhtään paha.
E30 en uskalla kommentoida, kun en ole sellaista omistanut. Mutta kaiken järjen mukaan ajettavuudessa pitäisi olla suuri ero, jos esim. vertaa E36 ja E46 niin...
Pahoin pelkään, että tomaatti ei ole vaihtoehto. Nämäkin taas näitä mielipidejuttuja. Itse kuitenkin sitä mieltä, että ei sekään mikään huono vaihtoehto olisi tuon e39:n jatkeena. Kyllähän sillä 528:sillakin varmasti tarvittaessa siinä kuuluisasssa sladissa mennään mutta kuitenkin suht sopusuhtaisesti ensiautoilijalle
Itsellä oli ennen aivan sama käsitys, mutta nyt tomaatilla ajaneena en tuota koria kyllä haluaisi manuaalina (pl. M5), on se vaan niin letkeä ja iisi ajaa. Vääntöähän tuohon vain kaipaisi lisää, mutta niinhän se menee että ainahan se mieli tekee tehokkaampaa
EDIT: lisätään vielä E36 tekniikkaan, että ainakaan mulla ei parin vuoden aikana ollut motissa MITÄÄN vikaa, ei syönyt nesteitä tai muuta vastaavaa. Alustan osia sai vaihdella ja kytkin loppuajasta, siinäpä ne isoimmat.
Mutta onko e36 nyt kuinka paljon oleellisesti parempi ajettava tai tekniikaltaan parempi kuin e30?
noh alustassa kun on kaikki kunnossa niin kesällä ajaa kummalla vaan oikeen mielellään
mitä talveen tulee niin e36 on helpompi ajettava koska e30 on vähän keulapainoinen vrt e36.
tekniikat pitäis olla kummassaki aika lujia mutta e30:ssä rassaa jokohihnan vaihto 60tkm välein ja e36:ssa on jo hieman sitä alavääntöä mitä taas vastaavasti ei ole yhtään e30:ssä.
ehkäpä tämä e36 325/328 voisi olla mielestäni parempi ensiautoksi
koska jakohihnan vaihtotarve häviää ja tässä on myös hieman vääntävämpi kone mitä e30:ssä sekä polttoaineen kulutuskin hieman pienempi
korimallina suosittelen sedania koska se mielestäni säilyttää jälleenmyyntiarvon huomattavasti paremmin kuin coupe ja on myöskin paljon käytännöllisempi kuin coupe vaikka takapenkkejä ei voikkaan kaataa mutta suksipussi pelastaa aika paljon sekä sedan on mielestäni helpompi myydä kuin coupe.
noh alustassa kun on kaikki kunnossa niin kesällä ajaa kummalla vaan oikeen mielellään
mitä talveen tulee niin e36 on helpompi ajettava koska e30 on vähän keulapainoinen vrt e36.
tekniikat pitäis olla kummassaki aika lujia mutta e30:ssä rassaa jokohihnan vaihto 60tkm välein ja e36:ssa on jo hieman sitä alavääntöä mitä taas vastaavasti ei ole yhtään e30:ssä.
ehkäpä tämä e36 325/328 voisi olla mielestäni parempi ensiautoksi
koska jakohihnan vaihtotarve häviää ja tässä on myös hieman vääntävämpi kone mitä e30:ssä sekä polttoaineen kulutuskin hieman pienempi
korimallina suosittelen sedania koska se mielestäni säilyttää jälleenmyyntiarvon huomattavasti paremmin kuin coupe ja on myöskin paljon käytännöllisempi kuin coupe vaikka takapenkkejä ei voikkaan kaataa mutta suksipussi pelastaa aika paljon sekä sedan on mielestäni helpompi myydä kuin coupe.
koiravankkuri hakusessa siis coupe, sedan tai cabriolet ei käy
ja mitä ostamiseen tulee niin jos haluaa mieluisan ja tietyillä varusteilla niin jo on perkule hankalaa kun lähes kaikista puuttuu joku varuste tai sitten on vaan liian nirso
Comment