Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuumas
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2564
    • Lapland, Finland

    Originally posted by Tonton View Post
    cäbiä tarkoitin

    meinasin joskus m-sportII helmat ostaa mutta se on menneen talven lumia
    pitääkin poistaa se tosta sigusta
    no helvetti mitään cäbiä ympärivuotiseksi käyttöautoksi ja tuolla korkeudella sillä ei ole muuta virkaa ko lumiaura

    Comment

    • jsa014
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1651
      • Turun Pallivaha

      Originally posted by Sizzla View Post
      Ei ole manuaali, mutta itse kyllä harkitsisin tarkkaan, on aika helmen oloinen peli.

      Ostaisin itse talliin pölyyntymään, muttei nyt ole ylimääräistä.

      http://www.nettiauto.com/bmw/525/3023925
      7000€ 525 E34:sta

      Kyllä E34:stä ei makseta yli 5k ellei ole joku ihan helmi 540 tai M5
      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2372
        • Tammela

        e23:sta hankkimassa

        Tarjottiin e28:iin vaihdossa e23 728i:tä . Mitä kyseisestä korimallista kannattaa tarkistaa ennen ostoa? Auto on katsastettu.
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • lepanokka
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 72
          • koti

          Terve

          Pikkuveli on hankkimassa ensiautoaan ja ilmeisesti (luonnollisesti) BMW:hen päätymässä. En nyt ole aivan varma, onko tämä topicci oikea paikka puida asiaa mutta laitetaan tähän nyt vähän spekulaatiota kuitenkin.

          Eli budjetti pyörii siinä jossain 4000-7000 euron kieppeillä. Kiikarissa on ollut ensisijaisesti hyväkuntoinen tai jopa toivottavasti erittäin hyväkuntoinen e30 325. e36 on ilmeisesti hylätty ajatuksista kokonaan. Kaikkia kyseinen korimalli ei vain viehätä, vaikka tuosta hintahaarukasta saattaisi löytyäkin hyviä muovivaihtoehtoja.

          Alunperin oli tarkoitus hankkia neliveto ihan talvea silmällä pitäen. Auto nyt kuitenkin tulee ympärivuotiseen ajoon. Listalla on vieläkin subarut, celicat ja varauksin s2/s4 2,2 litraisilla. Mitäs raati on mieltä? (noh bemariforumi mutta ainahan sitä voi koittaa)

          Tässä nyt on pohdittu tuon takavedon mielekkyyttä talvella ns. aloittelijalle. Eihän se e30 325 nyt mikään raketti ole mutta, mutta... Tämänkin takia katseet ovat kääntyneet muutamaan ix:n. Ovatko nämä nyt aivan susia ja miten on kestävyyden laita sekä nelivedon toimivuus? Ymmärrän kyllä että autot ovat yksilöitä mutta noin yleisesti ottaen voidaan varmaan antaa jokin arvio?

          Tietysti e36 328 puoltaisi jonkinlainen luistonesto ja jopa jonkinsortin wannabe ajonvakautus. e46 olisi kuitenkin se ykkösvalinta jos hinnat eivät olisi hieman ohi sektorista. e39 taas nyt muuttuu autona jonkin verran eikä vitoset ole pois suljettu ollenkaan mutta taitaa järkevän löytäminen olla suht mahdoton tehtävä tuohon budjettiin (noh nehän nyt aina venyy tiettyyn rajaan). Ainakin jos puhutaan siis vähintään 528 alkavista.

          Nyt siis vinkkejä, mielipiteitä ja tiukkaa faktaa kaivattaisiin. Etenkin ix:stä. Jossen auton vaikka saisi katseltua niin loppuisi tämä sietämätän vaikeus.

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            Originally posted by lepanokka View Post
            Tietysti e36 328 puoltaisi jonkinlainen luistonesto ja jopa jonkinsortin wannabe ajonvakautus. e46 olisi kuitenkin se ykkösvalinta jos hinnat eivät olisi hieman ohi sektorista. e39 taas nyt muuttuu autona jonkin verran eikä vitoset ole pois suljettu ollenkaan mutta taitaa järkevän löytäminen olla suht mahdoton tehtävä tuohon budjettiin (noh nehän nyt aina venyy tiettyyn rajaan). Ainakin jos puhutaan siis vähintään 528 alkavista.
            Mun mietteitä:
            Itse en maksaisi 4000 euroa mistään perus-E30:sta, ikinä Seitsemällä tonnilla alkaa saamaan jo E39 (523/528) joita ainakin minä katsoisin. Jos saat velipojan puhuttua muovimieheksi, niin hyviä 328-malleja on varmasti olemassa

            Ja jos vähän venytätte budjettia, niin mä voin aina myydä tuon mun 528 iA:n (sähkönahat jne), mutta en sitten tiedä onko se ensiauton ostajalle kovin mieleinen, kun ei mikään luisupulkka ole

            Itse kattelin noita S4 kans aikoinaan, mutta niin paljon luin kauhutarinoita ufojarruista sun muista käyttökustannuksista että en uskaltanut ostaa

            Yleisesti ottaen, kannattaa kunnolla ajan kanssa katsella ja miettiä että mikä on paras käyttötarkoitukseen, niin hyvä tulee

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Originally posted by lepanokka View Post
              Nyt siis vinkkejä, mielipiteitä ja tiukkaa faktaa kaivattaisiin. Etenkin ix:stä. Jossen auton vaikka saisi katseltua niin loppuisi tämä sietämätän vaikeus.
              Kyllä noita 523/528 saa helposti tuohon budjettiin. Talvella ostin -97 528i 205tkm ajettuna 5500€. Pyytäähän ne näistä mitä sattuu mutta rohkeasti vaan tarjoamaan

              Toki joku orkkiskuntoinen E30 varmaan pitää hintansa paremmin jos malttaa olla tuunailematta pilalle.
              E30 + M-tech 2 = nam
              Last edited by _nixu_; 17-06-2010, 09:58.
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • lepanokka
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 72
                • koti

                Originally posted by rizzo View Post
                Mun mietteitä:
                Itse en maksaisi 4000 euroa mistään perus-E30:sta, ikinä Seitsemällä tonnilla alkaa saamaan jo E39 (523/528) joita ainakin minä katsoisin. Jos saat velipojan puhuttua muovimieheksi, niin hyviä 328-malleja on varmasti olemassa

                Ja jos vähän venytätte budjettia, niin mä voin aina myydä tuon mun 528 iA:n (sähkönahat jne), mutta en sitten tiedä onko se ensiauton ostajalle kovin mieleinen, kun ei mikään luisupulkka ole

                Itse kattelin noita S4 kans aikoinaan, mutta niin paljon luin kauhutarinoita ufojarruista sun muista käyttökustannuksista että en uskaltanut ostaa

                Yleisesti ottaen, kannattaa kunnolla ajan kanssa katsella ja miettiä että mikä on paras käyttötarkoitukseen, niin hyvä tulee
                Kiitos vastauksesta rizzo. Siinä tulikin aika hyvin vahvistusta omille ajatuksille. Kyllähän ne oikeasti hyväkuntoiset e30:set alkaa tänä päivänä maksamaan mutta toisaalta onhan siinä sitä jotain mitä ei välttämättä uudemmista löydy ja tuskin ne hinnat ainakaan tippumassa ovat.

                Mahdollista rakentelua ajatellen tuo s2/s4 olisi varmasti aika nappivalinta. Helpottaa urakkaa huomattavasti kun siellä konepellin alla on alunperin löytynyt se suuria tunteita herättävä laite eli ahdin. Sama pätee myös celicaan. Noh ehkä sitä laittelua voi tietysti pohtia sitten kun sen aika on mutta hyvä pitää mielessä.

                e36 328 olisi varmasti suht hyvä tarjonta ja olisihan se todennäköisesti se järkivalinta tähän tilanteeseen. Ikävä tosiasia kuitenkin on se että jostain kumman syystä tuo korimalli on kokenut kovan inflaation. Mutta onko e36 nyt kuinka paljon oleellisesti parempi ajettava tai tekniikaltaan parempi kuin e30?

                Pahoin pelkään, että tomaatti ei ole vaihtoehto. Nämäkin taas näitä mielipidejuttuja. Itse kuitenkin sitä mieltä, että ei sekään mikään huono vaihtoehto olisi tuon e39:n jatkeena. Kyllähän sillä 528:sillakin varmasti tarvittaessa siinä kuuluisasssa sladissa mennään mutta kuitenkin suht sopusuhtaisesti ensiautoilijalle

                Tuosta e30 325ix:stä voisin vielä kaipailla tietoja/kokemuksia. Tietysti muukin tähän asiaan liittyvä keskustelu on enemmän kuin tervetullutta.

                Niin ja tosiaan siitä rauhassa katsomisesta... Sitä nyt on tehty suoraan sanoen melko hartaasti ja pyöritelty sekä hyöritelty. Olisi pikku hiljaa päätösten aika

                Originally posted by _nixu_ View Post
                Kyllä noita 523/528 saa helposti tuohon budjettiin. Talvella ostin -97 528i 205tkm ajettuna 5500€. Pyytäähän ne näistä mitä sattuu mutta rohkeasti vaan tarjoamaan

                Toki joku orkkiskuntoinen E30 varmaan pitää hintansa paremmin jos malttaa olla tuunailematta pilalle.
                E30 + M-tech 2 = nam
                Joo pyynnit ovat kyllä aika älyttömiä. Tiedä sitten mikä se totuus on kun suoralla kaupalla haalitaan kalustoa. Liikkeiden tarjonta nyt ainakin tällä hetkellä on suht heikkoa.

                Niin kyllähän se tekkikakkonen on herkku. Ei siitä mihinkään pääse
                Last edited by lepanokka; 17-06-2010, 10:29.

                Comment

                • janikoo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 1263
                  • Lahti

                  tekkiläistä vaan nykyään saa etsiä kyllä että löytää tosin onhan tuolla nettiautossa yks punainen myytävänä + 10 tonnin hintalapulla
                  BIGBROTHER kommentti team

                  Comment

                  • lepanokka
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 72
                    • koti

                    Originally posted by janikoo View Post
                    tekkiläistä vaan nykyään saa etsiä kyllä että löytää tosin onhan tuolla nettiautossa yks punainen myytävänä + 10 tonnin hintalapulla
                    Näinhän se on. Lienevät suht haluttua tavaraa ihan Saksassakin. Itsekin tuon bongannut + hupiauton myymät yksilöt. Karmaisevat hinnat. Tietysti jos joku sellaisen välttämättä haluaa ni pakkohan se on pulittaa mutta joku järki nyt kuitenkin.

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Originally posted by lepanokka View Post
                      Mahdollista rakentelua ajatellen tuo s2/s4 olisi varmasti aika nappivalinta. Helpottaa urakkaa huomattavasti kun siellä konepellin alla on alunperin löytynyt se suuria tunteita herättävä laite eli ahdin. Sama pätee myös celicaan. Noh ehkä sitä laittelua voi tietysti pohtia sitten kun sen aika on mutta hyvä pitää mielessä.
                      Celica on kyllä mun mielestä järkyttävä ulkonäöllisesti ja sisustan laadusta. Tosin, en ole ikinä ajanut 4wd turboa, saati istunut kyydissä, mutta kaverilta löytyy 2.0 GTi ja se on kyllä kaukana esim. E36:n laadusta kaikin puolin


                      e36 328 olisi varmasti suht hyvä tarjonta ja olisihan se todennäköisesti se järkivalinta tähän tilanteeseen. Ikävä tosiasia kuitenkin on se että jostain kumman syystä tuo korimalli on kokenut kovan inflaation. Mutta onko e36 nyt kuinka paljon oleellisesti parempi ajettava tai tekniikaltaan parempi kuin e30?
                      E36sia tulee kyllä joka nurkalla vastaan, mutta mun mielestä hyväkuntoinen sellainen on oikein hyvä valinta nuorelle miehelle. Ainakin itsellä on ainoastaan hyviä muistoja entisestä coupesta loppujenlopuksi, vaikka vikaakin välillä oli. Varmasti olisi todella hyvä ajaa jollain 195 nakeilla, mutta ainahan sieltä ne 235:t vähintään löytyy. Kaupunkiautona todella loistava! Ja vaikka mullakin oli vanhemmalla 2.5 padalla niin kulutus pysyi kympin pintaan mummomaisessa kaupunkipyörityksessä. Ei mun mielestä yhtään paha.

                      E30 en uskalla kommentoida, kun en ole sellaista omistanut. Mutta kaiken järjen mukaan ajettavuudessa pitäisi olla suuri ero, jos esim. vertaa E36 ja E46 niin...

                      Pahoin pelkään, että tomaatti ei ole vaihtoehto. Nämäkin taas näitä mielipidejuttuja. Itse kuitenkin sitä mieltä, että ei sekään mikään huono vaihtoehto olisi tuon e39:n jatkeena. Kyllähän sillä 528:sillakin varmasti tarvittaessa siinä kuuluisasssa sladissa mennään mutta kuitenkin suht sopusuhtaisesti ensiautoilijalle
                      Itsellä oli ennen aivan sama käsitys, mutta nyt tomaatilla ajaneena en tuota koria kyllä haluaisi manuaalina (pl. M5), on se vaan niin letkeä ja iisi ajaa. Vääntöähän tuohon vain kaipaisi lisää, mutta niinhän se menee että ainahan se mieli tekee tehokkaampaa

                      EDIT: lisätään vielä E36 tekniikkaan, että ainakaan mulla ei parin vuoden aikana ollut motissa MITÄÄN vikaa, ei syönyt nesteitä tai muuta vastaavaa. Alustan osia sai vaihdella ja kytkin loppuajasta, siinäpä ne isoimmat.
                      Last edited by rizzo; 17-06-2010, 11:07.

                      Comment

                      • hawe
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 628
                        • Pornainen

                        Originally posted by lepanokka View Post
                        Mutta onko e36 nyt kuinka paljon oleellisesti parempi ajettava tai tekniikaltaan parempi kuin e30?
                        noh alustassa kun on kaikki kunnossa niin kesällä ajaa kummalla vaan oikeen mielellään
                        mitä talveen tulee niin e36 on helpompi ajettava koska e30 on vähän keulapainoinen vrt e36.

                        tekniikat pitäis olla kummassaki aika lujia mutta e30:ssä rassaa jokohihnan vaihto 60tkm välein ja e36:ssa on jo hieman sitä alavääntöä mitä taas vastaavasti ei ole yhtään e30:ssä.

                        ehkäpä tämä e36 325/328 voisi olla mielestäni parempi ensiautoksi
                        koska jakohihnan vaihtotarve häviää ja tässä on myös hieman vääntävämpi kone mitä e30:ssä sekä polttoaineen kulutuskin hieman pienempi

                        korimallina suosittelen sedania koska se mielestäni säilyttää jälleenmyyntiarvon huomattavasti paremmin kuin coupe ja on myöskin paljon käytännöllisempi kuin coupe vaikka takapenkkejä ei voikkaan kaataa mutta suksipussi pelastaa aika paljon sekä sedan on mielestäni helpompi myydä kuin coupe.

                        Comment

                        • lepanokka
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 72
                          • koti

                          Jees. Siinähän sitä tulikin jo paljon hyviä pointteja. Ehkä se bemarin ostamisen sietämätön vaikeus joskus selätetään

                          Comment

                          • Pande
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1324
                            • Helsinki

                            Kyllä se ostaminen on helppoo, mut myyminen ei aina.

                            Tänään soitti ostaja ja tuli katsoo setelitukun kanssa ja kaupat tehtiin.. oli helppoa myyjälle ja oli helppoa ostajalle.
                            Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                            330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                            sigpic

                            Comment

                            • janikoo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 1263
                              • Lahti

                              Originally posted by hawe View Post
                              noh alustassa kun on kaikki kunnossa niin kesällä ajaa kummalla vaan oikeen mielellään
                              mitä talveen tulee niin e36 on helpompi ajettava koska e30 on vähän keulapainoinen vrt e36.

                              tekniikat pitäis olla kummassaki aika lujia mutta e30:ssä rassaa jokohihnan vaihto 60tkm välein ja e36:ssa on jo hieman sitä alavääntöä mitä taas vastaavasti ei ole yhtään e30:ssä.

                              ehkäpä tämä e36 325/328 voisi olla mielestäni parempi ensiautoksi
                              koska jakohihnan vaihtotarve häviää ja tässä on myös hieman vääntävämpi kone mitä e30:ssä sekä polttoaineen kulutuskin hieman pienempi

                              korimallina suosittelen sedania koska se mielestäni säilyttää jälleenmyyntiarvon huomattavasti paremmin kuin coupe ja on myöskin paljon käytännöllisempi kuin coupe vaikka takapenkkejä ei voikkaan kaataa mutta suksipussi pelastaa aika paljon sekä sedan on mielestäni helpompi myydä kuin coupe.
                              haet vaan meikältä coupen pois
                              BIGBROTHER kommentti team

                              Comment

                              • hawe
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 628
                                • Pornainen

                                Originally posted by janikoo View Post
                                haet vaan meikältä coupen pois
                                koiravankkuri hakusessa siis coupe, sedan tai cabriolet ei käy

                                ja mitä ostamiseen tulee niin jos haluaa mieluisan ja tietyillä varusteilla niin jo on perkule hankalaa kun lähes kaikista puuttuu joku varuste tai sitten on vaan liian nirso

                                minneppä Pande sai toukan hävitettyä:think

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎