Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16454
    • Leppävirta

    #706
    Originally posted by Discohai View Post
    Luulin että mikään ei ole helpompaa kuin ostaa e36 coupe(325/328) m-sporttina(emännälle). Mutta kun ei niin ei. On turkkipeltilook-lattiamattoja, tuning-ratteja, maalattuja sisutan pisteosia, kaameita tuningumpioita, ilmaottoreikiä. yms yms. Tuntuu että alle 7 000€:n ei saa sellaista e36 m-sport:ia jota ei joutuisi ensimmäiseksi entisöimään koko talvea että sillä kehtaisi liikkua...
    Minäkin ihan varauksella tuon omani haalin(tosin sedan), ja töitä piti tehdä mutta onneksi niin helppoja muutoksia. Ja nyt olen suht tyytyväinen ja auto valmiina normikäyttöön. Kun sillä ilkii ajella.

    Originally posted by Zeta View Post
    Jos perse kestää niin siirry suoraan E46 323i/328i. Niitäkin saa, kilsoista ja varusteista riippuen, jo tuohon 7000-9000e. :think
    Se on maku mikä kelläkin on eri. Mutta minäkin E46:n kokeneena en osaisi kehua mitenkään. Piti itselle vaihtaa vanhempi auto. Se vaan oli yksinkertaisesti ihan täysin sitä mitä en halunnut.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E32 Diamantscwharz 750iL '94

    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Discohai
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 1726
      • 02

      #707
      Originally posted by Zeta View Post
      Jos perse kestää niin siirry suoraan E46 323i/328i. Niitäkin saa, kilsoista ja varusteista riippuen, jo tuohon 7000-9000e. :think
      Juu tämä vaihtoehto onkin jo harkinnassa...

      Originally posted by Haju69 View Post
      Minäkin ihan varauksella tuon omani haalin(tosin sedan), ja töitä piti tehdä mutta onneksi niin helppoja muutoksia. Ja nyt olen suht tyytyväinen ja auto valmiina normikäyttöön. Kun sillä ilkii ajella.
      Kyllä oikeasti hyväkuntoinen m-sport sedankin kävisi... Mutta ei tosiaan millään 8000 eurolla...
      E30 V8 M-Technic II
      Myydään uusia bmw-varaosia
      Täällä,

      täällä
      ja täällä
      Puretaan:E32 735ia
      Puretaan:E34 525ia
      Puretaan:E34 535ia
      Puretaan:2kpl E30
      Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

      Comment

      • -Jarmo-
        Newbiemmer
        • Sep 2007
        • 13
        • Oulu

        #708
        Valinnan vaikeus (autonvaihtomietteitä)

        Operaatio autonvaihto on saanut sysäyksen eteenpäin, kun kokeilen kolmea eri autoa viikon aikana. Tätä ennen tuli tietysti luettua tältä foorumilta mahdoton määrä eri malleja (E90/91, E60/61 ja E39) koskevia juttuja.

        Ensimmäisenä kokeiltavaksi lähti vm. -06 E91 320d manuaalivaihteilla ja M-sport -paketilla. Aivan loistava auto ajaa pientä uraherkkyyttä lukuunottamatta! Sporttipenkeillä oli ilo istua ja paksu ratti sopi hyvin käteen. Tilat olivat muutenkin omaan käyttööni täysin riittävät. Kulkua piisasi aivan tarpeeksi ja kulutuskin oli ajotietokoneen mukaan alhainen. Melua oli ehkä hieman odotettua enemmän ja alusta saattoi olla turhankin tiukka omaan makuuni. Mieleen jäi erityisesti jämäkkyys joka suhteessa, nitinöitä tai ylimääräisiä ääniä ei kuulunut.

        Seuraavana tarttui käteen vm. -04 E61 530da:n avaimet. Kuutosdieselin käynti kuulosti omaan korvaani varsin miellyttävältä normaaliajossa. Tämä oli leppoisampi ajella maantiellä kuin 3-sarjalainen, melutasokin oli alhainen. Kulutukseen kiinnitin huomiota, kun siitä on tälläkin palstalla ollut juttua. Kylmällä koneella hetkellisen kulutuksen viisari pyöri 10 hujakoilla, mutta laski maantiellä koneen lämmettyä 6-7 nurkille. Koeajon alussa nollasin kulutusmittarin, joka reissun päätyttyä näytti 7,1 litraa/100km. Keskinopeutta en kylläkään katsonut, mutta pikkupyörittelyn jälkeen maantietä 60-100 rajoituksilla mentiin. Automaatti toimi hyvin, koska siinä ei mikään kiinnittänyt huomiota. Edessä viihtyi erinomaisesti, sedanmalli riittäisi itselleni tilojen puolesta. Positiiviset fiilikset jäi, kuten edellisestäkin autosta.

        Kolmantena sattui käteen vähän yllättäen "mustana hevosena" E39 530ia vuosituhannen alusta. Auto oli kohtuullisen hyvin varusteltu ja erittäin siistissä kunnossa. Ensimmäistä kertaa ajoin tämän korimallin autolla ja yleensäkin 6 sylinteristä bensabemaria. Ja kylläpä kävi kone nätisti läpi kierrosalueen! Automaatti vaihtoi siististi ja maisema vaihtui äänettömästi. Auto liikkui jotenkin ilmavasti ja kevyen tuntoisesti. Koeajon kulutukseksi ajotietokone näytti vajaa 9 litraa/100km. Upea auto!



        Nykyiseen autooni verrattuna (T****a) kaikki olivat parempia ajaa. 38 000 kilometrin vuosittaisella ajosuoritteella (90% maantietä) polttoainekuluilla on jotain merkitystä, joten siinä mielessä 320d tai 325d voisi olla hyvä vaihtoehto. Litra tai pari sinne tänne ei maata kaada, joten 5-sarjan dieselistä voisi saada maantieajoon paremman kaverin. Ehkä E60 520dA tai 525dA? Mietityttämään kuitenkin jäi tuo E39. Hinta on 10k euroa kahta muuta halvempi, mutta silti olemus on siisti ja laadukas. Toki ikä näkyy joissain kohdin, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Kulutus on korkeahko, mutta muut korjaukset saattaisivat ehkä jäädä vähemmälle dieseliin verrattuna.


        Yhteenvetona voisi todeta, että vaikeaa on auton valinta.
        E91 320dA

        Comment

        • Vilikki
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 6309
          • Raahe

          #709
          Bensa auton miestä Vi***aa joka kerta kun käy tankilla, dieseli auton omistajaa vain 4 kertaa vuodessa...? Lienekkö vanha viidakon viisaus enään pitää paikkansa?
          BMW e36 316i Turbo Compact

          Comment

          • Heksula
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 2285
            • Porvoo

            #710
            Paljonko noilla esimerkeillä oli kilometrejä takana? Tuollaisella kilometrimäärällä kannattaa ottaa mahdollisimman vähän ajettu jos autoa on tarkoitus pitää vaikka 5 vuotta. Jos nyt ostat reilun satkun ajetun auton on siinä mittarissa 5 vuoden päästä pitkälti yli 300tkm kun taas vaikka vajaa 50tkm ajettu ei ole "kuin" 250tkm ajettu. Olettaisin että pienimmillä kuluilla pääset tuon E91 kanssa, nuo kaksi muuta on selkeästi jo vanhoja autoja.
            2020 G20 320i xdrive

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8284
              • Järvikylä (Nakkila)

              #711
              Originally posted by Vilikki View Post
              Bensa auton miestä Vi***aa joka kerta kun käy tankilla, dieseli auton omistajaa vain 4 kertaa vuodessa...? Lienekkö vanha viidakon viisaus enään pitää paikkansa?
              kuuleman mukaan diesel autoilijaa vituttaa vuodenvaihteen jälkeen myös tankatessa.. polttoaineiden hinnat nousussa ja suurin prosentuaalinen nousu tulossa dieselin hintaan :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Vilikki
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 6309
                • Raahe

                #712
                Originally posted by peto2 View Post
                kuuleman mukaan diesel autoilijaa vituttaa vuodenvaihteen jälkeen myös tankatessa.. polttoaineiden hinnat nousussa ja suurin prosentuaalinen nousu tulossa dieselin hintaan :think
                Onneksi kulutus pysyy samana
                BMW e36 316i Turbo Compact

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  #713
                  Originally posted by peto2 View Post
                  kuuleman mukaan diesel autoilijaa vituttaa vuodenvaihteen jälkeen myös tankatessa.. polttoaineiden hinnat nousussa ja suurin prosentuaalinen nousu tulossa dieselin hintaan :think
                  Ymmärtääkseni vasta vuoden 2012 alusta lähtien....? Vai olenko nyt aivan väärässä? Niin siis tuo dieselin hinnankorotus olisi tulossa. Tosin "dieselvero" pitäisi laskea n. 20%.

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8284
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #714
                    Originally posted by -Markus- View Post
                    Ymmärtääkseni vasta vuoden 2012 alusta lähtien....? Vai olenko nyt aivan väärässä? Niin siis tuo dieselin hinnankorotus olisi tulossa. Tosin "dieselvero" pitäisi laskea n. 20%.
                    dieselvero eli käyttövoimavero ei ole mihinkään laskemassa vaan sekin nousee.. tai näin olen antanut itseni ymmärtää :think

                    E: korjatkoon joku joka oikeasti tietää..
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Snow Dog
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 185
                      • Raisio

                      #715
                      Originally posted by peto2 View Post
                      dieselvero eli käyttövoimavero ei ole mihinkään laskemassa vaan sekin nousee.. tai näin olen antanut itseni ymmärtää :think

                      E: korjatkoon joku joka oikeasti tietää..
                      kyllä se dieselvero on laskemassa:


                      "Dieselöljylle vuoden 2012 alusta ehdotettu 8 sentin suuruinen veronkorotus otettaisiin huomioon alentamalla henkilö- ja kuorma-autojen käyttövoimaveroa."
                      F01 740d -11
                      F11 530d -13
                      E93 325 -07
                      ex: E38 730d -00
                      ex: E39 523AT -97
                      ex: E39 530dAT -00

                      Comment

                      • -Jarmo-
                        Newbiemmer
                        • Sep 2007
                        • 13
                        • Oulu

                        #716
                        Originally posted by Heksula View Post
                        Paljonko noilla esimerkeillä oli kilometrejä takana? Tuollaisella kilometrimäärällä kannattaa ottaa mahdollisimman vähän ajettu jos autoa on tarkoitus pitää vaikka 5 vuotta. Jos nyt ostat reilun satkun ajetun auton on siinä mittarissa 5 vuoden päästä pitkälti yli 300tkm kun taas vaikka vajaa 50tkm ajettu ei ole "kuin" 250tkm ajettu. Olettaisin että pienimmillä kuluilla pääset tuon E91 kanssa, nuo kaksi muuta on selkeästi jo vanhoja autoja.
                        Kaikilla oli takana noin 160 tkm. Mikään noista koeajamistani yksilöistä tuskin tulee omassa pihassa seisomaan. Lähinnä koetin selvittää sitä, mikä malli parhaiten sopisi itselle. Vähän ajettu olisi tietysti kiva, mutta alle 25k euron hintakatto rajaa vaihtoehtoja kiitettävästi. 1-sarjalaista saisi tuohon hintaan 50tkm ajettuna. Pitäisi käydä tuotakin mallia kokeilemassa, sillä takapenkille ei juuri ole käyttöä.
                        E91 320dA

                        Comment

                        • GameOver
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3030
                          • Sjundeå

                          #717
                          Ei päästy sitten ostamaan X5:sta isukille. Nettiautossa oli mielenkiintoisen oloinen 4.6is -yksilö komeilla varusteilla ja suomi-huoltohistorialla.

                          Sähköpostilla kyselin vaihtokauppaa nykyseen Saabiin ja vastauskin tuli sähköpostiin asialliselta kuulostavan välirahatarjouksen kanssa.

                          Seuraavana päivänä kokeilin soitella tälle myyjälle kysyäkseni rekisterinumeroa ja kysyäkseni muutamasta varustelistan epäkohdasta (kuvat ja teksti ei täsmänneet) jne. Puhelin kiinni.

                          Sähköpostiin en saanut koskaan vastauksia muutamiin tarkentaviin kysymyksiini.

                          Täsmennettäköön, että autoa mainostettiin suomiautona, eli kyseessä ei luultavasti ollut mikään höpöhöpö-ilmoitus.

                          Ihmetyttää vaan kun ensin myydään, mutta sitten ei myydäkään. Lexus nyt sitten miellytti siinä määrin, että päätyi sellaiseen. Vielä kun myyjä oli halukas myymään auton. Loppu hyvin, kaikki hyvin
                          -25 Toyota Proace City Verso
                          -23 Nissan Leaf

                          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                          Comment

                          • MYM5
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1140
                            • Joensuu

                            #718
                            Originally posted by GameOver View Post
                            Ei päästy sitten ostamaan X5:sta isukille. Nettiautossa oli mielenkiintoisen oloinen 4.6is -yksilö komeilla varusteilla ja suomi-huoltohistorialla.

                            Sähköpostilla kyselin vaihtokauppaa nykyseen Saabiin ja vastauskin tuli sähköpostiin asialliselta kuulostavan välirahatarjouksen kanssa.

                            Seuraavana päivänä kokeilin soitella tälle myyjälle kysyäkseni rekisterinumeroa ja kysyäkseni muutamasta varustelistan epäkohdasta (kuvat ja teksti ei täsmänneet) jne. Puhelin kiinni.

                            Sähköpostiin en saanut koskaan vastauksia muutamiin tarkentaviin kysymyksiini.

                            Täsmennettäköön, että autoa mainostettiin suomiautona, eli kyseessä ei luultavasti ollut mikään höpöhöpö-ilmoitus.

                            Ihmetyttää vaan kun ensin myydään, mutta sitten ei myydäkään. Lexus nyt sitten miellytti siinä määrin, että päätyi sellaiseen. Vielä kun myyjä oli halukas myymään auton. Loppu hyvin, kaikki hyvin
                            Oliko kenties kysessä sininen 4.6is keski-suomesta. Jos sama auto, niin itse sain myyjän kiinni. Tarjoukseni oli kuitenkin hänelle riittämätön.
                            Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

                            Comment

                            • GameOver
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3030
                              • Sjundeå

                              #719
                              Originally posted by MYM5 View Post
                              Oliko kenties kysessä sininen 4.6is keski-suomesta. Jos sama auto, niin itse sain myyjän kiinni. Tarjoukseni oli kuitenkin hänelle riittämätön.
                              Ei ollu kyseinen yksilö. Tämä oli musta 4.6is pk-seudulta.
                              -25 Toyota Proace City Verso
                              -23 Nissan Leaf

                              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11738
                                • Kouvola

                                #720
                                Empä olisi uskonut kirjoittavan tähän topicciin ihan asiasta. Kovin tuntuu olevan nihkeätä löytää edes kohtuu asiallinen bemari talviautoksi. Nettiautoa hinkattu päivittäin ristiin rastiin ja muuta oikein löydy kuin jotain happaman näköisiä yksilöitä, tekniikan/korinvaihtoja ja lopuista vedetty sitte korkean tunnearvon saattelemana pyyntihinta ihan överiksi! Jaksa mistään naapurimaastakaan lähteä hakemaan muutaman tonnin käyttökinneriä talveksi vaikka siellä on sentään hinnat kohdillaan niissä harvoissa yksilöissä, mitä ei ole vielä paalattu.

                                Comment

                                Working...
                                X