Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Throttle
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 793
    • -

    #1231
    Virosta halvemmalla?

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #1232
      Originally posted by Haju69 View Post
      Ei pudjetti riitä E39 Touring. Ja saksan tarjontaa kattelin yks päivä niin kalliita on E34 touringit siellä.
      Ei kai hyvät halpoja ole. Mikäs budjetti on, 5-6ke? Just joulunaikaan oli myynnissä 523ia, aut.ilmast, cruise, vetokoukku, tuplalasit 4600e.

      Comment

      • Terno

        #1233
        Originally posted by keeke View Post
        Saisin ilmaiseksi e30 320 touringin.Ongelma on että kyseinen kaveri ei oo ottanut auton omalle nimelle.Hän osti sen joku 3 vuotta sitten ja seissyt viimeisen vuoden.Kilvet vielä paikallaan,veroja maksamatta joku 300€.voinko ottaa sen osiksi vai tuleeko kilpien palauttamisesta/korin paalaamisessa ongelmia.
        valkoinen touring? avo-xxx tunnuksellla?

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7035
          • Uusikaupunki

          #1234
          Originally posted by teropa View Post
          Oisko ihan vähän helmeä, jos jostain löytyis isolohko E34, suoraan ekalta "papalta" ja alle satku ajettuna .

          Tero
          Pari vuotta sitten kuolasin mobilesta 90-luvun alun E34:ää. Oli ollut pikkukaupungin palopäällikön autona, ja oli siirretty muutaman vuoden palveluksen jälkeen palomuseoon rekvisiitaksi. Siinä se olla möllötti myynnissä naurettavan halpaan hintaan (toki E34:ksi kallis) alle satkun ajettuna ja täysin uudenveroisena Myyntikuvatkin oli sieltä museosta.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16454
            • Leppävirta

            #1235
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Ei kai hyvät halpoja ole. Mikäs budjetti on, 5-6ke? Just joulunaikaan oli myynnissä 523ia, aut.ilmast, cruise, vetokoukku, tuplalasit 4600e.
            Toistaiseksi ~ max 4000,- pudjetilla, mielellään allekin. Jos ei löydy mitään niin toivon mukaan keväämmällä pudjettiin ois varaa panostaa.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #1236
              Originally posted by Haju69 View Post
              Ei pudjetti riitä E39 Touring. Ja saksan tarjontaa kattelin yks päivä niin kalliita on E34 touringit siellä.
              Tai sitten ostat vaikka tämän

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16454
                • Leppävirta

                #1237
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Tai sitten ostat vaikka tämän
                Edelleenkin vielä haikailen 5 -sarjalaisia tuohon touringin virkaan Mutta kiitos kuitenkin. Jos mieli muuttuu niin nykäsen hihasta
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14594
                  • Oulu

                  #1238
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Tai sitten ostat vaikka tämän
                  Ei taida olla tuolla mitää tekemistä E34 Touringin kans...
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #1239
                    Originally posted by zener View Post
                    Ei taida olla tuolla mitää tekemistä E34 Touringin kans...
                    Bmw, touring, E3... Paljonkin yhteistä

                    Comment

                    • öpel
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 253
                      • ??????

                      #1240
                      Täysin allekirjoitan bemun ostamisen vaikeuden. Pitkään olin katsonut näitä E39:jä, mutta vaikka tarjontaa on, niin aina tuli asioita ilmi, jotka pysäyttivät ostohaaveet kuin seinään.

                      Noh, tietenkin asiaan vaikuttaa omat vaatimukset auton suhteen. Esimerkiksi minulle tärkein kriteeri oli auton kunto, kilsat ja hyvä historia. Jos ostaa pommin, niin remppaan menee helposti se väliraha jolla olisi heti ostanut paremman. En hirveästi perusta lisävarusteista, jos autossa on ilmastointi niin ihan hyvin menisi vaikka veivattavilla ikkunoilla

                      Noh, nettiautoa selaillessa tuli niitä hyvänoloisia kiesejä tutkittua, järestään kun tarkisti autojen tietoja ja historiaa yksityiskohtaisemmin, niin:
                      - kiertopalkinto, useita omistajia, jotkut vain kuukauden suhteita
                      - tuontiauto, eli ilmoitetut kilsat ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä
                      - välillä pois rekisteristä
                      - kaikki verot maksamatta
                      - pitkä lista korjauskehotuksia
                      - myyjä tunnettu huijari
                      - jne...

                      jotkut autot päätyi ihan koeajoon, jossa paljastui herraties mitä kolinoita ja ravistusta :(

                      Viimein löytyi 523i, suomiauto, luotettava pieni mittarilukema, selvästi hyvin pidetty, ei yhtään lommoa missään, ei vikaa, kori täysin ruosteeton, huoltohistoria, 2 omistajaa, edellinen vanhempi herrasmies, ei tuuninkia, ei ole ollut mikään teinirassi.
                      BMW 523i E39 MY1999

                      Comment

                      • Pande
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1324
                        • Helsinki

                        #1241
                        Originally posted by öpel View Post
                        Täysin allekirjoitan bemun ostamisen vaikeuden. Pitkään olin katsonut näitä E39:jä, mutta vaikka tarjontaa on, niin aina tuli asioita ilmi, jotka pysäyttivät ostohaaveet kuin seinään.

                        Noh, tietenkin asiaan vaikuttaa omat vaatimukset auton suhteen. Esimerkiksi minulle tärkein kriteeri oli auton kunto, kilsat ja hyvä historia. Jos ostaa pommin, niin remppaan menee helposti se väliraha jolla olisi heti ostanut paremman. En hirveästi perusta lisävarusteista, jos autossa on ilmastointi niin ihan hyvin menisi vaikka veivattavilla ikkunoilla

                        Noh, nettiautoa selaillessa tuli niitä hyvänoloisia kiesejä tutkittua, järestään kun tarkisti autojen tietoja ja historiaa yksityiskohtaisemmin, niin:
                        - kiertopalkinto, useita omistajia, jotkut vain kuukauden suhteita
                        - tuontiauto, eli ilmoitetut kilsat ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä
                        - välillä pois rekisteristä
                        - kaikki verot maksamatta
                        - pitkä lista korjauskehotuksia
                        - myyjä tunnettu huijari
                        - jne...

                        jotkut autot päätyi ihan koeajoon, jossa paljastui herraties mitä kolinoita ja ravistusta :(

                        Viimein löytyi 523i, suomiauto, luotettava pieni mittarilukema, selvästi hyvin pidetty, ei yhtään lommoa missään, ei vikaa, kori täysin ruosteeton, huoltohistoria, 2 omistajaa, edellinen vanhempi herrasmies, ei tuuninkia, ei ole ollut mikään teinirassi.

                        Nyt sitä foliohattua vähän raolle. Se että on tuontiauto ei tarkoita että mittaria olisi ruuvattu. Toki pitää kriittisesti suhtautua! Sitä mittariruuvausta harrastetaan myös suomiautoissa.

                        Auto on helppo ostaa kuhan ei yritä saada jotain 20ke autoa 10ke:lla.

                        Ellei sitten oikeasti jotain harvinaista etsi. Mutta ns. perus bemarit ei niitä ole.
                        Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                        330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                        sigpic

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #1242
                          Originally posted by öpel View Post
                          - tuontiauto, eli ilmoitetut kilsat ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä
                          Yhtälailla, jossei enemmän niitä suomi-autoja ruuvataa. On pari kertaa tullut vastaan nettiautossa myytävänä lähipiirin entisiä autoja uusilla mittarilukemilla.

                          Comment

                          • öpel
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 253
                            • ??????

                            #1243
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Yhtälailla, jossei enemmän niitä suomi-autoja ruuvataa. On pari kertaa tullut vastaan nettiautossa myytävänä lähipiirin entisiä autoja uusilla mittarilukemilla.
                            En menisi väittämään, että suomiautoja samassa mittakaavassa ruuvataan, ainakaan niitä paremmin huollettuja. Koska E39 on kuitenkin jo vanha malli, joka Saksassa kiinnostaa lähinnä enää afrikkalaisia, mustalaisia ja suomalaisia. Tuotanto loppui ennekuin mittariruuvaaminen saksassa kriminalisoitiin loppuvuonna 2005, mutta eivät ne sakut kuulemma nopeasti tuota oppineet. Eli kun ajattelee, että auto on viettänyt elämänsä ekat 10 vuotta tuolla ruuvaamisen luvatussa maassa, niin siihen ei voi luottaa yhtään.

                            On tehty arvioita että 80% saksassa nyt myytävistä autoista on ruuvattu. Jos tuo on keskiarvo, niin voisi kuvitella, että muutaman vuoden ikäiset pikkuautot on luotettavilla kilsoilla ja nämä isot, yli 10 vuotta vanhat mersut ja bemarit 99.9% ruuvattuja
                            BMW 523i E39 MY1999

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              #1244
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Yhtälailla, jossei enemmän niitä suomi-autoja ruuvataa. On pari kertaa tullut vastaan nettiautossa myytävänä lähipiirin entisiä autoja uusilla mittarilukemilla.
                              Nämä saa joissakin tapauksissa selville esimerkiksi katsastuskonttorille soittamalla ja kysymällä auton katsastushistoriaa. Jos auto on käynyt jossakin vaiheessa esim. A-katsastuksessa, niin siellä ovat lukemat ylhäällä.

                              Kerran selvisi tällainenkin tapaus, kun olin autoa ostamassa. Myyjä luonnollisesti esitti tietämätöntä. Noissa tapauksissa kannattaa tehdä myyjälle selväksi, että hän myy väärillä kilometreillä olevaa autoa. Nimittäin jos tämä auto menee joskus kaupaksi, yhä edelleen niillä väärillä kilometreillä, niin se on petos ja kaupanpurkuun oikeuttava asia myös yksityisten välisessä kaupassa. Itse ainakin haluaisin kuulla moisesta tapauksesta, mikäli olisin ostanut vaikka jonkun foorumilaisen ex auton, missä yhtäkkiä on mittarista kadonnut kilometrejä.

                              Comment

                              • JiiP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 1734
                                • Tampere

                                #1245
                                Jees. Kyllä vähintään tätä topikkia selaamalla menee usko suomalaiseen rehellisyyteen. Eli noita metrien häipymisiä tuntuu sattuvan.
                                Official member of BTCF-Sauna Team
                                E46 316i -03
                                Ex:
                                E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                                Comment

                                Working...
                                X