En menisi väittämään, että suomiautoja samassa mittakaavassa ruuvataan, ainakaan niitä paremmin huollettuja. Koska E39 on kuitenkin jo vanha malli, joka Saksassa kiinnostaa lähinnä enää afrikkalaisia, mustalaisia ja suomalaisia. Tuotanto loppui ennekuin mittariruuvaaminen saksassa kriminalisoitiin loppuvuonna 2005, mutta eivät ne sakut kuulemma nopeasti tuota oppineet. Eli kun ajattelee, että auto on viettänyt elämänsä ekat 10 vuotta tuolla ruuvaamisen luvatussa maassa, niin siihen ei voi luottaa yhtään.
On tehty arvioita että 80% saksassa nyt myytävistä autoista on ruuvattu. Jos tuo on keskiarvo, niin voisi kuvitella, että muutaman vuoden ikäiset pikkuautot on luotettavilla kilsoilla ja nämä isot, yli 10 vuotta vanhat mersut ja bemarit 99.9% ruuvattuja
itte yleensä skippaan suomiautot kun ovat aina kilometreihin verrattuna karmeessa kunnossa.. syytä en tiedä.
itte yleensä skippaan suomiautot kun ovat aina kilometreihin verrattuna karmeessa kunnossa.. syytä en tiedä.
Samat havainnot. Autoja ollut useampi kymmen, ja järjestäin tuontipelit ollut parempikuntoisia kilometreihin nähden verrattuna Suomi peleihin.
Ja nyt ei puhuta sitten sillä MUTU tuntumalla että "jossain tilastossa luki että..." vaan nämä havainnot olen kokemuksella hankkinut. Toisaalta minulle se on hyvä että AIDOT SUOMI AUTOT olisi mahdollisimman kysyttyjä, käyn mielelläni ostamassa sen "mittariruuvatun" Bemarin halpaan hintaan (kun ei kellekään kelpaa) jossa on lisävarusteita uuden pikkuauton hinnan arvosta ja nautin luotettavista kilometreistä ryhdikkäässä autossa, samaan aikaan kun joku onnellinen AIDON SUOMI auton omistaja katsoo kaistamerkinnät ajon aikana lenkkareittensa välistä ja nauttii hienoista AIDOISTA SUOMI varusteista. Eli teini-ikäisistä nastarenkaistaan ilman nastoja.
Samat havainnot. Autoja ollut useampi kymmen, ja järjestäin tuontipelit ollut parempikuntoisia kilometreihin nähden verrattuna Suomi peleihin.
Ja nyt ei puhuta sitten sillä MUTU tuntumalla että "jossain tilastossa luki että..." vaan nämä havainnot olen kokemuksella hankkinut. Toisaalta minulle se on hyvä että AIDOT SUOMI AUTOT olisi mahdollisimman kysyttyjä, käyn mielelläni ostamassa sen "mittariruuvatun" Bemarin halpaan hintaan (kun ei kellekään kelpaa) jossa on lisävarusteita uuden pikkuauton hinnan arvosta ja nautin luotettavista kilometreistä ryhdikkäässä autossa, samaan aikaan kun joku onnellinen AIDON SUOMI auton omistaja katsoo kaistamerkinnät ajon aikana lenkkareittensa välistä ja nauttii hienoista AIDOISTA SUOMI varusteista. Eli teini-ikäisistä nastarenkaistaan ilman nastoja.
Hahhah.. no just näinhän se menee. Omalla tavallaan ihan hyvä, että Saksasta saa kaikessa rauhassa katella noita autoja. Ok, onhan siellä paljon suomalaisia jo nykyään, mutta moni silti vannoo yhä edelleen sen AIDON SUOMI AUTON nimeen, joka on minusta kyllä äärimmäisen huvittava juttu. Mutta kukin tyylillään .
Minä en kyllä koske näihin suomi autoihin enää sormellakaan. Niin vitun paskat tietkin täällä jo että voi vittu mitä jyrmytystä ajaminen täällä. Toista se on saksassa tiet on sileitä kun vauvan pylly
En tiedä onko bemarin ostamisessa sen vaikeampaa kuin minkä muun merkin tahansa? Itse kävelin liikkeeseen, tutkin aikani autoa sisältä ja päältä että konehuoneesta ja kävin koeajamassa. Tulin takaisin ja ilmoitin että siisti ja soiva peli, minä otan tämän. Juotiin kahvit ja täyteltiin paperit kuntoon, tein tilisiirron ja lähdin (itselle)uuden auton kans kotimatkalle. Entisestä autosta hyvitettiin kohtuullisen hyvin ja se jäi vaihdossa liikkeeseen.
Pikkuvikoja on tullut jo esiin vaikkei auto vielä kauaa ole mulla ollut, mutta onhan se selvä kun 10 vuotta vanhan auton laittaa ettei se enää uusi ole ollut aikoihin. E60 koriset on vielä turhan kalliita niillä varusteilla ja koneella mitä haluaisin.
Tuohon ulkomaantuonti vs. suomilintta keskusteluun otan sen verran kantaa että itse en näe suomiautoissa mitään mikä olisi niille oikeasti eduksi.
Ensinnäkin ulkomailta nekin on joskus tänne rahdattu ja sitten ajettu näillä suolalla kyllästetyillä routavaurioteillä. Yleensäkin suomiautoissa on pahasemmat varusteet kuin saksalaisissa, ja jos suomiautosta löytyy jotain extraa niin hintaa pidetään korkeana ja hehkutetaan isosti että tästä autosta löytyy tyyliin "ohjaustehostin". Entisen auton aikanaan hommasin saksasta, ja nykyinenkin on saksantuonti.
Kyllä oli vaikeeta ostaa bemari. Koko päivä siihen meni ja kuus romua piti käydä katsomassa ennen ku päästiin laittamaan nimiä papereihin. Ja kaikkien piti olla hyviä pelejä, myyjä sano.. No oli siellä kaks hyvääkin joukossa ja toinen niistä on nyt tossa pihalla. Toisesta ei päästy kaupoille koska myyjä ei sitä myynyt, vaikka olisin käteisellä maksanut sen mitä pyydettiin..
Kyllä oli vaikeeta ostaa bemari. Koko päivä siihen meni ja kuus romua piti käydä katsomassa ennen ku päästiin laittamaan nimiä papereihin. Ja kaikkien piti olla hyviä pelejä, myyjä sano.. No oli siellä kaks hyvääkin joukossa ja toinen niistä on nyt tossa pihalla. Toisesta ei päästy kaupoille koska myyjä ei sitä myynyt, vaikka olisin käteisellä maksanut sen mitä pyydettiin..
Tapahtuiko tämä episodi Suomessa vai ulkomailla?
Itsellä vähän vastaava kokemus ruotsista tuonnin kanssa kun ensimmäinen myyjä meni puihin, kun oli kuullut huhua, että jos autoa ei rekisteröidäkkään suomeen niin hänelle jää verot juoksemaan kaupanteon jälkeenkin.
Tapahtuiko tämä episodi Suomessa vai ulkomailla?
Itsellä vähän vastaava kokemus ruotsista tuonnin kanssa kun ensimmäinen myyjä meni puihin, kun oli kuullut huhua, että jos autoa ei rekisteröidäkkään suomeen niin hänelle jää verot juoksemaan kaupanteon jälkeenkin.
Ihan Suomessa ja tarkemmin Helsingin suunnalla oli kaikki autot.
No en tähän viitti julkisesti huudella hintaa, mutta ei puhuta ihan tuosta hinnasta kuitenkaan, vaan hinnasta minkä myyjä oli käteis hinnaksi sanonut. Ei se rahasta kiinni ollut, myyjä ei vaan kuulemma voinut sitä siltä seisomalta myydä koska tarvi sitä että pääsi lätkätreeneihin ym...
Tuossa. Oli kyllä siisti peli ja ei ollut niin "tuninki", kun voisi noista kuvista luulla.
Tuohan oli Robin/Danin/Donin kaverin auto. En ikinä erota noita nickejä toisistaan...
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
No en tähän viitti julkisesti huudella hintaa, mutta ei puhuta ihan tuosta hinnasta kuitenkaan, vaan hinnasta minkä myyjä oli käteis hinnaksi sanonut. Ei se rahasta kiinni ollut, myyjä ei vaan kuulemma voinut sitä siltä seisomalta myydä koska tarvi sitä että pääsi lätkätreeneihin ym...
Kumma asenne. Itse olen myynyt ainoan käytössä olleen auton lauantai iltana klo 22 ja seuraavana aamulla piti klo 07.00 olla töissä 30km päässä, sekin ratkesi naapurilta autoa lainaamalla. Kaupat tulee aina jos pyydetty summa tulee rahaa. Jatkot on sitten myyjän ongelma, bussit kulkee ja takseja saa tilaamalla
Comment