Perus E39 on vielä aika tusinaa mutta oikeasti siistit vanhemmat ovat jo harvassa. Kyllä ne minun kriteereillä oikeasti siistit yksilöt maksavat siitä noin 4-5ke:stä ylöspäin.. Oman E30:n hinnalla saisi hyvän E39 mutta ei niitä voi mitenkään verrata.. Toinen on klassikko ja toinen käyttömiina
Itse juuri e39:siä etsineenä, voin sanoa että ei tuohon 3000e rahaan hyvää saa. Eikä saa edes 6000e. Tarjonta hämäsi minuakin, ajattelin että näistähän on mistä valita, mutta kävin 5 kappaletta katsomassa ja täysiä paskoja kaikki. Itsellä oli ehkä liikaakin kriteereitä mm. värin suhteen joten ehkä vaan missasin ne helmet joita on pidetty kuin kukkaa kämmenellä ja nyt mielenhäiriössä myydään samaan hintaan niiden pommien kanssa. Käytännössä olisin ostanut 5000-6000e auton ja saanut siitä omien kriteereideni mukaan hyvän ja siistin sijoittamalla muutaman tonnin. Sit ois ollu jo sama ostaa nixulta pois tuo hyväkuntoinen Tässä vaiheessa alko vituttaa koko homma ja varsinkin myyjät jotka puhelimessa kehuu ummet ja lammet autoa ja menen paikanpäälle sitä katsomaan vain todetakseni että joka helvetin tiiviste vuotaa konehuoneessa öljyä. Ei kuulemma ollut itse huomannut. Joten luovutin e39:sien kanssa, laitoin lisää rahaa ja ostin kertaluokkaa uudemman auton.
tuo on jo huolestuttavaa mielestäni 36 on rumin bemu ikinä ja muutenkin muovisen näkönen. myönnän toki että hyvä kuntonen 36 on fiksun näkönen kulkine. harva on...
Mun mielestä 3000€ on 20 vuotta vanhasta autosta aika paljon. Samalla rahalla saa jo e39. Ei nää vielä mitään klassikoita kuitenkaan ole...
Ne onkin youngtimereita, Saksassa on hinnat jo nousseetkin useamman vuoden.
20-vuotta vanhassa autossa on yleensä kaikki paskana ja näihin maksaa osat ihan yhtä paljon kuin uusiinkin, jopa enemmän. Laita itse 1,5ke alustaan, toinen mokoma jarruihin sekä voimansiirtoon, maalauksesta tai konerempoista puhumattakaan. Sitten voitkin myydä hyvän halvalla: "alle osien hinnalla", kyllä kannattaa.
tuo on jo huolestuttavaa mielestäni 36 on rumin bemu ikinä ja muutenkin muovisen näkönen. myönnän toki että hyvä kuntonen 36 on fiksun näkönen kulkine. harva on...
Ehdottomasti kannattaa sallia E39:ssä isommalla mittarilukemalla olevat mukaan vertailuun. 250tkm ajettu voi olla paljon paremmassa kunnossa kuin 150tkm ajettu, vaikka molempien kilometrit pitäisivätkin paikkansa. Tiedän useampiakin tapauksia, mutta esimerkkinä isäukon prefacelifti jossa 260 mittarissa ja leimattu on nyt 2 kertaa meidän aikana, päästömittauksessa HC alle 5 ja kahta koiranluuta vaille jokainen osa alustassa alkuperäistä.
Sitten taas on näitä joilla on ajettu 150tkm kaupunkirallia: joka pusla väljä ja sisusta selvä. Aika isosti joutuu sijoittamaan että saat siitä ikinä niin hyvän mitä enemmän ajettu mutta paremmalla pidolla ollut vastaava olisi.
Silti maksetaan enemmän nettiautossa. Kannattanee siis ostaa sellainen joka on oikeasti hyvässä kunnossa ja itseä miellyttää, eikä katsoa sokeasti kilometrejä.
Kyllä nettiautossa on ollut oikeasti hyviäkin e39 Bemareita tarjolla alle 6t€ hintaan. Kysymys lieneekin vain siitä, minkälaiset kriteerit kenelläkin on auton hankinnassa. Varmasti virheetöntä yksilöä tuohon rahaan on kokolailla mahdoton saada, koska ei kukaan upota enää alle 6t€ autoon 10t€ rahaa ja sitten pistä heti myyntiin. Mutta kyllä koriltaan ja tekniikaltaan fiksuja 5-sarjalaisia saa varmasti.
Kyllä nettiautossa on ollut oikeasti hyviäkin e39 Bemareita tarjolla alle 6t€ hintaan. Kysymys lieneekin vain siitä, minkälaiset kriteerit kenelläkin on auton hankinnassa. Varmasti virheetöntä yksilöä tuohon rahaan on kokolailla mahdoton saada, koska ei kukaan upota enää alle 6t€ autoon 10t€ rahaa ja sitten pistä heti myyntiin. Mutta kyllä koriltaan ja tekniikaltaan fiksuja 5-sarjalaisia saa varmasti.
Juurikin näin, hyväkuntoiset on oikeasti kalliita. Itsellä oli kriteerinä että tekniikka olisi ehjä, huollot tehty säännöllisesti/tarvittaessa ja asiallisesti pidetty. Tämä oli liikaa pyydetty minun budjettiin. Joku vielä viisasteli ettei ole uutta myymässä, se yleisin laulu. Joo ei se uusi ole, mutta on niitä hyväkuntoisiakin käytettyjä. Olisin hyväksynyt ne perusvirheet korissa; peräluukku, saumat, jopa pienet lommot mutta jos tekniikasta alkaen on mätää (vanokset rallattaa, alusta on aina kolissut mutta ei ole myyjää koskaan haitannut, steppi jumittaa) niin kertoo siitä millä pidolla auto on ollut.
Ehdottomasti kannattaa sallia E39:ssä isommalla mittarilukemalla olevat mukaan vertailuun. 250tkm ajettu voi olla paljon paremmassa kunnossa kuin 150tkm ajettu, vaikka molempien kilometrit pitäisivätkin paikkansa. Tiedän useampiakin tapauksia, mutta esimerkkinä isäukon prefacelifti jossa 260 mittarissa ja leimattu on nyt 2 kertaa meidän aikana, päästömittauksessa HC alle 5 ja kahta koiranluuta vaille jokainen osa alustassa alkuperäistä.
Silti maksetaan enemmän nettiautossa. Kannattanee siis ostaa sellainen joka on oikeasti hyvässä kunnossa ja itseä miellyttää, eikä katsoa sokeasti kilometrejä.
No tuo nyt ei ostajan silmissä ole plussaa. Paitsi jos siellä on uutta alkuperäisosaa
Ja tosiaan käy katsomassa rohkeasti myös enemmän ajettuja ja myös hieman kalliimpia yksilöitä. Saattaa yllättyä positiivisesti..
No tuo nyt ei ostajan silmissä ole plussaa. Paitsi jos siellä on uutta alkuperäisosaa
Sain tuon viestini kuulostamaan joo hiukan tyhmältä, mutta sitä tarkoitin että alusta ei välttämättä ole loppu vaikka kilometrejä olisi kuinka, toisaalta joissainhan se puslajumppa tulee eteen jo ennen 200tkm.
Mutta senhän huomaa aika helposti jos tuollaisella ennen on ajellut, tai käy muutamankin yksilön koeajamassa. 39 menee melkoisen levottomaksi jos siellä on vähänkin väljää.
Sain tuon viestini kuulostamaan joo hiukan tyhmältä, mutta sitä tarkoitin että alusta ei välttämättä ole loppu vaikka kilometrejä olisi kuinka, toisaalta joissainhan se puslajumppa tulee eteen jo ennen 200tkm.
Mutta senhän huomaa aika helposti jos tuollaisella ennen on ajellut, tai käy muutamankin yksilön koeajamassa. 39 menee melkoisen levottomaksi jos siellä on vähänkin väljää.
Niin no itse olen ehkä vähän tavallista tarkempi noiden alustojen suhteen. Muutamaan autoon kun on vaihtanut repullisen uutta osaa ja tietää mille oikeasti ehjä E39 tuntuu ajossa niin tuollainen 200tkm menty alusta tuntuu itsestä jo ihan väljälle . Vaikka menisikin nätisti ilman isompia tutinoita tai kolinoita..
Harvassa on ne autot mitkä ei omaan makuun vaatisi jo alustaremonttia. Tosin aina kun käytettyä ostan niin varaan sen touhutonnin että saa isoimmat puutteet korjattua. Nykyiseenkin sen sai hetkessä menemään. Huolto, pisteosia ja nuo vanteet/renkaat.
Ne onkin youngtimereita, Saksassa on hinnat jo nousseetkin useamman vuoden.
20-vuotta vanhassa autossa on yleensä kaikki paskana ja näihin maksaa osat ihan yhtä paljon kuin uusiinkin, jopa enemmän. Laita itse 1,5ke alustaan, toinen mokoma jarruihin sekä voimansiirtoon, maalauksesta tai konerempoista puhumattakaan. Sitten voitkin myydä hyvän halvalla: "alle osien hinnalla", kyllä kannattaa.
No juu kyllähän se alkaa pahasti siltä näyttää, että 3000€ ei saa kunnollista e34:sta tai e32:sta. 6000€ sai aivan loistavan e39 niin aattelin, että kyllähän nyt kymmenen vuotta vanhemman auton saa puoleen rahaan, mutta eihän se nyt ihan niin tainnut mennä kuitenkaan...
Mikäs se on kanssabemaristien mielipide yhteisten taipaleiden kulkijan etsintään?
Kannattaako odottaa että löytyy se oikea, vai pitäisikö sitä etsiessä harrastaa lyhempiä suhteita, vaikka tietää että siitä ei mitään pysyvää tule? Eikö se ole hieman ilkeää toista kohtaan, että ollaan yhdessä mutta sitten kun se oikea löytyykin, niin nykyinen laitetaan heti markkinoille.
Entäpä sitten jos sitä oikeaa ei tunnu löytyvän ja vapailta markkinoilta löytyy eräs mielenkiintoinen yksilö, mutta sekin sattuu olemaan exä, onko tässä enään mitään järkeä, jos exän kanssa pitää reissut tehdä, samalla kuitenkin tietäen että kun se oikea tulee kohdalle niin exä laitetaan taas kiertoon?
Eli kannattaako odottaa sitä oikeaa, vai saako sitä etsiessä touhuta muidenkin kanssa, siitäkin huolimatta että tietää ettei siitä mitään pidempi aikaista koskaan tule syntymään. Ja kuinka tuon vanhan suolan kanssa pitäisi toimia?
nyt, kun e39 puhuttu, niin kannattaa käydä toi isäukon 523 tsekkaamassa, jos jollekkin tuollanen ns. tavis e39 kelpaa. on kyllä oikiasti ikäisekseen fiksu laitos.
Comment