Kyllähän se näin on ettei tää lysti ilmaista ole. Rahaa saa ämmäläiseen meneen melko rajattomasti jos yhtään ylimääräisiä virityksiä meinaa laitella. Perus huollotkin jo maksaa kohtuu paljon. Ja jos jotain ylimääräistä vikaa ilmenee niin yleensä se lasku on ollut lähempänä 1000 egeä. Mutta ei siinä..kaikki hauska nyt vaan sattuu maksamaan. Elämä on valintoja
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 käyttökustannukset?
Collapse
X
-
Originally posted by suffeli View PostOstetaan perus M5 2002 vuosimallia. Hinta n. 40ke. Kulut vuodessa:
Arvonalenema 10%-15% 4000-6000e
Vakuutukset (riippuu bonuksista) n. 1500e
Bensat (15tkm, 14l/100km, 1,6e/l) n. 3300e
Perushuolto n.500e
Katsastus, pesut, renkaat, autovero, polttimot jne n.500e
=> 10-12 ke Mikä on jotain 800-1000e/kk
Ja tässä EI ollut yhtään korjausta. M5 omistajat voi sit kertoo kuinka halpaa auton korjaaminen on
Eli ihan aikuisten oikeasti auto voi maksaa jopa 1200e/kk, jos joutuu korjaamaan tai jos on rahoituskuluja tms.
Oman 528i kuluiksi tuli n. 600e/kk.
Mun mielestä kannattaa huomioida vielä että kovin moni ei osta autoa käteisellä joten näiden päälle tulee vielä rahoituskulut jotka tämän hintaluokana autossa alkaa jo tuntumaa.
Sanotaan että käsirahaa lyödään 8k pöytään ja rahoitettava osuus on 32k.
Tuosta velkapääomasta maksetaan jo pelkkää korkoa 250-300 Euroa kuussa. Jos zippinetto 1500/kk tienaava kaveri ostaa ko. auto rahoituksella niin lyhennykset korkoineen on minimissään 500-600 Euroa/kk. Ja tämä laskettu 10(!) vuoden laina ajalla. On silkkaa hulluutta ostaa auto 10 vuoden takaisinmaksulla (niinhän esim, nettiauton rahoitustarjoukset on laskettu).
-> En todellakaan ihmettele jos E39 M5:n käyttö ja omistaminen matti meikäläiselle maksaisi 1500/kk, ilman mitään korjauksia. Kannattaa tosiaan miettiä ja tarkkaan laskea mihin rahat riittää ennenkuin lähtee soitellen sotaan.Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
Originally posted by rahami00 View PostÄkkiä laskettuna bensan ja dieselin hintaero 2006 vuonna ollut noin 13,05% ja nyt se on 4,18%, joten minusta diesel on ottanut aika paljon bensan hintaa kiinni...
Taitaa 95% ihmisistä kuvitella että nyt ei kantsi ajella dieselillä ollenkaan, vaikka todellisuudessa polttoainekulut ei ole juurikaan nousseet, jos laskemaan alkaa. Psykologinen vaikutus hinnannousulle on aika kova... Tolla 240 eurollahan saa alle 3tkm dieselit, joten ei dieselin kannattavuus raja ole paljoa noussut
Comment
-
-
Originally posted by Balle View PostTässä on ihan oikealla tavalla laskettu kuluja ja kuten näkyy niin halpaa se ei ole.
Mun mielestä kannattaa huomioida vielä että kovin moni ei osta autoa käteisellä joten näiden päälle tulee vielä rahoituskulut jotka tämän hintaluokana autossa alkaa jo tuntumaa.
Sanotaan että käsirahaa lyödään 8k pöytään ja rahoitettava osuus on 32k.
Tuosta velkapääomasta maksetaan jo pelkkää korkoa 250-300 Euroa kuussa. Jos zippinetto 1500/kk tienaava kaveri ostaa ko. auto rahoituksella niin lyhennykset korkoineen on minimissään 500-600 Euroa/kk. Ja tämä laskettu 10(!) vuoden laina ajalla. On silkkaa hulluutta ostaa auto 10 vuoden takaisinmaksulla (niinhän esim, nettiauton rahoitustarjoukset on laskettu).
-> En todellakaan ihmettele jos E39 M5:n käyttö ja omistaminen matti meikäläiselle maksaisi 1500/kk, ilman mitään korjauksia. Kannattaa tosiaan miettiä ja tarkkaan laskea mihin rahat riittää ennenkuin lähtee soitellen sotaan.
Sen voin kahden M5 omistaneena sanoa että se hauskuus/rahanmenosuhde ei ole yks yhteen tuon auton kans. Jarrulevyt ja palat jos maksaa eteen pelkästään vajaa 800€ niin on se nyt jumalauta jos se ei jonku mielestä ole kallis ylläpitää
Range tosiaan oli mullakin ku tankin löi täyteen niin jotain vähä 400km päälle.Last edited by 10+; 17-07-2008, 00:47.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostJuuri näin. Balle puhuu asiaa. 1000€ on minimi kuukausi kustanne kyseisellä autolla kaikkineen kuluineen. Sitten vielä nuo korko kulut päälle jos pitää rahoitusta ottaa
Sen voin kahden M5 omistaneena sanoa että se hauskuus/rahanmenosuhde ei ole yks yhteen tuon auton kans. Jarrulevyt ja palat jos maksaa eteen pelkästään vajaa 800€ niin on se nyt jumalauta jos se ei jonku mielestä ole kallis ylläpitää
Range tosiaan oli mullakin ku tankin löi täyteen niin jotain vähä 400km päälle.
Perus varmari rokolla vm. 1990 h. 500. Liikenne vakuutus 140... Ajo neuvo vero... Vuoden ajelun pensat (18 tkm) noin 1800.... Ei vara osia, ei öljyn vaihtoja, ei mitään pää oma kulu ja.
Silti rokollaan palaa kaikki neen noin 225 euroa kuu kaudessa. Minimi.
Comment
-
-
Originally posted by Smack View PostBtw vaikka dieselin ja bensan hinnan ero onkin kaventunut, niin vaikkapa 20 sentin halvennus dieseliin bensaan verrattuna toisi 6l kulutuksella 20tkm/vuosi ajossa vain 240 euron säästön vuodessa. Eli dieselissä ajamisen edullisuus pohjautuu enemmänkin siihen että se kuluttaa vähemmän, kuin että paljonko polttoaine maksaa
Taitaa 95% ihmisistä kuvitella että nyt ei kantsi ajella dieselillä ollenkaan, vaikka todellisuudessa polttoainekulut ei ole juurikaan nousseet, jos laskemaan alkaa. Psykologinen vaikutus hinnannousulle on aika kova... Tolla 240 eurollahan saa alle 3tkm dieselit, joten ei dieselin kannattavuus raja ole paljoa noussut
Comment
-
-
Ei kait aikuisten oikeasti kukaan joka ajaa suhteellisen paljon vuodessa, harkitse järkisyistä M5:sen ostamista? Taitaa olla aika vaikea mitään ///M ylipäätään ostaa järkiperustein, vaan taustalta taitaa löytyä ne uskomattomat fiilarit auton ratissa ja ilo harrastaa... Harrastukset tunnetusti maksaa ja leluja pitää aikuisillakin olla, muuten se elämä taitaa mennä aika tylsäksi? Mitäs jos laskettaisiin tilanne siten että vaihtoehtona e39/e60 530d ja M5 ja niiden erotus käyttökustannusten suhteen ja laitetaan se erotus harrastamisen piikkiin, tuntuuko se summa enää niin paljolta? :thinkLast edited by sipi; 17-07-2008, 09:30.
Comment
-
-
Originally posted by sipi View PostEi kait aikuisten oikeasti kukaan joka ajaa suhteellisen paljon vuodessa, harkitse järkisyistä M5:sen ostamista? Taitaa olla aika vaikea mitään ///M ylipäätään ostaa järkiperustein, vaan taustalta taitaa löytyä ne uskomattomat fiilarit auton ratissa ja ilo harrastaa... Harrastukset tunnetusti maksaa ja leluja pitää aikuisillakin olla, muuten se elämä taitaa mennä aika tylsäksi? Mitäs jos laskettaisiin tilanne siten että vaihtoehtona e39/e60 530d ja M5 ja niiden erotus käyttökustannusten suhteen ja laitetaan se erotus harrastamisen piikkiin, tuntuuko se summa enää niin paljolta? :think
Topikin aloittaessani mietin, tulisiko e39 M5 kovin paljoa kalliimmaksi pitää vähäisillä kilometreilla verrattuna 530dat:iin, mutta taitaa ero olla kuitenkin vielä niin suuri, ettei ole varaa moiseen "törsäämiseen".
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostAika rajoittunut on katsanto, jos 530d:n vaihtoehtona on M5..? Kuin vertaisi polkupyörää mopoon tai mopoa moottoripyörään. Jos M5:n sijaan seuraava pykälä on 530d, niin on aukko autotuntemuksessaLast edited by rahami00; 17-07-2008, 13:59.
Comment
-
-
Originally posted by rahami00 View PostMitä väärää on kysellä kyseisen auton käyttökustannuksista? Ihme vääntämistä. Seuraavan auton tulee olla tehokkaampi kuin nykyinen, joten mitään e39 528 (edellinen auto oli) turha miettiäkään. Ehkä 540 voisi olla mahdollinen vaihtoehto, jos se ei ole niin äärettömän kallis pitää kuin M5.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEi ole tarkoitus väitellä. "Seuraavan auton tulee olla tehokkaampi kuin nykyinen" vaan jättää vielä runsaasti valinnanvaraa 528:n jälkeen. Ei vaan itselle tule oikein mieleen miettiä valitseeko koskaan diesel-perheauton ja M-sarjan auton väliltä..
Comment
-
Comment