Moikka,
Powerflexin puslat löytyvät www.powerflex.co.uk ja products. Sieltä voi valita mallin ja puslalista avautuu suoraan. Itseäni kiinnostavat lähinnä etupään reaktiotangon puslat ja mahdollisesti tukivarren puslat. Näiden numerot M5:lle ovat PFF5-501 (reaktiotangon pusla) ja PFF5-502 (tukivarren, siis sen etummaisen, pusla). Tietysti itse tukivarsien pallonivelten kannattaa olla kunnossa, jos pelkkiä puslia vaihtaa. Turhauttaisi vaihtaa puslat ja huomata kohta, että pallonivelet on väljät. Noiden tukivarsien asennuksessa kananttaa avata ne pallonivelten kumit ja katsoa, että siellä on riittävästi vaseliinia. Yhdellä saitilla mainittiin, että italialaisissa oli herneen kokoinen pala ja sekään ei ollut pallonivelessä kiinni. Miksihän sitten varsi väljistyy nopeasti....
Siitä jakopään ketjun (timing chain) kiristimestä. Tuossa pari linkkiä m5boardin keskusteluihin:
Nimittäin jakopään ketjun vaihtaminen näissä meidän peleissä on kohtuullisen isotöinen homma, että jos kiristimen vaihdolla välttää isommat työt niin pitäisin viisaana ratkaisuna. Itse kiristimen hinnasta ei ole tietoa mutta oiskohan vajaan satasen. Vaihtotyö ei pitäisi olla paha rasti mutta siitä kyselin lisätietoja m5boardissa.
Summitilla (summitracing.com) on Konin iskareita aika kohtuulliseen hintaan, että sitä voisi hyvinkin harkita. Tietty, jos joku tietää laadukkaan takaiskarin, jota voi säätää ulkoapäin niin antaa kuulua.
Ymmärrän kyllä ne kimppaostojen ongelmat mutta jos vaikka pari kolmekin heppua tarvitsee vaikkapa tukivarsia tms. alustan osia niin eikö se kannattaisi ottaa kerralla yhteyttä johonkin paikkoihin ja kysyä hinnat. Varmasti saa useamman osan kasasta enemmän alennusta kuin hakemalla osa kerrallaan. Eikä niitä tarvitse lähteä suurten vesien takaa välttämättä tilailemaan. Ihan paikallisiltakin putiikeilta voisi kysellä.
Powerflexin puslat löytyvät www.powerflex.co.uk ja products. Sieltä voi valita mallin ja puslalista avautuu suoraan. Itseäni kiinnostavat lähinnä etupään reaktiotangon puslat ja mahdollisesti tukivarren puslat. Näiden numerot M5:lle ovat PFF5-501 (reaktiotangon pusla) ja PFF5-502 (tukivarren, siis sen etummaisen, pusla). Tietysti itse tukivarsien pallonivelten kannattaa olla kunnossa, jos pelkkiä puslia vaihtaa. Turhauttaisi vaihtaa puslat ja huomata kohta, että pallonivelet on väljät. Noiden tukivarsien asennuksessa kananttaa avata ne pallonivelten kumit ja katsoa, että siellä on riittävästi vaseliinia. Yhdellä saitilla mainittiin, että italialaisissa oli herneen kokoinen pala ja sekään ei ollut pallonivelessä kiinni. Miksihän sitten varsi väljistyy nopeasti....
Siitä jakopään ketjun (timing chain) kiristimestä. Tuossa pari linkkiä m5boardin keskusteluihin:
Nimittäin jakopään ketjun vaihtaminen näissä meidän peleissä on kohtuullisen isotöinen homma, että jos kiristimen vaihdolla välttää isommat työt niin pitäisin viisaana ratkaisuna. Itse kiristimen hinnasta ei ole tietoa mutta oiskohan vajaan satasen. Vaihtotyö ei pitäisi olla paha rasti mutta siitä kyselin lisätietoja m5boardissa.
Summitilla (summitracing.com) on Konin iskareita aika kohtuulliseen hintaan, että sitä voisi hyvinkin harkita. Tietty, jos joku tietää laadukkaan takaiskarin, jota voi säätää ulkoapäin niin antaa kuulua.
Ymmärrän kyllä ne kimppaostojen ongelmat mutta jos vaikka pari kolmekin heppua tarvitsee vaikkapa tukivarsia tms. alustan osia niin eikö se kannattaisi ottaa kerralla yhteyttä johonkin paikkoihin ja kysyä hinnat. Varmasti saa useamman osan kasasta enemmän alennusta kuin hakemalla osa kerrallaan. Eikä niitä tarvitse lähteä suurten vesien takaa välttämättä tilailemaan. Ihan paikallisiltakin putiikeilta voisi kysellä.
Comment