Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW ja lapset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pav
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 178
    • Varkaus

    #16
    E39 Touring ja 3 lasta takana, keskellä turvakaukalo ja reunoilla nenä menosuuntaan turvaistuimet. Hikiseen mahtuu, mutta kuitenkin mahtuu.
    Nykyään kylläkin vanhin lapsi turvaistuimessa etupenkillä, jotta emäntä voi huolehtia nuorimmasta takapenkillä.
    Ja rattaat menee takakonttiin, Emmaljungat, joku -04 mallit. Koppa irti ja ratasosan viereen pitkittäin konttiin. Mahtuu vielä verhokin menemään kiinni.

    Comment

    • O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4854
      • Espoo

      #17
      Originally posted by Vasara View Post
      Ensi turvaistuimeksi suosittelen sellaista, joka toimii yhteen rattaiden kanssa, jotta lasta ei tarvi herättää/yrittää olla herättämättä, kun menee esimerkiksi ostoksille tai vaikka vaan kotiin.
      Ihan ehdoton ominaisuus. Meillä vastaavasti Britaxin turvakaukalo Teutonian rattaisiin, eli löytyy noita useammaltakin merkiltä. Melkeinpä tärkein ominaisuus rattaita mietittäessä...

      Originally posted by Vasara View Post
      Kolmepyöräiset on muutenkin mielestäni kätevämmät, koska menee siihen kolmiomaiseen tilaan säilytyksessä. Esim meillä kerrostalon inan ahtaassa eteisessä eriitäin kätevät oven taakse varastoituna, jolloin vaunuosaa voi yhä käyttää nukkumiseen.
      3-pyöräiset ovat hieman kiikkerämmät maastossa edetessä, mutta muuten olemme esim. kaupoissa huomanneet ne todella käteviksi. Tai vaikka ottaisi 4-pyöräiset, niin valitsee kääntyvillä etupyörillä.

      Originally posted by Vasara View Post
      jos vaikka osuu kohdalle niin sanottu pulautteleva vauva.
      Onko niitä muunkinlaisia? :think

      Ja vielä se, että me vaihdoimme farkkuun korkeussuunnan tilan takia. Otimme vaunuihin kiinteän vaunukopan, joka vaihdetaan ratasosan tilalle. Eikä siis erillistä kantokoppaa rattaisiin laitettavaksi. Tähän olemme olleet tyytyväisiä, mutta sedanissa tuo koppa olisi pitänyt irrottaa joka kerta. Farkkuun rattaat menevät vain kuomu laskemalla. Eihän tuo olisi iso homma renkaita ja vaunu/ratasosaa aina irrotella, mutta kun kerran asiat voi tehdä myös helpommin. Lisäksi kiinteä vaunukoppa toimii hyvin matkasänkynä. Myös matkoilla farkku on kätevä, kun siinä missä ennen kontti oli täynnä omista ja vaimon tavaroista (no E34:ssä subi vei puolet kontista...), niin nyt pitää mahtua lisäksi myös vaunut ja vauvan tavarat. Siinä voi olla jo konttiin hiukan änkemistä.

      Turvaistuin on meillä mallia "ei isofix, ei kiinteä jalusta", mutta nopeasti sen vyöttämisen oppii enkä ole kokenut tätä hirveän hankalaksi. Toki kiinteä alaosa olisi varmasti hyvä, mutta sillion varmaankin rattaiden ja kaukaloiden merkkivalikoima vähenee yhteensopivuusvaatimusten takia.

      Edit: kaikista tärkein: sitten ei mitään tipiä ja sylvesteriä sinne ikkunoihin, vaan alkuperäiset taka-/sivulasiverhot tai lasien tummennus. Noi imukuppivarjostimet näyttää ihan ja kumminkin aurinko pääsee paistamaan jostakin välistä...
      Last edited by O.K.; 04-08-2008, 10:53.
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

      Comment

      • heijani
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 220
        • Turku

        #18
        Meille syntyi tuossa toukokuun lopulla kaksostytöt ja kyllähän tuo E39 sedanin tavaratila on aika tarkkaan käytössä. Jos oltaisiin tiedetty autoa vaihdettaessa, että on kaksoset tulossa niin valinta olisi varmasti ollut touring, mutta näillä mennään

        Rattaina on Emmaljunga Twin Cerox 2004 yhdistelmävaunut, jotka löysimme tuurilla käytettynä. Nuo sopiva kyytiin ilman renkaiden irrottamista. Noista uudempi malli eli Twin City Cross ei mene kyytiin korkeuden puolesta ja renkaat olisi irrotettava, mikä ei oikein tuntunut mukavalta ajatukselta. Brion kaksostenrattaat taas saa kyytiin toisen pään renkaat irrottamalla.

        Turvakaukalot ovat Cragon Autobabyt, ja kyllä tuo autoon jäävä pohja helpotta elämää kummasti varsinkin monikkoperheessä.

        Ensimmäinen pidempi reissu on edessä tämän kuun puolessa välissä. Vähän jännittää miten saadaan tavarat kyytiin. Kyllä tuonne tavaratilaan jonkin näköistä tilaa sentään jää, mutta... Täytyy ainakin tuon reissun ajaksi ottaa vaunuista renkaat irti, niin saa lastattua tavaraa myös niiden sisään.
        BMW e61 525dA 2006
        ex BMW e39 530dT 2000
        ex Volvo V70 2.4T AWD :think
        ex BMW e39 540iA sedan 1999
        ex BMW e28 520i Bavaria 1987
        ex BMW e46 316i sedan 2000

        Comment

        • Aceishigh
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 284

          #19
          E39 Touring käytössä ja 06-Emmanljungat menee ilman irroituksia takaboksiin, kuten myös ostokset (norm. kolme kassillista). Nuo telakkamalliset kaukalot ovat hyviä, kun lapsi on pieni (< 1v.). Kun ikää tulee lisää ja lapsi oppii kävelemään, se vaihdetaan ns. kiinteä malliseen (vöillä kiinni), koska istuinta ei tarvitse enää raahata mukana. Silloin kannattaa mukavuuden sijaan katsella esim. turvatestien tuloksia, koska istuin on käytössä kauemmin. Itse päädyimme Gracon Cosmiciin, joka voitti jonkun testin pari vuotta sitten.
          Old golfers never die, they only lose their balls.

          BMW 740d xDrive (06/2014).

          Comment

          • TROCK
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 435
            • Tampere

            #20
            Meneekö teillä lapsellisilla vaunuja mukana raahaavilla farmaristeilla yhdistelmävaunut konttiin pituussuunnassa? Pidin tuota e61:ä jonkun kokoisena autona, mutta ei meidän Hartanit mene konttiin pituussuunnassa ilman purkamista. Luulisin, että johonkin Mondeoon ja V70:in menee heittämällä.

            No eipä autoa tuolla perusteella valittu, mutta lähinnä kysyn siksi, että tuliko ostettua liian isot vaunut?!
            - - - - - - -
            F10 520dA
            ex E61 530dA, ex E39 530dA

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #21
              E32 langi tuossa on perheautona palvellut, vaunut mahtui peräkonttiin ja lapset ei potki penkkien selkänojia... turvaistuimen saa taakse keskelle riittävän kaltevaan kulmaan nukumisen kannalta. Onneksi kuitenkaan vaunuja ei enää tarvi. Harmi ettei voi laittaa highlinea kun siinä on yksi paikka liian vähän.

              Comment

              • patu
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 542
                • Porvoo

                #22
                Originally posted by TROCK View Post
                Meneekö teillä lapsellisilla vaunuja mukana raahaavilla farmaristeilla yhdistelmävaunut konttiin pituussuunnassa? Pidin tuota e61:ä jonkun kokoisena autona, mutta ei meidän Hartanit mene konttiin pituussuunnassa ilman purkamista. Luulisin, että johonkin Mondeoon ja V70:in menee heittämällä.

                No eipä autoa tuolla perusteella valittu, mutta lähinnä kysyn siksi, että tuliko ostettua liian isot vaunut?!
                Meillä meni Hartanin Skaterit pituussuunaassa e34 sedaniin, e34 touringiin ja e39 touringiin. Ei sinne liikaa tilaa jäänyt, mutta ilman mitään kikkailuja menivät. E39:ssä pituus oli tiukimmilla.
                BMW F30 330e LCI
                Buick Riviera 455cid -71


                Volvo V70 mk III - Ex
                Jaguar F-Pace - Ex
                Camaro 3gen - Ex
                Subaru Levorg - Ex
                Volvo V60 - Ex
                Porsche 924 - Ex
                BMW 1502 -76 - Ex
                The Best or Something - Ex
                BMW e39 540iA touring - Ex
                BMW e34 525iA touring - Ex
                BMW e34 520i -Ex
                etc.....

                Comment

                • TROCK
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 435
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by patu View Post
                  Meillä meni Hartanin Skaterit pituussuunaassa e34 sedaniin, e34 touringiin ja e39 touringiin. Ei sinne liikaa tilaa jäänyt, mutta ilman mitään kikkailuja menivät. E39:ssä pituus oli tiukimmilla.
                  Äkkiseltään kun vilkaisin noita skatereita, niin tuli mieleen, että varmaan menevät pienempään tilaan kuin topline X:t. Toplinet mahtuvat kyllä konttiin pitkittäin, mikäli ottaa kopan kokonaan pois ja laittaa sen vaikka alustan viereen konttiin, mutta pelkästään kokoontaitettuna eivät sovi.
                  - - - - - - -
                  F10 520dA
                  ex E61 530dA, ex E39 530dA

                  Comment

                  • LCN
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 529
                    • Kouvola

                    #24
                    Originally posted by Sickness View Post
                    mutta yllättävän vähän lapselliset Bemaristit ovat aiheesta kirjoittaneet.
                    [/threadshit]
                    Pakko oli
                    E36 320i -98 M-Sport
                    Ex: E36 325i -92

                    Comment

                    • Matula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1706

                      #25
                      Autona on e39 touring ja peräluukkuun mahtuu Teutonian vaunut poikittain kun irroitan toisen pään pyörät, turvakaukalo on vyötettävää mallia oleva Britax Baby Safe Plus. Kaukalon vyöttämistä en ole kokenut ongelmaksi, koska siinä ei todellakaan aikaa tuhraannu.
                      Autossa on kaikki muut lasit tummennettu paitsi tuulilasi ja takaoviin kaipaisin originaaleja verhoja paistetta poistamaan, hyvin sen piltin saa harsollakin auringolta suojaan.

                      Sanomattakin lienee selvää, että lasten kuljetustavaroiden ensisijainen valintakriteeri pitäisi olla vauvan turvallisuus, mikäli autona on BMW niin alku ainakin on jo hyvä.

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1399
                        • Kuopio

                        #26
                        E46 Ci ja konttiin menee PITKITTÄIN Emmaljunga city cross vaunut kun a) irroittaa kaksi rengasta b) lyhistyttää kopan ihan kasaan. Muut rojut vielä päälle. Eli tilaa on kontissa kyllä ihan kohtuullisesti.

                        Samoin Brion isofix kelkalla varustettu turvakaukalo menee takapenkille aika kivuttomasti. Edessä ei vain mahdu kunnolla enää istumaan muut kuin persjalkaiset.

                        Nyt on autonvaihto edessä kuitenkin koska jahka tuo mukula täytyy siirtää toiseen istuimeen niin ei enää ole ovia joista pakata sitä sisään.

                        Onkos kellään kokemuksia E91 + lapset? Lastenvaunut taitaa täyttää takaloosterin kokonaan , ainankin viimekokeilulla... (en paria minuuttia enempää uhrannut aikaa)
                        E91 mallina olisi niin sopiva muuten.

                        Nyt on tullut villinä hevosena mukaan myös A4 Avant.. sain aika hyviä alustavia tarjouksia uuteen Avanttiin, 2.0 tfsi quattrona, joten saataan myös livetä kilpailevaan leiriin. Tässä on kanssa takakontin kokoa mietittävä vielä.

                        500-srj bemuhan se olisi paras mutta se pitää tuoda itse saksasta, firmalta kun suomesta ostat on veroedut jonkun muun taskussa... Jos oman saa suoraan joskus ehkä myytyä harkitsen myös sitä E61 M-sporttia. Tilaa olisi ainankin, varusteitakin toisille jakaa. Mutta kolmen hengen (tai miksi ei neljänkin) käyttöön jopa liian iso jos useimmiten ajetaan yksin. Plus dieselinäkin kulutus on yllättävän kovaa.

                        Saas nähdä mikä auto on pihassa vuodenvaihteen jälkeen..

                        Ja lapsethan ei ole muuta kuin ihana tekosyy vaihtaa autoa , jos nyt siltä kantilta asiaa katsotaan! (kas kun vaimokkeetkin ymmärtävät autonvaihdon tilatarpeiden mukaan tarpeelliseksi.. perustele siinä sitten 200+ hevosvoimaa kanssa )
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • tomi
                          Administrator
                          • Jul 2002
                          • 2908
                          • Near Turku

                          #27
                          Originally posted by Ceeray View Post
                          perustele siinä sitten 200+ hevosvoimaa kanssa
                          Hoituu rekkojen ohitukset maantiellä auto täyteen lastattuna jouhevasti.
                          F10 520d, E91 320d, E39 525iA Touring, E34 525iA, E30 325i, E30 316, E21 320

                          Comment

                          • KariM
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 199
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Gessleinin vaunut menevät erittäin pieneen tilaan pelkästään linkkuun taittamalla. Tuosta meidän tytön vaunusta mittasin pituudeksi 85cm kuomu ylhäällä, jolloin se menee useimpaan corollaluokan kokoiseen farmariin pitkittäinkin kyytiin. Kuomun alastaittaminen lisää pituutta muutamalla sentillä.

                            Renkaiden irroittelun saattaa juuri ja juuri sietää, jos sen voi tehdä vasta sitten kun kärry on loosterissa. Näin saa hieman lisätilaa muulle romulle, jos muuten luukku ei mahtuisi kiinni.

                            Kaukalona on ollut telakallinen Graco autobaby. Erittäin kätevä, mutta tämän kappaleen nylonverhoilu on huono; vauva hikoilee pahasti. Kohta on aika ostaa turvaistuin, ja sen pitää olla hengittävämpi.

                            Comment

                            • Yltti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 2792
                              • Kuopio suamen texas

                              #29
                              e 30 cabrion konttiin menee 1.istuttavat emmaljungat kun irrottaa pyörät ja e 38 konttiin menee sisarus rattaat ilman mitää suurempia jumppaus liikkeitä taittaa vaan kasaan....e38 koira (boxeri) mahtuu matkustamaan vänkärinjalkatilassa. Ja koska on kyseessä iso (pitkä 4985mm) auto niin penskat ei koko ajan potki etupenkkien selkänojia koska eivät ylety niihin =)
                              1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                              F10 525d Xdrive comfort sitte
                              Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                              www.rotator.fi

                              Comment

                              • tomi
                                Administrator
                                • Jul 2002
                                • 2908
                                • Near Turku

                                #30
                                Originally posted by KariM View Post
                                Gessleinin vaunut menevät erittäin pieneen tilaan pelkästään linkkuun taittamalla.
                                Meillä on Gesslein Future 6 -vaunut jotka kyllä vie tilaa touringin takaosasta kiitettävästi. Sedaniin olisi varmaan jo aika työ saada tuota mallia mahtumaan.
                                F10 520d, E91 320d, E39 525iA Touring, E34 525iA, E30 325i, E30 316, E21 320

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎