Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 540i ja asuntovaunu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osaeero
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 56

    BMW E39 540i ja asuntovaunu

    Tuli tuossa laitettua omaan bemuun vetokoukku, mutta heräsin kysymys että minkä painoista vaunua tuolla saa vetää?

    En vielä oo viittiny katsastuskonttoril poiketa sitä näyttämäs ku katsastus on parin kk:n päästä muutenkin ajankohtainen niin hoituu sit siin samassa rekisteriotteeseen ne merkinnät.

    Eli jospa joku saman auton omaava voisi luntata omasta rekisteriotteestaan ja ilmoitella tänne, niin hänelle suurkiitos.

    - Sami
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    #2
    Kaverin 528:ssa ja mun 530dat:ssa suurin sallittu massa jarruin 2000kg joten taitaapi varmaan olla 540:ssä myös sitä luokkaa. Tuskin ainakaan vähemmän.
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93

    Comment

    • -KK-
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 265

      #3
      Originally posted by humala View Post
      Kaverin 528:ssa ja mun 530dat:ssa suurin sallittu massa jarruin 2000kg joten taitaapi varmaan olla 540:ssä myös sitä luokkaa. Tuskin ainakaan vähemmän.
      Jep, omassa -99 540:ssä 2000kg jarruin ja 750kg jarruitta.

      Comment

      • skaramanga
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 145
        • kokkola

        #4
        Miten mahtaa olla,ku autona 530d -01 ja automaatti jonka perässä meinasin
        laittaa semmosen 1100kg painava vaunu.
        Tarviiko ajatella jotain erityistä esim ku jostain kuullu et jossain autoissa
        olis nappi mistä saa kytkettyä et ei vaihda ylivaihteelle tai 5 vaihteelle.

        Vai olenko nyt ihan maalaistollo?
        Muuta ku vaunu kiinni ja menoks?

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3822
          • California

          #5
          Originally posted by skaramanga View Post
          Miten mahtaa olla,ku autona 530d -01 ja automaatti jonka perässä meinasin
          laittaa semmosen 1100kg painava vaunu.
          Tarviiko ajatella jotain erityistä esim ku jostain kuullu et jossain autoissa
          olis nappi mistä saa kytkettyä et ei vaihda ylivaihteelle tai 5 vaihteelle.

          Vai olenko nyt ihan maalaistollo?
          Muuta ku vaunu kiinni ja menoks?
          Saako stepistä manuaalipuolella ajettua nelosella?
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • skaramanga
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 145
            • kokkola

            #6
            En oo kyllä ees kokeilluKai täällä porukkaa joka samanlaisella auto hinaa
            joka osais ehkä neuvoa?
            Tietysti sitä manuualisesti niitä vaihteita voi vaihtaa mut onko syytä?

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Ei oo syytä, vaunu kiinni vaan ja menoks.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • -KK-
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 265

                #8
                Originally posted by osaeero View Post
                Tuli tuossa laitettua omaan bemuun vetokoukku, mutta heräsin kysymys että minkä painoista vaunua tuolla saa vetää?

                En vielä oo viittiny katsastuskonttoril poiketa sitä näyttämäs ku katsastus on parin kk:n päästä muutenkin ajankohtainen niin hoituu sit siin samassa rekisteriotteeseen ne merkinnät.

                Eli jospa joku saman auton omaava voisi luntata omasta rekisteriotteestaan ja ilmoitella tänne, niin hänelle suurkiitos.

                - Sami
                Mulla on E39 540iA -99 ja rekkarissa 750kg ja 2000kg. Koukussa on ollut tuo 750kg verran jarruttomana ja ihan hyvin menee automaatin vaihde normaali d asennossa. Tuossahan sporttiasennossa olisi yhtä pykälää pienempi vaihde päällä jos haluaisi, ja silti voi ajaa automaattina. Mutta cruise päällä mun auto ainakin pitää nopeuden hyvin d asennossa ja käyttää tarvittaessa voimaa ja pienempää pykälää jos nopeus tippuu pari kilometriä liikaa. Talvella maantiellä liukkaalla ylämäessä tuo cruisen voiman käyttö voi jopa yllättää.

                Ilmanvastus lisää kulutusta jopa about nelisen litraa isolla kuomukärryllä. Etenkin jos yhtään ajaa reippaammalla vauhdilla. 80kmh todellinen nopeus on itelle useimmiten riittävä ja hyvä kulutuksen kannalta, vaikka silloin onkin tientukkona.

                Comment

                • O.K.
                  Moderator
                  • Nov 2003
                  • 4853
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by skaramanga View Post
                  Miten mahtaa olla,ku autona 530d -01 ja automaatti jonka perässä meinasin
                  laittaa semmosen 1100kg painava vaunu.
                  Tarviiko ajatella jotain erityistä esim ku jostain kuullu et jossain autoissa
                  olis nappi mistä saa kytkettyä et ei vaihda ylivaihteelle tai 5 vaihteelle.

                  Vai olenko nyt ihan maalaistollo?
                  Muuta ku vaunu kiinni ja menoks?
                  Itse hinasin tuossa tuota 1800:aa, jonka paino trailerin kanssa varmaankin hiukan vajaa 2000kg. D:llä ajelin ja hyvin tuli kärry perässä. Mitä ohjekirjaa lueskelin, niin taisi jopa olla suositus ajaa D:llä, ei sportilla tai manuaalilla (tai sitten muistan vain väärin ja se koski vuoristoajoa, kun selailin samalla myös muita ajo-ohjeita automaatille). Mutta siis kärry perään ja D:llä vaan vetämään.
                  Last edited by O.K.; 04-07-2010, 21:54. Reason: näppihäröjä pois
                  Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                  Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                  E34 525i

                  Comment

                  • skaramanga
                    Bimmer Rookie
                    • May 2008
                    • 145
                    • kokkola

                    #10
                    Kyllä se vaunu ihan kivasti seuraa,ja tuntuu ihan hyvin pelaavan d:llä.
                    Joten ei muuta ku lomille

                    Comment

                    • Vesku1
                      Photographer
                      • Jun 2005
                      • 1401
                      • Haukipudas

                      #11
                      E39 530d:llä kelkkoja pitkin pohjoista haalanneena, ja nyt omalla E38 740i:llä huomannut, että huomattavasti polttoaine taloudellisempaa on ajella sporttipuoli päällä nelosella, kelkan tai kahden kanssa kuomukärryllä, tai avokärryllä. Eikä ala tympimään pykältely pohjoisen mäissä. Seiska ainaki koittaa ryntäillä rajummin jos D:llä ajaa, sitten kun pykältää pienempää niin valot vilkkuu ja perse hakee. Nelosella vaan törinä keulilta hieman kovenee

                      Comment

                      • antsajtp
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 107
                        • Lahti

                        #12
                        Muistakaa sitten pikku-e ajokorttiin, jos kokonaismassa ylittää 3500kg..
                        Myynnissä E39/E36-osia
                        ***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***

                        Comment

                        • Samppae39
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1594
                          • Vähäkyrö

                          #13
                          Powermaticilla kehottivat ehdottomasti välttämään d:n käyttöä vaunun vedossa. Ainakin diiselin laatikossa vitonen on kuulemma niin heikko, että levyt palaa jos vitosella vetää. Suosittelivat myös käyttämään käsivalintaa, tällöin vaihdot on nopeampia ja ei mee vitonen päälle. Ite oon vaunua vetäny sporttipuolella ja hyvin käy, kierroksetkin sopivasti 2000rpm. Tuntus, että vitosella se n. 1500rpm käy liikaa laatikon päälle. Nämä siis diiselissä.

                          Comment

                          • Omenanraato
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 72
                            • Lieto

                            #14
                            Itsellä 523iA e39 farkku, ja ois ekan vaunun hankinta edessä. Mikäs tossa nyt mahtaa se järkevin olla, Sportti, D vai manuaalilla 1-4 vaihteet, vai manuaalilla 1-5 vaihteet.

                            Vaunuksi tulee semmonen noin 1600kg omamassalla oleva.

                            Entäs osaakos joku arvioida kulutuksen nousua tommosel "pikkubensalle"
                            BMW 523iA Touring -99

                            Comment

                            • Samppae39
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1594
                              • Vähäkyrö

                              #15
                              No ei siinä kovin paljo väärässä ole, jos jättää isomman vaihteen käyttämättä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎