itse olen omistanut yhden hondan, senkin omistin vain sen aikaa mitä se kesti ajaa crossi rataa ympäri
Nykyiset.
Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).
Entiset.
Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.
No taitaa olla tällä helkellä tilanne noin 8-1 (ja tuo yksikin pienellä varauksella) että paska auto on kyseessä.
Nykyisin tämänikäiset minkä tahansa merkkiset autot rupeavat olemaan jo melko loppuunajettuja ja kupansyömiä mutta tekninen puoli on Hondalla ollut yleensä hallussa. Omat kokemukset 7-10v takaa.
Mulla oli tosiaan ekana autona toi 2.2 Coupe, mutta se oli kyllä jenkkiversio. Ruostetta tuli vähän kaariin, mutta muuten oli erittäin toimiva paketti. Tekniikka pelitti hyvin, ja vääntöäkin riitti yllättävän hyvin japsikoneeseen (255nm).
Hmm, bemareita pääasiassa tullut omistettua, mutta mahtuu sinne muutama kakkos autokin joukkoon; ja nehän on olleet foordeja.
Joop, mikään ei toimi, rätisee ja nalkuttaa, etujarrujen levyt menee kieroon, kori ruostuu joka vesisateen jälkeen uuden reiän johonkin jne.
Jännää kuitenkin että vaikka kuinka paskoja ovat olleet niin aina vaan kulkeneet eteenpäin, mistään ajonautinnosta tai ylipäätään ajamisesta ei voi puhua. Yhdellä vanhalla ransitilla ajoakin voisi kuvailla enemmänkin taisteluksi. Pari sekunttia suoralla irti ratista niin auto puolsi reilusti pientareelle.
fordin varsinkin sierran omistamisessa on jotain lumoavaa. Ei pysty selittämään sitä tunnetta, kun joka taipaleen jälkeen ihmettelee, että "kesti se" vaikka pahalta tuntui kokoajan. Osaat kertoa aina 10 vikaa, jotka vaatis huomioo ja vaikka kannat pussillisen osia kaupasta, tuntuu, että et saanu mitään korjattua taaskaan. Silti joka aamu se lähtee ja illalla palaa kotiin
When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
No joo. Ehkä kuitenkin ajan nykyisen autoni loppuun jos vaihto ehdotukset on tuota luokkaa. Kun ei mitään ongelmiakaan autossa ole ja tykkään muutenkin. Ja kun kukaan ei suostu vaihtamaan e34:seen.
EI! Jos ford, niin taunus tai P100! OHC tekniikka kestää, kori häviää ympäriltä..
Etuveto?! Onko joku uus veikkauksen peli? Ei jumalauta, japseista korkeintaan tojota, tekniikka on pomminvarmaa, mutta mitä tekniikalla kun kori häivää siitäkin pois..
Ostat mersun Toimii, parempi ku bemari, löytyy sopivasti ruostetta ettei naapuri ole kateellinen ja on vanha miljoonan mersu! Ei hinnalta vaan kilometreiltä!
Jos jotai halpaa käyttökippoo kakkosvehkeeksi niin älä ainakaan nissania. Toyotat kestää, mutta se ajettavuus. Ei helvetti, kuinka joku voi sellaisella ajaa?
Kajoa ennemmin vaikka takavetoiseen volvoon. Muotoilu on mitä on, mutta ei ne nyt ainakaan hajoa käsiin! Jos taloudellisuutta haet niin... No... Japsiin menee..
Mulla on itseasiassa ihan hyviä kokemuksia
Emännällä 2 vuotta ollut '94, 1,6 Zetec-koneella. Sanoisin näin että tekniikka yllättävän hyvin kasassa ja konekin kukkuu öljyä lisäämättä vaihtovälin vaikka 318 tkm mittarissa. Korissa, lähinnä takalokarien kaarissa on "sanomista". Ajoltaan ei ole huono eikä kovin meluisa. Enemmän on mennyt Bemarin huoltoon rahaa kuin tuohon, minähän tuota voortiakin olen joutunut ropaamaan, tosin voortilla ajettu tänä aikana vähemmän. Mitä nyt äkkiä muistan niin ruosteenestotoimenpiteitä, takajarrut ja takavakaajan linkit on vain joutunut laittamaan, muuta hommaa sitten parin törmäyksen johdosta... + nokkahihna kilometrien tultua täyteen. Ainiin, takaikkunoiden veivit on disabloitu kun siellä on mekanismit varmaan ruostuneet juntturaan Huoltokirjan mukaan tuota Mondeoa on säännöllisesti huollettu merkkipajalla ja ed. omistajan jäljiltä esim. pyyhkijänsulatkin oli "Ford"-merkkiset, joten tällainen huolenpito varmaan näissäkin vehkeissä auttaa asiaa ja niistä ei voi kovin paljon pyytää vaikka ois kuinka hyvin pidetty. Tuommosena työjuhtana ollut ihan soiva peli ja kokonaisuutena arvelin alunperin pahemmaksikin pommiksi. Suuria summia ei enää menetä vaikka tuo räjähtää koko peli
Skippaa ainakin nissani,jos et sit ole hankkimassa vanhaa sunnyä ku ite tein sen virheen!Ei löydy osia ku tehtaalta ja ne varaosien HINNAT!!Ne on jotain uskomatonta bemarin osiin verrattuna!Vetoakseli 600e!!
EI! Jos ford, niin taunus tai P100! OHC tekniikka kestää, kori häviää ympäriltä..
Etuveto?! Onko joku uus veikkauksen peli? Ei jumalauta, japseista korkeintaan tojota, tekniikka on pomminvarmaa, mutta mitä tekniikalla kun kori häivää siitäkin pois..
Ostat mersun Toimii, parempi ku bemari, löytyy sopivasti ruostetta ettei naapuri ole kateellinen ja on vanha miljoonan mersu! Ei hinnalta vaan kilometreiltä!
Jos jotai halpaa käyttökippoo kakkosvehkeeksi niin älä ainakaan nissania. Toyotat kestää, mutta se ajettavuus. Ei helvetti, kuinka joku voi sellaisella ajaa?
Kajoa ennemmin vaikka takavetoiseen volvoon. Muotoilu on mitä on, mutta ei ne nyt ainakaan hajoa käsiin! Jos taloudellisuutta haet niin... No... Japsiin menee..
No mersu ois joo hyvä mutta kun vaihdossa tulis tuo oma e36 niin ei yleensä mersu miehet oo semmosesta kiinnostunu.
Takaveto tottakai aina parempi.
Ja tojota ei kyllä oikein henkilö kohtasesti iske. Yks sellanen jo ollu ja toista ei tule.
Ja arvatenkin joku kohta kommentoi että miks vaihtaa bemari pois jos se on niin hyvä. Ei miksikään. Ainut syy että sais tarpeeks välirahaa kun tuli käteisen tarvetta.
Comment