Originally posted by GameOver
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostTarjottiin vaihdossa 190 mersua 2 litran koneella 91 vuosmalli. Kokemuksia sellasesta? Mitä tyyppivikoja?
Kestäviä vehkeitä, suosittelen
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Oldsmobile Delta 88 Royale -1979, Ihan p*ska, kuten odottaa saattaakin
Opel Ascona GLS Exclusive -1986, uutena ostettu. Pommi, jätti tielle
BMW 320i -1985, hyvä, ei mitään vikaa
Saab 99 -1980, seuraavaa odotellessa. Pommi, jätti tielle
Chrysler New Yorker 5th Avenue -1991, uutena ostettu. Pommi, jätti tielle
Ford Scorpio Ghia -1990, Pommi, jätti tielle ja ruostui puhki
Opel Omega CD -1994, Pommi, jätti lukemattomat kerrat tielle
Volvo 850 R -1996, ei vikoja, kulki kivasti. Ihan OK
BMW 523iA Touring -1997, ei vikoja, mukava, OK
Ford Escort CL -1986, perintönä saatu kakkosauto, ruostunut paalattavaksi
Nissan Terrano -1990, raksa-auto. Pommi, ruostunut paalattavaksi. Tekniikka OK
Ford Mondeo Ghia X -2002, Ihan pommi, sain tehtaalta uuden tilalle 2 vuoden tappelun jälkeen
Ford Mondeo Ghia -2004, edellisen korvaaja. Pommi sähkövikoineen. Meni heti vaihtoon
BMW 530dA Touring -2000, OK, normaalit puslat, MAF, asentotunnistimet...
Volvo V70 Turbo AWD -1998, paljon ajettu kakkosauto, ei vikoja, OK
BMW 316iA -2000, nykyinen kakkosauto. Käy ja kukkuu
BMW 530dA Touring M-Sport -2002, paras tähänastisista. Upea peli
Volvo XC70 Momentum AWD -2008, viaton peli ja hyvä ajaa, mutta täysin sieluton. Odottaa F10:äPorsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Terno
Tjaa...
NissanDatsun Sunny 1.3 (isolohko) Farmari 87, PASKAA makso 5000mk vaihdossa sain 1000e
Opel Omega 2.0i GL-91, oikeasti hyvä auto LIIKKUA, ai vienyt gasoa, suhtkoht ok ajoa, sähköt sekaisin ja mäti käsiin, Paaliin.
Opel Kadett 81 1.3s (tehokas) makso 50e, vaihoin koneen, hitsailin maalasin. Ajettiin 15000ykm kone levisi, oikeasti kiva vehe, sai pahennusta aikaan...
Mercedes-Benz (w124) 200d, paska lulla, kaikki loppu, halpaa ajoa ja varmasti
Opel Astra 1.8 automatic 06, Siirtyy paikasta a->b, väritön hajuton, mauton
Comment
-
Muut
-Toyota corolla 1.3 vm 86 oli itsellä ekana autona. 1.5 vuotta sillä ajoin. Aina lähti käyntiin ja perille. Kone oli yllättävän pirteä 1.3 litraiseksi. Koneessa ei ollut mitään vikaa, mitä nyt laturin laakerit pitivät outoa ininää. Ruoste noita vaivaa eniten. Omassakin oli mätää jo reilusti. No saatiin se katsastettua pari kertaa. Veljeni sillä vielä ajoi vuoden ja sen jälkeen myytiin 250e. Toyotan jälkeen ollaan menty bmw:llä.
BMW:T
-316 m10 oli luotettavin tähän mennessä. 3 vuotta oli minulla ja erittäin luotettava peli. Oli tosin ajettu vain 100tkm minulle tullessa. Ruoste alkoi vaivaamaan loppua kohden.
-325 e30 cabrio -89 m-tech 1. Ei ollut ruosteessa oikeen mistään. Koneen kanssa sai tapella koko ajan. Kansi halkesi kerran, keinut meni poikki. Kerran oli motronicille menevät lämpötila anturit oikosulusssa ja jätti tielle jne. Oli kaikinpuolin mukava auto ajaa ja siisti ulkoa päin, mutta meni hermot tuon m20b25 kanssa. Ajettu oli 240tkm.
-Bmw 525 TDS e34. Perus varma käyttöauto. Oli minulla 3kk. Ei suurempia vikoja.
-bmw 520 -89 m20b20 koneella. Varmalta käyttöautolta tuntuu tähän asti.Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Originally posted by ///MJ View PostJuu, E34:ssä ET n.20 ja E36:ssa ET n.40.
Jottei ihan mene:
Mazda 626 1.8 GLX -96 hyvä kakkosauto, kulkee taloudellisesti sinne minne pitääkin normaali öljyn ja suodattimien vaihdoilla. Miinusta, että jarrut tuppaa jämähtämään kiinni ja vaatii parin vuoden välein jarrusylintereiden putsausta. Muutaman kerran ilmamäärämittari temppuilut 10v aikana. Vetonivelet joutui vaihtamaan 230tkm kohdalla ja koiranluut 262tkm kohdalla. Voisin jopa suositella.
Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut
Comment
-
-
Yleisestiottaen voisi sanoa, että 2000 luvun autojen laatuerot ovat kaventuneet. Mersu on huonontunut ja fiat/lada/ranskikset parantunut
Uusiin eurojapseihin ei kannata kajota missään nimessä, varsinkaan nissaniin!
Toyota taitaa kuitenkin olla takuunpuolesta paras näistä ja vanhankin kanssa pärjää, mutta ajettavuudeltaan suhteellisen surkeita :(Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/
Comment
-
-
t & b
Originally posted by MYM5 View PostNeekerit tykkää ajaa toyotalla...
Ykkösautona -05 LAATUauto toyota (tosin ei enää pitkään...)tosin en tykkää ajaa tällä, kiihtyy lähinnä kuski, vaimon käytössä pääosinKakkosautona -01 laatuAUTO BMW
P.S. ei mitään palkokasveja hengityselimiinLast edited by wilho; 10-10-2008, 13:22.F15 40e M-Sport: 2016 : Alpine Weiss
F45 225xe Sport: 2016 : Alpine Weiss
E46 316ti : 2004 : Schwarz
ex. E46 316ti M-Sport : 2002 : Schwarz Metallic ex. F11 520d xDrive Nordic Edition: 2014 : Schwarzex. E92 335i : 2007 : Titan Silber Metallic / Quaife ex. E46 330Ci : 2001 : Titan Silber Metallic
Comment
-
-
Tässä vähän omia kokemuksia nykyisin jo vanhoista paskoista. Yleisesti täytyy tosin muistaa, että täällä on puhe yksilöistä ja vikoihinkin tulee suhtauduttua ihan eri asenteella kun on se "oma" merkki kyseessä. Muilla palstoilla varmasti kirotaan bemarit alimpaan helvettiin (tyyppi)vikojen takia.
VW Golf GTI 16V '89 Ensiauto. Hauska ajettava mutkapätkällä ja ihan kelvollinen muuallakin. Ylläpito on todella halpaa, kakkoskoppasen osat ei maksa mitään vaikka olisikin GTI. Ruostetta toki oli eikä sisustan suhteen voinut puhua mistään laatuvaikutelmasta. Kaikki paikat nitisi ja natisi. Ihan hyvä ja halpa perusauto.
Saab 9000 Turbo '86 Pikkurahalla paljon autoa ja ominaisuuksia, valitettavasti ajo-ominaisuudet eivät kuuluneet niihin. Todella tilava auto. Kulutti melko paljon, mutta oli pirteä kulkemaan eikä virittäminenkään maksanut mitään. Varaosat samaa hintaluokkaa kuin vanhemmat bemarit. Näillä on lähes järjestään ajettu vähintään 350tkm, mutta tekniikka kyllä kestää, kori vaan häviää ympäriltä.
Saab 9000 CD Turbo '89 Aika pitkälti samaa kuin ylläoleva, yhtä hirveä ajaa ja vähän vaikeampi virittää (silti halpa). Ruostetta tässäkin. CD-korimalli tuntui hieman laadukkaammalta kuin vanha CC.
Ford Scorpio 89-92 Useamman yksilön perusteella todella pomminvarma auto. Mätävika vaivaa näitäkin, mutta perustekniikka käy ja kestää ilman minkäänlaista huoltamista (jopa 2.9 24v Cosworth). Eipä tässäkään mistään laadusta voi puhua mutta hintaansa nähden perhanan iso ja hyvä auto. Ajettavuudeltaan aika "lulla" mutta vaivaton ja mukavahko.
Ford Mondeo '96 (mk1) Ei mikään ajonautinto, mutta ihan hyvä perusauto. Melko hyvin tuntuu tämänkin tekniikka kestävän rääkkiä (tätäkään ei huolleta, korjataan vasta sitten kun on jo rikki). En voi moittia.
Mazda 626 2.0 GC '87 Kansivikaa toisen perään, mutta hyvin se kävi ja tuprutti. Järkyttävä sisusta, järkyttävä ajettavuus, järkyttävän ruosteinen. Toisinsanoen vikoja riitti, mutta silti se kävi eikä tielle jääty.
Comment
-
-
Audi A3 1.8 20V aut.-97 Hyvä perus kiesi. Kulutus kamala tehoihin nähden. Mukava ajaa pidempääkin matkaa. Hyvä laatuvaikutelma sisustassa. Vaihdelaatikko hajosi, moottori paloi yms. pienempää jumppaa. Huollossa käyttö hintavaa.
Porsche 951 2.5turbo -86 Erittäin hyvä ajaa. Menee tehoihin nähden yllättävän pienellä kulutuksella. Varaosat suht edullisia. Ei läheskään niin kallis auto pitää kuin aluksi luulin. Virittäminen helppoa ja halpaa tiettyyn pisteeseen asti.Nykyiset
-63 Pontiac Catalina convertible
-05 E53 X5 3.0d
Comment
-
-
Alla on yhdeksäs Saab 900, mitä on tullut ostettua joko itselle tai perheelle. Halpaa käyttö-/talviautoa etsiessä ei kannata olla käymättä läpi Saab-clubin myynti-ilmoituksia - saabistit kuitenkin nysväävät jopa muutaman satkun satkujaan. Kun katsastetusta ruiskusatkusta saa tänä pv:nä n. 350-550€, niin hinta-laatu -suhde on aika hyvä. Ehkä Toyotalla parempi, mutta sitten kärsii tunnelma. Saab ei sitten haise, mutta edelliset omistajat kyllä..
Ei kannata ostaa kaasari-satkuja, vähintään 8V-ruisku (118hv) ja ohjaustehostimella. Jos auto on leimassa, käynnistyy ja käy kohtuudella, voi se romu mennä huonolla tuurilla vielä seuraavastakin katsastuksesta läpi. Ex-ruisku ostettiin parisen vuotta sitten 550€:lla, ja se meni ruosteisena mutta kohtuukuntoisena 350€:lla (varastettuna Itä-Hki:ssä, BHO-103). Itsellä on tällä hetkellä alla -90 turbo, joka liikkuu kohtuullisesti ja turbon vakio-alusta on mukava.
Jos halutaan maksaa talviautoilusta enemmän, niin Vectra B on melkein seuraava. Jälleen kerran, katsastettuja saa 3,5k€:oon ja siinä on autoa oikeastaan aika paljon. Kohtuullisen hiljainen, 2-litraisella liikkuu kohtuullisesti, kohtuullisen mukava. Ainoa mikä ei ole mukava, on ohjaustuntuma joka on raskas ja tunnoton, vanha 9satkukin on paljon parempi ja tunnokkaampi. Vaikka 90-lukulaiset alkavat olemaan kohta ala-asteiässä, on se kuitenkin nykyaikainen auto, oma perhe liikkuu tällä.
Talviautoilussa lienee tärkeintä halpa hinta, käynnistyvyys sekä lämpiäminen. Saab 900.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Volvoilla tässä on viisi vuotta aikaisemmin menty.. Ennen ku tuli hurahdettua tähän saksan ihmeeseen e39..
Eka volvo oli 244 -88 2½ vuotta ajoin eikä hajonnut millään.. Kori alkoi ympäriltä sulamaan,joten oli pakko viedä romuttamolle.
Sit tuliki 745 -91. Vajaan vuoden ehdin ajaa kunnes kone laukesi..
Vaihdoin tilalle pikkasen isomman koneen ja ajoinki sit sillä vielä toisen vuoden. Myyntiin meni ja voitolla vielä..
Ja vikana oliki sitten 760 tic -88..
Siinä oli jo kulku puoli ihan kohillaan,, mutta ei meinannu kestää kasassa millään.. :think Kerran koneramppa ja kolme kansipahvia..
Niin ja onhan mulla parit kuplatki ollu. 1300 -69
ja nykyinen kesäauto 1300 -71
Nää on idiootti varmoja..Bmw f11 530d -14 m-sport
Bmw e39 M5 -00
VW T-1 "Adolf" -71
Ex. Bmw e39 540i
Bmw e60 525i -04
Ex.Bmw e34 525i -92
Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96
Comment
-
-
omasta mielestä toyota camry farkku (-87) on tosi hyvä ajaa jos on alusta kunnossa
itellä oli -35mm madallettu ja 17" alupallot
voin ihan suoraan sanoa että on kaikki muut autot jääny toiseksi ajettevuudessa
-01 avensis oli paljon huonompi
nykyinen bemari on kansNissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
Comment