Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kimmon View PostE70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Hienosti palvellut ja varmatoiminen E39 530d alkaa olla vaihtovuorossa, mutta seuraaja on hakusessa. Uudempien Bemujen, sekä dieselien että bensojen, tekniikkamurheita foorumilta selatessa meinaa usko loppua. Olisiko muilla merkeillä suhteellisen vähävikaista ja huoletonta mallia tarjolla? Miten esimerkiksi Mersun cdi-koneet tai volvon D5? Volkkarin 1,9 tdi on pelannut ainakin lähipiirissä varsin mallikkaasti, mutta uudempien 2-litraisten kanssa on ollut murheita. Vieläkö esim. Skodasta löytyvä 1,9 tdi on noita kestäviä koneita? Vinkkejä muun merkkisistä kilometritehtaista olisi kiva kuulla..
Comment
-
-
Täälä on nyt alla uudempaa korimallia oleva volvo s80 D5 summun automaatti.
Ja mitä tässä kuukauden päivät on tullut autolla ajeltua, niin tyytyväinen olen ollut.
Automaatin toiminta voisi olla parempi, mutta siihen saanee softalla parannusta, ainakin näin olen omistajien kokemuksia lukenut. :think
DPF lähtee myös mäkeen, kunhan saan muutaman muun pikkujutun hoidettua.
Voinko suositella?
En vielä.
Odotan ensi talven -30c pakkasia, että näen mistä auto on tehty, niin sitten saatan jotain kommentoida.
Ehkä sen verran, että AWD:tä etsimään, jos volvoon päätyy.
Itsellä ei ole nyt nelivetoa omassa ja kyllä sitä jäisillä siirtymillä kaipaisi tuomaan sitä junamaista etenemistä ja varmuutta.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostMiten esimerkiksi Mersun cdi-koneet?... Vinkkejä muun merkkisistä kilometritehtaista olisi kiva kuulla..
Samoin kuten 5-7 vaihteiset automaatit kestää yleensä hyvin pitkälle kovemmassakin käytössä, ammattikäytössä laatikon peruskunnostus osuu yleensä aikaisintaan noin 400-500tkm kohdille ja monilla ajetaan reilusti tämän ylikin ennen perusviilausta.
Vertailun vuoksi esimerkiksi Oulun taksissa olleella W211 CDI -mallilla ajettiin alkuperäisellä korjaamattomalla automaatilla yli miljoonaan kilometriin. Tästä yksilöstä taisi olla juttukin aikaisemmin iltapäivälehdessä. Jakoketjuja yleensä vaihdetaan siinä 400-600tkm välillä varmuuden vuoksi, helppo ja näppärä homma.
Kestävyyden puolesta uskaltaa suositella siis uudempiakin, vaikka W212 -mallia joita alkaa saamaan edukkaasti noin 15k alkaen eikä kilometreistakaan tarvi juuri välittää. Näissä siirryttiin yksiriviseen ketjuun joka on koneen takapäässä, mutta veho hoitaa ketjun tarkistuksen ja vaihdon hiluineen ainakin toistaiseksi kuluitta jos on ongelmia. Toistaiseksi eniten ajettu omalle kohdalle pähkäiltäväksi osunut W212 220CDI oli matkannut 890tkm varmoilla kilometreillä, edelleen alkuperäisellä moottorilla ja automaattivaihteistolla.
Se kannattaa pitää mielessä, että isosta osasta sekä Suomi, että tuontiautoja on näissä ruuvattu jo kestävyyden vuoksi kilometreja pois jopa useita satoja tuhansia. Onhan tuo hieman hauska homma, että sekä W123, 124, 203, 204, 210, 211 ja 212 -malleilla on aina useimmiten mittarissa juurikin se perinteinen 500 000km omistushistoriasta välittämättä.
Kaikista edellämainituista malleista on allekirjoittaneella kokemuksia yhteensä laskettuna useammasta sadasta tuhannesta kilometrista, joten ainakin näiden satunnaiset metkut ovat jo aika tuttuja.Last edited by nachi; 20-03-2015, 03:54.
Comment
-
-
Volvon D5+autom+awd voin suositella. Ongelmitta pelannut pakkasillakin. Webasto myös toki auttaa. Kilsoja rullattu nyt 0km -> päälle 40tkm, joten eipä noilla mitään pitäisi ollakaan. Myöskin aiemmat D5:set pelanneet virheittä, mutta millään ei olla ajettu yli 100tkm, joten en osaa sanoa alkaako paikat hajoamaan myöhemmin. Ainoa miinus mitä voisin miettiä niin kulutus on ehkä hieman korkeampi kuin muissa, johtunee osin automaatin toiminnasta sekä korityypistä. XC60 vie 80-90kmh maantievauhdissa 5-6l/100km, motarilla 6-8l/100km, kaupungissa 8-12l/100km. 40tkm keskikulutus 7,4l/100km.
Hyviä käyttiksiä, kaikki pelaa ja nöyrästi menee kelissä kuin kelissä. Parin lumipyryn jälkeen ei ole tarvinnut auton takia pihoja aurata, sen kuin vain puskee hangesta läpi
Comment
-
-
Enpä tiedä tuosta Vulvasta... Sedällä on ollut nyt useampikin V70 D5 automaateilla ja kiroaa ne aina maan rakoon. Mikähän masokistinen luonne hän sitten onkaan, kun aina vaan ostaa uuden Volvon edellisen hajottua, noh, ainakin hän on vannoutunut Volvo fani. Ongelmansa kullakin
Noh, sama kaava on kuulemma toistunut joka auton kanssa. Ensimmäisessä katsastuksessa hylätään alustavikojen takia. Hän ei aja paljoa, joten kilometrejä on noin 30-40 tonnia tässä vaiheessa. Menee kaikki pallot ja nivelet heti.
Aina auto ei lähde käyntiin vaikka koko aamun sahaisi, hinataan korjaamolle jossa auto käynnistyy ongelmitta. Muitakin omituisia sähkövikoja.
Webasto reistailee ja menee helposti lukittuun vikatilaan -> Auto taas huoltoon Webaston nollaukseen.
Yleinen laatuvaikutelma huono, sisustan muovit nitisee ja natisee, maalit lohkeilee.
Automaatteja noihin on paljon vaihdettu, en sitten tiedä että onko ne kaikki hajoitettu lastutetuilla dieseleillä.BMW 523i E39 MY1999
Comment
-
-
Olen ajellu ihan uudella 4x4 vw transporterilla. Hyvä se on ajaa, kulutus 8l/100km. Mutta jumalauta mikä melu autossa on! Luulisi, että 50te. auossa olisi eristetty ohjaamo, vaan ei. Tokihan se on työkalu, mutta melu on suorastaan korvia raastava.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa80 View PostOlen ajellu ihan uudella 4x4 vw transporterilla. Hyvä se on ajaa, kulutus 8l/100km. Mutta jumalauta mikä melu autossa on! Luulisi, että 50te. auossa olisi eristetty ohjaamo, vaan ei. Tokihan se on työkalu, mutta melu on suorastaan korvia raastava.
Toki vanhalla kun on tuhansia kilometrejä taittanut, niin tottuuhan siihen ja uusi on aina erilainen mutta eroa on.
Comment
-
-
Originally posted by öpel View PostEnpä tiedä tuosta Vulvasta... Sedällä on ollut nyt useampikin V70 D5 automaateilla ja kiroaa ne aina maan rakoon. Mikähän masokistinen luonne hän sitten onkaan, kun aina vaan ostaa uuden Volvon edellisen hajottua, noh, ainakin hän on vannoutunut Volvo fani. Ongelmansa kullakin
Noh, sama kaava on kuulemma toistunut joka auton kanssa. Ensimmäisessä katsastuksessa hylätään alustavikojen takia. Hän ei aja paljoa, joten kilometrejä on noin 30-40 tonnia tässä vaiheessa. Menee kaikki pallot ja nivelet heti.
Aina auto ei lähde käyntiin vaikka koko aamun sahaisi, hinataan korjaamolle jossa auto käynnistyy ongelmitta. Muitakin omituisia sähkövikoja.
Webasto reistailee ja menee helposti lukittuun vikatilaan -> Auto taas huoltoon Webaston nollaukseen.
Yleinen laatuvaikutelma huono, sisustan muovit nitisee ja natisee, maalit lohkeilee.
Automaatteja noihin on paljon vaihdettu, en sitten tiedä että onko ne kaikki hajoitettu lastutetuilla dieseleillä.
Automaateista, niin eiköhän noihin päde sama, kuin muidenkin merkkien kanssa, että: huolto, käyttäjä ja jos optimoitu, niin millainen ja kenen softa sinne on pukattu..?
Ainakin tutuilla, millä on ollut softattu v70 ja olikohan toisella samalla tekniikalla oleva s60, niin ei mitään ongelmaa ole, kuulemma ollut voimansiiron kanssa.
Eli onhan se kesto melko monesta asiasta kiinni.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostItse olen sitä mieltä että vanhempi T5 (2006 malli) on parempi ajaa, hiljaisempi tai ainakin melu sisällä on oleellisesti erilainen kun uudessa 2015 mallissa. Myös hallintalaitteet, kojelaudan nappulat, ratti on paremmat vanhassa. Sekä kuljettajan perstuntuma auton hallintaan on selkeästi huonontunut, uusi on ajettavuudeltaan vähän kun joku fiat stilo.
Toki vanhalla kun on tuhansia kilometrejä taittanut, niin tottuuhan siihen ja uusi on aina erilainen mutta eroa on.
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostEihän sitä viatonta autoa olekkaan.
Automaateista, niin eiköhän noihin päde sama, kuin muidenkin merkkien kanssa, että: huolto, käyttäjä ja jos optimoitu, niin millainen ja kenen softa sinne on pukattu..?
Ainakin tutuilla, millä on ollut softattu v70 ja olikohan toisella samalla tekniikalla oleva s60, niin ei mitään ongelmaa ole, kuulemma ollut voimansiiron kanssa.
Eli onhan se kesto melko monesta asiasta kiinni.
Täällä on pihassa 650tkm ajettu XC70, alkuperäinen kone ja vaihdelaatikko. Kertaakaan ei ole hinaamalla tultu tämän kanssa kotia (toisin kuin bmw 3kertaa). Tyyppiongelmana se että takapörän laakerit vaihtoon suunnilleen 200tkm välein sekä jakolaatikon booriholkki 300tkm välein.
En ihan ymmärrä miten joku joutus volvossa vaihtamaan alustan osia noin. Tässä pihassa ei ainakaan ole tarvinnut liiemmin volvon alustoihin tekemään ja kilsoja volvoilla meidän perheessä reilun puoltoista miljoonaa. Maantieajoa suurimmilta osin ja autot pidetty vakiona.
E: eisillä, bemarissa kohta 600tkm myöskin eikä meidän aikana ollut kuin vesipumppu ja alustahuolia.
E2: kyllähän volvoissa nitinä ja natina on faktaa..Last edited by E39Fin; 21-03-2015, 16:52.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostMelkoista placeboa sanoisin. Firmalla ollut 2005 T5 130hv ja nykyisin 2010 T5 facelift 140hv 4Motion eikä noissa ajettavuudessa ole ollut mitään eroa. Faceliftin ensiasennusrenkaat oli jotkut kiinapaskat, joilla ajettavuus oli kyllä hirveä jo tyhjänä, saati kuormattuna tai vaunu perässä, mutta se korjaantui vaihtamalla merkkirenkaat alle samantien. Nykyisessä faceliftissä on ollu paljon vähemmän tyyppivikoja kuin vanhassa. Tähän mennessä vaihdettu vasta kytkin, iskarien yläpäät edestä ja EGR-venttiili ja ajettu alkaa olemaan 130tkm. Kytkin ainakin tuossa nelikossa on aika alimitoitettu. Ei tarvi paljoa perävaunua peruutella pehmeämmällä alustalla, kun alkaa jo käryämään. Ei Transporter mikään hiljainen auto ole, mutta rengastuksella on tuossakin merkityksensä. Kovat C-renkaat ja karkea asfaltti, niin ihan varmasti pitää meteliä.
Comment
-
-
Pari kuukautta olen ajellut Golf VII 1.2 TSI 85 hv vehkeellä. Ei ikinä uskoisi, että pellin alla on 85 hv. Tuntuu ajossa tehokkaammalta kuin esim. v. 2010 116i. Ja kuluttaa seka-ajossa 6l/100km.Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
Omia kokemuksia:
Alfa Romeo:
ei koskaan enää. Moottori luvattoman löyhä. Hankala myytävä.
Audi:
VAG laatu ei sytytä. Vikaherkkiä autoja koko ajan joku häiriövalo palaa yms.
Citroen:
Mainettaan parempi, eteenkin dieselinä hyvä.
Fiat:
Huono ja vikaherkkä auto helppo kuitenkin myydä eteenpäin.
Ford:
Varsinkin dieselinä kannattaa kiertää kaukaa. Mondeo 2001 eteenpäin ok ajettava. Suht helppo myytävä merkki.
Honda:
Perus luja japanialainen
Jaguar:
Hyvä kyytinen auto, ei lähellekkään niin kalliit varaosat kuin mitä suurin osa ihmisistä luulee.
KIA: hinta laatusuhde todella hyvä.
Mazda:
Ruosteherkkä auto joihin varaosat maksaa yllättävän paljon
Mercedes-Benz:
Mielestäni surkein automerkki. Todella kallis ylläpitää
Mitsubishi:
Ihan ok autona, hankala myydä!
Nissan:
yli 2000 luvun nisukoita ei voi suositella.Kalliita Vaihteisto ja nokkaketju vikoja.
Opel: Diesel koneet huonoja, osassa uudempia bensakoneita öljynsyönti ongelmaa.
Peugeot:
Mainettaan parempi eteenkin dieselinä menee
Renault:
Heikko esitys. Paljon ongelmia ajoneston kanssa. Hankala myydä
Saab:
Näitäkin olen omistanut tunteet ristiriitaisia
Skoda ja Seat
Samaa sarjaa muiden vaggien kanssa
Toyota
Varma toimisia autoja poislukien ihan uusimmat. Ylihintainen merkki kuitenkin.
VW:
VAG laatu ei sytytä. Vikaherkkiä autoja koko ajan joku häiriövalo palaa, jakoremmi poikki, kaksoismassa rikki dsg oikuttelee yms.
Volvo:
Ihan ok auto. Ajo-ominaisuudet etuvetoiseksi hyvät. Toki volvoakin korjata saa. Helppo myydä.
Comment
-
Comment