^ Mallit olisivat tietenkin olleet hyvä mainita. Alfoista, että 24V Busso, on kyllä yksi hienoimmista moottoreista autoilun historiassa ja sana löyhä ei sen kanssa sovi samaan lauseeseen.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
-
___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
Tiedän lähipiiristä muutamankin tapauksen jossa +-200tkm kohdilla joutuu uusia turbon ja kaksoimassapyörän, muuten taitaa olla aika pomminvarmaa tekniikkaa ja asiallisia autoja ajaa ja pitää..Originally posted by Jookuj View PostEX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Passatti sitten vaatii lisävalot, nuo originaalit halogeenit on todella huonot eikä xenonitkaan häävit ole.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
kaikissa automerkeissä ja -malleissa on yksilöitä ja yleistyksiä. En ihan ykkösellä itsekään alfaa ostaisi, vaikka olen ihan valmis myöntämään että siellä on hienoja moottoreita kyllä.Originally posted by Carbonfiber View Post^ Mallit olisivat tietenkin olleet hyvä mainita. Alfoista, että 24V Busso, on kyllä yksi hienoimmista moottoreista autoilun historiassa ja sana löyhä ei sen kanssa sovi samaan lauseeseen.
ja yllä olevaan kommentiini hieman nojautuen, niin mutsilla on uutena ostettu 2006-mallinen 2.2TDCI mondeo, jossa taitaa nyt olla kohtaa 300tkm mittarissa, ja ainoat varsinaiset ongelmat on liittyneet EGR:n, joka on vissiin kolme kertaa vaihdettu. Muuten toki normi huoltoa, 240tkm kohdalla kierros jousia ja iskareita, 100tkm kohdalla (muistaakseni) navin GPS-vastaanotin ja jotain tuollaisia, mutta ei mitään isoa.Originally posted by juhomo View PostOmia kokemuksia:
....
Ford:
Varsinkin dieselinä kannattaa kiertää kaukaa. Mondeo 2001 eteenpäin ok ajettava. Suht helppo myytävä merkki.
....
Muistan sen suunnitelleen että ajaisi sillä 10 vuotta, jossa vaiheessa siellä lienee joku 330tkm mittarissa, mutta mitä sillä nyt välillä olen huristellut niin ei se kyllä mikään paalivalmis vehje vielä ole (jos ei toki mitenkään arvokaskaan). Joku siitä saa vielä ihan asiallisen, halvan käyttiksen.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Ihan mielenkiintoista listaustaOriginally posted by juhomo View PostOmia kokemuksia:
Citroen:
Mainettaan parempi, eteenkin dieselinä hyvä.
Peugeot:
Mainettaan parempi eteenkin dieselinä menee
Mercedes-Benz:
Mielestäni surkein automerkki. Todella kallis ylläpitää
Noista PSA:n dieseleistä en itse ole kovin vakuuttunut. Ex-työkaveri useamman 1.6 HDI Pösön omistanut ja jokaisessa älyttömästi murheita, eikä ole tainnut päästä kuin muutaman kerran määräaikaishuoltojen välin ongelmitta. Ylimääräisten huoltokäyntien hintalappu usein tuhansia euroja, joten kovin edullista dieselautoilua tuo ei ole ollut. Syksystä 2012 kevääseen 2013 kuljettiin kyseisen kaverin kanssa kimppakyydillä liki 300 kilsaa/päivä, jolloin hänellä oli ensin 307, jonka vaihtoi jatkuviin korjaamokäynteihin tuskastuneena uudempaan 3008-malliin, mutta sama kierre jatkui hyvin pian. Varsinkin talvi tuntuu olevan kova paikka Pösöille.
Appiukko on kolmella CDI-mersulla ajanut reilun satkun kullakin, eikä ylimääräisiä remppoja ole ollut kuin muutama. Mersun huoltohinnoista en ole kartalla.
Comment
-
Isä ajanut kahdella manuaali 1.9 TDI Passatilla yhteensä yli 400 tkm ilman suurempia murheita ja lisää kilsoja tulee koko ajan. Veli osti viimeisen tuota korimallia olevan farkun 1.9-koneella automaattina 400 tkm ajettuna ja möi hieman ennen puolta miljoonaa pois. Vaihteistossa oli alussa jokin jyrinävika, jonka eräs laatikkofirma sai siedettävän pieneksi öljynvaihdolla ja jollain erikoislisäaineella. Muuta harmia tuossa ei ollut. Noista hyvistä VAG-kokemuksista rohkaistuneena ostin itselle kauppakassiksi bensa-Boran, jonka kanssa murheita riitti ihan tarpeeksi. Mutta tuo VAGin 1.9 tdi kyllä vakuutti.Originally posted by Jookuj View Post
Comment
-
Samaa itsekin yllätyin, kun uutta Seat Ibiza 1.2 TSI 85hv kävin koeajamassa. Hyvin tuntui pysyvän liikenteen mukana. Sama ilmiö tuli oikeastaan Kia Rio 1.2 85hv kanssaOriginally posted by Thmas View PostPari kuukautta olen ajellut Golf VII 1.2 TSI 85 hv vehkeellä. Ei ikinä uskoisi, että pellin alla on 85 hv. Tuntuu ajossa tehokkaammalta kuin esim. v. 2010 116i. Ja kuluttaa seka-ajossa 6l/100km.
Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut
Comment
-
Tässä ollaan jännän äärellä mitä kokemuksiin tulee... Tuli pikkasen toisenlainen työsuhdeauto. Mutta on se myönnettävä että yllätyin positiivisesti vaikka en varmaan ole edes sieltä skeptisimmästä päästä ihmisenä tuohon ekoautoiluun liittyen.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Mikä merkki/malli?Originally posted by GameOver View PostTässä ollaan jännän äärellä mitä kokemuksiin tulee... Tuli pikkasen toisenlainen työsuhdeauto. Mutta on se myönnettävä että yllätyin positiivisesti vaikka en varmaan ole edes sieltä skeptisimmästä päästä ihmisenä tuohon ekoautoiluun liittyen.
Comment
-
-
Hankala/mahdoton yleistää pelkän automerkin perusteella auton hyvyyttä/huonoutta. Ei kannata liian tosissaan ottaa tuota edellistä kirjoittamaani listausta. Monella merkillä on sekä tosi hyviä että tosi huonoja malleja/moottoreita. Hyvänä esimerkkinä tästä bmw.
Nuissa citroen/pösö autoissa 2.0hdi on pomminvarma mylly. 1.6hdi on taas ongelmapesäke jota ei voi kenellekkään suositella.
Tuota psa:n 1.6hdi myllyä on käytetty ainakin fordissa, peugeotissa, citikassa ja volvossa
Comment
-
Koittakaapa ohittaa niillä koirankopeilla.Originally posted by M-Lead View PostSamaa itsekin yllätyin, kun uutta Seat Ibiza 1.2 TSI 85hv kävin koeajamassa. Hyvin tuntui pysyvän liikenteen mukana. Sama ilmiö tuli oikeastaan Kia Rio 1.2 85hv kanssa
Helppohan se on persdynoon tehoa taikoa kun vaan välitykset riittävän tiheät ja sähköinen kaasuläppä aukeaa 90% pienimmälläkin kaasupolkimen hipaisulla.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
Tämä +1.Originally posted by r.w. View PostKoittakaapa ohittaa niillä koirankopeilla.
Helppohan se on persdynoon tehoa taikoa kun vaan välitykset riittävän tiheät ja sähköinen kaasuläppä aukeaa 90% pienimmälläkin kaasupolkimen hipaisulla.
Ihmettelin pitkään kun mummot painaa liikennevalosta toiseen nuttura suorana noilla kiarioilla sun muilla alusastioilla niin ettei tällainen hieman keski-ikäistynyt baijerilaiskuski ehdi edes kunnolla jalkaa jarrulta nostamaan, kunnes kokeilin uutta Yarista: jumalauta, sehän meinas lähtee multa lapasesta (tai ainakin tuntui siltä). Pirtsakkuus sai jopa hyvälle mielelle, kunnes piti alkaa kiihdyttää ylämäkeen kohti motaria...
Toki, nyt on muistettava että nuo koirankopit on suunniteltu ja tarkoitettu isojen metropolien kaupunkiliikenteeseen eikä autobaanoille, saati edes pitkien vläimatkojen Suomen maanteiliikenteeseen.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Ääni täältäkin. Golf 1.2TSI toimii hyvin varsinkin jos ajaa yksin ja on alustan viritykseltään onnistunut, mukava. Tosin moottoritiellä n. 130km/h mittarinopeudella ainakin vakio 15"-pyörillä sitten se mukavuus tulee vastaan pienenä epävakautena, mutta jaksaa tuollakin siis kulkea ongelmitta. Kehitys kehittyy.Originally posted by M-Lead View PostSamaa itsekin yllätyin, kun uutta Seat Ibiza 1.2 TSI 85hv kävin koeajamassa. Hyvin tuntui pysyvän liikenteen mukana. Sama ilmiö tuli oikeastaan Kia Rio 1.2 85hv kanssa
Renault Megane II ja III ovat omalla kohdalla palvelleet aika lailla viattomammin kuin moni bemu. I:t ovat jo sen verran iäkkäitä ja olleet suurimmaksi osaksi vailla hellyyttä normikäytössä, että ne täytyy jättää arvostelun ulkopuolelle. Mutta ainakaan itse en kuullut, että esim. jo tuotannosta poisjäänyt 1.4Tce:stä olisi yksikään jakopään ketju lauennut, taikka seuraaja 1.2Tce:stä. Kyllä, se että 4-moottori kestää ensimmäisen 100tkm laukeamatta on normaalia.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
Comment