Itekkin tuota v50 volvoo harkinnut käyttikseksi.Oliko niin että noista bensamoottoreista tuo 2.4i on volvon oma ja muut lainattuja psa:lta tai foordilta?Joku jo kertoikin että ei kovin ärhäkkä sekään ja janoinen,mutta viispyttysenä se taitais olla itelle ainut vaihtoehto bensakoneista.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
En nyt varsinaisesti tuohon kysymykseen osaa vastata, mutta isännällä oli v50 useita vuosia ja ei ollut vikoja. Kyseessä 1.8 bensa. Varsin mukava se oli ajaakin. Itsellä ollut v70 t5 sekä s40 2.4 bensa ja molemmat ollet hyviä autoja. Volvoissa kaasuläpät on kulutustavaraa, ja marmoritiskillä kalliita. Se viisipyttyinen vapari on ihan ok käyttöauton moottori, jopa mopompana 140hp versiona.Originally posted by Homer View PostItekkin tuota v50 volvoo harkinnut käyttikseksi.Oliko niin että noista bensamoottoreista tuo 2.4i on volvon oma ja muut lainattuja psa:lta tai foordilta?Joku jo kertoikin että ei kovin ärhäkkä sekään ja janoinen,mutta viispyttysenä se taitais olla itelle ainut vaihtoehto bensakoneista.
Comment
-
Näin heti sieluni silmin, kun mannet vetää tuolla hevostraileria.Originally posted by BMW525Xda View Post
Toki TYÖautomainen ulkomuoto saattaa saada osan heimoveljistä välttämään kyseistä mallia, kuin ruttoa. :think
"hai lähetään Raineri raveihin..."ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
Navara on kyllä hintaansa nähden kova sana avolavapuolella. Itellä kokemusta lähinnä double cabista jolla työntäny muutaman 2000km pohjosen reissun. Kyllähän maantieajossa jäykän taka-akselin huomaa vaikka DC:ssä erillisjousitus onkin. Aika paljon mennyt eteenpäin edellisestä navarasta. Kiva matkavaunu kuitenkin. Kohtuuhiljanenkin vielä. Oikeestaan jäi mallistoon kaipaamaan V6-dieseliä. Ja sattumalta VW moisen amarokiin nyt toi tarjolleOriginally posted by BMW525Xda View PostTämä on seuraava autoni
http://www.autobild.de/artikel/merce...g-5690738.html
Juuri ostin Nissanin vastaavan kuukausi takaperin ja tykkään 1750km perusteella. Eilen kävin kokeilemassa maasto-ominaisuuksia ja kyllä eteneminen on uskomatonta tällekkin yli 2000kg painoiselle. Vanha mazda on hyvä sekin mutta kyllä Navaran 100% lukkosysteemi on jotain aivan toista maata.

-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Onko ihmisillä kokemusta Mazda 6 MPS:stä? Eivät oo Euroopassa hinnankirossaan ja nopeen googlettelun perusteella ei hirveesti tyyppivikojakaan näkyny. Nelikko talviautona kiinnostaa. Evot ja imprezat väsyneinäki hirveillä pyynneillä, varsinkin lhd:nä. Vagin tuotteisiin ei uskalla koskea.
Comment
-
Onhan siellä myös 2.5 T5. Tullu ajeltua nyt pari kuukautta tuollaisella ja pirun sopiva kone tuohon koriin. Vääntää jo alhaalta hyvin ja ohjelmoituna saa vielä lisää jerkkua irti. Matkassa kulutus automaattina pyörii siellä 6-7l luokassa ja kaupunkiajossa 10l eli ei todellakaan mikään janoinen. Tuo 2.4 vapari kuluttaa vähintään saman mitä T5 ja kulkupuolessa on valovuosi eroa. Tuota 2.5:sta turbokonetta on kehuttu vielä todella luotettavaksi moottoriksi.Originally posted by Homer View PostItekkin tuota v50 volvoo harkinnut käyttikseksi.Oliko niin että noista bensamoottoreista tuo 2.4i on volvon oma ja muut lainattuja psa:lta tai foordilta?Joku jo kertoikin että ei kovin ärhäkkä sekään ja janoinen,mutta viispyttysenä se taitais olla itelle ainut vaihtoehto bensakoneista.
Comment
-
Korin kunto kannattaa katsoa pirun tarkkaan. :thinkOriginally posted by Susiraja View PostOnko ihmisillä kokemusta Mazda 6 MPS:stä? Eivät oo Euroopassa hinnankirossaan ja nopeen googlettelun perusteella ei hirveesti tyyppivikojakaan näkyny. Nelikko talviautona kiinnostaa. Evot ja imprezat väsyneinäki hirveillä pyynneillä, varsinkin lhd:nä. Vagin tuotteisiin ei uskalla koskea.
Laakerivikoja ollut vissiin jonkin verran koneissa, mutta itsekkään en isompia ole noista kuullut...
Suhteellisen fiksun näköinen kippo ainakin minusta.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
Et maininnut ikää enkä jaksa muistaa onko näitä uudempia MPS:nä. Mutta varsinkin vanhemmat suomessa olevat on pääsääntöisesti todella lahoja, jos aikaisemmat omistajat eivät ole huolta pitäneet. Käytännössä jos löytää uutena suojatun yksilön niin sellaisen voisi jopa uskaltaa hankkia. Euroopasta sitten löytyy varmaan paremmin parempi korisia.Originally posted by Susiraja View PostOnko ihmisillä kokemusta Mazda 6 MPS:stä? Eivät oo Euroopassa hinnankirossaan ja nopeen googlettelun perusteella ei hirveesti tyyppivikojakaan näkyny. Nelikko talviautona kiinnostaa. Evot ja imprezat väsyneinäki hirveillä pyynneillä, varsinkin lhd:nä. Vagin tuotteisiin ei uskalla koskea.
Teknisesti pääsääntösesti hyvin huolettomia pelejä. Niinkuin myös nuo mainitsevasi Mitsutkin.
Comment
-
Joo, punnitsin kyllä jonkin aikaa myös amorakkia, en tosin kutosella kun minulle näissä äyskäreissä se juttu on juuri työkalumaisuus ja spartalainen karu olemus.Originally posted by GameOver View PostNavara on kyllä hintaansa nähden kova sana avolavapuolella. Itellä kokemusta lähinnä double cabista jolla työntäny muutaman 2000km pohjosen reissun. Kyllähän maantieajossa jäykän taka-akselin huomaa vaikka DC:ssä erillisjousitus onkin. Aika paljon mennyt eteenpäin edellisestä navarasta. Kiva matkavaunu kuitenkin. Kohtuuhiljanenkin vielä. Oikeestaan jäi mallistoon kaipaamaan V6-dieseliä. Ja sattumalta VW moisen amarokiin nyt toi tarjolle
Kolhua ja lommoa tulee, tämäkin näyttää vuoden kuluttua ihan sanmeidiltä eli rusinalta. Käytettyjä "semiwoll" malleja tuli katseltua useampi kuukausi mutta päädyin ihan uuteen kun hintaero oli niin pieni, muutamia tonneja ja tässä uudessa 5v/160000km takuuta.
Parhaillaan Navara on maantiellä 90kmh nopeudella ajossa, maastossa etenee hienosti, käytiin juuri motocrosradalla kiipeilemässä...aika hienoa puuha autollakin.
KingCabiin päädyin oviratkaisun/lavamitan johdosta. Tykkään noista kaapparitakaovista.
Ja manuaali oli ehdoton valinta.
Last edited by BMW525Xda; 30-10-2016, 19:27.
Comment
-
http://m.nettiauto.com/toyota/tundra...unt=1&vifNav=Y Ei pick upien tarvitse olla spartalaisiaOriginally posted by BMW525Xda View PostJoo, punnitsin kyllä jonkin aikaa myös amorakkia, en tosin kutosella kun minulle näissä äyskäreissä se juttu on juuri työkalumaisuus ja spartalainen karu olemus.
Kolhua ja lommoa tulee, tämäkin näyttää vuoden kuluttua ihan sanmeidiltä eli rusinalta. Käytettyjä "semiwoll" malleja tuli katseltua useampi kuukausi mutta päädyin ihan uuteen kun hintaero oli niin pieni, muutamia tonneja ja tässä uudessa 5v/160000km takuuta.
Parhaillaan Navara on maantiellä 90kmh nopeudella ajossa, maastossa etenee hienosti, käytiin juuri motocrosradalla kiipeilemässä...aika hienoa puuha autollakin.
KingCabiin päädyin oviratkaisun/lavamitan johdosta. Tykkään noista kaapparitakaovista.
Ja manuaali oli ehdoton valinta.

tollanen kotimaastaan uitettuna vois olla suomen kilvissä jopa alle 15k €. Kuulemma on niinku ajais korotetulla cadillacilla
- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
Jos olisi rahaa niin tämmöinen se olla pitäisi.Originally posted by hander View Posthttp://m.nettiauto.com/toyota/tundra...unt=1&vifNav=Y Ei pick upien tarvitse olla spartalaisia
tollanen kotimaastaan uitettuna vois olla suomen kilvissä jopa alle 15k €. Kuulemma on niinku ajais korotetulla cadillacilla 
Suomessa vaan hinta karkaa älyttömäksi, meillä oli pihassa vastaava 79950€.
Comment
-
Ihan niitä ensimmäisiä olen katsellut hintojen ja verojen takia. Suomessa aika karkeita pyynnit, kun paljon ajettuja. Saksassa ja Ruotsissa vähemmän ajetuilla pyynnit 7-10k€ väliin ja siihen reippaat 2k€ veroja. Suomessa evomitsut menee jo 20k€ nurkille.Originally posted by konda View PostEt maininnut ikää enkä jaksa muistaa onko näitä uudempia MPS:nä. Mutta varsinkin vanhemmat suomessa olevat on pääsääntöisesti todella lahoja, jos aikaisemmat omistajat eivät ole huolta pitäneet. Käytännössä jos löytää uutena suojatun yksilön niin sellaisen voisi jopa uskaltaa hankkia. Euroopasta sitten löytyy varmaan paremmin parempi korisia.
Teknisesti pääsääntösesti hyvin huolettomia pelejä. Niinkuin myös nuo mainitsevasi Mitsutkin.
Ruotsista ruosteettoman etsiminen työläämpää kuin Saksasta, mutta sitten taas hakeminen halvempaa ja todennäköisesti löytää yksilön jossa on jonkinlainen moottorilämppäri ja talvirenkaat.
Comment
-
Juu unohdin jostain syystä t5:sen laskuista,vaikka nytkin ajelen sellaisella volvolla.Originally posted by Esko View PostOnhan siellä myös 2.5 T5. Tullu ajeltua nyt pari kuukautta tuollaisella ja pirun sopiva kone tuohon koriin. Vääntää jo alhaalta hyvin ja ohjelmoituna saa vielä lisää jerkkua irti. Matkassa kulutus automaattina pyörii siellä 6-7l luokassa ja kaupunkiajossa 10l eli ei todellakaan mikään janoinen. Tuo 2.4 vapari kuluttaa vähintään saman mitä T5 ja kulkupuolessa on valovuosi eroa. Tuota 2.5:sta turbokonetta on kehuttu vielä todella luotettavaksi moottoriksi.
Mutta taitaa hinta nousta esteeksi niille,jos ei sitten niitä paljon ajettuja hinnat alkaen malleja halua.Aika optimistisia kulutuslukemia kyllä kirjoitit,vai väitätkö että ajat esimerkiksi vaikka kaupunkiajossa 3-4 litraa valmistajan ilmoittamia lukemia pienemmällä? Ja tunnetusti todellisuus voi olla vielä valmistajan ilmoittamia suurempi.No kulutus toki ei ole itelle tärkeimpiä tekijöitä auton valinnassa,mutta kiva olisi kun seuraava veis vähemmän mitä nykyinen.Joka vie noin 10 litraa matkassa ja kaupungissa 2-3 litraa päälle.
Comment
-
Kaverilla oli tuollainen T5 AWD manuaalina ja ainakin mitä itse sillä ajelin, ei pintakaasullakaan meinannut päästä maantiellä alle 8,5.Originally posted by Homer View PostJuu unohdin jostain syystä t5:sen laskuista,vaikka nytkin ajelen sellaisella volvolla.
Mutta taitaa hinta nousta esteeksi niille,jos ei sitten niitä paljon ajettuja hinnat alkaen malleja halua.Aika optimistisia kulutuslukemia kyllä kirjoitit,vai väitätkö että ajat esimerkiksi vaikka kaupunkiajossa 3-4 litraa valmistajan ilmoittamia lukemia pienemmällä? Ja tunnetusti todellisuus voi olla vielä valmistajan ilmoittamia suurempi.No kulutus toki ei ole itelle tärkeimpiä tekijöitä auton valinnassa,mutta kiva olisi kun seuraava veis vähemmän mitä nykyinen.Joka vie noin 10 litraa matkassa ja kaupungissa 2-3 litraa päälle.
Comment
Comment