Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Kakkosauto pitäisi löytää. Tilaa saisi olla enemmän kuin A4B6 avant Audissa, etenkin takakontti sietäisi olla isompi. Cruise, ilmastointi, airbagit ja penkinlämmittimet. Mahdollisimman luotettava perustekniikka, mielellään ketjulla ettei tarvitse kallista hihnan vaihtoa vähän väliä. Hintaluokka hinnat alkaen

    Ehdotuksia?

    Mk3 Mondeo? Olikos V6 koneessa jotain tyyppivikaa, muuta kuin iso kulutus? Entäs diesel koneella esim. http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/7247521?

    Comment

    • Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4987
      • 013

      Kaverilla oli pitkään v6 mondeo mk3.
      Ei sillä siinä ongelmia ollut ja kyseinen auto oli harvinainen tapaus koska ovet ei ollut ruosteessa (näissäkin oli ilmeisesti sitä luukkujen ruostumista aika pahasti). Tekniikkaan taisi pari anturia vaihtaa ja ei muuta. Ei olisi autosta ilmeisesti luopunut, mut nainen vei erossa

      Yksi asia sitä kyrpi kovasti: avaimella avattava konepelti. Kuulemma helvetin typerä juttu.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Janza182 View Post

        Yksi asia sitä kyrpi kovasti: avaimella avattava konepelti. Kuulemma helvetin typerä juttu.
        Nykyinen on Focus jossa sama homma, joten ei paljon haittaa.

        Comment

        • Juhaska
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 3982
          • Suomi

          Mondeossa, niin juurikin se konepellin lukko, niin siinä on ollut ongelmia ja sitten taisi olla vielä kytkin-/voimansiirto puolella jotain..? :think

          Ei muuten ole yhtään pöllömmän näköinen st220 malli, mitä nyt muutamia yksilöitä tuli aikanaan katsottua.
          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

          Comment

          • rocroc
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 573
            • keminmaa

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Kakkosauto pitäisi löytää. Tilaa saisi olla enemmän kuin A4B6 avant Audissa, etenkin takakontti sietäisi olla isompi. Cruise, ilmastointi, airbagit ja penkinlämmittimet. Mahdollisimman luotettava perustekniikka, mielellään ketjulla ettei tarvitse kallista hihnan vaihtoa vähän väliä. Hintaluokka hinnat alkaen

            Ehdotuksia?

            Mk3 Mondeo? Olikos V6 koneessa jotain tyyppivikaa, muuta kuin iso kulutus? Entäs diesel koneella esim. http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/7247521?

            Mondeoissa 05-> ei enää ruostu kittisaumoista.

            ST:ssä kannattaa koneen ääniä kuunnella todella tarkkaan, kampuran laakerit tykkää hajota ja tietää paljon kuluja.

            Itsellä ollut peruskäyttiksenä kolmatta vuotta 06 farkku, tosin neloskoneella, luotettavin auto ikinä, ja kiva ajaa.

            Konepellin lukolla ole mitään merkitystä kun kerran vuoteen tarvii aukoa kun vaihtaa öljyt

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              Originally posted by rocroc View Post
              Mondeoissa 05-> ei enää ruostu kittisaumoista.

              ST:ssä kannattaa koneen ääniä kuunnella todella tarkkaan, kampuran laakerit tykkää hajota ja tietää paljon kuluja.

              Itsellä ollut peruskäyttiksenä kolmatta vuotta 06 farkku, tosin neloskoneella, luotettavin auto ikinä, ja kiva ajaa.

              Konepellin lukolla ole mitään merkitystä kun kerran vuoteen tarvii aukoa kun vaihtaa öljyt
              08-Mondeo teki kyllä merkittävän tasohyppäyksen laadussa ja sisämelussa. Myös parempia penkkejä tuli saataville. Toki auton koko kasvoi myös samalla. ST-malleissa tietyt alustan kulutusosat voivat olla aika tyyriitä vrt. perusmondeot.
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Mitä mahtaa olla mk3 farmarin takakontin mitat?

                Comment

                • Tomppa80
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2088
                  • Raahe

                  Sisko hakee 6-8 te. hintaluokassa autoa. Luotettava käyttöauto, joten mersu ja bmw eibtule kysymykseen. Ajaa lyhyttä kaupunkiajoa. Taitaa Toyota leiri olla varmin tapaus tuollaiseen käyttöön. Onko jotain moottorimallia toyotalla mita pitää varoa?
                  Mercedes Benz E -07
                  BMW 523i -96
                  Volvo v70t5 -99
                  Harley Davidson Electra Glide -00
                  Solifer SM -75

                  Comment

                  • Eepo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 5388
                    • Tampere

                    Originally posted by Tomppa80 View Post
                    Onko jotain moottorimallia toyotalla mita pitää varoa?
                    en tiedä kuuluuko se VVT. VVTI tms enää tuohon hintaluokkaan, missä rupes öljy kelpaa ihan perkeleesti, ilmeisesti moottoririkkojakin tullut aika paljon
                    -Harley Davidson Sportster - 89-
                    -Harley Davidson softail -89-
                    -Suzuki PV50 -86-

                    Comment

                    • Tomppa80
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2088
                      • Raahe

                      Originally posted by Eepo View Post
                      en tiedä kuuluuko se VVT. VVTI tms enää tuohon hintaluokkaan, missä rupes öljy kelpaa ihan perkeleesti, ilmeisesti moottoririkkojakin tullut aika paljon
                      Jahas... Täytyypä tutkailla asiaa perin pohjin. Tai sitte ostaa camryn ja ajelee menemään. Tarkoitus kyllä on että pieni ja mahdollisimman uusi auto saada.

                      E: tsekkasin camryjen hinnat, ei vittu ne tule alas yhtään. Käsittämätön asia...
                      Last edited by Tomppa80; 17-06-2015, 12:22.
                      Mercedes Benz E -07
                      BMW 523i -96
                      Volvo v70t5 -99
                      Harley Davidson Electra Glide -00
                      Solifer SM -75

                      Comment

                      • Jookuj
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 938
                        • Kemi

                        Vertailu pohjaa näiden kesken dieselinä, hintaluokassa max 20t€.

                        Bmw e91 320d
                        Bmw e61 520d/530d
                        Audi A4 2.0TDI
                        Audi A6 2.0 TDI
                        MB w211 200CDI/220CDI
                        MB w204 200CDI/220CDI

                        Näistä ainoastaan w211 ajaneen kaipaisin muiden mielipiteitä kyseisistä kulkineista?
                        ___________________
                        BMW G30 520d -17
                        ----------------------------------------------------------------------
                        MB c350 -11
                        BMW F11 M550D -14
                        Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                        MB w211 -07
                        BMW e39 525i -01
                        BMW e36 325i -93
                        BMW e36 320i -92

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          Vaggilaiset itse hylkäisin heti alkuunsa. Huolto-osat naurettavan hintasia, ja kovin pikkuvikasia laitoksia ovat muutenkin. Turboja, egr-venttiilejä ja kaikkia pikkujutuja menee yllättävänkin paljon, laturit/startit/ilmastoinnin kompurat kulutuskamaa.
                          Ja keulan purkaminen tulee noitten kanssa tutuksi.
                          Mutta positiivisena asiana voidaan sanoa että jokaisella korjaamolla, jopa nyrkkipajoissa on tietotaitoa paikallistamaan ja korjaamaan jos/kun joku vika tulee.

                          Comment

                          • ka00z
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1805
                            • Varsinais-Suomi

                            Originally posted by Eepo View Post
                            en tiedä kuuluuko se VVT. VVTI tms enää tuohon hintaluokkaan, missä rupes öljy kelpaa ihan perkeleesti, ilmeisesti moottoririkkojakin tullut aika paljon

                            1.8-litrasessa oli kieroja pyttyjä ja öljyä kului ns. vitusti. Koskee 140heppasta ja sitä VTT-L-mottia yhtälailla.


                            Tuosta aiemmasta listasta jättäisin vain MB:t hankintalistalle. Ihan yhtälailla sutta ja sekundaa se N47-diesel on. W212 tai W211 facelift olisi omalla listalla korkealla.
                            Last edited by ka00z; 17-06-2015, 19:47.
                            W124 voll, markalla pidemmälle

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              Originally posted by ka00z View Post
                              1.8-litrasessa oli kieroja pyttyjä ja öljyä kului ns. vitusti. Koskee 140heppasta ja sitä VTT-L-mottia yhtälailla.


                              Tuosta aiemmasta listasta jättäisin vain MB:t hankintalistalle. Ihan yhtälailla sutta ja sekundaa se N47-diesel on. W212 tai W211 facelift olisi omalla listalla korkealla.
                              Eikös noi kierot sylinterit ja öljyn kulutus kuulunut p12 korisen primeran 1.8 moottorille? Vai tekikö ne toyotalla yhtä paskan?

                              Comment

                              • Juhaska
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 3982
                                • Suomi

                                Originally posted by Eepo View Post
                                en tiedä kuuluuko se VVT. VVTI tms enää tuohon hintaluokkaan, missä rupes öljy kelpaa ihan perkeleesti, ilmeisesti moottoririkkojakin tullut aika paljon
                                Näinpä.

                                Eräskin isäntä haukkui kaikki minun omistamat merkit ja vaikeni vasta, kun totesin etteipä minun autoihin tarvinut koko moottoria vaihtaa huollossa, kuten hänen toyotaan piti tehdä.
                                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎