Originally posted by Turder
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Chailou View PostVagia ei kannata ostaa kun paskat tsi jakoketjut, citikkaa ei kannata kun thp ketjut venyy, bemaria ei kannata kun n47 ketjut hajoaa jne.. eihän mitään autoa voi ostaa kun aina jokaisesta jokin tyyppivika löytyy
Comment
-
-
Asiasta kukkaruukkuun, niin näissä uusissa mineissähän myöskin on jakopää ongelmia, mutta ei se onneksi ole kauhean kallis korjata, kun sen tekee ajoissa.
Eikait täälä kohta kannatakkaan omistaa, kuin se tonnin kiesi, jonka voi viedä sitten paaliin, kun se leveää.
Hajoaa tai ei hajoa, jos sitä jännittää jatkuvasti, niin kulkee sitten vaikka linkalla...
Itse en kauheana pelkää isompiakaan remppoja, mutta jos niitä joutuu useamman tekemään /vuosi, niin sehän jo syö vähän miestä.
Toisaalta minun vähillä ajoilla saa auto olla kyllä melko pommi, että sitä joutuisi jatkuvasti korjaamaan.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Chailou View PostVagia ei kannata ostaa kun paskat tsi jakoketjut, citikkaa ei kannata kun thp ketjut venyy, bemaria ei kannata kun n47 ketjut hajoaa jne.. eihän mitään autoa voi ostaa kun aina jokaisesta jokin tyyppivika löytyy
Eli vissiin tämä ilmastonmuutos on vienyt autot aivan alamäkeen? Äkkiseltään kun luulisi, että kestävyyden tulisi nousta tai ei ainakaan laskea. Toki enemmän rahaahan siitä saa kun myy enemmän autoja, kuin että porukka ajelisi miljoona kilometriä W124 kaltaisella tuotteella.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by Chailou View PostVagia ei kannata ostaa kun paskat tsi jakoketjut, citikkaa ei kannata kun thp ketjut venyy, bemaria ei kannata kun n47 ketjut hajoaa jne.. eihän mitään autoa voi ostaa kun aina jokaisesta jokin tyyppivika löytyy
Onko kellään suhteellisen ongelmavapaata em. konetta? Fordin Ecoboostit, Alfan 1.4 Multiair ja 1750 TBi, mitäs muita vastaavia on? Japseilla näyttää olevan pääasiassa vaparikoneita...
Comment
-
-
Originally posted by Turder View PostNiinpä. Onko mitään uutta (tai joitain vuosia vanhaa) pientä bensaturbokonetta, jossa ei olisi tuollaisia täystuhovikoja? Vähän sillä silmällä katsellut jotain edullista uutta käyttistä jossa olisi n. 1.4-1.8 litrainen bensaturbo, mutta tuntuu aina löytyvän vaikka mitä.
Onko kellään suhteellisen ongelmavapaata em. konetta? Fordin Ecoboostit, Alfan 1.4 Multiair ja 1750 TBi, mitäs muita vastaavia on? Japseilla näyttää olevan pääasiassa vaparikoneita...EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Ei ole omia kokemuksia, mutta pari työkaveria on hehkuttanut kovasti noita Mazdan Skyactiv-bensakoneita. Tekisi mieli käydä kokeilemassa.
Mazdahan on tosiaan valinnut downsizingin vastaisen tien ja yrittää venyttää superkorkealla puristussuhteella vaparikoneen (arki)ominaisuudet maksimiinsa.Last edited by JH.; 29-07-2015, 13:33.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by Turder View PostNiinpä. Onko mitään uutta (tai joitain vuosia vanhaa) pientä bensaturbokonetta, jossa ei olisi tuollaisia täystuhovikoja? Vähän sillä silmällä katsellut jotain edullista uutta käyttistä jossa olisi n. 1.4-1.8 litrainen bensaturbo, mutta tuntuu aina löytyvän vaikka mitä.
Onko kellään suhteellisen ongelmavapaata em. konetta? Fordin Ecoboostit, Alfan 1.4 Multiair ja 1750 TBi, mitäs muita vastaavia on? Japseilla näyttää olevan pääasiassa vaparikoneita...
Alfan multiaireja tuttavapiirissä on särkynyt ainakin yksi, mutta taisi maahantuoja aika hyvin tulla vastaan.
Mites vag konsernin hihnalla oleva 1.4 tsi ?Last edited by Antti O; 29-07-2015, 13:36.
Comment
-
-
Originally posted by Turder View PostJapseilla näyttää olevan pääasiassa vaparikoneita...
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostNiinpä ja yllättäen Hondan myllyt tuntuvat olevan kaikista kestävimpiä... Saa nähdä kuinka käy uuden Type-R jossa ensimmäinen bensaturbo.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Kokemuksia aikaisemmista autoistani:
Peugeot 309 1.6 man -88:
Pösössä muistaakseni 90 heppaa ja reilusti alle tonnin painoinen kori (noin 900 kg) = Hyvä kulku. Pellit kyllä paperin vahvuiset ja jos olisi jonkun kanssa mällännyt, niin juustohöylällä olisi pitänyt lapioida kuski ruumispussiin. Talvella jäätyi huohotinputki joten oksensi öljyt konetilaan, perusvika. Takajarrut olivat rumpujarrut ja talvella kerran mentiin pajalle yksi rengas kokonaan lukossa. Sitten hienomekaanikko hakkasi sitä hetken lekalla ja aukesi taas. Muuten toimi kuin enkeli, ajelin tuolla kymmeniä tonneja eikä muuta vikaa ollut. Ostin 90 tkm ajettuna, myin kun oli ajettu 130 tkm.
Opel Vectra 1.6S man -92:
Koneessa tehoa 82 heppaa ja kori painavampi kuin tuo Pösö, joten ei liikahtanut ihan niin nohevasti. Alkutaipale oli aika murheellinen kun 44 tkm ajettuna kun ajoin kohti Turkua (tiedän, oma vika) niin katkesi akseli (kampiakselin päästä?) jossa apulaitteiden rulla kiinni. Siitä sitten romut pitkin Turun motaria ja keräilin ehjiltä näyttävät tavarat, kuten hihnat ja laturin. Murtunut hihnapyörä ei koskaan löytynyt. Ostin 44 tkm ajettuna, myin 140 tkm ajettuna.
Volvo S80 2.9 man -99:
Upea saksan tuliainen, 2.9 litrainen 6-sylinterinen kone ja näytti pääministerin virka-autolta. Vaikka auto oli kohtuullisen painava, niin oikein kepittämällä tuo kulki hyvin ja onhan se suora kutonen kivan kuuloinen. Volvon penkit ovat vaan niin hyvät, en ole missään kokenut parempia kuin mitä tässä oli. Kone 204 heppainen ja kulutus varovaisesti ajettuna 8 pinnassa, normaalisti reilu 9. Autossa oli sähkövikoja, esim. ABS-anturit ja moottorinohjauksen piirikortti. Laitoin siihen viimeisenä vuonna noin 3000€ korjauksiin, joten päätin että luovun tästä autosta. Tuli kyllä melkein kyynel silmään ero hetkellä, oli niin paljon rahaa siihen viime hetkinä käytetty.
BMW R850 R -01:
Moottoripyörä jossa Uralilta kopioitu Boxer-kone, vai kumpihan se kumpaa kopioi. No, jokatapauksessa ydinräjähdyksen kestävä kone jossa työntötangot eikä hihnoja tai ketjua ja vetopuolesta huolehti kardaani. Kyllä nauratti kun kaverit öljysivät ketjujaan sateessa 200-300 km välein... Ostin tuon uutena ja myin pois 85 tkm ajettuna, ainoa vika oli vasemman kahvalämppärin kenkkuilu ja jarruvalokytkimen vaihto. Aika hyvin moottoripyörälle. Pyöräily on ihan mukavaa mutta kun olet ajanut 500 kilometriä sateessa ja olet perskarvoja myöten märkä, niin kyllä se hymy viimeistään silloin hyytyy. Eipä ollut tämä kovin tehokas, olisiko ollut 72 heppaa mutta kyllä se useimmat autot jätti 0-100 lähdöissä. Etupyöränkin sai nousemaan kun siirsi painopisteen takarenkaan taakse ja kytkimellä kikkaili. Kone mukavan vääntävä ja isoin osa mentiin tuolla muijan kanssa kaksi päällä. Valitettavasti pyörä oli aika hiljainen joten muijan ääni kuului vielä matkanopeudessakin.
Volvo C30 2.0D aut -08
Pikkuvolvo joka oli kieltämättä kyllä ihan ketterä mutta hieman raskas ja ei niin kova kulkuinen kuin miltä näytti (R-Design). Koneessa maltilliset 136 heppaa enkä saanut aikaiseksi sitä lastuttaa vaikka monesti mietin. Automaattina 6-vaihteinen kaksoiskytkinsysteemi. Ihan hyvä muuten mutta aivan joka tilanteessa siinä oli väärä vaihde silmässä ja kun kytki pakin päälle, ehti lukea hesarin ennenkuin siellä oli voimalinja kytketty. Ei ollut sellaista kadun kulmaa etteikö sillä ollut liian suuri tai pieni vaihde. Tosin voi olla syynä myös se että se ei paljoa luistatellut ja kone oli aika nuhainen, joten isompi kone ja momenninmuunnin olisi voinut tuota auttaa. Ottaen huomioon kuitenkin koneen, vaihteiston yms, niin oli yllättävän hidas; 0-100 oli jotain 9.5s joka on kyllä ikuisuus nykyään. Ostin uutena ja tehtiin kaupan peruutus kun mittarissa oli 84 tkm ja takana ainakin 13 korjaamokäyntiä. Eivät vain saaneet sitä toimimaan kunnolla. 5 tuhannen välein se huuti itseään huoltoon, onneksi oli huoltosopimus mutta puolet päivästä istuin paskalla töissä, ja toisen puolen istuin autossa joko matkalla Volvo-huoltoon tai sieltä kotiin. Olisihan sitä voinut jotain muutakin tehdä.
Nyt sitten onkin Bemari F30 320 dA 2012 alla, ja näillä näkymin vielä hetken onkin.Last edited by salmol; 29-07-2015, 20:58.Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Originally posted by Chailou View PostVagia ei kannata ostaa kun paskat tsi jakoketjut, citikkaa ei kannata kun thp ketjut venyy, bemaria ei kannata kun n47 ketjut hajoaa jne.. eihän mitään autoa voi ostaa kun aina jokaisesta jokin tyyppivika löytyy
1.6 vapaastihengittävä, vanha 1.4Tce, uusi 1.2Tce ja kaikki diesel-mallit - ei mitään ongelmia.
Onko joku kuullut mistään jakopään paukkumista? Samassa mittakaavassa kuin saksalaisilla premium-merkeillä? Yhtään?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Itellä oli tuossa muutaman päivän ajossa 2013 vuoden Audi A5 2.0 TDI 177hv Quattro. Täytyy kyllä sanoa, että oli varsin pätevä peli. Yllättävän hiljainenkin jopa, vaikka oli varustettu kohtuu isoilla (jotain 255/35/19) pyörillä. Vakaa kumppani ja ainakin mitä vanhempiin bemareihin vertaa, niin manuaalilaatikon / kytkimen toiminta oli huomattavasti miellyttävämpää. F30 mallia en manuaalina ole ajanutkaan. Kaiken kaikkiaan hyvä fiilis jäi ja on tuo omaan makuun (sportback) yksi hienoimpia autoja markkinoilla.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
Comment