Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KJ
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 695
    • Järvenpää

    Mulla olis ton 316i:n tilalle hakusessa jonkinlaista käyttöautoa, jonka pitäisi täyttää seuraavat kriteerit:
    - vähintään 4 ovea
    - saisi olla ihan auton kokoinen, eli Fiesta-Polo kokoluokan voi unohtaa.
    - ilmastoitu
    - vähintään vm. 2002
    - alle 300tkm ajettu
    - bensakoneella, ei alle 150 heppaisia.
    - hintaa saisi olla max. 5,5k€

    Näillä kriteereillä ei kyllä Bemareista löydy oikein mitään sytyttävää. Silloin tällöin joku facelift E46 325i ja 320i on myynnissä sopivaan hintaluokkaan, mutta nekin on yleensä sitten kilsojen, varusteiden ja yleiskunnon puolesta aika hanurista. E39:kään ei oikein sytytä, muuta kuin M-Sporttina ja ne tuntuu olevan sellaisissa hinnoissa, että ei pysty. Omalle suosikkilistalle nettiautossa onkin listautunut seuraavia autoja, joista voi kertoa kokemuksia jos niitä löytyy:

    - Ford Mondeo ST220 vm. 2003-2005 (tästä olikin jo pari kommenttia ylempänä)
    - Mazda 6 2.3 GT vm 2004-2007
    - Alfa Romeo 159 vm. 2006-2008
    - Seat Leon 2.0 FSI vm. 2006 (uudempi korimalli)
    - Seat Leon 1.8 turbo TS/FR vm. 2003-2005
    - VW Passat 1.8 turbo Highline vm. 2004
    - Opel Vectra 2.8 V6 turbo vm. 2005-2006
    - Mercedes-Benz C180-C200 kompressor vm. 2003-2004
    - Honda Accord 2.4 vm. 2003-2005

    Saa myös heitellä kehiin muitakin hyviä vaihtoehtoja perusteluineen. Iso liuta kansan suosikkiautoja sisältäen Skoda Octaviat ja 2-litraset avensikset ja primerat jne. on jätetty ihan tietoisesti pois, kun eivät vaan sytytä sitten yhtään.
    Last edited by KJ; 17-06-2015, 20:59.
    F30 330e -17 Alpinweiss 3
    E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

    Comment

    • LordHamwich
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 436
      • Kuopio-Kuhmo

      Originally posted by KJ View Post
      - Honda Accord 2.4 vm. 2003-2005
      Jos luotettavuus painaa, niin tuosta on aika paha paremmaksi pistää. Eikä ole edes huono ajettava.
      1997 E39 523i Cosmosschwartz
      sigpic

      Gone with the wind:
      1994 VW Passat 2.0
      1995 E36 323i

      Comment

      • Jii_Koo
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 785
        • Jkl

        Originally posted by LordHamwich View Post
        Jos luotettavuus painaa, niin tuosta on aika paha paremmaksi pistää. Eikä ole edes huono ajettava.
        Honda on IMO noista kaukoidän tuotteista paras ajaa tuossa koko-/teholuokassa.
        Alfa 159:stä en tiedä mitään, mutta jo ulkonäön takia olisin valmis ottamaan selvää
        '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

        Comment

        • KJ
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 695
          • Järvenpää

          Originally posted by jaykayarel View Post
          Honda on IMO noista kaukoidän tuotteista paras ajaa tuossa koko-/teholuokassa.
          Alfa 159:stä en tiedä mitään, mutta jo ulkonäön takia olisin valmis ottamaan selvää
          Joo, kyllähän luotettavuus painaa. Ei huvittais ihan joka lauantai maata tallin lattialla kädet rasvassa ihmetellen että mitä on taas levinnyt. Hondasta mullakin on samanlainen tuntuma. Ne on ilmeisesti oikeasti aika toimivia pelejä, ja tosiaan ajoltaankin japsiksi ihan kohtuullisen hyviä. Ruoste niitäkin kuitenkin ilmeisesti vaivaa.
          Alfa on just sellainen auto, mitä pitäisi oikeasti välttää jos ei tosiaan halua olla sormet paskasina jatkuvasti. Siinä autossa on kuitenkin jotain käsittämätöntä viehätysvoimaa, se on todella hyvännäköinen, personaallinen, hyvä ajettava ja ennekaikkea se on siitä peruskansanautomassasta täysin poikkeava, jopa vielä vahvemmin kuin BMW... Sen takia juuri siitä olisi kiva kuulla todellisia kokemuksia, etenkin 1.9-2.2 JTS pannuisista.
          F30 330e -17 Alpinweiss 3
          E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

          Comment

          • E39Fin
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2013
            • 1761
            • HKI/Orimattila

            Originally posted by KJ View Post
            Joo, kyllähän luotettavuus painaa. Ei huvittais ihan joka lauantai maata tallin lattialla kädet rasvassa ihmetellen että mitä on taas levinnyt. Hondasta mullakin on samanlainen tuntuma. Ne on ilmeisesti oikeasti aika toimivia pelejä, ja tosiaan ajoltaankin japsiksi ihan kohtuullisen hyviä. Ruoste niitäkin kuitenkin ilmeisesti vaivaa.
            Alfa on just sellainen auto, mitä pitäisi oikeasti välttää jos ei tosiaan halua olla sormet paskasina jatkuvasti. Siinä autossa on kuitenkin jotain käsittämätöntä viehätysvoimaa, se on todella hyvännäköinen, personaallinen, hyvä ajettava ja ennekaikkea se on siitä peruskansanautomassasta täysin poikkeava, jopa vielä vahvemmin kuin BMW... Sen takia juuri siitä olisi kiva kuulla todellisia kokemuksia, etenkin 1.9-2.2 JTS pannuisista.

            Honda on kyllä yllättävän hyvä ajaa. Alfaa olen ajellut kun kaverilla 2.4jtdm. Ei uskallettu oikein bensoja sille edes katella. Oiskohan toi 1.9jts ollut vähän luotettavampi kuin toi 2.2jts vai olikohan molemmiss ongelmia ketjujen venymisen kanssa. Noh, niissä tulee kai sentään varoitus asiasta eikä saa kaiketi ajettua rikki mutta koettiin kaverin kanssa turhaksi säädöksi. Diisseli on kyllä erittäinkin mukava kone ja auto on kyllä maukas ajaa mm. Nopean ohjauksen, hyvien penkkien yms. Vuoksi. Sisällä viihtyy hyvin sillä sisusta on erittäin silmää miellyttävä. Eikä ole luotettavuusongelmia nykyalfoissa ainakaan niin kuin joskus ennen.

            Seat leonit tekis mieli kokea molemmat. Istuu silmään ja kai tuo 1.8 turbokone on ihan hyvä myös. Näitä tullut välillä suosikkilistailtua.
            Last edited by E39Fin; 18-06-2015, 06:56.
            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
            E39 523iA Oxfordgreen

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Originally posted by KJ View Post
              Alfa on just sellainen auto, mitä pitäisi oikeasti välttää jos ei tosiaan halua olla sormet paskasina jatkuvasti. Siinä autossa on kuitenkin jotain käsittämätöntä viehätysvoimaa, se on todella hyvännäköinen, personaallinen, hyvä ajettava ja ennekaikkea se on siitä peruskansanautomassasta täysin poikkeava, jopa vielä vahvemmin kuin BMW... Sen takia juuri siitä olisi kiva kuulla todellisia kokemuksia, etenkin 1.9-2.2 JTS pannuisista.

              Jakopää noissakin on murheena, samoin manuaalilaatikko. Muuten melko huolettomia kait? Omassa 2.2 oli laatikossa laakerivikaa jo ostaeassa, suurin osa rempasta menikin onneksi myyjäliikkeen piikkiin. Kertaalleen jätti tielle kun moottorin ja korin välinen maadoituskaapeli katkesi vanhuuttaan tms.

              Nätti auto ja hyvä ajolleen, tuon jakopäärempan kun huomioi hinnassa niin voi olla ihan kannattava ostos. Tosin myytyä niitä ei saa millään
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • ka00z
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1805
                • Varsinais-Suomi

                Originally posted by Bansku View Post
                Eikös noi kierot sylinterit ja öljyn kulutus kuulunut p12 korisen primeran 1.8 moottorille? Vai tekikö ne toyotalla yhtä paskan?
                Oot oikeassa, Nissanillakin oli sama ongelma. En muista lopunperin oliko nismossa kierot pytyt vai männänrengas-ongelma. Sama ongelma kuitenkin painaa / painoi osaa 1.8 vvt-toitsuista.
                W124 voll, markalla pidemmälle

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1761
                  • HKI/Orimattila

                  Tietty onhan yks juttu kans aika varmaa nimittäin se että todennäkösesti mikään noista autoista ei oo yhtä luotettava ku sun perusbemus. Teho yms ei tuu kuitenkaan ihan ilman lisätekniikkaa=kuluja
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    Originally posted by E39Fin View Post
                    Tietty onhan yks juttu kans aika varmaa nimittäin se että todennäkösesti mikään noista autoista ei oo yhtä luotettava ku sun perusbemus. Teho yms ei tuu kuitenkaan ihan ilman lisätekniikkaa=kuluja

                    On silti parempi välttää jo valmiiksi heikot konstruktiot, kuten just nuo N47-"säästödieselit". Just my 2cents.
                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • Ovaali
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 242
                      • Ylivieska

                      Originally posted by ka00z View Post
                      Oot oikeassa, Nissanillakin oli sama ongelma. En muista lopunperin oliko nismossa kierot pytyt vai männänrengas-ongelma. Sama ongelma kuitenkin painaa / painoi osaa 1.8 vvt-toitsuista.
                      Noissa tojon koneissa oli pari suunnitteluvirhettä. Männässä ei ollut tarpeeksi öljyreikiä männässä + mäntä kuumenee liikaa jolloin öljy karstoittaa/jumittaa renkaat. Uudemmissa n.2005 eteenpäin valmistetuissa tosiaan lisätty noita öljyreikiä ja lisätty öljysuihkut jäähdyttämään mäntää. Lisäksi öljytilavuutta kasvatettiin 0.5L. Koskee myös 1.6 litrasta.

                      Merkkarilla myyvät noihin puolimoottoria parannetuilla sisuskalulla n. 1000e hintaan joka on omasta mielestä lähes ilmainen :think

                      Comment

                      • Susiraja
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 361
                        • Helsinki

                        Itellä tuollanen -04 st mpndeo käyttiksenä. Yksi ostokriteereistä oli halvat osat. Kolmilitranen kone ilmeisesti aika ronkeli öljyille. Suosittelivat käyttämään fordin omia. Ovat tosin vielä halvempia kuin mobilit... Kun ottaa huomioon paljonko Ford motor company on kerennyt kolmen litran patoja valmistamaan, niin ei oo vaikee arvata ettei ebäyssä maksa käytetty kone montaa sataa. Itsellä 210tkm mittarissa ja pata kuulostaa kyllä vielä todella nätille. Takatukivarret ja iskarit oli lopussa kun ostin. Motonetistä ostettuna vaihtotöineen taisi jäädä hintaa 260€. Ei omasta mielestä hirveän kallista. Tiivistettynä: Niitä mondeoita on toppahousuille tehty sen miljoona kappaletta tai jotain. M3:sta poiketen foordi ei oo joka ikistä nippeliä muuttanu perusmalliin verrattuna. Osat on samanhintasia ku tuulipukupihtareiiten kakslitrasissakin. Ylläpito on puolilmasta ja tekniikka yksinkertasta.
                        www.finnishcodriver.blogspot.fi

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3982
                          • Suomi

                          Ja eikös tuollaisessa mondeossa ole recaron jakkarat, vai oliko ne vain lisävarusteena?

                          Itse katselin kerran yhtä farkku st-mondeota ja siinä oli musta nahkasisusta ja recaron jakkarat, jotka oli kyllä luokseen kutsuvan näköiset.
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          • Susiraja
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 361
                            • Helsinki

                            Originally posted by Juhaska View Post
                            Ja eikös tuollaisessa mondeossa ole recaron jakkarat, vai oliko ne vain lisävarusteena?

                            Itse katselin kerran yhtä farkku st-mondeota ja siinä oli musta nahkasisusta ja recaron jakkarat, jotka oli kyllä luokseen kutsuvan näköiset.
                            Joo recaron jakkarat on vakiona. Itte oon 60kg kärpänen ja miulle ne on turhan isot. Mutta harvoin on sopivan pieniä penkkejä tän kokoselle hiirelle �� Muuten hyvät penkit. Takapenkkiläisillekin on istuinlämmittimet. Emäntä arvostaa asiaa kun matkustaa nappulan kanssa takana. Lämmitettävä tuulilasi on kans kiva. Ei maksa sekään uutena ihan poskettomia kun aika yleinen varuste mondeoissa. Takakontti on iso. Ok korkunen, mutta ennen kaikkea pitkä ja leveä niin mahtuu hyvin kamaa. Joskus vuonna miekka ja kypärä meitä matkusti kaks henkee kontissa 20km Neste Rallin pätkille kun haluttiin olla vaan yhden kuskin voimin liikenteessä. Kääntösäde on yllättävän hyvä etuvetoseks autoks joka on kohtalaisen pitkä. Alusta on mukavuuspainotteinen. 40 profiilin renkaat on mukavuushaluselle ihmiselle ihan arsesta, mutta näyttäähän ne 18" kivalta eikä 225 levysenä oo edes pahan uraherkkä.
                            www.finnishcodriver.blogspot.fi

                            Comment

                            • ka00z
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1805
                              • Varsinais-Suomi

                              Originally posted by Ovaali View Post
                              Noissa tojon koneissa oli pari suunnitteluvirhettä. Männässä ei ollut tarpeeksi öljyreikiä männässä + mäntä kuumenee liikaa jolloin öljy karstoittaa/jumittaa renkaat. Uudemmissa n.2005 eteenpäin valmistetuissa tosiaan lisätty noita öljyreikiä ja lisätty öljysuihkut jäähdyttämään mäntää. Lisäksi öljytilavuutta kasvatettiin 0.5L. Koskee myös 1.6 litrasta.

                              Merkkarilla myyvät noihin puolimoottoria parannetuilla sisuskalulla n. 1000e hintaan joka on omasta mielestä lähes ilmainen :think
                              Ei ole kyllä paha hinta, jos edelleen voimassa. Verrattuna VV-auton TSI-raakamoottoreihin á 7000
                              W124 voll, markalla pidemmälle

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Mites nuo uudemmat foortit? Joskus vuosia sitten oli -05 focus ja tekniikka pelas ihan mukavasti, mutta ruostettahan siihen pukkas jo, vaikka ikää ei ollu montakaan vuotta.

                                Ruostuuko nuo uudemmat? Lähinnä katellu uusi (2012-->) korisia farkku focuksia eukolle. Bensakoneella, varmaan kääntyisi siihen reilu 100hp 1,6l. Vissiin vielä suht huoleton tekniikka noissa?

                                Semmoinen ymmärrys, että noista ecoboosteista, yms. ihmemoottoreista kannattaa pysyä kaukana.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎