Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smpovers
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2372
    • Tammela

    Pitäisi vaihtaa Avensis johonkin diesel autoon.
    Mitä dieseliä suosittelisitte alle 3000e budjetilla? Tästä voi myös joustaa vähän ylöspäin.
    Ilmastointi pitäisi löytyä. Mieluiten farmari tai tilava sedan. Automaatti olisi myös plussaa.
    Mielessä käyneet Väyrynen sekä vag 1.9td.
    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
    BMW 330d touring e46 -05
    Ford Cortina Mk2 1600 -70
    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

    Comment

    • HerraHuu
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2012
      • 355
      • Keski-Suomi

      Originally posted by smpovers View Post
      Pitäisi vaihtaa Avensis johonkin diesel autoon.
      Mitä dieseliä suosittelisitte alle 3000e budjetilla? Tästä voi myös joustaa vähän ylöspäin.
      Ilmastointi pitäisi löytyä. Mieluiten farmari tai tilava sedan. Automaatti olisi myös plussaa.
      Mielessä käyneet Väyrynen sekä vag 1.9td.
      w203 korinen mersu. Dieselinä hyvin tarjontaa tosin hintaa voit joutua hieman ruuvaamaan ylöspäin..?Emännälle vasta hain ko. laitteen tosin 2litr. bensana ja yllätyin. En ole koskaan mersumiehiä ollut mutta tämän kyyti muutti käsitykset. TODELLA mukava kyytinen auto. Sisällä on hiljaista ja montut ei tunnu. Vetää ohi 6-0 vasta lähteneestä e53:stani. Tosin se oli M-Sport ja maasturissahan on "isot" pyörät ja liibalaaba.. Hintaerotkin kuitenkin jo huomattavia. Suosittelen! Muutenkin automaattia etsiessä vag-dieseliä itse olen karttanut ihan jo sen jälleenmyynnin vaikeuden takia. Mersun automaatista en taas ikinä ole huonoa kuullutkaan..


      -e30 2d m10b18

      EX -e53 X5 3.0D
      EX -e39 523i Sedan
      EX -e36 325i Coupe
      EX -e46 323i Sedan
      EX -e36 320i Touring

      Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

      Comment

      • Mac
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 199
        • Kotka

        Onko kellään kokemuksia Subaruista? Olisi mahdollisesti -03 vuoden sti imppu tulossa vaihdossa. Mitä tuollaisesta pitää osata katsoa?
        ---e92 ///M3---
        ---e39 530i---

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2553
          • Kirkkonummi

          Originally posted by smpovers View Post
          Pitäisi vaihtaa Avensis johonkin diesel autoon.
          Mitä dieseliä suosittelisitte alle 3000e budjetilla? Tästä voi myös joustaa vähän ylöspäin.
          Ilmastointi pitäisi löytyä. Mieluiten farmari tai tilava sedan. Automaatti olisi myös plussaa.
          Mielessä käyneet Väyrynen sekä vag 1.9td.
          Megane II Break, tässä esim. ainoa automaatti joka tuli vastaan. Mutta manuaalinakin helppo ajettava, tilava vekotin ja 1.9-diesel on väännökkäin mitä on saanut. Jos vähän jaksaa etsiä, saattaa löytyä samassa hintaluokassa automaatti-ilmastoinnillinenkin. Ei kaikkeen makuun, mutta jos budjettirajoitus on tiukka, niin voisi ainakin käydä kokeilemassa?
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Onkohan n. '07 yli 200tkm ajettu Volvon XC70 D5 automaatti miten toivoton tapaus? Ymmärrettävästi kuluvia osia alkaa tuollaisissa jo menemään, mutta onko automaatissa, voimansiirrossa tai moottorissa suurempia yleisiä murheita? Siinä voisi olla meidän budjettiin sopiva mökkiauto (tilaa koirille ja lapselle, korkea maavara ja neliveto). Tai tuleeko jotain parempaa samassa hintaluokassa (12-17t€) mieleen? Tämänkin idean sain vasta kun lähdin kaverin vastaavaan bensa-vehkeeseen kyytiin.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • E39Fin
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2013
              • 1761
              • HKI/Orimattila

              Originally posted by Veeksi View Post
              Onkohan n. '07 yli 200tkm ajettu Volvon XC70 D5 automaatti miten toivoton tapaus? Ymmärrettävästi kuluvia osia alkaa tuollaisissa jo menemään, mutta onko automaatissa, voimansiirrossa tai moottorissa suurempia yleisiä murheita? Siinä voisi olla meidän budjettiin sopiva mökkiauto (tilaa koirille ja lapselle, korkea maavara ja neliveto). Tai tuleeko jotain parempaa samassa hintaluokassa (12-17t€) mieleen? Tämänkin idean sain vasta kun lähdin kaverin vastaavaan bensa-vehkeeseen kyytiin.
              -07 mallisessahan on se 6-lovinen laatikko. Käytöstä riippuu suuresti. Meillä 2003, jolla ajettu 655tkm ja yhä eka loota. Ajettu maantieajoa. 200tkm ei tuntune missään, on noita 6-lovisia automaattejakin tässä lähipiirissä reippaasti yli 300tkm ajettuna.

              Nimenomaan mökkiautoksi aivan loistava peli. Auto ei soratien montuista sun muista ole moksiskaan. Alusta nielee lähes mitä vaan. Takana olevat nivomatit saa kyllä rikki pakkasella lähtiessä jos ajaa johonkin terävään töyssyyn turhan innokkaasti..
              Nelivedon puolesta voi varautua jakolaatikon booriholkin vaihtoon n. 300tkm välein. Booriholkki on vähän kuin sulake siellä jakolaatikossa niin ei tartte koko jakolaatikkoa vaihtaa.
              Last edited by E39Fin; 13-08-2015, 14:04.
              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
              E39 523iA Oxfordgreen

              Comment

              • zeniitti
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 575
                • 127.0.0.1

                Eipä suoraan tähän ketjuun kuulu, mutta tuli tummennettua MK8 5D civicin alempi takalasi. Voi jeesus mitä kuraa. Kuka älykääpiö sen ikkunan on tehny muovista. Jonkin verran oli haastavaa, mutta sai sen sinne kahdesta palasta tehtyä. Se on eri asia pysyykö paikoillaan.

                Comment

                • Jormuli
                  BTCF Member
                  • Feb 2013
                  • 735
                  • Helsinki

                  Autokuume kukistettu pilkkahintaisen MPS6:sen voimin.
                  Mielenkiintoinen auto ajaa vanhan diesel bemarin jälkeen, hyvää vaihtelua ja saa vähän omakohtaista kokemusta muista automerkeistäkin.

                  Jokusen päivän ehtinyt jo ajella ja tähän asti ainakin tyytyväinen, dumppikin jo tilattu, mielessä tosin pyörii alustaa ja putkistoa, koska jälkimmäistä tuo auto vaatii todenteolla.:think

                  Rengasmelu ja muu melu kyllä on omaa tasoa harmillisesti, täytyy alkaa ostelemaan äänieristystä.
                  Exät:
                  Lupo Gti
                  Mazda 6 MPS
                  e46 330dA Individual Touring M-Sport II -02[/B][/SIZE]

                  Comment

                  • Homer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 3653
                    • Springfield-Jyväskylä

                    Olikos tietoa tai kokemuksia tai muuta huhuja oliko nuo Volvo V50:set ihan susia? Jos oikein muistan diisseleistä on hajonnu koneita mutta oliko bensakoneissa jotain ongelmia? Auto olisi 2005 1.8 bensa,ajettu 200tkm.Kaikki tieto tervetullutta,etten mene pikaistuksissaan lähipäivinä haukkaamaan paskaa.

                    Comment

                    • kimmon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1461
                      • Tuusulantien päässä...

                      Originally posted by Homer View Post
                      Olikos tietoa tai kokemuksia tai muuta huhuja oliko nuo Volvo V50:set ihan susia? Jos oikein muistan diisseleistä on hajonnu koneita mutta oliko bensakoneissa jotain ongelmia? Auto olisi 2005 1.8 bensa,ajettu 200tkm.Kaikki tieto tervetullutta,etten mene pikaistuksissaan lähipäivinä haukkaamaan paskaa.
                      Auto on pintapeltejä lukuunottamatta Ford Focus II, autot jakavat täysin saman korirakenteen ja tekniikan. Ihan soivia pelejä nuo ovat olleet. Itselläkin oli aikoinaan tuollainen 1.8 mutta sillä oli vain 60tkm ajettu niin ei siinä ny mitään vikaa saanut ollakaan
                      Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                      Comment

                      • Homer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 3653
                        • Springfield-Jyväskylä

                        Originally posted by kimmon View Post
                        Auto on pintapeltejä lukuunottamatta Ford Focus II, autot jakavat täysin saman korirakenteen ja tekniikan. Ihan soivia pelejä nuo ovat olleet. Itselläkin oli aikoinaan tuollainen 1.8 mutta sillä oli vain 60tkm ajettu niin ei siinä ny mitään vikaa saanut ollakaan
                        Iso kiitos tästä tiedosta!No tuo saa kyllä ihokarvat pystyyn kun Foordin kuulee! Nyt kyllä laski hieman kuumetta.Toki onhan st focuksessa viispyttystä volvon pataakin mutta onkohan tuo 1.8 foordin vai volvon tekeleitä?

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3986
                          • Suomi

                          Originally posted by Homer View Post
                          Iso kiitos tästä tiedosta!No tuo saa kyllä ihokarvat pystyyn kun Foordin kuulee! Nyt kyllä laski hieman kuumetta.Toki onhan st focuksessa viispyttystä volvon pataakin mutta onkohan tuo 1.8 foordin vai volvon tekeleitä?
                          Tuosta padasta en tiedä, mutta melko simppeleitä on huoltaa nämä föyrdin ja volle sekasikiöt ainakin.

                          Itsellä alla -07 D5 s80 ja esim, ajovaloumpiot saa irti ilman työkaluja, polttimoiden vaihtoa varten, suodattimet vaihtaa muutamassa minuutissa, konehuoneessa on hyvin tilaa muutenkin, penkit on erinomaiset, kuten ajovalotkin xenoneilla ja ajomelu ei ole paha.
                          Varaosat edullisia (esimerkkinä jakopään osat vesipumpun kanssa reilu 200€ +työ), vakutuusmaksut ok, toki itsellä on bonukset melkein täynnä. :think

                          Omasta korjasin maanantaina yhden yleisen tyyppivian, eli vilkkuviiksessä oleva ajotietokoneen selaus rulla menee ajan myötä toimettomaksi, kun johto "kuulemma" katkeaa.
                          Vaihto ohjeita ei tähän uudempaan löytynyt mistään, mutta päätimpä silti vilkaista ja muovit, kun sai sivuun viiksen ympäriltä, niin viiksi oli vain kahdella ruuvilla kiinni jonka jälkeen se lähti nätisti vetäen pois ja kasaus luonnollisesti käänteisessä järjestyksessä.

                          On kyllä helppo auto huoltaa itsekkin, jos vain kehtaa.

                          Mutta silti tekee mieli pistää auto jo kiertoon, kun diesel vehkeelle ei ole paljoa käyttöä.
                          Seuraava kiesikin on vielä täysin auki...
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          • kimmon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1461
                            • Tuusulantien päässä...

                            Originally posted by Homer View Post
                            Iso kiitos tästä tiedosta!No tuo saa kyllä ihokarvat pystyyn kun Foordin kuulee! Nyt kyllä laski hieman kuumetta.Toki onhan st focuksessa viispyttystä volvon pataakin mutta onkohan tuo 1.8 foordin vai volvon tekeleitä?
                            Ainoat Volvon omat moottorit tuossa kopassa ovat 5-sylinteriset bensat ja dieselit. 1,6D on PSA-konsernilta sitten. Loput Fordin moottoreita.
                            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                            Comment

                            • Homer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 3653
                              • Springfield-Jyväskylä

                              Juu itekkin nyt parisen vuotta Volvolla ajellu joten ei ihan outo merkki.Penkit tosi hyvät ja huollot on suht helppoja ja edullisia.Mm. jakoremppa tuli teetätettyä:osat+työt 350e liikkeessä ja se sisälsi jäähdytysnesteet ja moniurahihnan ja termarin vaihdon myös.Mutta alkaa vähän autokuume vaivaamaan niin vaihtelua pitäis saada. Ja tänäänkin menin type r civicciä katsomaan mutta en piruvie ilman ilmastointia 2000-luvun autoa kyllä osta.Joten samanhintainen v50 alkoi kiinnostaa enemmän. Mutta kyllä mä taidan sen viismukisen 2.4 koneisen ettiä kuitenkin,kun onhan se taivahan tosi että c70 t5:en jälkeen sata heppaa vähemmän tuntuu jo muutenkin.

                              Comment

                              • BaTTman
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2014
                                • 70
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by kimmon View Post
                                Auto on pintapeltejä lukuunottamatta Ford Focus II, autot jakavat täysin saman korirakenteen ja tekniikan. Ihan soivia pelejä nuo ovat olleet. Itselläkin oli aikoinaan tuollainen 1.8 mutta sillä oli vain 60tkm ajettu niin ei siinä ny mitään vikaa saanut ollakaan
                                No tämä selittää miksi se tuntui niin p*skalta...
                                Tuollaisella 1.8 bensa vehkeellä jouduin tre-hyvinkää väliä rullaamaan pari vuotta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎