Originally posted by Laku
View Post
Nettiautosta bongailtua XLIII
Collapse
X
-
e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
-
Ei minullakaan noista kokemuksia ole sinällään. Yksi ZF on tainnut olla vanhassa 525TDSA:ssa, E39:n keulalla ja toinen uudempi 5HP taas Alpinassa, molemmat pelasi hyvin.
Yleisesti vaan tahtoo olla hiukan sellaisia pelko perseessä-laitteita vanhemmiten, jos ei oo rempattu tai kilometrejä on paljon. Ja toki huoltokustanteet muuta kuin manuaalissa.
Mukava se toki on pelatessaan.
Comment
-
Originally posted by jaskap View Post
Ei 4HP:ssa mitään huonoutta ole, kunhan muistaa käytössä sen yhden venttiilin taipumuksen päästää painetta ohi ja noudattaisivat myös katsastuksessa päöstömittauksessa valmistajan ja Traficomin ohjetta.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Ja polttaa jonkun pakan. (en muista nyt minkä)
EX: Ford mondeo -96"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
Originally posted by JiiVee92 View PostJa polttaa jonkun pakan. (en muista nyt minkä)e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
Originally posted by Laku View Post
Miten laatikko liittyy päästöihin ja mikä Traficomin ohjeistus?e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
👍 3Comment
-
https://www.nettiauto.com/bmw/635/14373952
Kellään kokemusta e24 6-sarjalaisista? Mitä enemmän tuota tuijotan niin sitä enemmän himottaisi käydä hakemassa pois, mutta ei mitään kokemusta noin vanhoista bemareista tai autoista ylipäätään.
Mitä lueskelin, niin ilmeisesti varaosia on saatavilla ja moottori kestää ylläpidolla pitkään, mutta tuttuun tapaan ruoste vanhassa autossa pahin vaara.
Eihän tuollaisella toki talvella ajelisi. Vinkkejä ylläpitoon ja omistamiseen?
Comment
-
Aika pitkään ollut myynnissä ja veikkanpa että myös aika kitattu yksilö jos ei tuolla hintaa ole mennyt kaupaksi.
Comment
-
Ei kai tuossa mitään ihmeitä, jotkut varaosat vanhaan autoon voi olla vähän hukassa toki.
Korin tutkisin tarkkaan, se kai se tärkein. Altapäin varsinkin. Työn jäljestä voi päätellä paljon maalausten ja pohjatöiden osalta, saumat, luukkujen taustat jne.
Jos ei itsellä noiden suhteen niin pelisilmää niin joku korijuttuja tehnyt kaveri sitten varmaan. Mutta pointtina siis on, korin kunto.
Pienenä detailina, ilmeisesti -83 automaatit vaihtui 4-vaihteisiksi. En tiedä millainen tuollainen 3-vaihteinen automaatti käytännössä on, tietenkin ois hieno elämys päästä joskus kokeilemaan.
Comment
-
Originally posted by 325TI View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/635/14373952
Kellään kokemusta e24 6-sarjalaisista? Mitä enemmän tuota tuijotan niin sitä enemmän himottaisi käydä hakemassa pois, mutta ei mitään kokemusta noin vanhoista bemareista tai autoista ylipäätään.
Mitä lueskelin, niin ilmeisesti varaosia on saatavilla ja moottori kestää ylläpidolla pitkään, mutta tuttuun tapaan ruoste vanhassa autossa pahin vaara.
Eihän tuollaisella toki talvella ajelisi. Vinkkejä ylläpitoon ja omistamiseen?Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
👍 2Comment
-
Originally posted by Laku View PostEi minusta seiskaan sovi manuaalivaihteisto. Ei tuo vanha steppilaatikko nyt niin huono ole, mitä edeltäjänsä 4HP, joka minulla Kasissa....
Renault Clio Farmari 1992 - Vaihtoauto - Nettiauto
33-vuotias pikkuauto tarjoaisi varmasti aivan spektrin toisen pään ajoelämyksiä. Tämän on vm. -92, pohja taisi tulla vastaan 1993 kun n. 189 000 uuden auton rekisteröinnistä 1989 tiputtiin siihen noin 98000 autoon 1993-1994. Ei kierroslukumittaria, ei radiota, kaadettavan takaselkänojassa ei verhoilua takana l. pelti näkyvissä jne. OK, kyllä muuallakin maailmassa ostettiin täysiä karvalakkimalleja, mutta jos 90-lukua pitäisi alkaa nostalgiasoimaan, niin silloin uusautoilu oli vähän niin kuin tätä.Last edited by Petteri75; 27-09-2025, 13:57.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
👍 1Comment
-
Originally posted by 325TI View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/635/14373952
Kellään kokemusta e24 6-sarjalaisista? Mitä enemmän tuota tuijotan niin sitä enemmän himottaisi käydä hakemassa pois, mutta ei mitään kokemusta noin vanhoista bemareista tai autoista ylipäätään.
Mitä lueskelin, niin ilmeisesti varaosia on saatavilla ja moottori kestää ylläpidolla pitkään, mutta tuttuun tapaan ruoste vanhassa autossa pahin vaara.
Eihän tuollaisella toki talvella ajelisi. Vinkkejä ylläpitoon ja omistamiseen?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Originally posted by 325TI View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/635/14373952
Kellään kokemusta e24 6-sarjalaisista? Mitä enemmän tuota tuijotan niin sitä enemmän himottaisi käydä hakemassa pois, mutta ei mitään kokemusta noin vanhoista bemareista tai autoista ylipäätään.
Mitä lueskelin, niin ilmeisesti varaosia on saatavilla ja moottori kestää ylläpidolla pitkään, mutta tuttuun tapaan ruoste vanhassa autossa pahin vaara.
Eihän tuollaisella toki talvella ajelisi. Vinkkejä ylläpitoon ja omistamiseen?
Mutta jos ei ole oikein kokemusta vanhoista autoista, voisi olla palkitsevampaa aloittaa jollain vähemmän harvinaisella, mutta mielenkiintoisella laitteella. Kädet joudut sotkemaan varmasti tai sitten kaivamaan taskusta syvältä.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
👍 1Comment
-
Comment