Jahas, tulipa itelläki laitettua E36 avo.. Extrana kovakatto että pystyy ajelee vaikka ympäri vuoden. Ei ole koskaan ollut avoa, joten kovasti odotellaan kesää ja ensituntumaa avoautoiluun
Jahas, tulipa itelläki laitettua E36 avo.. Extrana kovakatto että pystyy ajelee vaikka ympäri vuoden. Ei ole koskaan ollut avoa, joten kovasti odotellaan kesää ja ensituntumaa avoautoiluun
Mahtava juttu, laitahan kuvia!
Siinä on ihan oma fiiliksensä, jonka saa niin vanhalla kuin uudemmallakin autolla.
Isäukko on työntänyt jo viitisentoista vuotta putkeen kesät talvet ekan korimallin SLK-mesellä, 2.3l kompressori automaattilaatikolla ja SuperSprintin putkistolla. Hyvin on maistunut, nyt vähän alkaa jo olla ruoste purrut, mutta muutoin ei mitään ihmeellistä, vain kovaa ajoa joku melkein 200.000km.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Ajokauden alkuun noin 8-9 viikkoa aikaa, ammeesta moottori+laatikko on vielä lattialla ja kaikki levällään noh, ens viikko talvilomalla niin ehtii hyvin askarrella auton kimpussa. Getrag oli hiukan vuotanut siitä vetoakselin laipan välistä joten huolellinen putsaus ja tuoreella laippaliimalla kasaan. Öljyksi valikoitui mobilube 1 shc 75W-90, tässä lootassa kun ei ole mitään värikoodia tai yleensäkään mitään merkintää mitä tuonne kuuluisi laittaa, mutta ATF ei ole vaikuttanut kovin hyvältä. Toinen vuoto kohta näytti olevan kampiakselin stefan kotelosta, ei itse stefa. Kuitenkin uusi stefa paikoilleen ja uusi tiiviste koppaan loctiten 5910 liimalla höystettynä, niin pitäisi nyt pysyä öljyt omalla puolella. Muutenkin tuli investoitua yli viidellä satasella kaiken näköistä pisteosaa vaihteensiirtäjän nylonprikoista lohkon pakkasproppuihin. Uudet proput naputtelin loctiten 5699 liiman kera paikoilleen, niin jospa nekin pitäisi nyt nesteet omalla puolella. Tympeän näköistä kun hikoilee nestettä lohkon kylkeen. Suuttimiin vielä vaihtelen uudet O-renkaat niin alkais olla tekniikka paikoilleen nostoa vaille valmis. Seuraavaksi pitäisi vielä käyttää keulasta tukivarret irti ja vaihdella uudet nivelet ja kumit. Sitten ois vielä uudet jarrulevyt + palat laitella yms. nysväystä. Auto on -91 e30 325i
Useamman avottoman vuoden jälkeen alkanut taas harkitsemaan avoautoa.
On kyllä surkea tarjonta nettiautossa.
Jäätäviä pommeja kuvien perusteella tähtitieteellisillä hintapyynneillä.
Suomessa on nykyään todella heikko tarjonta ainakin näistä vanhuksista, mitä olen seurannut. Suosiolla vaan katseleen ulkomaan tarjontaa, ja rohkeasti kyseleen diilereiltä. Hyvissä yksilöissä on "hyvä" hinta ympäri vuoden.
Comment