Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta - kokemuksia välittäjistä?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wallaton
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 84
    • TURKU

Originally posted by jopeh View Post
    Sama juttu minulla vuosia sitten. Toivottavasti ovat parantaneet tapansa.
    ok, itel ollut ihan hyviä kokemuksia, 3men auton verran.
    Tai sitten ollut vaan niin kovat kriteerit auton suhteen, et ei ole mitään turkkilaisen diilerin häkistä löytynyttä shittiä edes tarjottukaan.
    Siellä on ilmeisesti henkilökuntaakin vaihtunut viime näkemästä?
    Tiedä sitten...

Comment

• Fallu
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1780
      • oulu

kenenkä kautta sitä kannattas hommata bmw saksasta:think
      kun juhis on lopettanu ne hommat
      |Sotkamo Connection|

Originally posted by Eetu
      Dry vodka auttaa tähänkin.

Comment

• BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

Originally posted by Fallu View Post
        kun juhis on lopettanu ne hommat
        jos etelä-saksan suunnalta etsit, niin ainakin Motor Trade / Ilari Pulli on tuonut tutuille ja tuttaville jo useamman auton hyvällä menestyksellä, ilman mitään ikävyyksiä. Herra budjaa tuolla Munchenissä ja sillä on paikka myös Lahdessa, voit joko pyytää sitä katsomaan auton ja hoitamaan paperit jos menet itse hakemaan, tai sitten pyytää toimittamaan suomeen tai kolmantena ostaa kilvitettynä suomeen, miten vain haluat.

Toisin sanoen, tästä on hyviä kokemuksia jo monen vuoden ajalta.

F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

Comment

• jyrbba69
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2394
          • Kouvola

Originally posted by BeamR View Post
          jos etelä-saksan suunnalta etsit, niin ainakin Motor Trade / Ilari Pulli on tuonut tutuille ja tuttaville jo useamman auton hyvällä menestyksellä, ilman mitään ikävyyksiä. Herra budjaa tuolla Munchenissä ja sillä on paikka myös Lahdessa, voit joko pyytää sitä katsomaan auton ja hoitamaan paperit jos menet itse hakemaan, tai sitten pyytää toimittamaan suomeen tai kolmantena ostaa kilvitettynä suomeen, miten vain haluat.

Toisin sanoen, tästä on hyviä kokemuksia jo monen vuoden ajalta.

http://www.4wheeltrade.de/index.html
          Ilarille kanssa täältä plussaa, faijan kautta tutustuin varmaan 15 vuotta sitten kun Ilari oli vielä Agfan huoltopäällikkönä Saksassa. Todella skarppi kaveri ja eritttäin mukava asioida. Siltä voi hyvin myös kysellä osia Munchenin lähettyviltä rekkaan jotka lähtevät ~viikottain.

-Jyri
          2015 AMG GTS
          -----------------------------

www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
          [email protected]

Comment

• K2Ri
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1829
            • London, UK & Germany

Hmm, tässähän voisi itsekin alkaa suunnittelemaan auton tuontia jollekin halukkaalle, kun nuo kesälomat alkoikin jo tällä viikolla.. :think
            Minkäs verran yleensä noi välittäjät pyytää auton roudaamisesta etelä-Saksasta Suomeen?
            sigpic
            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

Comment

• Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

Originally posted by K2Ri View Post
              Hmm, tässähän voisi itsekin alkaa suunnittelemaan auton tuontia jollekin halukkaalle, kun nuo kesälomat alkoikin jo tällä viikolla.. :think
              Minkäs verran yleensä noi välittäjät pyytää auton roudaamisesta etelä-Saksasta Suomeen?
              Minulle on muutama tuotu, 1000-1200€ maksoi 2v sitten. Nykyisestä hintatasosta ei ole faktaa.

Comment

• _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

Originally posted by K2Ri View Post
                Millos voisit tuoda? Kaveri tarviis E90:sen tuossa kuukauden-parin päästä :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7520
                  • Jyväshyvä

Itse olen pistämässä autopuljua pystyyn.
                  Ajattelin tarjota seuraavanlaisia palveluita,
                  olisko näille kysyntää:

- Autojen hakua euroopasta, avaimet käteen periaatteella
                  (sisältää siis katsastukset ja kaikki muutkin kulut),
                  verotus halutessa asiakkaan nimiin jolloin oikeus mahdollisiin palautuksiin jää asiakkaalle.
                  Ts. vastaa auton ostamista Suomesta ja hinnan
                  saa tietää jo etukäteen ja listauksen yksilöistä mitä sillä hetkellä on tarjolla.

- Autojen ottamista myyntitiliin tai mahdollisesti vaihdossa

- Tuonti- ja muidenkin autojen rahoitus

- Takuun tarjoaminen vaihto/tuontiautoille

- Konsultaatio auton hankinnasta Saksasta
                  (ts. auton etsiminen itse tehdyillä tietokoneohjelmistoilla,
                  tiedostelut ja hintaneuvottelut jos itse haluaa auton hakea,
                  konsunltaatio rekisteröinnin jne. suhteen).

Kokemusta on jo omasta ja isäukon/velipojan kanssa yli 100 auton tuonnista.
                  Tarkoitus on erikoistua mm. Volvo ja BMW malleihin kun ne tunnen hyvin entuudestaankin, erityisesti E6x ja S60/V70/S80 Volvot...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• Taky
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 562
                    • Ola

Originally posted by Fallu View Post
                    Itsellä toimi kontaktina http://www.carbroker.fi/ Hannu Vuohelainen.

Itse auton etsintään ei osallistunut, mutta kun auto oli löytynyt niin soitti myyjälle selvitteli asiat hänen kanssaan ja kun lensin hakemaan autoa tsekkasin itse että sovitut asiat pitää paikkansa jonka jälkeen rekisteröinti asiat myyjän avustuksella kuntoon, Vuohelainen oli käynyt asiat/menettelyt myyjän kanssa läpi ja myyjä tiesi mitä tehdä.
                    Vuohelainen oli tarvittaessa puhelimen päässä tavoitettavissa, ei tarvinnut.

Koko kauppan hoitoon meni auton tsekkauksen jälkeen puoli tuntia niin auto oli nimilläni vakuutettuna ja rekisteröitynä. Osto tapahtui yksityishenkilöltä.

Minusta em menettely oli oikein hyvin toimiva ja vieläpä edullinen tapa kun tarvittaessa oli saksan päässä asiat ja kielen tuntevaa henkilö.

Seuraavankin kanssa tulen menettelemään samoin vaikka asiointi tapahtuisi liikkeessä.
                    Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                    Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Comment

• Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11680
                      • Kouvola

Originally posted by Pande View Post
                      Näimpä!

Ja nykyisillä lentohinnoilla (ryanair, ~50e) ja lauttakustannukset (200e) ovat niin edullisia, että matkaan ei paljoa kulu pätäkkää. 2yötä jossain hostellissa ja tarvittaessa vuokra-auto. Niin kulut ei paljoa yli 500e mene, jos sitäkään kun on jo Suomessa tarrakilvet lasissa.

Sit jos on katsastus voimassa niin käväsee konttorilla heittämässä sen 150e tiskiin ja täts it!
                      Renkaita voi joutua ostelee, mut niin se on useesti suomiautoissakin ettei ne renkaat aina uusia ole. Ja jos ei Laakkoselta lähde talvirengas pakettia ostaa niin eipä vannerengas pakettiinkaan yli 500e saa menemään, kun käytettynä normikuntoisia katsoo.

Niinkuin yllä olikin niin parhaassa tapauksessa lentää aamulla Saksaan, auton tsekkaa päivällä ja tekee kaupat. Illaks ajaa satamaan.
                      Konttorilla käyntiin kun muistaa varata riittävästi aikaa (2h), niin no problem.

ps. Itse en kyllä yli 1000e maksais pelkästä auton roudaamisesta satamaan, ainakaan tässä vaiheessa. Yhden olen tuottanut, 2 hakenut itse saksasta ja mitään tuhatta euroo ei todellakaan ole mennyt tuottamiseen/hakemiseen. Ruotsista kun ostin niin ainoa ylimääränen kustannus normi päivä tukholmassa risteilyyn oli auton lauttamaksu mikä tais olla jotain 50-100e. (Olin muutenkin menossa rylläys risteilylle).

Toki jos on hyvä palkkanen kaveri niin se pari poissaoloa töistä rokottaa niin paljon + jos on ostamassa 20ke autoa niin ei se 1500e palkkio välittäjälle paljoa siinä tunnut. Ja ohan ihmisillä kiireitä..
                      No kyllähän sitä jokainen aina kehuu, kuinka halvalla on onnistunut tuomaan auton Saksasta. Jos vähän ynnäilee kuluja mitä esim. nykyisen femman tuonti kustansi itelle. Finnairin lento opiskelija-hintaan Helsinki-München 169€, Finnlinesin laivamatka 320€, 2 tankillista bensaa (800km Saksan läpi) 200€, 2 vkon punakilvet 70€. Yhteensä vajaa 800€ ottamatta lukuu syömisiä yms. Ei vuokra-autoja, hotelliöitä tms.

Ruotsista kuluja tullut about 200-400€ eli melko edullista mut kruunun kurssi on vaan tällä hetkellä niin korkealla, että Saksan tuontikulut kuittaa alemmilla autojen hinnoilla.

1000€ on mun mielestä melko edullinen palkkiohinta auton tuonnista Saksasta Suomeen varsinkin, jos tekee hommia y-tunnuksen alla. En ainakaan itse lähtisi alle 1000€ välityspalkkiolla hakemaan autoa kuin ehkä Pohjois-Saksasta.

Comment

• _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

Ja sitten kun muistetaan mistä välittäjälle maksetaan. Auton ostamisesta ja osaamisesta. Kyllähän sen auton melkein kuka vaan ajokortin omaava sieltä saa tuotua. Mutta kun ostetaan toiselle kallista käytettyä autoa niin olisi hyvä tietää ostettavasta tuotteesta ja omata kriittinen silmä. Se auton ostaminen kun ei aina ihan niin yksinkertaista ole. Maallikolta voi kolarivaurion jäljet jäädä huomaamatta jos pintapuoli on fiksattu myyntikuntoon jne.

Harmi tosiaan että Juhis lopetti mutta eiköhän tuolta joku toinenkin ammattimies löydy autoja tuomaan :think
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

Originally posted by Supra^ View Post
                          Nyt sitä ammattimiestä oikeesti tarvittais, kun itse ei lähimpään kuukauteen kerkeä mihinkään. Olin ihan äimän käkenä kun juhikselle soitin ja sanoi että on lopettanut Onko mitään OIKEASTI luotettavaa bemareista tietävää firmaa? Vai lähtiskö Huru-ukko kun sillä on niin paljon vapaa-aikaa?
                          Kawa-auto juuri toi veljelle todella priiman e39 530ia:n

Comment

• VilleW
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 469
                            • Turku

Originally posted by Supra^ View Post
                            Nyt sitä ammattimiestä oikeesti tarvittais, kun itse ei lähimpään kuukauteen kerkeä mihinkään. Olin ihan äimän käkenä kun juhikselle soitin ja sanoi että on lopettanut Onko mitään OIKEASTI luotettavaa bemareista tietävää firmaa? Vai lähtiskö Huru-ukko kun sillä on niin paljon vapaa-aikaa?
                            Www.kcs.fi ja homma pelaa hienosti ja luotettavasti!
                            Ex Bemut:
                            i3 REx -14
                            F15 xDrive40e -16
                            E71 X6 3.0 Sport -11
                            F10 525d x-Drive M-Sport -12
                            E70 X5 3.0sd -08
                            F36 418d Gran Coupe
                            F30 316d -12
                            E93 320i -08
                            E70 X5 3.0d Sport -07
                            E53 X5 3.0d Sport -04
                            E61 530dA M-Sport individual -06
                            E39 530dA touring -02 M-Sport 2
                            E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
                            E46 330i touring -01
                            E36 328i Coupe -97
                            E30 325i cabriolet -87
                            E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
                            E21 318i -81

Comment

• k3kvuori
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2011
                              • 116
                              • Valkeakoski

mulle auton toi auto-mport valkeakoskelta, todella toimiva paketti ja voin suositella lämpimästi kaikille
                              BMW 330e f30
                              Tesla MYP
                              Ford Sierra Cosworth 4x4
                              Tunturi Pappa -78

Comment

• jori
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 1010
                                • Vantaa

Muutamalle tutulle tuonut autot ja olleet erittäin tyytyväisiä, hyvä ja rehti palvelu.
                                Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                                Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎