Jää vaan mietityttään, että jos auton saa Hampurista menttaliteetillä "kunhan toimii ja kulkee", niin kuinka paljon sitä rahaa pitää saada, että sen laittaa tulemaan lautalla Suomeen... onko 500 euroa oikeasti muka niin pieni raha? ...
jatketaan toisessa threadissa jos tarpeen...
No se lauttarahti maksaa helposti sen toisen 500€ että :think
Ruotsista hakee vaikka itse ja varmasti 500e riittää hakukuluihin.
No se lauttarahti maksaa helposti sen toisen 500€ että :think
Ruotsista hakee vaikka itse ja varmasti 500e riittää hakukuluihin.
Ja näin myös, jos auto tulee rekallisen tuontiautojen kyydissä?
Onko lauttarahti noinkin paljon enemmän kuin autopaketti, jossa ajoneuvon hinnaksi tulee Tallink Siljalla 115 euroa? Tarkennetaan nyt, että tuotavan ajoneuvon hintaluokka on n. 3000-4000 euroa, joten jo normaalitaksa tuonnista on jo aika iso osa tuota hintaa.
Koska tästä edellinen kirjoittaja jaksoi viilata... niin jatketaan tästä..
Elikkäs, millä hinnalla on autoja tuotu Suomeen? Ja nyt vähän metsästän myös niitä "sivubisneksenä" tuovia yksityisiä, joita voisi kiinnostaa helposti tuotava auto.
Jos reilusti alle tonnin haluaa päästä niin tarvii olla kyllä joku tuttu jossain rahtifirmassa tai muuten vaan ajamassa saksassa rekkaa...
Tyhjä rekka tulossa suomeen niin sinne auto lavalle kyytiin ja kaverille vaivanpalkasta muutama satanen.
Tosin tälläkin tyylillä jonku pitää valita ja ostaa se auto.
Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne - Official member of Team Järki & Kohtuus -
- You gotta pay to play -
Ja näin myös, jos auto tulee rekallisen tuontiautojen kyydissä?
Onko lauttarahti noinkin paljon enemmän kuin autopaketti, jossa ajoneuvon hinnaksi tulee Tallink Siljalla 115 euroa? Tarkennetaan nyt, että tuotavan ajoneuvon hintaluokka on n. 3000-4000 euroa, joten jo normaalitaksa tuonnista on jo aika iso osa tuota hintaa.
tuo on auton hinta kuljettajan kanssa. kuljettajalle hyttipaikka n.200-300e. pelkkä auto rahtina niin että rahtifirma ajaa sen laivaan ja ulos on varmaan 300e.
No se lauttarahti maksaa helposti sen toisen 500€ että :think
Ruotsista hakee vaikka itse ja varmasti 500e riittää hakukuluihin.
joo ruotsista suosittelen minäkin itse hakemaan. tukholman alueelta löytyy paljon autoja ja helpompi löytä hyväkuntoinen halpa auto mitä saksasta. turusta tukholmaan saa varmaan parilla sataa menopaluu autopaketin.
edit: katsoin vikingiltä, niin alkaen reilulla satasella saa kahdelle hengelle meno-paluuhyttipaikat ja autopaikan paluumatkalle... ei paha
joo ruotsista suosittelen minäkin itse hakemaan. tukholman alueelta löytyy paljon autoja ja helpompi löytä hyväkuntoinen halpa auto mitä saksasta. turusta tukholmaan saa varmaan parilla sataa menopaluu autopaketin.
edit: katsoin vikingiltä, niin alkaen reilulla satasella saa kahdelle hengelle meno-paluuhyttipaikat ja autopaikan paluumatkalle... ei paha
Jooh, ruotsista on halpa tuoda.. itse kun kävin hakee edellisen bemun niin olin jo valmiiks ottanut kaveriporukan kanssa normi päivä tukholmassa risteilyn tais olla joku 25e/nenä ja sitten kun löysin auton niin kävin hakee paluumatkalle autopaikan.. Olisko ollut muutaman kympin. Eli yhteensä reissu tuli maksamaan noin 50e. Jos ei viinoja lasketa
Joitain autoja on vaan saksassa tällä hetkellä enemmän tuntuisesti ja halvemmalla.. Tästä syystä itse katselen mobilesta autoja ja tietenkin kun täältä Hollannista pitää tulla pois niin samalla tulee saksan kautta auton kanssa poes..
Jooh, ruotsista on halpa tuoda.. itse kun kävin hakee edellisen bemun niin olin jo valmiiks ottanut kaveriporukan kanssa normi päivä tukholmassa risteilyn tais olla joku 25e/nenä ja sitten kun löysin auton niin kävin hakee paluumatkalle autopaikan.. Olisko ollut muutaman kympin. Eli yhteensä reissu tuli maksamaan noin 50e. Jos ei viinoja lasketa
Joitain autoja on vaan saksassa tällä hetkellä enemmän tuntuisesti ja halvemmalla.. Tästä syystä itse katselen mobilesta autoja ja tietenkin kun täältä Hollannista pitää tulla pois niin samalla tulee saksan kautta auton kanssa poes..
saksan halvimmat on sitten yleensä todellisia pommeja. poikkeuksia toki löytyy, mutta vanhemmat mobilen halvimmat on monesti semmosia mitkä ei enää tahdo kelvata kenellekään. uudemmista sitten toki löytyy saksasta halvempaa, mutta jotain E36/E46/E39 koppaista ei paljon kannata saksasta enää raahata. autot on vähissä ja oikeasti hyvistä jo pyydetään ihan kivasti.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Jaa-a, mielenkiinnosta halusin kysyä et soititko Tapiolan johonkin keskuspalvelunumeroon vai johonkin toimipisteeseen?
Ite toin Auton Elokuussa, ja saman tien kun oli nimet kauppakirjassa, soitin Tuusulan konttoriin. Konttorista kysyivät vaan runkonumeron ja auton tietoja, tehon kohdalla (245kW kun sanoin), tyttö kysyi nauraen että "riittääkö varmasti?"
Seisoin siis Saksalaisen BMW-diilerin pihalla, ilman minkään dokumentin lähetystä, otin liikenne-, täyskasko-, ja tuulilasivakuutukset sekä siirsin bonukset vanhasta autosta tähän kyseiseen, eikä mitään vaikeuksia.
Kaiken lisäksi sain hyvää palvelua ja hunajaa tihkuvalla äänellä...
Tapiolan keskuspalvelunumeroon tuolloin soittelin.
Tosiaan ensimmäisellä soittokerralla antoi ystävällinen nainen tiedon, että pelkkä runkonumero riittää vakuutuksiin (liikenne+kasko). Kun sitten auto oli helsingin satamassa ja rupesin soittelemaan vakuutusta autolle, niin setä puhelinpalvelussa olikin sitä mieltä että ei onnistu ilman dokumentteja --> setvivät asiaa esimiestensä kanssa hyvän tovin, koska sanoin että minulle oli toisenlaista tietoa annettu viikko takaperin. Esimies tuumasi, että firman säännöt ovat selkeät: ei vakuutuksia ilman kopioita papereista... Tässä vaiheessa alkoi jo hieman tuntumaan kiristelyä otsalohkossa, koska klo oli n. 17:30 ja matka on pitkä Ouluun.
Nooh onneksi homma ei tähän kaatunut, koska tokihan minulla paperit olivat. Menimme ystäväni luokse ja otimme hänen digikameralla kuvat papereista ja lähetin ne puhelimessa saamaani sähköpostiin - kello oli tällöin n. 18:30. Reilu puoli tuntia myöhemmin vakuutusyhtiön kaveri soitti ja sanoi, ettei saa tulostettua kuvia A4 kokoon siten, että kuvista saisi hyvin selvää. No hemmetti soikoon ajattelin, kun verisuoni päässä jatkoi pullistelua =) Yritin kaverille selittää, notta eikö hän voi tehdä vakuutuspäätöksen ruudulla näkyvistä kuvista ja toimittaisin heti seuraavana päivänä paperit vakuutusyhtiöön, kun se matka on edelleenkin aika pitkä tuonne Ouluun --> noup, ei onnistu, firman sääntö että dokumenteista pitää olla paperikopiot kun päätös tehdään... Nooh eipä siinä, digipokkari esiin ja resot täysille ja eikun elektroonista postia asiakaspalveluun - odottavan aika on pitkä.
Noin kello 20:00 sain vakuutusyhtiöltä varmistussoiton, että vakuutukset ok. Siitäpä sitten samoin tein lähdin kotimatkalle, joka ihme kyllä sujuikin ilman kommelluksia, vaikka alkuilta olikin aivan muuta ennustanut.
saksan halvimmat on sitten yleensä todellisia pommeja. poikkeuksia toki löytyy, mutta vanhemmat mobilen halvimmat on monesti semmosia mitkä ei enää tahdo kelvata kenellekään. uudemmista sitten toki löytyy saksasta halvempaa, mutta jotain E36/E46/E39 koppaista ei paljon kannata saksasta enää raahata. autot on vähissä ja oikeasti hyvistä jo pyydetään ihan kivasti.
Perustelut miksi ei kannattaisi tuoda enää, itse ole sitä mieltä että kannattaa kun vertailee ajettuja kilometrejä/hintaa, suomessa pyydetään lähes tuplasti se mitä saksassa maksaa esim. 150tkm ajettu vaikkapa 540:en
Noita alle parin tonnin autojakin on varmasti viime aikoina kadonnut markkinoilta täällä Saksassa senkin takia, että viimeisen vuoden aikana autokauppaa on yritetty (onnistuneesti) vilkastuttaa kampanjoimalla 2500eur hyvitystä autosta kuin autosta vaihtaessa se uuteen tai alle vuoden vanhaan autoon.
Edit: viitaten siis lähinnä tuonne edellisen sivun tapaukseen.
Perustelut miksi ei kannattaisi tuoda enää, itse ole sitä mieltä että kannattaa kun vertailee ajettuja kilometrejä/hintaa, suomessa pyydetään lähes tuplasti se mitä saksassa maksaa esim. 150tkm ajettu vaikkapa 540:en
Ei kannata tuoda saksasta, vaan ruotsista... Noitten vanhojen kilometrit harvoin enää pitää saksassa paikkaansa. Ne on pysynyt mysteerisesti samana siellä jo viimeiset 5 vuotta, kun katsotaan esim. alkupään e39:ä...
Perustelut miksi ei kannattaisi tuoda enää, itse ole sitä mieltä että kannattaa kun vertailee ajettuja kilometrejä/hintaa, suomessa pyydetään lähes tuplasti se mitä saksassa maksaa esim. 150tkm ajettu vaikkapa 540:en
Jos e39:stä puhutaan niin tiukkaa tekee tuoda saksasta joku fiksu yksilö 10k€ budjetilla veroineen ja hakukuluineen. Helpommin noita näyttäisi ruotsista löytyvän. Onhan siellä saksassa tietysti näitä 4-5k€ "150tkm" ajettuja turkkilaisilla myynnissä mutta taitaa ne ostamisen arvoiset maksaa helposti 6.5-8k€.
Comment