Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 320Cd vai 325CiA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    #31
    laittaisin kyllä pennoset dieseliin, mutta automaattina. Ei se 325:kään mikään raaseri ole, vääntö on kuitenkin ohuenpuoleista. Eikä sitä kukaan jaksa koko aikaa konetta huudattaa.
    Meillä on sen verran vertailukohtaa, kun pihassa on 525i(man, e39) ja e90 320da ja kyllä täytyy tunnustaa että mieluummin sitä lähtee ajelemaan tuolla vaimon dieselillä. Sen suorituskyky on kuitenkin tuolla vääntöalueellaan aivan riittävä, jopa reippaahko. Risteyksistä muut jää kauas vaikka kiihdyttelee lähes pintakaasulla. Tottakai tuo pikkudieselkin tuntuu nuhaiselta jos sitä vertaa vaikka 5l v8:iin, mutta suurimpaan osaan ajelusta se kyllä riittää. Vaisulta se tuntui minustakin kun x-drive kiertueella ajoin ensin 330D:tä.
    Manuaalivaihteisena en tuota 320d:tä välttämättä haluaisi, ainakaan kaupunkiajoon.

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #32
      Ei kumpikaan. Bensakone manuaalilla. Ei sitä keppiä tarvitse edes kokoajan olla hämmentämässä.

      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Johan Dark
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 334
        • Espoo

        #33
        Onko viestiketun aloittaja alkanut tekemään päätöksiä, vai säästeletkö vielä ja ostat suoraan 330i tai 330d, vai peräti 335i?

        Edellinen auto oli 325i E91 (manuaali) ja ei se todellakaan mikä menopeli ole. Vääntö on aika olematonta, tosin 2.s vaihteella vähän potkasee kierrosten noustessa mutta siihen se jääkin. Tietenkin näkökulma vaihtelee sen mukaan mihin vertaa. Kokeilin kaverin uutta 520d. ja se tuntui mielestäni ihan kivalta. Olisi kiva tietää mitkä ovat ohituskiihtyvyydet 320d vs. 325i.

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3828
          • Nokia

          #34
          Originally posted by Johan Dark View Post
          Olisi kiva tietää mitkä ovat ohituskiihtyvyydet 320d vs. 325i.
          Riippuu varmaan vaihteesta..

          Ohituskiihtyvyys on kyllä paska sana, kiihtymistä mitä kiihtymistä.
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 53*BMW

          Comment

          • exodus
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 774
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Johan Dark View Post
            Olisi kiva tietää mitkä ovat ohituskiihtyvyydet 320d vs. 325i.
            bemarin sivuilta luntattua:
            325i Ohituskiihtyvyys 80 - 120 km/h 4./5. vaihteella 7.2/9.0
            320d Ohituskiihtyvyys 80 - 120 km/h 4./5. vaihteella 6.6/8.4

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7398
              • Oulu

              #36
              Originally posted by exodus View Post
              bemarin sivuilta luntattua:
              325i Ohituskiihtyvyys 80 - 120 km/h 4./5. vaihteella 7.2/9.0
              320d Ohituskiihtyvyys 80 - 120 km/h 4./5. vaihteella 6.6/8.4
              Ihmeen pienet erot tuohon monen mainostamaan alavääntöön nähden noissa ajoissa. Luulis nyt edes viitosella dieselin olevan melko ylivoimainen, koska bensalla kiihtyvyys viitosella 80 km/h on melko heikkoa. Bensalla tuo pitäisi tietysti kellottaa myös kolmosella, jota usein tulee ohituksissa käytettyä jos on tarkoitus kiihtyäkin eikä ohittaa vakionopeudella (ja valitettavasti sillä kolmosellakin pääsee liian lujaa ).

              Originally posted by Tomi T View Post
              Ohituskiihtyvyys on kyllä paska sana, kiihtymistä mitä kiihtymistä.
              Sanopa muuta, oikeampi määritelmä ois "manuaalilla mitattu väärän vaihteen kiihtyvyys".
              Last edited by Petri.Kekkonen; 03-06-2009, 20:51.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • jva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1419

                #37
                Originally posted by exodus View Post
                bemarin sivuilta luntattua:
                325i Ohituskiihtyvyys 80 - 120 km/h 4./5. vaihteella 7.2/9.0
                320d Ohituskiihtyvyys 80 - 120 km/h 4./5. vaihteella 6.6/8.4
                No, näissä luvuissa kannattaa huomata se että kun BMW:n sivuilta lunttaa noita lukuja niin kannattaa huomata esim se että muutama iso diesel pääsee esim M3:n kanssa samoille luvuille välillä 80-120km/h..vaan kuinkahan on tilanne sitten kun M3:ssa (tai muussa bensakoneessa) käytetään sitä vaihdetta millä 80-120 väli menee nopeimmin..
                Sama pätee mm välillä 335i ja 330D, nelosella 330D:lle luvataan 4.7 ja 335i:lle 5.2sek
                Kuitenkin jos 335i:llä käyttää kolmosta niin vasta silloin auto todella hyökkää eteenpäin..ja eroa dieseliin tulee taatusti.

                Mielipiteeni on että ohituskiihtyvyysmittaukset ovat sitkeysmittauksia jotka kertovat enemmän alaväännön vahvuudesta kuin moottorin todellisesta suorituskyvystä ja sellaisena ne eivät bensakoneita suosi ylipäätään nämä sitkeysmittaukset.

                Sanotaanko vaikka niin että kyllä sen eron huomaa kun menee ja kokeilee. Sen huomaa kyllä myös 320D:n ja 325i:n välillä vaikkapa tuossa 80-120 kiihdytyksessä kunhan käyttää sellaista vaihdetta mikä on nopein tuossa kiihdytyksessä ja 325i:ssä se ei ole nelonen tai vitonen ja siinä mielessä tuo mittaustapa suosii selkeästi diesel-moottoreita niiden luonteen ansiosta.

                Se on tietysti selvä ettei se diesel mikään huono moottorivalinta ole, kyse on enemmän mieltymyksistä ja siitä mistä kukin pitää.
                Minä kylläkin kuuntelen mielelläni BMW:n bensakutosen hienonhienoa äänimaailmaa ohituksissa..ja toisekseen ei niitä ohituksia niin paljon tule että koneen "huudattaminen" alkaisi häiritsemään tai tuntumaan tylsältä. Ennemminkin niinpäin että vähän enemmänkin voisi ohitella että kuulisi enemmän sitä bensakutosen ääntä
                Last edited by jva; 04-06-2009, 08:33.

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  #38
                  Originally posted by jva View Post
                  Mielipiteeni on että ohituskiihtyvyysmittaukset ovat sitkeysmittauksia jotka kertovat enemmän alaväännön vahvuudesta kuin moottorin todellisesta suorituskyvystä ja sellaisena ne eivät bensakoneita suosi ylipäätään nämä sitkeysmittaukset.
                  Eivät itseasiassa edes kerro suoraan moottorin alaväännön vahvuudesta, koska eri automalleissa on erilaiset välitykset. Sitä paitsi dieselauton tapauksessa kiinnostaisi tietää, onko noissa luvuissa mukana turboviive. Automaattivaihteisella turbodieselautolla ohitettaessa saattaa kestää jopa 1,5 sekuntia ennenkuin vauhti alkaa kiihtyä lainkaan. Eli oikea vaihde löytyy vaihteistoon ja kone alkaa vetämään täysillä.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • Nifa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 292
                    • Kymenlaakso™

                    #39
                    Itte kävin tuossa taannoin BMW:n testivoittaja(TM) tourilla viimeviikolla koeajamassa 318dA ja kyllä sen kiihtyvyys riitti itselle suhteellisen hyvin, ainakin moottoritienopeuksissa... Ainoastaan paikaltaan lähteminen ei ollut ihan terävintä kärkeä (itsellä vertailukohtana oma 325 e36). Itse ajattelin että todennäköisesti 320d riittäisi vallanmainiosti arkiajoon. Ainoa mikä kaivelee on että BMW:kin saisi tuoda kaksoiskytkinautomaatit noihin normiautoihin.
                    "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      #40
                      Originally posted by Nifa View Post
                      Itse ajattelin että todennäköisesti 320d riittäisi vallanmainiosti arkiajoon.
                      E90 320d on kyllä käyttöautona esim. työmatka-ajoon mitä mainioin peli.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • jva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1419

                        #41
                        Originally posted by Juhis View Post
                        Eivät itseasiassa edes kerro suoraan moottorin alaväännön vahvuudesta, koska eri automalleissa on erilaiset välitykset. Sitä paitsi dieselauton tapauksessa kiinnostaisi tietää, onko noissa luvuissa mukana turboviive. Automaattivaihteisella turbodieselautolla ohitettaessa saattaa kestää jopa 1,5 sekuntia ennenkuin vauhti alkaa kiihtyä lainkaan. Eli oikea vaihde löytyy vaihteistoon ja kone alkaa vetämään täysillä.
                        Aivan totta ja vaikka esim 335i:n alavääntökin on lähes dieselmäisen vahva, niin ei se silti nelos- tai vitosvaihteella (BMW:n ilmoittamien lukujen mukaan isoja dieseleitä 80-120 välillä pääse jättämään..kolmosella se sitten kyllä hyppääkin tuon välin ihan eri malliin, niin hyvin että vielä(kin) kaipaan siitä autosta lähes päivittäin moottorin ominaisuuksia, on se vaan hieno mylly..

                        Comment

                        • Johan Dark
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 334
                          • Espoo

                          #42
                          Kyllä sun pitää jva hommata vielä 335i, niin monesti olet sitä kaipaillut

                          Comment

                          • jva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1419

                            #43
                            Originally posted by Johan Dark View Post
                            Kyllä sun pitää jva hommata vielä 335i, niin monesti olet sitä kaipaillut
                            No en mä muuta kuin sitä moottoria..ehkä sellaista voisi jossain vaiheessa tuumia Z4:sen konepellin alle :think

                            Comment

                            • masiaro
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 406

                              #44
                              tuntuu ettei tätä voi ikinä päättää. koeajamani 2009-mallinen 325CiA on tarpeeksi tehokas minulle. 2006-mallisessahan on eri moottori, ero voi olla niin iso kun joku täällä sanoi, että 2006-mallisessa 325CiA:ssä kiihtyvyysaika on 7,7sek ja 2009-mallisessa 7,0 (manuaalilla 6,6).

                              Huomaako tuo 0,7sek ero lainkaan?

                              Comment

                              • jva
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1419

                                #45
                                Originally posted by masiaro View Post
                                Huomaako tuo 0,7sek ero lainkaan?
                                Huomaa ja ei huomaa.

                                Sanoisin että sen kyllä HUOMAA jos ajaa autoja peräkkäin ja siten vertailukohta on tuoreena mielessä, muussa tapauksessa eroa ei huomaa niin selvästi.

                                Muutenkin tuo 0-100 ja muutkin paperiarvot ovat vain yksi osa totuutta.
                                Kun joskus Porsche-kauppaa hierottiin niin siinä yhteydessä tuli koeajettua useampaankin kertaan useammalla 335i:tä paperilla nopeampaa ja tehokkaampaa ja/tai tehopainosuhteeltaan parempaa vaparikoneista Porschea ja kyllähän se vain niin oli että jokainen niistä tuntui jotenkin "laiskalta" suoraan 335:sen ratin takaa koeajolle hypänneenä.

                                Siksi en liiaksi jumiutuisi pohtimaan sitä mitä mikäkin auto paperilla kulkee, koska tuntuma eri tilanteissa ratkaisee kuitenkin aika paljon, kuten tuo 335i - Porsche vertailukin konkreettisesti osoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎