Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 320Cd vai 325CiA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masiaro
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 406

    #16
    moi

    käsittäkseni tässä 2006-mallisessa on 2,5litran moottori, ei vielä 3.0. Pitääkö tämä paikkansa?

    Saksasta en ajattelenut hankkia, ei se ehkä ole järkevä vaihtoehto tällä hetkellä.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2314
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by masiaro View Post
      moi

      käsittäkseni tässä 2006-mallisessa on 2,5litran moottori, ei vielä 3.0. Pitääkö tämä paikkansa?
      Pitää paikkansa.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • masiaro
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 406

        #18
        Pari asia jäi epäselväksi. Joissakin autoissa etupenkissä on säädettävä etutuki, ja toisessa mallissa ei ole. Kuinka tiedän onko tommonen autossa vai ei?




        Sama juttu mittaristossa, keskellä oleva näytöstä on 2eri mallia:




        Mikä lisävaruste on vaikuttanut niihin? Itse olen ajanut useita eri yksilöitä, varustetasoltaan melkein samoja mutta eri näyttöjä niissä.

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7397
          • Oulu

          #19
          Originally posted by masiaro View Post
          Pari asia jäi epäselväksi. Joissakin autoissa etupenkissä on säädettävä etutuki, ja toisessa mallissa ei ole. Kuinka tiedän onko tommonen autossa vai ei?
          Luulisin että sporttijakkaroissa on aina tuo säädettävä reisituki.

          Mittariston erosta en osaa sanoa, liekö siinäkin sama kuin vanhemmissa, eli voi olla että saanut suppeampaa tai laajempaa ajotietokonetta. :think
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • exodus
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 774
            • Oulu

            #20
            Originally posted by masiaro View Post
            Pari asia jäi epäselväksi. Joissakin autoissa etupenkissä on säädettävä etutuki, ja toisessa mallissa ei ole. Kuinka tiedän onko tommonen autossa vai ei?




            Sama juttu mittaristossa, keskellä oleva näytöstä on 2eri mallia:




            Mikä lisävaruste on vaikuttanut niihin? Itse olen ajanut useita eri yksilöitä, varustetasoltaan melkein samoja mutta eri näyttöjä niissä.
            Ylemmässä kuvassa reisituki on vaan säädettynä lyhimpään asentoon. Sporttijakkaroissa se säätyy aina.
            Olisko mittariston näytöissä eroa automaatin ja manuaalin välillä(vaihdenäyttö)?

            Comment

            • Ileee
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 1025
              • Espoo

              #21
              Originally posted by jva View Post
              325 olisi minun valintani näistä vaihtoehdoista ilman muuta!

              BMW:n suorat bensakutoset ovat äärimmäisen hienoja moottoreita ominaisuuksiltaan. Ei kannata tuijottaa pelkkiä paperiarvoja, eikä myöskään liian hätäisesti lumoutua nykyaikaisen dieselin hienosta väännöstä..joka useimmiten sitten kuitenkin alkaa jossain vaiheessa harkittamaan kun vääntöalue on kuitenkin suhteellisen kapea, kuten dieseleissa on.

              Bensakutonen siis ehdottomasti, varsinkin jos yhtään tykkää aktiivisesta ajamisesta ja sitä mukaa paranevasta suorituskyvystä ja moottoriäänistä kun kierrokset koneessa nousee.

              Ulkonäköä voi sitten kohennella mielen mukaan pikkuhiljaa jos se M-Sport paketti jäisikin saamatta valinnan kohdistuessa bensakoneeseen dieselin sijaan
              Se on juuri näin. "Diesel is the ultimate thrill killer."
              __________
              E92 BMW 335i M-Sport -12

              "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

              Comment

              • masiaro
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 406

                #22
                Originally posted by exodus View Post
                Ylemmässä kuvassa reisituki on vaan säädettynä lyhimpään asentoon. Sporttijakkaroissa se säätyy aina.
                Olisko mittariston näytöissä eroa automaatin ja manuaalin välillä(vaihdenäyttö)?
                Tarkoitinkin niitä missä reisituki ei ole lainkaan kuten tätä

                Ja niitä mittaristonäytöistä, mä otin ne molemmat kuvat ja kummatkin olivat manuaalivaihteisesta autoista.

                Elikkä nyt selvisi, että 325i:ssä on urheiluistuimet edessä. Kiva juttu.

                Comment

                • masiaro
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 406

                  #23
                  Tässähän 2006-mallisessa 325i:ssä on 217hevosvoimaa ja 250nm:ää. Mutta kiihtyvyys 0-100km/h-tietoa on erilaisia, 6,9-7,6 väliltä. Mikä on sit oikea luku?

                  Comment

                  • jva
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1419

                    #24
                    Kuten on käynyt keskustelussa ilmi, sporttipenkeissä on tuo säädettävä reisituki, vakiopenkeissä ei ole.

                    Mulla E92 335i:ssä olleet BMW:n sport-penkit ovat tähän mennessä ehdottomasti parhaat sport-istuimet millä olen istunut..ja BMW:n vakiopenkit taas ovat mielestäni jopa huonommat kuin vakiopenkit Saksalaisissa Premium-merkeissä yleensä. Joten sport-penkit ovat loppujenlopuksi aika oleellinen varuste varsinkin coupeen, koska coupen urheilullinen fiilis kärsii aikalailla vakiopenkeistä.

                    Comment

                    • S.P.R
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1009
                      • Oulu area

                      #25
                      Originally posted by masiaro View Post
                      Tässähän 2006-mallisessa 325i:ssä on 217hevosvoimaa ja 250nm:ää. Mutta kiihtyvyys 0-100km/h-tietoa on erilaisia, 6,9-7,6 väliltä. Mikä on sit oikea luku?
                      Manuaali 7,0s ja automaatti 7,7s.

                      Comment

                      • Eemeli
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 1605
                        • pk-seutu

                        #26
                        Originally posted by Ileee View Post
                        Se on juuri näin. "Diesel is the ultimate thrill killer."
                        No ei tuossa 325:ssa ikävä kyllä hirveesti jännitystä ole, siihen lähinnä viittaan "huonolla" koneella. Eli 325:ksi pettymys, kun taas toinen on perusdiisseliksi oiva vehje.

                        Comment

                        • masiaro
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 406

                          #27
                          Aika vaikea valinta edessä.

                          Mielestäni 320Cd:ssä on yhtä paljon tehoa kuin 325CiA:ssa, ja 325CiA syö 2kertaa enemmän bensaa kuin 320Cd.

                          Mutta kun mua kiinnostaa kovasti automaattiautoja, 320Cdssä ei ole automaatti.

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2314
                            • Uusimaa

                            #28
                            Vaikka en omistakaan coupea, niin voin nyt kertoa vielä kerran omat kokemukseni tuosta 320dA:sta, kun oma on juuri tuollainen automaatti E91.

                            Aikaisemmat Bemut on olleet malleja E39 528iA, 540iA ja E36 328iA. Nyt siis tuo toistaiseksi lastuttamaton 320dA. Näin kuukauden ajelun jälkeen ainoa seikka joka tuossa tökkii, on tuo perusnuhainen moottori. Eikä sen taloudellisuskaan ole aivan sitä, mitä voisi kuvitella; Normaalissa seka-ajossa keskikulutusmittari on vakiintunut n.7,2 l/100km lukemaan (DPF-malli). Nuhaisuus on pahinta n.1500rpm alueella, ja joskus todella tuhnuista kun pitäisi D-asennossa päästä liukkaasti kiihdyttämään. Pedalia painamalla ei alkuun tapahdu käytännössä yhtään mitään, ennenkuin auto keräilee ahtopaineitaan ja vetoaluettaan parempiin asemiin, tai sitten aikansa tuhnutettuaan torppaa pienempää silmään, ja sitten rynnätäänkin kuin pato olisi murtunut. Sanoisin, että asenne ja urheilullisuus on tästä moottorista (vakiona) kaukana. Tämä kaikki tapahtui TODELLA paljon elegantimmin ja välittömämmin esim. E36 328iA:ssa, jolla ajeleminen oli moottorin puolesta aina hauskaa. Ja vaikea on kuvitella, että uusi E90:sen 325iA olisi ainakaan huonompi. 328iA kulki minun seka-ajossani n. 9,5 l/100km, ja luulen, että uusi 325iA menee vielä puoli litraa pienemmällä, joten olen aika vakuuttunut, että 320dA:n ja 325iA:n ero todellisessa kulutuksessa on 2-3 l/100km.

                            Jos olet hankkimassa autoa matkatyökaluksi, osta 320dA, mutta varaudu lievään tylsyyteen ja kyllästymiseen koneen osalta. Jos itse saisin nyt kelata kuukauden taaksepäin, ostaisin 325iA:n tai jopa 330iA:n. Nuo suorat bensakuutoset tekevät nimittäin bemarista bemarin. Pienen diesel-moottorin muhkealla väännöllä on taipumus vietellä ostajansa, mutta aina se totuus paljastuu sieltä alta muutaman viikon ajelun jälkeen. Viimeistään sitten kun tulee ensimmäinen tiukka ohitus ja tarvittaisiin todellista rekyyliä; Veto loppuu kuin seinään siinä kohtaa kun ripeämpi bensakuutonen vasta aloittaa laulunsa.
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

                              #29
                              Originally posted by JKK View Post
                              Nuo suorat bensakuutoset tekevät nimittäin bemarista bemarin. Pienen diesel-moottorin muhkealla väännöllä on taipumus vietellä ostajansa, mutta aina se totuus paljastuu sieltä alta muutaman viikon ajelun jälkeen. Viimeistään sitten kun tulee ensimmäinen tiukka ohitus ja tarvittaisiin todellista rekyyliä; Veto loppuu kuin seinään siinä kohtaa kun ripeämpi bensakuutonen vasta aloittaa laulunsa.
                              Kyllä se näin on!

                              Meinasin joskus jopa vähän haksahtaa kuin koeajoin ensimmäistä kertaa muutamaa isoa dieseliä. Audin, Mersun ja BMW:n kutosdieseleistä oli kyse ja kyllähän se alavääntö paatuneen bensakonemiehen mielen sai hämmentymään kun ensitunne oli että tässähän on voimaa enemmän kuin isossa bensakasissa!

                              Mutta kyllä se totuus sieltä sitten paljastui isossakin dieselissä kun lähti ohitukseen: lämä lattiaan, huikea alku...ja sitten totaalinen "kuolema"..

                              Jos bensakoneeseen tottuneen huumasi se alavääntö, niin rajusti se myös bensakoneeseen tottuneen yllätti se puhdin loppuminen, juuri kuten sanoit, siinä kohtaa missä bensakone vasta aloittaa tosimielellä sen iloisen laulunsa.

                              Toki esimerkiksi hyvin toimiva automaattilaatikko pehmentää tuota voiman nopean loppumisen tunnetta, muttei sekään sitä kokonaan poista ja isoissa dieseleissä potkua tietenkin riittää selvästi paremmin kuin pienemmissä, mutta luonne niissä on kuitenkin aina sama:kiihdytykselle mahtava alku..ja melkeinpä nolo loppu..

                              BMW:n pikkudieseleistä ei ole omaa kokemusta, mutta esim Audin ja Volkkarin pikkudieseleissä tuo kontrasti alaväännön ja sen dramaattisen loppumisen välillä on melkoinen..juuri sellainen että alkuinnostuksen jälkeen se alkaa jo suorastaan häiritsemään ajajaa, tai ainakin minua jos sellaisella ajan.
                              No, onhan se tietysti myös tottumiskysymys ja ajotavan muutos vaihtamisen ja kaasunkäytön suhteen ominaisuuksia vastaavaksi auttaa asiaa. Se kun on selvä että dieselillä on dieselin ominaisuudet ja siksi sillä pitää myös ajaa kuten dieselillä ajetaan.
                              Aktiivisesta ajamisesta pitävälle (pikku)diesel ei kuitenkaan oikein ole minusta bensakutosen vaihtoehto, iso diesel EHKÄ pienellä varauksella voisi ollakin?! Sen verran mehevä kokemus kuitenkin oli joskus lyhyehkö koeajo jo vänkärinkin paikalla kaverin 535 sopivasti piristettynä..ehkä sellaisen kanssa voisi jotenkin tulla toimeen ja kestää sen että siellä on konepellin alla diesel-moottori :think

                              Comment

                              • tuumas
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2564
                                • Lapland, Finland

                                #30
                                Osta bensamalli. Onko ihan välttämätöntä olla juuri tuo yksilö? Veikkaisin että pienellä etsimisellä voit löytää juuri sellaisen minkä haluat..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎