Originally posted by Peltsii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä voikaan tehdä BMW:n omilla työkaluilla
Collapse
X
-
Originally posted by illu^^ View PostMiten ihmeessä auton saa normaali renkaan vaihdossa tiputettua orkkis tunkilta?Onkohan vika käyttäjässä vai tunkissa. Kolmekymppejä on nosteltu kymmeniä kertoja täysin ongelmitta orkkis tunkilla..
se tunkki vaan on niin vetelä paska, että vaatii mielellään tasaisen betoni lattien alleen. eikä siinäkään vannetta parane hirvesti repiä, jos on juuttunut... käyttö vaatii varovaisuutta ja kovaa/tasaista maata. kyllähän sillä muuten auton ilmaan saa.
Comment
-
-
Orkkistunkkia avuksi käyttäen yhdestä e39:stä ja yhdestä e46:sta takakaaret makeloinut, pyörät toki auki orkkisavaimella joka on muuten paras rengasavain 17mm kannalle mitä tiedän ja auton edessä myös se orkkiskiila...ei petä millään. Muitakin työkaluja käyttänyt vaikka mihin. Ja nämä siis ne jotka löytyvät mun e39:stä orkkispaikalta.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Mielestäni e30:ssä oli ihan asiallinen tunkki, mutta e36:ssa meni huonompaan suuntaan ja e34:n tunkkia en taatusti kokeilisi.Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
Ex - E34 520i -89
Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
Ex - Audi 80 2.0E -92
Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
Ex - E36 316i -98
Ex - E30 316 -86
Ex - Peugeot 405 SRi -88
Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
Ex - Mazda 323 1.3 -84
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postse tunkki vaan on niin vetelä paska, että vaatii mielellään tasaisen betoni lattien alleen. eikä siinäkään vannetta parane hirvesti repiä, jos on juuttunut... käyttö vaatii varovaisuutta ja kovaa/tasaista maata. kyllähän sillä muuten auton ilmaan saa.
Comment
-
-
Vaikkei varsinaisesti asiaan liitykään, niin tuli minullekin mieleen noista orkkis-tunkkeja koskevista kauhukertomuksista, että ei se e30:n tunkki niin kauheeta paskaa ole. Kattoo vaan vähän, ettei missään jyrkänteessä niitä renkaita vaihda, tai kiristä momenttiin ilmassa. Tiedä sitten muiden mallejen tunkeista, kokemusta ei ole niistä. E30:n tunkilla on kuitenkin 10 vuotta renkaat vaihdettu ongelmitta täällä ainakin.
Ja topiciin liittyen: orkkis-työkaluista olen lähinnä koittanu koota omistamieni e30-yksilöiden askeista yhtä kokonaista. Nykyinen saldo: 1 kansi, 0 työkalua.E30
Forever and still counting
Comment
-
-
E12 tunkki
Vaihdoin porukoiden autoon vuosia ennen kuin sain kortin orkkistunkilla monta vuotta kesä- ja talvirenkaat. Tasaisella alustalla (asfaltti/betoni), eikä mitään ongelmia! Joskus (vai aina) vika on tekijässä eikä vehkeessä...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by M&M View PostMeillä ollaan neljään E36:seen vaihdettu aina orkkistunkilla renkaat eikä ikinä ole mitään ongelmaa ollut. Liekkö käyttäjissä jotain vikaa jos ne kerran alta lähtee? :thinkvähä pakko käyttää kun ei mahdu hallitunkki alle
Comment
-
-
Originally posted by Olio View PostJoo, täällä kans hyvin pelittää orkkis tunkkivähä pakko käyttää kun ei mahdu hallitunkki alle
Comment
-
-
Originally posted by MikkoK View PostKyllähän homman tietenki tehtyä saa, mutta mieluummin käytän kunnon työkaluja hommassa ku hommassa... Esim. 200€ sijoittaminen Kamasan satsiin ei ole harmittanut päivääkään ku muistelee minkälaista väännellä jollaki käteen hajoavilla kiinalaisilla.
Hallitunkin omistan muttei tosiaan mahdu alle, eikä oo ajossa mukana.
Comment
-
-
Originally posted by Olio View PostJuu, toki näin! Mutta pointti oli se ettei se nyt mikään itsemurhavempain ole jos on kunnossa ja osaa käyttää sitä
Hallitunkin omistan muttei tosiaan mahdu alle, eikä oo ajossa mukana.
Comment
-
Comment