Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä voikaan tehdä BMW:n omilla työkaluilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    #46
    Originally posted by Olio View Post
    Joo, täällä kans hyvin pelittää orkkis tunkki vähä pakko käyttää kun ei mahdu hallitunkki alle

    Sama homma mulla E46:ssa. Etupää sen verran matalalla ettei hallitunkka mene alle. Takapäästä orkkistunkalla vähän nostaa niin etupää nousee sen verran että menee
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4854
      • Espoo

      #47
      Itse ruuvailin sisälokasuojien 8mm pultit irti, kun oli puoliksi lokari revennyt. Myös ruuvimeisseliä olen käyttänyt ja pihtejä. Ihan hyviä ovat olleet.

      Itselläni kun ei kulje mukana "täyspakillinen" työkaluja, jolloin nuo mukana olevat ovat todellakin ihan käyttökelpoisia. Ja hyvin ovat kestäneet nuo ensiapuna tehdyt pikkuhommat. Ei kai niitä jatkuvaan käyttöön ole tarkoitettukaan...
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        #48
        Originally posted by Ozzy #69# View Post
        Mulla ei hallitunkki mahdu enään auton alle niin on pakko aina auttaa tuolla bemarin omalla tunkilla, että saa sen hallintunkin sinne alle.
        Juu. Tämä kait se tärkein funktio on ollu tähän asti noilla alkup työkaluilla. Ja niinkuin joku jo mainitsi niin ÄLKÄÄ nostako E34:ää pelkästään alkuperäisellä tunkilla, se menee läpi pehmeästä tunkinpaikasta. Itsellä on yksi kappale lautoja mukana että saa sen noston isommalle alueelle.
        E39 ja E91

        Comment

        • Zgiba
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 140
          • Nurmijärvi

          #49
          No nyt joutuu kirjoittaa, kun sen verta erikoinen tapaus oli. Juuri jouduin pelastamaan kissan terassin alta kun ääliö ei osannut mennä samaa tietä ulos kuin mitä oli mennytkin. Hienosti kävi homma rengasavaimella, jolla terassin kiinnityspultti irtosi ja terassia saatiin nostettua. Pihdeillä sai auttavasti pidettyä vastamutteria kiinni ettei pyörinyt mukana.

          Ja kyllä aina muulloinkin tulee noita takapaksin kaluja käytettyä, kun ei muuta ole saatavilla. Toisaalta, kaikkien niiden käyttötarkoitus ei ole auennut. Osaako joku selventää mihin BMW:n insinöörit on ne suunnitellut? Eli E36-kopan työkaluista on kyse. Itseltäni ei myöskään löydy mitään kiilaa eturenkaan alle tunkatessa, minkälainen se on?
          BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
          -------------------------------
          BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4330
            • Turku

            #50
            Aina on renkaat vaihdettu orkkistunkin avulla, eikä mitään hätää ole ollut. E30 saa nostettua jopa niin paljon, että molemmat renkaat on yhtaikaa ilmassa.

            Tunkkeja ja ainakin E34:ssa olevia pyöräkiiloja löytää romiksilta. Saa niitä kiiloja tallissakin pari ylimääräistä olla.

            Comment

            • 9313juha
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 1272
              • Ratissa vuodesta 1968

              #51
              Originally posted by Zgiba View Post
              Osaako joku selventää mihin BMW:n insinöörit on ne suunnitellut? Eli E36-kopan työkaluista on kyse. Itseltäni ei myöskään löydy mitään kiilaa eturenkaan alle tunkatessa, minkälainen se on?
              Työkalujen nimistä selviää käyttötarkoitus aika tarkasti:


              Kiila on osa nro 6:
              "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

              Comment

              • Zgiba
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 140
                • Nurmijärvi

                #52
                Kiitoksia! Näköjään on jonkinverran hävikkiä käynyt, kun ihan kaikkia osia ei löytynyt...
                BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
                -------------------------------
                BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #53
                  Varoen sen meisselin kanssa jossa on käännettävä pää (tasa ja risti pää samassa).
                  Jos joutuu voimalla painamaan niin varsi tulee kahvasta läpi ja on kämmenessä..
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • ^alexi^
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 258
                    • Kemi

                    #54
                    Kyllähän tuo e28 nousi hyvin jääradalla sen verran vakio tunkilla että sai ehyen renkaan sinne vaihdettua

                    Comment

                    • -Kentsu
                      Newbiemmer
                      • Jan 2009
                      • 13

                      #55
                      Kaikennäköstä nippeliä ja nappelia on tullut kiristeltyä aina sillön tällöin.
                      Kerran tuli vaihdettua vetari e28:iin vakio tunkin varassa, tosin auto oli sen verran korkea, että vaikka olisikin pudonnut tunkilta niin olisi todennäköisesti selvitty kalsareiden vaihdolla
                      ex:
                      e28 m535i -85, 528i -84, 518i -87 3kpl, 524td -84, 520i -85
                      e21 323i -78,
                      e34 525ia -88, 520i -88, 525i -95
                      e32 735ia -90

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #56
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Oman kokemuksen mukaan niilla ei tee juuri mitään eikä laatukaan ole vakuuttanut.
                        Tonnilla työkaluja kaupasta niin alkaa homma luistaa.
                        Kun kerran joutu hätätapauksessa käyttämään bemun siirtoleukapihtejä niin tuli äkkiä selväksi mistä ne on saanu lempinimensä. Tuloksena tosiaan sormi auki ja julmetusti gorea. Eli en suosittele ainakaan noita pihtejä.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Purtsi123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1011
                          • Kuopio

                          #57
                          Originally posted by Harri G View Post
                          Juu. Tämä kait se tärkein funktio on ollu tähän asti noilla alkup työkaluilla. Ja niinkuin joku jo mainitsi niin ÄLKÄÄ nostako E34:ää pelkästään alkuperäisellä tunkilla, se menee läpi pehmeästä tunkinpaikasta. Itsellä on yksi kappale lautoja mukana että saa sen noston isommalle alueelle.
                          Menipä meikäläisellä hallitunkkikin läpi. Hitsi hommiin joutu. Tosin voi olla että se on jo aikasemmin nostettu orkkis tunkilla pilalle.
                          Ja asiaan. E34 tunkilla voi varomaton saada aikaan naarmuja tai jopa lommon auton kylkeen. Nostettaessa se tunkki jostain syystä rupee joskus kallistumaan autoopäin.
                          E61 525xda -08

                          Comment

                          • SidiOus
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 523
                            • Helsinki

                            #58
                            Originally posted by Purtsi123 View Post
                            Menipä meikäläisellä hallitunkkikin läpi. Hitsi hommiin joutu. Tosin voi olla että se on jo aikasemmin nostettu orkkis tunkilla pilalle.
                            Ja asiaan. E34 tunkilla voi varomaton saada aikaan naarmuja tai jopa lommon auton kylkeen. Nostettaessa se tunkki jostain syystä rupee joskus kallistumaan autoopäin.
                            Nostit sitten hallitunkilla siitä auton omalle tunkille tarkoitetusta paikasta? Eipä tuo nyt mikään hurja yllätys ollut ettei kestänyt nostamista.

                            Comment

                            • Rebsa
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2008
                              • 81
                              • Vantaa

                              #59
                              Originally posted by Kimmo_M View Post
                              e30 tunkilla joutuu aina vähän avittamaan, että saa hallitunkin alle.
                              ittellä ei ees vakio tunkki mee e30 alle. joutu motonetistä ostaa 2.5 tonnin matalan auton hallitunkin. jos vakio tunkin haluaa alle tien päällä nii pitää kavereille soittaa et tulee vähän nostaa
                              Last edited by Rebsa; 13-08-2009, 17:02.
                              ----------------------------------
                              Soodapuhallusta Uudellamaalla
                              ----------------------------------
                              E30 325 Cabrio - 91
                              Mersseedes sprinter 315 -06
                              Ex talvitaxi e30 316i -88
                              Ex e39 530dA -00
                              Ex Toyota hiace 4WD -02

                              Comment

                              • Purtsi123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1011
                                • Kuopio

                                #60
                                Originally posted by SidiOus View Post
                                Nostit sitten hallitunkilla siitä auton omalle tunkille tarkoitetusta paikasta? Eipä tuo nyt mikään hurja yllätys ollut ettei kestänyt nostamista.
                                Miks se ei siitä kestäis yhtä hyvin ku muualtaki? Jos muualta nostaa nii sillon ainaki alkaa menemään ruttuun.
                                Ja kuten sanoin nii se on jo varmaan aikasemmin paskaks nosteltu kun muut kohat on kestäneet.
                                E61 525xda -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎