Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7520
    • Jyväshyvä

    #91
    Originally posted by Juhis View Post
    Vai että jos edellinen katsastus on edelleen Suomen määräysten mukaan voimassa, niin kuntotarkastusta ei tarvitse tehdä? Ja varsinainen rekisteröintikatsastus on tehtävä siitä huolimatta? Eli käytännössä säästää sen muutaman kympin, mitä tuo kuntotarkastus maksaa ja päästömittaustakaan ei tarvitse ottaa. :think

    Siinä ollaan samaa mieltä, ettei tuota 10pv rajaa ole enää olemassa. Ainoastaan autoveroilmoitus täytyy jättää 5vrk sisällä.
    Kannattaa katsoa että milloin se seuraava katsastus on edessä, nimittäin sille katsastukselle ei jää paljon mitään hintaa jos tekee sen laajemman rekisteröintikatsastuksen. Ko. katsastuksen voi tehdä 6 kk ennen käyttöönottopäivää, normaalin vain 4 kk ennen...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #92
      Joo totta kai kannattaa aina tehdä myös kuntotarkastus, jos auto on vaan siinä kunnossa, että läpäisee tarkastuksen! Vielä parempi vinkki on mielestäni tarkistaa käyttöönottopäivä ja jos on vain hieman yli 6kk siihen, niin odottaa hetken aikaa ennen rekisteröintikatsastuksen tekemistä. Koska jos käyttöönottopäivään on alle 6kk aikaa katsastushetkellä, niin saa ns. pitkän leiman. Eli seuraava katsastus vasta n. 1,5 vuoden päästä!
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #93
        No kaveri kysyi onko 10 pv sääntö voimassa, ja kerroin, että sitä ei enää ole, ja että rek katsastuksessa ei tarvi tehdä kuntotarkastusta ja päästömittausta, jos on leima voimassa (ja päästötodistus olemassa). Saahan niitä eurojaan laittaa mihin haluaa, mutta en nyt näe mitään pienintäkään järkeä täyskatsastaa autoa, jos se on esim 1kk aikaisemmin katsastettu ruotsissa tai saksassa.

        Kukin tyylillään.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7520
          • Jyväshyvä

          #94
          Originally posted by teropa View Post
          en nyt näe mitään pienintäkään järkeä täyskatsastaa autoa, jos se on esim 1kk aikaisemmin katsastettu ruotsissa tai saksassa.
          Ehkä idea ei mennyt perille, jos seuraava katsastus on <6 kk päästä,
          kannattaa teettää se laajempi katsastus jo nyt jotta saa pitkän leiman.
          Ts. tarvitsee vuosikatsastaa kerran vähemmän.

          Jos aika on verojen erääntyessä yli 6 kk niin eipä kannata tehdä kuin suppeampi katsastus.

          Ero Jyvässeudulla oli keväällä vain 20 euroa ko. katsastusten välillä...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #95
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Ehkä idea ei mennyt perille, jos seuraava katsastus on <6 kk päästä,
            kannattaa teettää se laajempi katsastus jo nyt jotta saa pitkän leiman.
            Ts. tarvitsee vuosikatsastaa kerran vähemmän.

            Jos aika on verojen erääntyessä yli 6 kk niin eipä kannata tehdä kuin suppeampi katsastus.

            Ero Jyvässeudulla oli keväällä vain 20 euroa ko. katsastusten välillä...
            Meni toki perille, mutta kuten itsekin kirjoitit niin tuo idea riippuu tuosta katsastusajasta. On siinä toinenkin pointti. Jos haluaa autonsa liikenteeseen nyt, eikä heti halua alkaa kaivaan "verta nenästä" (konttorin kanssa se kyllä onnistuu), niin siihen on mahdollisuus, ja sen tarjoaa voimassaoleva katsastus.

            Tää on aika hassua. Ensin jengi itkee, että kun toisen EU maan leimalla ei tee mitään, ja joutuu teettään kuntotarkastuksen Suomessa uudestaan. Sitten kun se pakote poistuu, niin halutaankin itse teettää kuntotarkastus .

            Ja edelleen: kukin tyylillään.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              #96
              Tämän tekstisi takia kommentoin tuota asiaa, ilmeisesti et hoksannut mitä tarkoitin:

              Originally posted by teropa View Post
              Ei tarvi alottaa katastusta enää 10pv sisään. Sitten vasta kun meinaat kilvet saada, niin pitää joko katsastaa tai jos on edellinen EU maan leima alle vuoden vanha, niin sit vaan tehdä paperit.
              Tuosta kun joku olisi voinut käsittää, että jos edellisen EU-maan katsastus on voimassa (Suomen säännösten mukaan sovellettuna), niin ei tarvitse lainkaan katsastaa. Näin asia ei kuitenkaan ole, vaan tuo toisen EU-maan voimassa oleva katsastus ainoastaan poistaa velvoitteen tehdä kuntotarkastus katsastuksen yhteydessä.

              Joka tapauksessa auton joutuu siis rekisteröintikatsastamaan ja tämä huvi maksaa helposti sen 100-200 euroa katsastuskonttorista riippuen. Siihen päälle ei enää se 20-40 euron lisä kuntotarkastuksesta enää paljoa tunnu. Tietysti jos ulkomainen katsastus on muutaman viikon tai kuukauden vanha, ei tuota kuntotarkastusta välttämättä kannata tehdä.

              Tarkoitukseni oli siis vain selventää tuota sinun mielestäni hieman epäselvää vastausta. Koska tuosta olisi joku voinut saada sen käsityksen, ettei autoa tarvitse lainkaan katsastaan. Eli että pelkkä verojen maksu + rekisteröinti riittäisi. Näinhän asia ei kuitenkaan ole.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #97
                Juu ihan hyvä, että selvensit.

                Tarkoitin tuolla papereiden teolla rekisteröintikatsastusta ilman kuntotarkastusta .

                edit: 3:ssa edellisessä itselleni tuodussa kaarassa ollut toisen maan katsastus voimassa, ja siis ei ole kuntotarkastuksia enää tehty meillä. joten kyllä tuo konsepti on itselleni täysin selvä, käytin ehkä vähän turhan suurpiirteistä sanamuotoa tuossa yllä. Ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että tuo rek. katsastus ilman kuntotarkastusta on yhtä kuin papereiden teko, ja siitä 150 euron ryövääminen (oulussa tyypilinen taksa) on sikamaista.

                Tero
                Last edited by teropa; 01-02-2010, 15:37.
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  #98
                  Originally posted by teropa View Post
                  Ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että tuo rek. katsastus ilman kuntotarkastusta on yhtä kuin papereiden teko, ja siitä 150 euron ryövääminen (oulussa tyypilinen taksa) on sikamaista.
                  Juuri näinhän se menee. Ja tuo "ulkomaisen katsastuksen hyväksyminen" on aika linssiin viilaamista, jos rekisteröintikatsastuksen hinta siitä laskee vain 20-40 euroa ja edelleen maksettavaa jää paikasta riippuen se 100-200 euroa. Eli muutoksella saatiin osa ihmisistä tyytyväisiski, että ulkomainen voimassa oleva katsastus hyväksytään. Sama rahastus kuitenkin jatkuu edelleen tuosta papereiden tekemisestä. Itse asiassa katsastushintoja on nostettu tässä vuosien varrella sen verran, että nykyään saavat pelkästä papereiden tekemisestä saman rekisteröintikatsastuksen hinnan kuin aiemmin, mutta vähemmällä työmäärällä.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #99
                    Originally posted by Juhis View Post
                    Juuri näinhän se menee. Ja tuo "ulkomaisen katsastuksen hyväksyminen" on aika linssiin viilaamista, jos rekisteröintikatsastuksen hinta siitä laskee vain 20-40 euroa ja edelleen maksettavaa jää paikasta riippuen se 100-200 euroa. Eli muutoksella saatiin osa ihmisistä tyytyväisiski, että ulkomainen voimassa oleva katsastus hyväksytään. Sama rahastus kuitenkin jatkuu edelleen tuosta papereiden tekemisestä. Itse asiassa katsastushintoja on nostettu tässä vuosien varrella sen verran, että nykyään saavat pelkästä papereiden tekemisestä saman rekisteröintikatsastuksen hinnan kuin aiemmin, mutta vähemmällä työmäärällä.
                    Toisinsanoen se on Hyvää Bisnestä (Tm). Kattoo autontuonnin määrän kasvua, niin ei tarvi ihmetellä kun noita yksityisiä konttoreita putkahtelee teollisuusalueiden nurkille kuin sieniä sateella.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6935
                      • N/A

                      Meitsi lähdössä Saksaan lomalle ja ehkä autonhakuun.

                      Alustukseksi sanotaan että olen ollut 3 kertaa Saksassa aiemmin mutten sitä puhu enkä tiedä autonhausta siellä juuri mitään.
                      Saksasta ilmeisesti saa osteltua prepaideja, eikös sellasilla kannata autoista soitella paikanpäällä? Mistä etsin prepaideja, huoltikset vai kioskit?

                      Muutamia vinkkejä löysinkin:




                      Kuitenkin tuo näyttää näin ensikertalaiselta ehkä hieman sekavalta. Onko jossain parempia ohjeita missä järjestyksessä teen mitäkin? Mistähän voisi ladata FI/Saksa kauppakirjan vaikkapa pdf:nä että voisi noita tulostaa mukaan. Toki lähtökohtana on se että yritän saada sellaisen auton minkä myyjä puhuu englantia ja auttaa paperitöissä. Jos se ei onnistu niin sitten alkaakin arpominen.

                      Harkitsin tuon pienen oppaankin tilaamista, siinä on nuo tarvittavat "lauseet" eri virastoihin Saksaksi.


                      Ps. Saako jollekin soitella ja kysellä apuja jos ei kerta kaikkiaan suju tai iskee totaalinen kielimuuri?

                      Vinkkejä vaan peliin ketkä kuviot tuntee, kiitoksia etukäteen!
                      Last edited by Antti O; 29-04-2010, 13:29.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by Antti O View Post
                        Meitsi lähdössä Saksaan lomalle ja ehkä autonhakuun.

                        Alustukseksi sanotaan että olen ollut 3 kertaa Saksassa aiemmin mutten sitä puhu enkä tiedä autonhausta siellä juuri mitään.
                        Saksasta ilmeisesti saa osteltua prepaideja, eikös sellasilla kannata autoista soitella paikanpäällä? Mistä etsin prepaideja, huoltikset vai kioskit?

                        Muutamia vinkkejä löysinkin:




                        Kuitenkin tuo näyttää näin ensikertalaiselta ehkä hieman sekavalta. Onko jossain parempia ohjeita missä järjestyksessä teen mitäkin? Mistähän voisi ladata FI/Saksa kauppakirjan vaikkapa pdf:nä että voisi noita tulostaa mukaan. Toki lähtökohtana on se että yritän saada sellaisen auton minkä myyjä puhuu englantia ja auttaa paperitöissä. Jos se ei onnistu niin sitten alkaakin arpominen.

                        Harkitsin tuon pienen oppaankin tilaamista, siinä on nuo tarvittavat "lauseet" eri virastoihin Saksaksi.


                        Ps. Saako jollekin soitella ja kysellä apuja jos ei kerta kaikkiaan suju tai iskee totaalinen kielimuuri?

                        Vinkkejä vaan peliin ketkä kuviot tuntee, kiitoksia etukäteen!

                        et saa saksan liittymää, jos et asu saksassa. eipä jostain parista puhelusta muutenkaan tule kun ehkä muutama kymppi laskua. liikkeestä kun ostat auton, niin ne hommaa sulle kilvet, eikä tarvi itse mennä niitä hakemaan. noissa toimistoissa ei monesti puhuta englantia.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6935
                          • N/A

                          No voi hitto ton prepaidin kanssa... Meinasin siis jotain ihan halpaa peliä harjotuksena ostaa ni ei kai liikkeissä noita juuri ole.
                          No mutta kahtotaan nyt tuleeko sitten pelkkä lomareissu.
                          Last edited by Antti O; 29-04-2010, 22:22.

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by Antti O View Post
                            No voi hitto ton prepaidin kanssa... Meinasin siis jotain ihan halpaa peliä harjotuksena ostaa ni ei kai liikkeissä noita juuri ole.
                            No mutta kahtotaan nyt tuleeko sitten pelkkä lomareissu.

                            mikä on halpa peli? mobilessa suurin osa myytävistä autoista on jonkun asteisella jobbarilla myynnissä. jotain tonnin ritsaa ei kannata lähteä suomeen edes raahaamaan. saksassa motarille laukeaa, niin tulee tuplasti hintaa autolla
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6935
                              • N/A

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              mikä on halpa peli? mobilessa suurin osa myytävistä autoista on jonkun asteisella jobbarilla myynnissä. jotain tonnin ritsaa ei kannata lähteä suomeen edes raahaamaan. saksassa motarille laukeaa, niin tulee tuplasti hintaa autolla
                              Joo oon ton ottanut huomioon, onhan siinä se riski. Ajattelin jotain halpaa 2 paikkasta roadsteria kuten mx-5 tai barchetta. 3-5 tonnin hintahaarukasta. Tosin jos osoittautuu ennakkoselvittelyn ja paikanpäällä ihmettelyn jälkeen ettei teknisesti luotettavan tuntusia autoja löydä niin sitten otetaan varmaan lento takaisin ja jää tällä kertaa autokauppa tekemättä
                              Aika nihkeesti tuntuu nuo Saksalaiset vastaavan sähköposteihin.
                              Last edited by Antti O; 30-04-2010, 07:42.

                              Comment

                              • huru-ukko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 4052
                                • Inkoo/Portimao

                                Originally posted by Antti O View Post
                                Joo oon ton ottanut huomioon, onhan siinä se riski. Ajattelin jotain halpaa 2 paikkasta roadsteria kuten mx-5 tai barchetta. 3-5 tonnin hintahaarukasta. Tosin jos osoittautuu ennakkoselvittelyn ja paikanpäällä ihmettelyn jälkeen ettei teknisesti luotettavan tuntusia autoja löydä niin sitten otetaan varmaan lento takaisin ja jää tällä kertaa autokauppa tekemättä
                                Aika nihkeesti tuntuu nuo Saksalaiset vastaavan sähköposteihin.
                                Hätäilijät jäävät untuvapeiton alle miettimään ja viilaamaan kynsiään! Itse en ole KERTAAKAAN jäänyt tienvarteen,kun ei ole ollut varaa ostaa pitkiin aikoihin "showroom"-tasoisia autoja!! Halvin kotipihaan ja vielä vuoden sen jälkeenkin uskollisesti toiminut "auto" on ollut hinnaltaan 150€ ja olenpa tuonut noita rättikattopirssejä tyyppiä "pimeä pullataxi" useitakin ja niiden hintataso on ollut +/- 400€...
                                Antti - sinähän olet äijä etkä sipsuttelija - hurtilla huumorilla ja itseluottamuksella latu taittuu juuri sellaisella vehkeellä,mistä itse pidät... Ja vaikka et täältäkäsin saisikaan yhteyttä johonkin kaupittelijaan,on kokemuksesta hyvin yleistä,etteivät he juuri päivittäin nettiä käytä,mutta ovat silti pihassa autoineen,kun sinne menet. Lähin kieliapuahan on taxikuski,jos muuta ei löydy! Lykkyä tykö...
                                PS:vain kerran olen joutunut palaamaan KALLIILLA PALUULENNOLLA Tampereelle ja syynä oli ns. perjantaikaupat,jotka eivät ehtineet sopivasta kohteesta huolimatta papereiltaan siirtokuntoon. Jos hommat hiipuu perjantain iltapäivälle,niin silloin konttorit lopsahtavat kiinni ja kauppa tyssää,ellei sitten pääse sopimukseen myyjän kanssa (auton ollessa kilvissä),että ajelee hänen kilvillään Suomeen ja palauttaa täältä kilvet heti myyjälle.Niin olen jonkun kerran tehnyt...
                                Last edited by huru-ukko; 30-04-2010, 07:57.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎