Originally posted by Juhis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Joo totta kai kannattaa aina tehdä myös kuntotarkastus, jos auto on vaan siinä kunnossa, että läpäisee tarkastuksen! Vielä parempi vinkki on mielestäni tarkistaa käyttöönottopäivä ja jos on vain hieman yli 6kk siihen, niin odottaa hetken aikaa ennen rekisteröintikatsastuksen tekemistä. Koska jos käyttöönottopäivään on alle 6kk aikaa katsastushetkellä, niin saa ns. pitkän leiman. Eli seuraava katsastus vasta n. 1,5 vuoden päästä!All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
No kaveri kysyi onko 10 pv sääntö voimassa, ja kerroin, että sitä ei enää ole, ja että rek katsastuksessa ei tarvi tehdä kuntotarkastusta ja päästömittausta, jos on leima voimassa (ja päästötodistus olemassa). Saahan niitä eurojaan laittaa mihin haluaa, mutta en nyt näe mitään pienintäkään järkeä täyskatsastaa autoa, jos se on esim 1kk aikaisemmin katsastettu ruotsissa tai saksassa.
Kukin tyylillään.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View Posten nyt näe mitään pienintäkään järkeä täyskatsastaa autoa, jos se on esim 1kk aikaisemmin katsastettu ruotsissa tai saksassa.
kannattaa teettää se laajempi katsastus jo nyt jotta saa pitkän leiman.
Ts. tarvitsee vuosikatsastaa kerran vähemmän.
Jos aika on verojen erääntyessä yli 6 kk niin eipä kannata tehdä kuin suppeampi katsastus.
Ero Jyvässeudulla oli keväällä vain 20 euroa ko. katsastusten välillä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEhkä idea ei mennyt perille, jos seuraava katsastus on <6 kk päästä,
kannattaa teettää se laajempi katsastus jo nyt jotta saa pitkän leiman.
Ts. tarvitsee vuosikatsastaa kerran vähemmän.
Jos aika on verojen erääntyessä yli 6 kk niin eipä kannata tehdä kuin suppeampi katsastus.
Ero Jyvässeudulla oli keväällä vain 20 euroa ko. katsastusten välillä...
Tää on aika hassua. Ensin jengi itkee, että kun toisen EU maan leimalla ei tee mitään, ja joutuu teettään kuntotarkastuksen Suomessa uudestaan. Sitten kun se pakote poistuu, niin halutaankin itse teettää kuntotarkastus .
Ja edelleen: kukin tyylillään.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Tämän tekstisi takia kommentoin tuota asiaa, ilmeisesti et hoksannut mitä tarkoitin:
Originally posted by teropa View PostEi tarvi alottaa katastusta enää 10pv sisään. Sitten vasta kun meinaat kilvet saada, niin pitää joko katsastaa tai jos on edellinen EU maan leima alle vuoden vanha, niin sit vaan tehdä paperit.
Joka tapauksessa auton joutuu siis rekisteröintikatsastamaan ja tämä huvi maksaa helposti sen 100-200 euroa katsastuskonttorista riippuen. Siihen päälle ei enää se 20-40 euron lisä kuntotarkastuksesta enää paljoa tunnu. Tietysti jos ulkomainen katsastus on muutaman viikon tai kuukauden vanha, ei tuota kuntotarkastusta välttämättä kannata tehdä.
Tarkoitukseni oli siis vain selventää tuota sinun mielestäni hieman epäselvää vastausta. Koska tuosta olisi joku voinut saada sen käsityksen, ettei autoa tarvitse lainkaan katsastaan. Eli että pelkkä verojen maksu + rekisteröinti riittäisi. Näinhän asia ei kuitenkaan ole.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Juu ihan hyvä, että selvensit.
Tarkoitin tuolla papereiden teolla rekisteröintikatsastusta ilman kuntotarkastusta .
edit: 3:ssa edellisessä itselleni tuodussa kaarassa ollut toisen maan katsastus voimassa, ja siis ei ole kuntotarkastuksia enää tehty meillä. joten kyllä tuo konsepti on itselleni täysin selvä, käytin ehkä vähän turhan suurpiirteistä sanamuotoa tuossa yllä. Ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että tuo rek. katsastus ilman kuntotarkastusta on yhtä kuin papereiden teko, ja siitä 150 euron ryövääminen (oulussa tyypilinen taksa) on sikamaista.
TeroLast edited by teropa; 01-02-2010, 15:37.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostJa olen ehdottomasti sitä mieltä, että tuo rek. katsastus ilman kuntotarkastusta on yhtä kuin papereiden teko, ja siitä 150 euron ryövääminen (oulussa tyypilinen taksa) on sikamaista.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostJuuri näinhän se menee. Ja tuo "ulkomaisen katsastuksen hyväksyminen" on aika linssiin viilaamista, jos rekisteröintikatsastuksen hinta siitä laskee vain 20-40 euroa ja edelleen maksettavaa jää paikasta riippuen se 100-200 euroa. Eli muutoksella saatiin osa ihmisistä tyytyväisiski, että ulkomainen voimassa oleva katsastus hyväksytään. Sama rahastus kuitenkin jatkuu edelleen tuosta papereiden tekemisestä. Itse asiassa katsastushintoja on nostettu tässä vuosien varrella sen verran, että nykyään saavat pelkästä papereiden tekemisestä saman rekisteröintikatsastuksen hinnan kuin aiemmin, mutta vähemmällä työmäärällä.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Meitsi lähdössä Saksaan lomalle ja ehkä autonhakuun.
Alustukseksi sanotaan että olen ollut 3 kertaa Saksassa aiemmin mutten sitä puhu enkä tiedä autonhausta siellä juuri mitään.
Saksasta ilmeisesti saa osteltua prepaideja, eikös sellasilla kannata autoista soitella paikanpäällä? Mistä etsin prepaideja, huoltikset vai kioskit?
Muutamia vinkkejä löysinkin:
Kuitenkin tuo näyttää näin ensikertalaiselta ehkä hieman sekavalta. Onko jossain parempia ohjeita missä järjestyksessä teen mitäkin? Mistähän voisi ladata FI/Saksa kauppakirjan vaikkapa pdf:nä että voisi noita tulostaa mukaan. Toki lähtökohtana on se että yritän saada sellaisen auton minkä myyjä puhuu englantia ja auttaa paperitöissä. Jos se ei onnistu niin sitten alkaakin arpominen.
Harkitsin tuon pienen oppaankin tilaamista, siinä on nuo tarvittavat "lauseet" eri virastoihin Saksaksi.
Ps. Saako jollekin soitella ja kysellä apuja jos ei kerta kaikkiaan suju tai iskee totaalinen kielimuuri?
Vinkkejä vaan peliin ketkä kuviot tuntee, kiitoksia etukäteen!Last edited by Antti O; 29-04-2010, 13:29.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostMeitsi lähdössä Saksaan lomalle ja ehkä autonhakuun.
Alustukseksi sanotaan että olen ollut 3 kertaa Saksassa aiemmin mutten sitä puhu enkä tiedä autonhausta siellä juuri mitään.
Saksasta ilmeisesti saa osteltua prepaideja, eikös sellasilla kannata autoista soitella paikanpäällä? Mistä etsin prepaideja, huoltikset vai kioskit?
Muutamia vinkkejä löysinkin:
Kuitenkin tuo näyttää näin ensikertalaiselta ehkä hieman sekavalta. Onko jossain parempia ohjeita missä järjestyksessä teen mitäkin? Mistähän voisi ladata FI/Saksa kauppakirjan vaikkapa pdf:nä että voisi noita tulostaa mukaan. Toki lähtökohtana on se että yritän saada sellaisen auton minkä myyjä puhuu englantia ja auttaa paperitöissä. Jos se ei onnistu niin sitten alkaakin arpominen.
Harkitsin tuon pienen oppaankin tilaamista, siinä on nuo tarvittavat "lauseet" eri virastoihin Saksaksi.
Ps. Saako jollekin soitella ja kysellä apuja jos ei kerta kaikkiaan suju tai iskee totaalinen kielimuuri?
Vinkkejä vaan peliin ketkä kuviot tuntee, kiitoksia etukäteen!
et saa saksan liittymää, jos et asu saksassa. eipä jostain parista puhelusta muutenkaan tule kun ehkä muutama kymppi laskua. liikkeestä kun ostat auton, niin ne hommaa sulle kilvet, eikä tarvi itse mennä niitä hakemaan. noissa toimistoissa ei monesti puhuta englantia.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostNo voi hitto ton prepaidin kanssa... Meinasin siis jotain ihan halpaa peliä harjotuksena ostaa ni ei kai liikkeissä noita juuri ole.
No mutta kahtotaan nyt tuleeko sitten pelkkä lomareissu.
mikä on halpa peli? mobilessa suurin osa myytävistä autoista on jonkun asteisella jobbarilla myynnissä. jotain tonnin ritsaa ei kannata lähteä suomeen edes raahaamaan. saksassa motarille laukeaa, niin tulee tuplasti hintaa autolla
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postmikä on halpa peli? mobilessa suurin osa myytävistä autoista on jonkun asteisella jobbarilla myynnissä. jotain tonnin ritsaa ei kannata lähteä suomeen edes raahaamaan. saksassa motarille laukeaa, niin tulee tuplasti hintaa autolla
Aika nihkeesti tuntuu nuo Saksalaiset vastaavan sähköposteihin.Last edited by Antti O; 30-04-2010, 07:42.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostJoo oon ton ottanut huomioon, onhan siinä se riski. Ajattelin jotain halpaa 2 paikkasta roadsteria kuten mx-5 tai barchetta. 3-5 tonnin hintahaarukasta. Tosin jos osoittautuu ennakkoselvittelyn ja paikanpäällä ihmettelyn jälkeen ettei teknisesti luotettavan tuntusia autoja löydä niin sitten otetaan varmaan lento takaisin ja jää tällä kertaa autokauppa tekemättä
Aika nihkeesti tuntuu nuo Saksalaiset vastaavan sähköposteihin.
Antti - sinähän olet äijä etkä sipsuttelija - hurtilla huumorilla ja itseluottamuksella latu taittuu juuri sellaisella vehkeellä,mistä itse pidät... Ja vaikka et täältäkäsin saisikaan yhteyttä johonkin kaupittelijaan,on kokemuksesta hyvin yleistä,etteivät he juuri päivittäin nettiä käytä,mutta ovat silti pihassa autoineen,kun sinne menet. Lähin kieliapuahan on taxikuski,jos muuta ei löydy! Lykkyä tykö...
PS:vain kerran olen joutunut palaamaan KALLIILLA PALUULENNOLLA Tampereelle ja syynä oli ns. perjantaikaupat,jotka eivät ehtineet sopivasta kohteesta huolimatta papereiltaan siirtokuntoon. Jos hommat hiipuu perjantain iltapäivälle,niin silloin konttorit lopsahtavat kiinni ja kauppa tyssää,ellei sitten pääse sopimukseen myyjän kanssa (auton ollessa kilvissä),että ajelee hänen kilvillään Suomeen ja palauttaa täältä kilvet heti myyjälle.Niin olen jonkun kerran tehnyt...Last edited by huru-ukko; 30-04-2010, 07:57.
Comment
-
Comment