Vaikka ei aiheeseen kuulukaan, niin miten olette hoitaneet auton maksun Saksan päässä? Ihan vaan kylmää käteistä mukaan, shekki vai paikallisessa pankissa? Onko eroja liikkeen ja yksityisen myyjän välillä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by KaKaRa View PostVaikka ei aiheeseen kuulukaan, niin miten olette hoitaneet auton maksun Saksan päässä? Ihan vaan kylmää käteistä mukaan, shekki vai paikallisessa pankissa? Onko eroja liikkeen ja yksityisen myyjän välillä?E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by KaKaRa View PostVaikka ei aiheeseen kuulukaan, niin miten olette hoitaneet auton maksun Saksan päässä? Ihan vaan kylmää käteistä mukaan, shekki vai paikallisessa pankissa? Onko eroja liikkeen ja yksityisen myyjän välillä?
Comment
-
-
Originally posted by KaKaRa View PostVaikka ei aiheeseen kuulukaan, niin miten olette hoitaneet auton maksun Saksan päässä? Ihan vaan kylmää käteistä mukaan, shekki vai paikallisessa pankissa? Onko eroja liikkeen ja yksityisen myyjän välillä?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Eepo View PostKait sieltä löytyy automaattejakin? vai tuleeko niihin joku 2% veloitus nostosummasta?
ei tule. automaatista saa vajaa 1700e yhden päivän aikana... ellei se nyt sitten ole muuttunut. hankalaa on nostaa monta eri kertaa pieniä seteleitä automaatista. suomesta vaan isoja seteleitä lompakkoon matkaan. tilisiirto ei onnistu ja suomalaisia shekkejäkään tuskin missään hyväksyy.
Comment
-
-
Moro, hieman erilaista asiaa kyselisin.
Oon nyt vaihdossa Hollannissa 5kuukautta ja olisi tarkoitus ostaa auto Saksan maalta viimeistään kun vaihtojakso on ohi.
Mutta periaatteessa voisin käydä hakemassa aikaisemminkin, helpottais täällä liikkumista työharjotteluun kun ei tarttis julkisilla mennä.
Mutta kysymys siis kuuluu, miten kilpi,vero,ajolupa asiat; jos käyn ostamassa esim marraskuussa auton Saksasta ja ajelen sillä tammikuun loppuun Hollannissa, jonka jälkeen normi tuominen Suomeen.
Onko kellään hajua onko edes mahdollista ajaa kuukaus pari jollain väliaikaisilla kilvillä ilman että tarttee mitään veroja maksaa Hollantiin?
Niin olen ymmärtänyt että jos Hollantilainen ostaa auton Saksasta heidän täytyy maksaa veroja jonkun verran...
Ajattelin eka täältä kysyä ennenkun rupeen paikallisilta kyselee..Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Ei muuta kuin punapäisiin export-kilpiin Saksassa tarvittava määrä aikaa auton oston jälkeen (2 viikkoa - 1 vuosi).
Voit ajella ihan normaalisti ja tullaus Suomessa.
Edit: linkki http://de.wikipedia.org/wiki/AusfuhrkennzeichenLast edited by M_Power; 05-10-2009, 19:12.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Käteisellä nuo autot on tullut maksettua. Riittävän isoa seteliä mukaan, niin ei tarvitse kantaa matkalaukullista.
Electronilla sai Saksasta aikanaan nostettua ilman kuluja.
Automaatti työntää sitten 5e setelistä alkaen värisuoran eli iso kassi mukaan.
Saksalaiset tykkää laskea näitä pikkuseteleitä 15 000 autoa ostaessa
Muistelisin, että nykyään menee aina 2% nostopalkkio kortista riippumatta.
Kortin nostoraja kannattaa säätää kotimaassa kohdalleen.
Nostorajaksi matkan ajaksi esim. 4000e / päivä.
Oman harkinnan mukaan voi olla parempi ottaa toinen kortti Reperbahnille..BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Originally posted by M_Power View PostEi muuta kuin punapäisiin export-kilpiin Saksassa tarvittava määrä aikaa auton oston jälkeen (2 viikkoa - 1 vuosi).
Voit ajella ihan normaalisti ja tullaus Suomessa.
Edit: linkki http://de.wikipedia.org/wiki/AusfuhrkennzeichenEx: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Pande View PostNiin olen ymmärtänyt että jos Hollantilainen ostaa auton Saksasta heidän täytyy maksaa veroja jonkun verran...-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostKyllä, Hollannissakin on autovero. Ei aivan yhtä kova kun Suomessa mutta kuitenkin. Saksasta sinne vietäessä vero lasketaan suunnilleen samalla tavalla kun meillä. Eli Hollannin valtiolla on intressi valvoa ettei kuka vaan ajele siellä miten pitkään huvittaa ulkomaan kilvillä. Kannattaa siis selvittää paikallinen käytäntö ennen kun hankkii auton pidemmäksi aikaa kun muutamaksi viikoksi. Saksan siirtokilvillä voi kyllä kilpien ja vakuutusten puolesta ajella vaikka missä mutta ei ne toisen maan verolainsäädäntöä kuitenkaan ohita.
Hyvä pointti, jostain saksalainen kaveri luki että jos on alle 3kk niin ei tartte maksaa mitään veroja ja voi ajella missä eu alueella sen alle 3kk miten haluaa.Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Tuli vielä semmonen kyssäri mieleen kun satuin katselee Hollannistakin autoja ja sattui olemaan suurinpiirteen samanhintasta kuin saksassa.. Onko verojen määrään mitään väliä mistä auto on ostettu? Että onko tuonut "halvasta" maasta vai jostain missä autot maksaa saman mitä suomes...?
Olisi aika paljon helpompi käydä katselee ja mahdollisesti ostaa jos sattuis tästä lähialueelta löytymään sopiva kaara... Mutta siis onko verot täysin samat ostanko täältä vai Saksasta?Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Pande View PostTuli vielä semmonen kyssäri mieleen kun satuin katselee Hollannistakin autoja ja sattui olemaan suurinpiirteen samanhintasta kuin saksassa.. Onko verojen määrään mitään väliä mistä auto on ostettu? Että onko tuonut "halvasta" maasta vai jostain missä autot maksaa saman mitä suomes...?
Olisi aika paljon helpompi käydä katselee ja mahdollisesti ostaa jos sattuis tästä lähialueelta löytymään sopiva kaara... Mutta siis onko verot täysin samat ostanko täältä vai Saksasta?
Comment
-
-
Originally posted by Ioni79 View PostEi ole maalla väliä, kun liikutaan EU-alueella. Eli täysin sama arpakone siellä tullissa pyörähtää.Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
Comment