Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 E92/90 kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    #76
    Originally posted by Johto View Post
    Heh, kiitos kutsusta Kyllähän tuon päätöksen tekemistä tosiaan helpottaisi molempien kokeileminen.

    Ilmeisesti nämä automaatit ovat myös kestäneet uudelleenohjelmoinnin tuomat lisäväännöt, en ole ainakaan huomannut, että olisi ollut juttua laatikoiden antautumisesta.
    Itsellä sigun mukaiset tehot/väännöt eikä mitään ongelmia.

    Normaali ajossa D on erittäin mielyttävä,joskus 2->1 vaihto töksähtää,mutta ilmeisemmin laatikon ominaisuus.Muuten vaihdot erittäin sulavia.

    DS soveltuu sitten vähän urheilullisempaan ajoon,mutta jos haluaa kunnolla tykitellä,niin manuaali puolella kepistä tai ratin valitsimistä kiva heitellä vaihtoja."manuaali" puolella antaa kiertää sinne 7000 rpm:ään ennen laatikko itse vaihtaa.Ainut mikä kannattaa muistaa,kun haluaa lähteä rullaavasta lähdöstä,niin pitää niin pienen vaiheet,ettei kickdown:sta heitä pienempää...silloin tuhlaa turhaa aikaa.Vaihdot ovat mielestäni erittäin nopeita,kun muistaa että tämä on vain 6 portainen tomaatti.Tuskin itse pystyisin edes käsipelillä vaihtamaan nopeammin.Itse ajan D tai sitten manuaalipuolella.DS vähän turha omaan käyttöön.

    Nyt siis kyse normaali 6 vaihteisesta tomaatista.

    Niin kuin tuolla aikaisemmin sanottiin,niin Quaife ehdoton hankinta.Itse normaali E46 M3 ajaneena,niin itse pidän enemmän oman auton suorituskyvystä ja luonteesta...
    Last edited by b mutteri kasa; 17-08-2011, 19:22.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • harossi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 619
      • Haukipudas

      #77
      nyt olisi e92 335i kovasti harkinnassa.

      Mitä paikkoja kannattaa tsekata autosta ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota koeajolla?

      Kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
      e39 M5

      Comment

      • jva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1419

        #78
        Ostin 335i coupen aikanaan uutena ja se oli mulla vain sellaiset 8kk, ennenkuin vaihtui seuraavaan autoon joten mahdollisista ongelmakohdista ei omakohtaista kokemusta ehtinyt kertymään.
        Kaikin puolin mahtava auto, vain yksi asia jäi harmittamaan ja jonka tekisin 110% varmasti toisin jos olisin nyt samanlaista autoa ostamassa.
        Tilasin auton manuaalilaatikolla ja se oli ehdottomasti virhe. Auton luonteeseen automaattilaatikko sopii mitä parhaiten ja nämä nykyiset automaattilaatikkovaihtoehdot vielä noita ensimmäisiäkin paremmin.

        Eli jos manuaali siintelee mielessä, niin kehottaisin koejamaan huolella molempia vaihtoehtoja ja tekemään päästöksen vasta sitten. Kun omani tilaamista suunnittelin, kuvittelen tietäväni mitä teen ja nimenomaan manuaali oli mielestäni erinomaisesti perusteltu vaihteisto. Tilaus tehtiin ensimmäisten joukossa, jo ennenkuin virallinen myynti oli edes alkanut, joten koeajoihin ei ollut mahdollisuutta. Jos olisi ollut ja olisin koeajanut molemmat vaihtoehdot, manuaali olisi 110% varmuudella vaihtunut automaatiksi.

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1462
          • Area 03

          #79
          Originally posted by harossi View Post
          nyt olisi e92 335i kovasti harkinnassa.

          Mitä paikkoja kannattaa tsekata autosta ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota koeajolla?

          Kaikki vinkit tervetulleita, kiitos
          Ei kai nyt näissä 335:ssa mitään sen ihmeellisempää ole,kuin muissakaan 3-sarjan bemuissa.Tosiaan itsekkin annan vinkin,että ota automaattina tai mikä vielä parempi,niin tuo uusi 7-portainen DKG.Taisi olla saatavana 2009 alkaen.

          Itseäni 335:sta ostaessani,oli paljon ilmassa spekulaatiota turboista,mut asiaa tutkiessani tulin siihen tulokseen,että niiden kestavyydestä turha huolehtia.Turbot ovat niin pienet ja alhaisilla paineilla,jotta ongelmia ei auton elinkaaren aikana tuskin on (<250 tkm) Tietenkin jos jotain pääsee (mm. jäätä) turbon siivekkeisiin,niin asia erikseen.Korkeapainepumppu vika voi ilmaantua,mutta siihenkin BMW:llä on reclami ja se koskee kaikkia N54 moottoreita (325,330,335)
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • Vanquish
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1960
            • Hki

            #80
            Mun mielestä ei ole oleellista kumpi 0,2s nopeampi vaan se mitä fiiliksiä se tuottaa. Jos ei arvosta manuaalin tuomaa fiilistä (mm. välikaasulla pari pykälää alaspäin juuri oikein ajoitettuna), niin tottakai automaatti on parempi.

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7459
              • Oulu

              #81
              Originally posted by jva View Post
              Tilasin auton manuaalilaatikolla ja se oli ehdottomasti virhe. Auton luonteeseen automaattilaatikko sopii mitä parhaiten ja nämä nykyiset automaattilaatikkovaihtoehdot vielä noita ensimmäisiäkin paremmin.
              Tästä ois vielä kiva kuulla lisää kokemusta niiltä joilla sitä on. Itse olen koeajanut 335i:n vain hyvin lyhyesti automaattina, ja jos olisin sitä ostamassa haaveilisin nimenomaan manuaalista. Onko tuossa automaatin paremmassa sopivuudessa nyt kysymys siitä että turbona tämän koneen luonne on kuitenkin erilainen kuin vaparin? Eli vääntöähän on alhaalla jo reilusti eikä siksi tietenkään korkeammille kierroksilla (kai?) vakiona saa enää sellaista "tehopiikkiä" kuin monissa vapareissa. Tekeekö tämä sen että automaatti sopii paremmin auton/moottorin luonteeseen? Entä osaako kukaan arvella muuttuuko tilanne, jos autoon hommaa softalla lisää tehoa? DKG on valitettavasti ajamatta.

              Toinen mistä ois mukava kuulla on moottorisukupolvien erot, eli onko merkittävää eroa ostaako uudempi yksiturboinen Valvetronic-kone N55B30 vai vanhempi kaksiturboinen N54B30. Ei nyt sillä että tuo uudempi ainakaan olisi mikään vaihtoehto mulle vähään aikaan, mutta noi vanhemmathan alkaa jo kohta olla järkevissä hinnoissa jopa täällä Suomessa.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • harossi
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 619
                • Haukipudas

                #82
                Mikähän on tähän autoon alkuperäisille 18" aluille oikea rengaskoko, samoin 20" renkaiden suosituskoot kiinnostaa.
                e39 M5

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7459
                  • Oulu

                  #83
                  Originally posted by harossi View Post
                  Mikähän on tähän autoon alkuperäisille 18" aluille oikea rengaskoko, samoin 20" renkaiden suosituskoot kiinnostaa.
                  18" näkyy vaikka http://felgenkatalog.auto-treff.com/?felge=1930 eli 225/40R18 edessä ja 255/35R18 takana.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1462
                    • Area 03

                    #84
                    Originally posted by harossi View Post
                    Mikähän on tähän autoon alkuperäisille 18" aluille oikea rengaskoko, samoin 20" renkaiden suosituskoot kiinnostaa.
                    tuossa tulikin jo 18" vanteelle vastaus...mutta tarkenna hieman,minkä levyistä vannetta olet ajatellut 20" kokoluokassa?
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3828
                      • California

                      #85
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Tästä ois vielä kiva kuulla lisää kokemusta niiltä joilla sitä on. Itse olen koeajanut 335i:n vain hyvin lyhyesti automaattina, ja jos olisin sitä ostamassa haaveilisin nimenomaan manuaalista. Onko tuossa automaatin paremmassa sopivuudessa nyt kysymys siitä että turbona tämän koneen luonne on kuitenkin erilainen kuin vaparin? Eli vääntöähän on alhaalla jo reilusti eikä siksi tietenkään korkeammille kierroksilla (kai?) vakiona saa enää sellaista "tehopiikkiä" kuin monissa vapareissa.
                      No varmaan yks juttu on se, että nuo uudet automaatit ihan oikeasti ei laske suoralla suorituskykyä, enemmänkin päinvastoin. Ennenhän automaatti lähes poikkeuksetta vei kaiken terävyyden kulkupuolesta pois. Uusia automaatteja ei vaivaa enää aavikkovälitykset, laiskat vaihdot ja luistaminen sekä tuplaturbomoottori varsinkin suosii automaattia koska kierrosrekisterissä ei ole mitään kuolleita kuoppia teho- ja vääntökäyrissä johon auto nuukahtaa totaalisesti jos on hiukankin pidemmät välitykset.
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • wilho
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 104

                        #86
                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        ... Onko tuossa automaatin paremmassa sopivuudessa nyt kysymys siitä että turbona tämän koneen luonne on kuitenkin erilainen kuin vaparin? Eli vääntöähän on alhaalla jo reilusti eikä siksi tietenkään korkeammille kierroksilla (kai?) vakiona saa enää sellaista "tehopiikkiä" kuin monissa vapareissa. Tekeekö tämä sen että automaatti sopii paremmin auton/moottorin luonteeseen? Entä osaako kukaan arvella muuttuuko tilanne, jos autoon hommaa softalla lisää tehoa? DKG on valitettavasti ajamatta.
                        Koneen luonne on todella erilainen, kuten tuli aikaisemmin kirjoitettua referenssinäni on e46 330, suora kierroskone joka kiertää ja vetää kyllä makeasti, mutta se vääntö mitä 35i turbokone tuo, on se joka vetää suun hymyyn.

                        En tiedä tuliko jo mainittua tässä ketjussa, mutta automaatin kanssa ei ahtopaine vaihdettaessa ehdi laskemaan niin paljon kuin manuaalilla. Vaikuttaa siis vedon jatkumiseen vaihdon jälkeen.

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Toinen mistä ois mukava kuulla on moottorisukupolvien erot, eli onko merkittävää eroa ostaako uudempi yksiturboinen Valvetronic-kone N55B30 vai vanhempi kaksiturboinen N54B30. Ei nyt sillä että tuo uudempi ainakaan olisi mikään vaihtoehto mulle vähään aikaan, mutta noi vanhemmathan alkaa jo kohta olla järkevissä hinnoissa jopa täällä Suomessa.
                        Olen ymmärtänyt ulkomaan lehdistä ja foorumeilta että tuplaturbossa olisi enemmän virityspotentiaalia. Siksi varmaan valitsivat tuplaturbokoneen 1M Coupeeseenkin.
                        F15 40e M-Sport: 2016 : Alpine Weiss
                        F45 225xe Sport: 2016 : Alpine Weiss
                        E46 316ti : 2004 : Schwarz
                        ex. E46 316ti M-Sport : 2002 : Schwarz Metallic ex. F11 520d xDrive Nordic Edition: 2014 : Schwarzex. E92 335i : 2007 : Titan Silber Metallic / Quaife ex. E46 330Ci : 2001 : Titan Silber Metallic

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1462
                          • Area 03

                          #87
                          Originally posted by wilho View Post
                          En tiedä tuliko jo mainittua tässä ketjussa, mutta automaatin kanssa ei ahtopaine vaihdettaessa ehdi laskemaan niin paljon kuin manuaalilla. Vaikuttaa siis vedon jatkumiseen vaihdon jälkeen.
                          Tämän huomaa ilmiselvästi,kun ottaa rinnakkain vedon samantehoista manuaali vaihteista autoa vastaan.
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • Mikaatm
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 563
                            • Vantaa

                            #88
                            Originally posted by wilho View Post
                            Siksi varmaan valitsivat tuplaturbokoneen 1M Coupeeseenkin.
                            Kuin myös Alpina B3S:n konekkin on N54 pohjautuva. 400hv/540nm.
                            450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                            Comment

                            • harossi
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 619
                              • Haukipudas

                              #89
                              No nyt se on pihassa, manuaalina

                              Mukava peli!!
                              e39 M5

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7459
                                • Oulu

                                #90
                                Originally posted by harossi View Post
                                No nyt se on pihassa, manuaalina
                                No johan järjestyi nopeasti! Onnea vain uudelle autolle.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎