80km/h-120km/h, 0-120km/h, 80-160km/h 80-260km/h yms

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• rakentamo
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    En varsinaisesti tarkoittanut ainoastaan sinua totuudessa pysymisestä puhumisessa. Ylipäätään tämän topicin arvo kokonaisuudessaan on minulle lähinnä harmitonta viihdettä. Joten ei mitään henkilökohtaista.

Kuten olen sanonut aiemmin, katsotaan autojen suorituskyky vajaan kahden viikon päästä Bimmerpartyilla. Nopeimman BMW:n kuljettajalle tarjoan mielihyvin parit huurteiset ja muilta kuuntelen ilmaiseksi meriselitykset, miksi auto ei kulkenutkaan toivotulla tavalla tositilanteessa..
    Juu näinhän se tosiaan on; autojen suorituskyvyn voi mitata vain ja ainoastaan Bimmerpartyilla. Otsikonkin voisi oikeastaan moderoida, että älä ilmoita aikoja, elleivät ne ole mitattu Bimmerpartyilla.
    Henkilökohtaisesti en ainakaan kommentoisi topikkeja, joiden arvo on mielestäni nolla, mutta kukin tyylillään.

Leave a comment:

• Tylyttäjä
    replied
    En varsinaisesti tarkoittanut ainoastaan sinua totuudessa pysymisestä puhumisessa. Ylipäätään tämän topicin arvo kokonaisuudessaan on minulle lähinnä harmitonta viihdettä. Joten ei mitään henkilökohtaista.

Kuten olen sanonut aiemmin, katsotaan autojen suorituskyky vajaan kahden viikon päästä Bimmerpartyilla. Nopeimman BMW:n kuljettajalle tarjoan mielihyvin parit huurteiset ja muilta kuuntelen ilmaiseksi meriselitykset, miksi auto ei kulkenutkaan toivotulla tavalla tositilanteessa..
    Jees.. Onhan tämä topikki ollut hauskaa ajavietettä, vaikka vääntö onkin lähtenyt ihan faktasta, mitatusta datasta, eli siinä mielessä täysin turhaa..

Itse en ole Kalajoelle tulossa, katson josko myöhemmin syksyllä käyn ajamassa jossain. Tässä kun on oltava melko pitkälti himassa koko kesä, ensimmäinen skidi syntymässä minä hetkenä hyvänsä

Ainakaan meikäläisen motiivi ei ole hehkuttaa "kuinka nopea auto mulla on", vaan kertoa miten tuo vanha perheauto meni, eli ihan faktapohjalla liikun. Koska todella hidashan tuo on siltikin, vaikka menee alle 10s 100-200km/h. En tiedä, että miten tuota vielä hitaampia autoja joku edes kehtaa luulla ripeiksi :think

Kyllä nyt edelleen vahvistuu se mielikuva, että jos vastaavassa autossa on dynossa n. 360hp ja se menee 100-200km/h n. 13s, niin silloin siellä ei ole kaikki tehtaan konit pellin alla... Varttimailikin tuolla pitää mennä ihan heittämällä alle 13,5s ihan vakiona, vaikkei olisi kummoiset olosuhteet tai lähtö. Jos on n. 14s tai yli, niin jotain on pahasti pielessä.. Toki kuskikin voi sen aiheuttaa. Sellaisen ajan kun pääsin wanhalla vakiolla E36 M3:lla, huonolla pidolla ja huonolla radalla. Tässä topikissa on tarkemmat tiedot siitä.

Mutta näin, toivottavasti kaikki saavat autonsa kuntoon, ettei sitten tarvitse esim. väittää, että 360hp E39 M5:ssä on tehot tallella
    Last edited by Tylyttäjä; 27-06-2010, 11:15.

Leave a comment:

• Juhis
    replied

Leave a comment:

• Tylyttäjä
    replied
    Omamassa = Tyhjän ajoneuvon paino ajokuntoisena. Rekisteriotteeseen merkitty auton omapaino punnitaan ajokunnossa, polttonestesäiliö 90-prosenttisesti täytettynä. Tulokseen lisätään kuljettajan paino 75 kg.

Eli nyt aletaan jo muokkaamaan omia standardeja omamassan määrittelemiseen? Omamassaa ei mitata tyhjällä tankilla, eikä ilman kuljettajaa. Jos haluat punnita ja kertoa meille oman autosi painon tankki tyhjänä ja ilman kuljettajaa, niin mikään ei sinua estä. Kysymyksessä ei ole kuitenkaan nykystandardien mukainen henkilöauton omamassa.
    Juu juu, kyllä tuo tuli selväksi. Itse kuitenkin menen esim. varttimailille mahdollisimman kevyellä autolla, eli esim. tankki mahdollisimman tyhjänä, maalaisjärkeä kannattaa toki käyttää.. Mutta mitäs on ne muut asiat, joissa ei ole pysytty totuudessa? Sinä kun kirjoitit vähän siihen tyyliin..

Leave a comment:

• Juhis
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Missäs asioissa ei nyt ole pysytty totuudessa? Tuo palttiarallaa 1700kg on se, mitä moni sanoo itse auton painavan. Pitäis käydä kohtuu tyhjällä tankilla vaa'alla, niin sittenhän se selviäis.
    Omamassa = Tyhjän ajoneuvon paino ajokuntoisena. Rekisteriotteeseen merkitty auton omapaino punnitaan ajokunnossa, polttonestesäiliö 90-prosenttisesti täytettynä. Tulokseen lisätään kuljettajan paino 75 kg.

Eli nyt aletaan jo muokkaamaan omia standardeja omamassan määrittelemiseen? Omamassaa ei mitata tyhjällä tankilla, eikä ilman kuljettajaa. Jos haluat punnita ja kertoa meille oman autosi painon tankki tyhjänä ja ilman kuljettajaa, niin mikään ei sinua estä. Kysymyksessä ei ole kuitenkaan nykystandardien mukainen henkilöauton omamassa.

Leave a comment:

• Tylyttäjä
    replied
    Pysytääs nyt totuudessa edes jossakin asiassa. E39 M5 omamassa on 1795kg ja kokonaismassa 2290kg.
    Missäs asioissa ei nyt ole pysytty totuudessa? Tuo palttiarallaa 1700kg on se, mitä moni sanoo itse auton painavan. Pitäis käydä kohtuu tyhjällä tankilla vaa'alla, niin sittenhän se selviäis.

Leave a comment:

• Juhis
    replied
    Originally posted by Maza View Post
    Jos tarkkoja ollaan niin vuoden '95 jälkeen omamassaan sisällytettiin 68kg kuljettaja + 7kg matkatavaroita (EU direktiivi). Varsinainen OMAmassa siis on 1720kg eli hyvin pitkälti sama kuin E34 M5:lla.
    Puhuin siis nykystandardien mukaisesta omamassasta, eli kyseisen auton rekisteriotteeseen merkitystä omamassasta. Punnittu paino ilman kuljettajaa on eri asia, tosin monien automallien kohdalla reiluilla tehdaslisävarusteilla se on tankki täynnä jopa suurempi, kuin rekisteriotteeseen merkitty omamassa. :think

Leave a comment:

• Maza
    replied
    Pysytääs nyt totuudessa edes jossakin asiassa. E39 M5 omamassa on 1795kg ja kokonaismassa 2290kg.
    Jos tarkkoja ollaan niin vuoden '95 jälkeen omamassaan sisällytettiin 68kg kuljettaja + 7kg matkatavaroita (EU direktiivi). Varsinainen OMAmassa siis on 1720kg eli hyvin pitkälti sama kuin E34 M5:lla.

Leave a comment:

• Juhis
    replied

Leave a comment:

• Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by JaHu85 View Post
    paljonko on e39 m5 omamassa noin suurinpiirtein?
    Palttiarallaa 1700kg.

Leave a comment:

• JaHu85
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    No niin, näin se homma etenee Mielestäni tuollainen n. 10-11s aika on sellainen, joka pitää mennäkin 400hp tämän painoisella autolla ja tällä vääntökäyrällä..
    paljonko on e39 m5 omamassa noin suurinpiirtein?

Leave a comment:

• Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Tuli nyt sitte kunnon jumbon ehdotuksesta käytyä tyyppäämässä toi 100-200 veto jokusen kerran femmalla. En omista ku ton G-tech mittarin eikä sillä saa tommosia nopeuksia mitattua, joten ihan käsipelillä mentiin eli varmaan pientä heittoa voi olla ajoissa. Myötätuuleen 10,4s ja vastatuuleen 11-11,2s. Tie oli ihan sama tasainen suora tie. Auton mittarissa tällä hetkellä 61tkm ja ainoana muutoksena vakiosta on noi Eisenmann Sport takapöntöt. Kytkin alkaa olemaan ihan loppu ja luistikin joka kerta neloselle vaihtaessa. Yksi CPS on pimeänä ja maffit näyttää lukemia 122-123l/h.

Empä uskonu aiemmin yhtään noihin Tylyttäjän mittauksiin, ku ajat oli niin huimia mut noiden omien kokeilujen jälkeen mielipide taisi muuttua.
    No niin, näin se homma etenee Mielestäni tuollainen n. 10-11s aika on sellainen, joka pitää mennäkin 400hp tämän painoisella autolla ja tällä vääntökäyrällä..

Leave a comment:

• jumbo
    replied
    Joo inpalla katottiin livedataa dunkyn kanssa, ja siinä ei ainakaan ollu mitään poikkeavaa. Etenkin 170-200 tuntuu todella hitaalta, näkyy kyllä videolla minkä kuvasin. Otin myös 0-100 lähdön ja se taas meni melkein yli odotusten, varmaan n. 5,2s.

Leave a comment:

• Esko
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Edit. Ei tunnu olevan tuo 100-200 oikeen miun auton matkoja. Äsken töihin tullessa mittailin ja tuntui kyllä aika puutuneelta meno Laittelen videota ja "tarkempia" aikoja aamulla, mutta tuskin meni alle 13s. En ajatellut oliko tuulista tai mäkeä ym.
    Täytyy sanoa, että olin itekkin enemmän ku yllättyny noista omista ajoista! Kuvittelin etten kykene ku max noihin sun aikoihin, kun maffitkin vetää ihan vajailla. Ton CPS:n toimimattomuus tuntuu ehkä eniten siellä alakierroksilla, että veto tuntuu vaan puutuneelta.

Jotain hämärää tuossa sun yksilössä täytyy olla, jos kaikki anturit on kunnossa

Leave a comment:

• jumbo
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Hyvinhän Eskolla kulki, pitää itse käydä jokupäivä vielä ottamassa useampi veto ja laskea keskiarvo niistä
    Edit. Ei tunnu olevan tuo 100-200 oikeen miun auton matkoja. Äsken töihin tullessa mittailin ja tuntui kyllä aika puutuneelta meno Laittelen videota ja "tarkempia" aikoja aamulla, mutta tuskin meni alle 13s. En ajatellut oliko tuulista tai mäkeä ym.

Leave a comment:

Working...